Saab JAS-39 Gripen
Re: Saab JAS-39 Gripen
No, já mám základ taky o cca jednu třetinu a více menší než faktickou mzdu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Saab JAS-39 Gripen
Jasne Zemakt, ale zeby mal niekto v armade v hrubom kvoli priplatkom dvojnasobok svojho zakladu a este nedajboze v cistom jak sa to tu pisalo je absurdne. A to vsetko minimalne a 280 ludi kazdy jeden. 

Re: Saab JAS-39 Gripen
Jsem myslel že se celou dobu bavíme o hrubém. A příplatky máš pevně dané platovým vyměrem, tedy měsíc co měsíc. Pak jsou ještě jiné, třeba za pohotovost či přesčasové hodiny a odměny samozřejmě. Ty mohou být jiné nebo žádné. Jinak těch 7000 bych spíš tipoval na doktorský plat. Nicméně pointa tohoto flame byla zamýšlená zcela jinak, tj. že pokuď nemáš pevně danou metodiku jak počítat nákladovost letové hodiny, je to celé o ničem. Proto jsem i před tím psal o nákladech čistě za palivo, mazivo, aj. podobné položky. To jsou pevná a relevantní data.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Saab JAS-39 Gripen
Zemakt suhlasim. Ono realita je taka, ze kazda krajina, alebo povedzme prevadzkovatel, bude mat rozdielnu cenu letovej hodiny. A taktiez sa ta cena letovej hodiny bude rok od roka menit. Nie len kvoli veku lietadiel, ale aj kvoli rozdielu vstupnych cien. Preto nejake niekolko rokov stare porovnanie cien od janes bez casoveho ohranicenia a urcenia, ci je to all in naklad, alebo len cena paliva a povedzme plynov a maziv nema vobec ziadnu relevanciu.
Re: Saab JAS-39 Gripen
Souhlas, a proto na scénu nastupuje selský rozum a příměr o šestiválci. V případě Gripenu, i potřebnému minimu člověkohodin na jednu letovou hodinu. To je také známý údaj. Ale přesnou částku zkrátka nejsme schopni rozklíčovat. Takže jen suché konstatování, Gripen bude mít letovou hodinu nepřekvapivě levnější. O kolik? Těžko říct.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Saab JAS-39 Gripen
To jednoznacne. Ono pri porovnani s F-15 podla mna vobec nie je co riesit. Ako pises, tam to da sedliacky rozum.
Re: Saab JAS-39 Gripen
Někdo nějaký kokrétní čísla na F-15 ?
Re: Saab JAS-39 Gripen
Za ake letectvo ? Pre aky stary stroj ? Kde je lokalizovany - doma, v zahranici? Ktora letka - ci bojova, ci standardna atd atd. Ale priemer vsetkych tychto cien robi urcite kazdorocne USAF. Co by tu ale par ludi malo pochopit je, ze cena letovej hodiny je parameter, ktory sa neustale meni od krajiny ku krajine a v priestore aj case a hlavne nie je stabilny. Niekedy moze byt letova hodina lacnejsieho lietadla drahsia, ako u vykonnejsieho. Vid. perfektny priklad slovenskych MIG-29 s cenou letovej hodiny 50.000 €. Co je viac ako malo svojho casu USAF na F-35.
Re: Saab JAS-39 Gripen
Všechny data co k Eaglu najdeš, nedělám rozdíl :-D Ale jako letectvo - celek. Jednotlivé jednotky bych posuzoval až pokud by šlo o krajnosti.
Jasně že je rozdíl třeba začátek služby, kdy je idea dosáhnout toho co se naplánovalo. Prostředek služby, kdy je vše zaběhlé a stroje šlapou a konec služby, kdy stroje nešlapou a stroj se třeba ocitne na okraji zájmu.
Zajimalo by mě jestli tento stroj dosáhl v turnaround a člověkohodínách při obsluze toho co si tehdy v sedumdesátkých napsali na papít.
