Luftwaffe - Obecné dotazy
Moderátor: Hans S.
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
To by byla od němců hodně divná věc, že?
Ale necháme to tipování ještě otevřené. V poště mám ještě typ na DB 604.
Ale necháme to tipování ještě otevřené. V poště mám ještě typ na DB 604.
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
No to jo, tipoval jsem nějakou poválečnou kuriozitu.
Nejhorší je nebýt...
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
DB 604 byl řešen do X. Tohle fakt vypadá na H. Ale ať hledám jak hledám, skopčáci zřejmě nic takového nezkušeli. Jumo 222 je taky nesmysl.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Dnešní nápověda je, že zadání je datováno 2. února 1944.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Klöckner-Humboldt-Deutz?
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Dieselová verze boxeru do H o potřebném výkonu by byla taky rozhodně zajímavá. Kapacitu i zvládnutý vývoj na to měli. Ale ještě tomu den dáme :-)
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Poslední nápověda - tento motor opravdu nepochází z německa.
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
No tak co? Čekám 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Že by



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Nebo ?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Ty jsou řešeny do X, na těch výkresech to opravdu vypadá na H. Nebo?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Jak přijdu z práce domů na PC, tak to odhalím. Je tak ještě pár hodin na bádání ;)
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Přidám také svůj typ.
Za mě. Napier Sabre .,ALE KDE SE TAM DOSTAL. Můj oblíbeny na Hawkerech Typhoon a Fury. Jakoby si u Hawkera vzali příklad z obrázku a u Furyho dali chladiče do křídla.
Za mě. Napier Sabre .,ALE KDE SE TAM DOSTAL. Můj oblíbeny na Hawkerech Typhoon a Fury. Jakoby si u Hawkera vzali příklad z obrázku a u Furyho dali chladiče do křídla.

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Ano, jedná se skutečně o motor Napier Sabre MkIIa a jako zdroj měli sloužit Hawker Typhoony.
RLM si uvědomovalo, že německé motory s výkonem kolem 2000 koní pohořely (většina doslovně) a zadalo FockeWulfu začátkem roku 44 vypracovat zabudování kořistních Sabrů do FW 190 a Ta 152 (náš výkres je Ta 152). Prakticky k zabudování sice nedošlo, ale konstruktéři jej na papíru skutečně zabudovali do Ta-152 hned ve třech různých verzích, včetně prstencového chladiče použitého už u neúspěšného DB 603 na FW 190C a později úspěšného FW 190D. Celá studie nakonec byla zamítnuta, protože v té době už vypadaly nadějně výsledky s Jumo 213, které však bylo též nouzovým řešením a do FW 190 se s ním nepočítalo původně vůbec a u Ta 152 jen jako jedna (z asi 8) alternativ.
Bohužel tohle jsou veškeré ověřené informace. To, jestli mělo jít jen o dočasné řešení pro testování draku s výkonným motorem nebo zda mělo jít o bojové stroje je pak už otázkou spekulací. Já se kloním k té první variantě, protože udržovat bojeschopný cizí motor v polních podmínkách, s náhradními díly jen zkanibalizovanými z jiných kořistních motorů, by bylo velmi odvážné. Ne že by se to nikdy nestalo, ale přijde mi to málo pravděpodobné. Na druhou stranu Ta-152C zkysla až do konce války na motorech a celkem věřím, že by němci byli schopní třeba 20 letounů v roce 45 udržet v chodu.
Skutečnou zástavbou bychom dostali zajímavý stroj. Sabre II byl sice těžší cca o 150 kg, byl však o 60 cm kratší, celkově kompaktnější a hlavně o 400-600 koní výkonnější, než DB 603. Díky kratší délce by i přes svoji váhu nemusel znamenat problém s vyvážením letounu. Na druhou stranu je 150kg už jistě znatelné a na letových vlastnostech by se to určitě nepodepsalo kladně. Hlavně s krátkým křídlem z FW 190, nebo Ta 152C. Sabre byl ale asi jedinný kořistní motor, který připadal v úvahu. Grifonů bylo zcela minimum a možná ani žádný němci neměli a americký Pratt & Whitney R-2800 byl se svými rozměry a turbosoustavou pro tak malý letoun nejspíše nepřekonatelným oříčškem.
Celkem tedy chápu, že se němci do svého nejlepšího stíhače pokusili zabudovat nejlepší motor té doby
RLM si uvědomovalo, že německé motory s výkonem kolem 2000 koní pohořely (většina doslovně) a zadalo FockeWulfu začátkem roku 44 vypracovat zabudování kořistních Sabrů do FW 190 a Ta 152 (náš výkres je Ta 152). Prakticky k zabudování sice nedošlo, ale konstruktéři jej na papíru skutečně zabudovali do Ta-152 hned ve třech různých verzích, včetně prstencového chladiče použitého už u neúspěšného DB 603 na FW 190C a později úspěšného FW 190D. Celá studie nakonec byla zamítnuta, protože v té době už vypadaly nadějně výsledky s Jumo 213, které však bylo též nouzovým řešením a do FW 190 se s ním nepočítalo původně vůbec a u Ta 152 jen jako jedna (z asi 8) alternativ.
Bohužel tohle jsou veškeré ověřené informace. To, jestli mělo jít jen o dočasné řešení pro testování draku s výkonným motorem nebo zda mělo jít o bojové stroje je pak už otázkou spekulací. Já se kloním k té první variantě, protože udržovat bojeschopný cizí motor v polních podmínkách, s náhradními díly jen zkanibalizovanými z jiných kořistních motorů, by bylo velmi odvážné. Ne že by se to nikdy nestalo, ale přijde mi to málo pravděpodobné. Na druhou stranu Ta-152C zkysla až do konce války na motorech a celkem věřím, že by němci byli schopní třeba 20 letounů v roce 45 udržet v chodu.
Skutečnou zástavbou bychom dostali zajímavý stroj. Sabre II byl sice těžší cca o 150 kg, byl však o 60 cm kratší, celkově kompaktnější a hlavně o 400-600 koní výkonnější, než DB 603. Díky kratší délce by i přes svoji váhu nemusel znamenat problém s vyvážením letounu. Na druhou stranu je 150kg už jistě znatelné a na letových vlastnostech by se to určitě nepodepsalo kladně. Hlavně s krátkým křídlem z FW 190, nebo Ta 152C. Sabre byl ale asi jedinný kořistní motor, který připadal v úvahu. Grifonů bylo zcela minimum a možná ani žádný němci neměli a americký Pratt & Whitney R-2800 byl se svými rozměry a turbosoustavou pro tak malý letoun nejspíše nepřekonatelným oříčškem.
Celkem tedy chápu, že se němci do svého nejlepšího stíhače pokusili zabudovat nejlepší motor té doby

