Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Lhůta pro podání nabídek 29.9. skončila, už by mohly vyhlásit vítěze...
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
sázím na glomex a ranger :-D
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
U Rangeru není jisté jestli budou moct garantovat dodávky stejného modelu až do roku 2023-24.
Jinak bych tak brzký výsledek nečekal. Teď se vyhodnocují podané nabídky. Potom nepochybně proběhnou jednání s vítězem a až poté podpis smlouvy. Pokud to uzavřou do konce roku tak to bude úspěch.
Jinak bych tak brzký výsledek nečekal. Teď se vyhodnocují podané nabídky. Potom nepochybně proběhnou jednání s vítězem a až poté podpis smlouvy. Pokud to uzavřou do konce roku tak to bude úspěch.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Kterého roku ?Scotty87 píše:Pokud to uzavřou do konce roku tak to bude úspěch.

Je někde informace, kolik dostali nabídek ?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Žádostí o účast bylo třináct. Kolik prodejců MO oslovilo a kolik podalo nabídku ještě nikdo nezveřejnil.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A boli podané nejaké námitky a pod. ?
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Podle čerstvé zprávy ČT soutěž na dodávku pick-upů pro AČR vyhrála Toyota Hilux za něco málo přes jednu miliardu Kč, tedy cca polovinu plánované částky.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Hiluxy vypadají skvěle a myslím že s nimi budou vojáci více než spokojení.
Přeci jen mají u AČR docela dlouhou tradici:
https://www.valka.cz/CZE-JPN-Toyota-Hil ... il-t103322

Přeci jen mají u AČR docela dlouhou tradici:
https://www.valka.cz/CZE-JPN-Toyota-Hil ... il-t103322


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Zdá se tedy že uspěla firma Glomex MS. Za jeden vůz ministerstvo zaplatí 893 000 korun s DPH a příští a přespříští rok plánuje odebrat 800 kusů vozidel.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/32 ... nnich-vozu

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/32 ... nnich-vozu

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Tak gratuluji, za mne nejlepší možná volba
Jsem zvědav, jestli to bude už s tou novou 2,8.
Nějaké reference k dodavateli:
Přehled referenčních projektů
Servisní smlouva o všeobecné podpoře letounů A-319 CJ pro MO ČR
Servisní podpora letounů Jak-40 pro MO ČR
Dodávka brýlí nočního vidění AN/PVS-21 pro PČR
Dodávky balistických přileb a vybavení pro speciální jednotky Republiky Kazachstán
Dodávky brýlí nočního vidění včetně termálních modulů pro speciální policejní jednotky Maďarska
Dodávka výškové výstroje a NVG pro piloty letounů CASA-295M AČR
Dodávka výškové výstroje pro piloty vrtulníků Mi-17 a 171 AČR
Dodávky speciálního kyslíkového vybavení pro vojenské operace od společnosti Airborne Systems North America

Nějaké reference k dodavateli:
Přehled referenčních projektů
Servisní smlouva o všeobecné podpoře letounů A-319 CJ pro MO ČR
Servisní podpora letounů Jak-40 pro MO ČR
Dodávka brýlí nočního vidění AN/PVS-21 pro PČR
Dodávky balistických přileb a vybavení pro speciální jednotky Republiky Kazachstán
Dodávky brýlí nočního vidění včetně termálních modulů pro speciální policejní jednotky Maďarska
Dodávka výškové výstroje a NVG pro piloty letounů CASA-295M AČR
Dodávka výškové výstroje pro piloty vrtulníků Mi-17 a 171 AČR
Dodávky speciálního kyslíkového vybavení pro vojenské operace od společnosti Airborne Systems North America


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Nezbývá než MO ČR pogratulovat k prvnímu významnějšímu tendru, který se podařilo zrealizovat dle zákona o veřejných zakázkách.
Na podmínkách je to hned vidět ... kusová cena minimálně o 100.000 CZK (a spíše víc) nižší než ceníková
Mnohem lepší než pochybné kontrakty zadávané na výjimku či G2G
Na podmínkách je to hned vidět ... kusová cena minimálně o 100.000 CZK (a spíše víc) nižší než ceníková

Mnohem lepší než pochybné kontrakty zadávané na výjimku či G2G



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: AČR kampak kráčíš?
Vyzera, ze mate vybrate. Tender na 1200 terennych vozidiel vyhrala Toyota Hilux.
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/hillux ... r_nato_inc
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/hillux ... r_nato_inc
Re: AČR kampak kráčíš?
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/au ... u-40341467

Tak hlavně když se klucí v Prahe domluvili..Ministerstvo obrany koupí za miliardu korun až 1200 terénních vozidel Toyota Hilux od společnosti Glomex MS. Tuto firmu už skoro dva roky vede bývalý náčelník generálního štábu Josef Bečvář.

