mikojan29 píše:
Môžeš sa popýtať a prezentovať to tu, nikto ti nebráni.
Mikojan29 - a přesně o tom jsem mluvil. Popsal jsem svoji tehdejší úroveň znalostí o programu L-39CW/NG (dodávky/objednávky CW běží; na dodávky NG je IMHO příliš brzo... možná za rok). Ty jsi začal doložené zdroje nějak interpetovat a domáhat se, abych to doložil to co jsem popsal, že já "
tuším"
Pokud chceš, abych ukojil Tvoji zvědavost, tak nabídni něco co zajímá mě. Položil jsem konkrétní dotaz. Tvoje konkrétní odpověď: NULA. Kdybych věděl, kdo ze zasvěcených v SR ví odkud se vzala ta (asi nepravdivá) informace o "čtyřech letech výcviku v USA" kandidátů na piloti F-16 pro OSSR, tak bych se zeptal jak konkrétně to je.... Holt jsem přespolní.
Když jsem před časem sledoval vyjádření špiček MOSR/OSSR na TA3 po havárii MiGu-29 (kvůli nedostatku paliva), tak ve druhé polovině jejich vyjádření jsem se dověděl mnohem, mnohem víc konkrétnějších informací, než zde na Palbě (např. ta poslední minuta byla hodně informačně přínosná). Ale vojáci mi asi těžko odpoví veřejně. A nynější ministr MOSR asi nebyl autorem výroku o "čtyři roky výcviku v USA"
Nesher píše:(proč asi Omnipol byť je menšinový partner tu firmu řídí?). (...)
K tomuto bych poprosil o zdroj této informace. IMHO klíčovou rozhodovací kompentenci kde se co bude vyrábět drží ten, kdo do AERa nyní dává provozní peníze (kdo úvěruje provoz AERa).
Nesher píše:Jinak největším střednědobým nebezpečím pro Aero není zázračné navýšení kompetencí Budapešti stran Aerospace, ale právě konec Orbánovi polodiktatury a s tím spojené ukončení penězovodu směrem k režimním oligarchům.
Nesouhlasím. Význam L-39xyz pro AERo se přeceňuje. L-39xyz je jako "šunka na chleba" (a chlebem jsou subdodávky pro jiné finální výrobce v aerospace).
Gró obživy AERa tvoří dodávky do civilního aerospace (=subdodavatel). Program L-39xyz ještě předloni byl v rámci AERa menšinový (novější výroční zpráva nebyla IMHO zveřejněna), byť uznávám, že přínos tohoto programu pro AERo je velmi důležitý jako refence pro získání nových zakázek pro subdodávky pro jiné výrobce v aerospace (viz např. rozhovor před-předchozího ředitele AERa pro Euro.cz):
Ředitel Giordo ukončil řadu kontraktů, v nichž Aero dodávalo komponenty na zahraniční letadla. Bylo to nutné?
Je to jako koupit si hezký strom, ale protože na kořenech nerostou jablka, tak kořeny osekáte a něco si na nich ugrilujete. Jenže bez nich pak v koruně ta jablka neporostou. Dříve mělo Aero tři pilíře. Aerostructures – tedy kooperační programy, které dávaly firmě svaly a umění vyrobit cokoliv. Další byl inženýring – schopnost konstrukce nových letadel a jejich částí, a třetí vojenský program. Program L-39NG se měl financovat z prostředků z ostatních aktivit. Jejich ořezáním samozřejmě vznikl velký deficit, který je nyní nutné financovat zvenčí. Také ale došlo ke ztrátě mnoha šikovných lidí, mnoha schopností, poškodily se vztahy se zákazníky a celkově je mnohem obtížnější optimalizovat výrobní kapacity.
https://www.euro.cz/byznys/jako-kdyz-st ... ny-1445722
Dodávky nových (inovovaných) L-159 (včetně modernizací) by asi bylo finančně zajímavější než dodávky nových L-39NG, ale nevím o žádné oficiálně objednávce na L-159. Takže zbývá MRO u 3 hlavních uživatelů L-159 ( z celkových pěti uživatelů L-159)