Abych nebyl OT.
Podle mě je Gripen spíše úspěšný. Saab chtěl více, ale, přeci jen, vzhledem k tomu všemu co se stalo za posledních 20 let v leteckém světě, jsou jeho prodeje celkem OK.
Švédi jsou limitováni svoji nízkou politickou silou a i tím, že jejich letadlo má americké technologie. Jsem rád že Gripen tady je. Kopnu si do F-35, to letadlo je tak strašně škaredý že líbat přejetou ropuchu na cestě mě příjde zajimavější než se dívat na videa s ním. Kdyby byl Gripen v takových počtech na světě jako američan, ta jeho cena provozu a samotná cena letadel by byla hódně zajimavá.
Jasně že je rozdíl třeba začátek služby, kdy je idea dosáhnout toho co se naplánovalo. Prostředek služby, kdy je vše zaběhlé a stroje šlapou a konec služby, kdy stroje nešlapou a stroj se třeba ocitne na okraji zájmu.
Zajimalo by mě jestli tento stroj dosáhl v turnaround a člověkohodínách při obsluze toho co si tehdy v sedumdesátkých napsali na papít.
Abych nebyl OT.
Podle mě je Gripen spíše úspěšný. Saab chtěl více, ale, přeci jen, vzhledem k tomu všemu co se stalo za posledních 20 let v leteckém světě, jsou jeho prodeje celkem OK.
Švédi jsou limitováni svoji nízkou politickou silou a i tím, že jejich letadlo má americké technologie. Jsem rád že Gripen tady je. Kopnu si do F-35, to letadlo je tak strašně škaredý že líbat přejetou ropuchu na cestě mě příjde zajimavější než se dívat na videa s ním. Kdyby byl Gripen v takových počtech na světě jako američan, ta jeho cena provozu a samotná cena letadel by byla hódně zajimavá.
Re: Saab JAS-39 Gripen
První část ... absolutní souhlasniko píše:Co by tu ale par ludi malo pochopit je, ze cena letovej hodiny je parameter, ktory sa neustale meni od krajiny ku krajine a v priestore aj case a hlavne nie je stabilny.
Niekedy moze byt letova hodina lacnejsieho lietadla drahsia, ako u vykonnejsieho. Vid. perfektny priklad slovenskych MIG-29 s cenou letovej hodiny 50.000 €. Co je viac ako malo svojho casu USAF na F-35.
Druhá část ... každé letadlo, které nelétá (třeba proto že není na palivo), má extrémně drahou letovou hodinu.
Jediné co je porovnatelné jsou náklady na letovou hodinu u relativně velké flotile letadel, která nalézají ročně stejný počet hodin (tedy výpočet).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Saab JAS-39 Gripen
Skeptik, na Slovensku nie je na palivo ?
Neblazni kamos, to bol stav mozno v 90tych rokoch, dnes migy u nas nelietaju hlavne pre ich zly technicky stav. Rovnako ako v Bulharsku. Ale inak suhlasim. Tym, ze nelietaju, predrazuje to ich letovu hodinu.
Wasp: Gripen samo o sebe nie je zla konstrukcia a lietadlo to je dobre. Zial vo svete sa nedokazala vyraznejsie presadit ci uz z dovodu politiky, alebo jeho exotickosti v dobe, kde boli americke a ruske lietadla za kazdym rohom a pre perspektivnych zaujemcov bola preto kupa znameho stroja bezpecnejsia. Osobne som ale rad, ze sa tento vyrobca v Europe drzi. Je dobre tu mat aj produkciu lahkeho stihaca.

Wasp: Gripen samo o sebe nie je zla konstrukcia a lietadlo to je dobre. Zial vo svete sa nedokazala vyraznejsie presadit ci uz z dovodu politiky, alebo jeho exotickosti v dobe, kde boli americke a ruske lietadla za kazdym rohom a pre perspektivnych zaujemcov bola preto kupa znameho stroja bezpecnejsia. Osobne som ale rad, ze sa tento vyrobca v Europe drzi. Je dobre tu mat aj produkciu lahkeho stihaca.