Re: AČR kampak kráčíš?
Nebo prostě u Glomexu došli k přesvědčení, že vojáci budou chtít Hiluxy (speciálové je mají už dlouho) a tak se spojili s Toyotou?
Sázka na pravděpodobného vítěze jim očividně vyšla mno.
Sázka na pravděpodobného vítěze jim očividně vyšla mno.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Budu nebývale pozitivní
AČR určitě požadovala zvláštní vybavení ... držáky na zbraně apod.
Emil Frey sice umí Toyotu nej, ale vojenské vybavení k jeho sortimentu nepatří. Je tedy velmi pravděpodobné, že nabídka Glomexu je spojená s některým z oficiálních dovozců (pravděpodobně zrovna Emil Frey), který má kontakty a servisní základnu vozidel, a Glomex doplnil to speciální vybavení a celý kontrakt zastřešuje.
Pokud to tak je, je to Win-Win.
Výsledná cena vypadá dobrá ... tak je mi osobně jedno, zda za tím stojí Bečvář či ne.
Důležité je, že proběhl tendr a AČR dostane to nejlepší, co nás (poplatníky) bude zároveň stát nejméně (za kvalitu).

AČR určitě požadovala zvláštní vybavení ... držáky na zbraně apod.
Emil Frey sice umí Toyotu nej, ale vojenské vybavení k jeho sortimentu nepatří. Je tedy velmi pravděpodobné, že nabídka Glomexu je spojená s některým z oficiálních dovozců (pravděpodobně zrovna Emil Frey), který má kontakty a servisní základnu vozidel, a Glomex doplnil to speciální vybavení a celý kontrakt zastřešuje.
Pokud to tak je, je to Win-Win.
Výsledná cena vypadá dobrá ... tak je mi osobně jedno, zda za tím stojí Bečvář či ne.
Důležité je, že proběhl tendr a AČR dostane to nejlepší, co nás (poplatníky) bude zároveň stát nejméně (za kvalitu).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: AČR kampak kráčíš?
Vždycky si říkám, že sme mohli mít zelený Kodiaq nebo nějaké SUV, takže tohle je mnohem lepší, než jsem původně čekal 


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: AČR kampak kráčíš?
Zneje to ako konflikt záujmov, ale ak išli striktne podľa zákona, nemal Bečvár veľa šancí ovplyvniť výsledok. Maximálne tak mali lepšie info, čo armáda presne chce, to však určite nebolo rozhodujúce kritérium.kastellan píše:Tak hlavně když se klucí v Prahe domluvili..Ministerstvo obrany koupí za miliardu korun až 1200 terénních vozidel Toyota Hilux od společnosti Glomex MS. Tuto firmu už skoro dva roky vede bývalý náčelník generálního štábu Josef Bečvář.
Ale keďže vyberali z 10 tich záujemcov a vysúťažili dobrú cenu, nemá zmysel sa v tom špárať, ani hľadať neexistujúce škandály.
Ako napísal Skeptik, súťaž vygenerovala výborné vozidlo za výbornú cenu. Kiež by tak vyzerali všetky armádne tendre.
Re: AČR kampak kráčíš?
Rase
No, tak zase Skeptik
Osobně se domnívám, že 1.200 pick-upů, z nichž velká část bude používána pro převoz jednoho důstojníka z místa A na místo B, tak jako to bývá s UAZy, není úplně oprávněný a smysluplný požadavek.
Myslím si, že toto by 600 "zelených" Kodiaků zvládlo úplně v pohodě ... a navíc by se vyráběly v ČR. Zbývající by mohly klidně být pick-upy.
Ale to už je teď jedno. Požadavek padl a cena není špatná.
No, tak zase Skeptik

Osobně se domnívám, že 1.200 pick-upů, z nichž velká část bude používána pro převoz jednoho důstojníka z místa A na místo B, tak jako to bývá s UAZy, není úplně oprávněný a smysluplný požadavek.
Myslím si, že toto by 600 "zelených" Kodiaků zvládlo úplně v pohodě ... a navíc by se vyráběly v ČR. Zbývající by mohly klidně být pick-upy.
Ale to už je teď jedno. Požadavek padl a cena není špatná.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: AČR kampak kráčíš?
No tak zase Skeptik
. Jestli si někdo myslí, že by Kodiak vydržel ve službě to co a tak dlouho co UAZ, tak nohama na zem přátele. Je to klasická dnešní spotřebka. Což u Hiluxu samozřejmě neplatí.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Znám jeden státní podnik, který neuměl do zadávacích podmínek VŘ popsat rozdíl mezi 4x4 Off-roadem a 4x4 SUV a dostal za nejnižší cenu víte co. Po půl roce cest polemlesem stojí skoro všechny nepojízdné na dvoře a o záruku se budou soudit, protože "neadekvátní způsob provozu" tvrdí prodejce. Schválně, zkuste si napsat koncept zadávacích podmínek tak, aby vám z toho vyšel plnohodnotný Off-road. Nesmíte ale předepisovat konstrukční řešení (třeba příhradový rám) - tím byste diskriminovali některé výrobce, možná vám u UOHS neprojde ani diesel a budete po někoho odvolání vysvětlovat, že máte tanky a BVP na naftu a do pole nepovezete dva druhy paliva (rok zdržení, když vám to vezmou). Výhradně se musíte držet měřitelných a normovaných parametrů, takže zadat "teréní vozidlo" - na to není norma. Neprošly mi ani minimální vnitřní rozměry - nenašli jsme na to normu, pouze ADAC metodiku.Zemakt píše:No tak zase Skeptik. Jestli si někdo myslí, že by Kodiak vydržel ve službě to co a tak dlouho co UAZ, tak nohama na zem přátele. Je to klasická dnešní spotřebka. Což u Hiluxu samozřejmě neplatí.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),