23.marca Textron oznámil, že úspešne dokončila počiatočné pozemné skúšky motorov.
Skycourier ma velmi podobne, resp. jemne lepšie parametre.
Kapacita: 19 pasažierov/6,000 lb (2,722 kg) cargo
Dĺžka: 16.71 m
Rozpätie krídiel: 21.95 m
Výška: 6.02 m
Motory: 2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-65SC turboprop, 1,100 hp (820 kW) každý
Cestovná rýchlosť 370 km/h, 200 kn
Dolet: 740 km s nákladom 5000lb
Preletová vzdialonosť 1,700 km
Dostup: 25,000 ft (7,600 m)
Cessna SkyCourier sa bude predávať v rôznych konfiguráciách vrátane nákladnej verzie s užitočnou hmotnosťou 6 000 libier a verzie pre 19 cestujúcich a kombinovanej verzie cestujúcich a náklad, všetko založené na spoločnej platforme.
Cessna SkyCourier prináša kombináciu robustného výkonu a nižších prevádzkových nákladov. Cessna SkyCourier bude využívať populárnu súpravu avioniky Garmin G1000 NXi a ponúka najdôležitejšie prvky, ako je maximálna cestovná rýchlosť do 370kmúhod a maximálny dolet 1700km. Varianty Cessna SkyCourier v nákladnej aj osobnej doprave ponúkne jednobodové tlakové tankovanie, aby sa umožnili rýchlejšie obrátky.
Dizajn modelu 408 bol vyvinutý tak, aby vyhovoval požiadavkám FedEx Express, ako napríklad predchádzajúca Cessna 208.
Je škoda, že nesiahli po L410. Za mna je Turbolet určite pôvabnejší.
https://txtav.com/en/newsroom/2020/03/c ... gine-tests
https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_40 ... ifications