Re: Saab JAS-39 Gripen
niko
To byl jen příklad (nejabsurdnější co mne napadlo). Nemělo to nic společného se slovenskými MiGy.
Nicméně pokud je důvodem nízkého náletu nedostatečná údržba kvůli nedostatku peněz ... jak tvrdil velitel slovenského letectva po tom nepochopitelném frajeření, co skončilo katapultáží ... tak je to totéž jako "nedostatek paliva" či "nedostatek pilotů".
To byl jen příklad (nejabsurdnější co mne napadlo). Nemělo to nic společného se slovenskými MiGy.
Nicméně pokud je důvodem nízkého náletu nedostatečná údržba kvůli nedostatku peněz ... jak tvrdil velitel slovenského letectva po tom nepochopitelném frajeření, co skončilo katapultáží ... tak je to totéž jako "nedostatek paliva" či "nedostatek pilotů".


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Saab JAS-39 Gripen
Neviem o tom, ze by OS SR mali problem s udrzbou kvoli peniazom. Prave naopak, do Migov sa nalieva penazi az az, len zmluvy su postavene uplne nevyhodne pre OS SR. A to uz z kadeakych historickych dovodov, ktore tu nechcem rozoberat. V zasade bola chyba prejst na bezgeneralkovy system a dotiahnut tych 20 ruskych technikov na Sliac namiesto generalok. Ak by sa bolo ostalo pri generalkach, hoci aj v Rusku-Bielorusku, lietadla by boli v lepsom stave.
Re: Saab JAS-39 Gripen
Možná má velitel slovenského letectva špatné informace





"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Saab JAS-39 Gripen
Nemyslim si, ze by som bol v niecom v rozpore s velitelom letectva. Ze sa nadava, ze nie su peniaze. Jasne, ze hej pri letovke za 50.000 €, bodaj by aj nie.
Re: Saab JAS-39 Gripen
Tak ještě jednou ... cena letové hodiny je funkcí náletu.
Sám jsi na to upozorňoval.
Sám jsi na to upozorňoval.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Saab JAS-39 Gripen
No a ? Co to ja popieram ? Tak to pre istotu zhrniem. Platime neskutocne peniaze RSK Mig za to, ze nase lietadla sice kvoli technickym dovodom nelietaju, ale su oficialne zmluvne vedene ako letuschopne. Na to je samozrejme naviazana vysoka cena letovej hodiny. To, ze sa taka zmluva niekedy podpisala a ze sme dnes v situacii, kedy s Rusmi musime podpisat prakticky hociaku servisnu zmluvu, aj keby si tam napisali, ze slovensky pilot musi lietat iba v brade deda mraza je uz ina vec a hlavne na dlhu debatu. Aby som parafrazoval Bohusa z K.rvahosigutentag, budme radi, ze je to cele coskoro za nami.
Re: Saab JAS-39 Gripen
A teda plní RSK Mig tú zmluvu, čo má s nami podpísanú, alebo nie?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Saab JAS-39 Gripen
Julesak je to zlozitejsie. RSK ma garantovat denne 8 lietadiel v prevadzke. Z toho ale mozu byt len 4 letuschopne. Cize prakticky to moze vyzerat tak, ze 3 lietadla su v hotovosti letuschopne, jedno je na vycvik pre 9 pilotov a 4 v hangaroch na mensich opravach, tecucich olejoch, vypadnutych vyskomeroch atd. Co su aj najcastejsie poruchy. Cize aj ked RSK splni podmienky zmluvy a vsetko je pravne v poriadku, mame na vycvik 9 pilotov len jedno jedine lietadlo. Cize podla hesla: operacia uspesna, len pacient zomrel.
Re: Saab JAS-39 Gripen
No ale to je potom problém MO SR, ktoré takú zmluvu uzavrelo, nie RSK Mig.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.