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
O tom se neda diskutovat, to je jasne. 

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Sorry jako. Chápu, že jsi se snažil z tohohle vyždímat maximum. Ale prakticky ti už odpověděl Segal v sobotu.
.
Jinak k Napieru a LW, celé to na mne působí jako projektové cvičení než aby se tím mohl někdo zcela reálně zabývat. Snad jen to vyzkoušení motoru má nějaké rácio.
Tvá šalamounská odpověď více méně mohla odvrátit a i odvrátila pátrání zcela jiným směrem. Tudíž navrhuji celou soutěž zrušit, a dát ti banána za úmyslné mlženíTo by byla od němců hodně divná věc, že?



Jinak k Napieru a LW, celé to na mne působí jako projektové cvičení než aby se tím mohl někdo zcela reálně zabývat. Snad jen to vyzkoušení motoru má nějaké rácio.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Jinymi ,zavadejicimi smery se nemuzes nechat zmast.
Mozna , ze si chteli opravdu jen ten motor vyzkouset, bylo na nem co obdivovat ,ostatne Anglicani zase obdivovali Fokouse.
https://oldmachinepress.com/2014/10/14/ ... e-powered/

https://oldmachinepress.com/2014/10/14/ ... e-powered/
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Uznávám, že jsem vás nechal trápit, i když správná odpověď padla. Ale zajímalo mě co kdo bude tipovat a kolik lidí to uhodne.
Jak vážně míněný projekt to byl si ani netroufnou spekulovat. Možná to dělala uklízečka po večerech a možná by vznikl nejvýkonnější německý letoun malých a středních výšek ;)
Jak vážně míněný projekt to byl si ani netroufnou spekulovat. Možná to dělala uklízečka po večerech a možná by vznikl nejvýkonnější německý letoun malých a středních výšek ;)
Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Kolik těch motorů měli? To je jako zrecyklovali ze sestřelenejc Tajfunů? To jich měli tolik v použitelným stavu?
Tvůj temný oheň ti nepomůže, plameni Udúnu. Vrať se do stínu!


Re: Luftwaffe - Obecné dotazy
Za dva roky jich určitě pár nasbírali. Měli i celá letuschopna letadla. Vraků ve Francii muselo být desítky.