L-410 Turbolet
Re: L-410 Turbolet
Od kedy je SOCOM CIA? Okrem toho CIA pouziva na air transport rozne firmy v ktory ma bud podiel, alebo si ich najima. Par z tych firiem je aj verejne znamych. SOCOM je riadna cast ozbrojenych sil USA.
Re: L-410 Turbolet
Pointa mého výše uvedeného komentáře spočívala v upozornění, že nyní, v roce 2020, neplatí jeden ze základních argumentů které jsou uvedeny v blogu z tuším cca 2013.seabee píše:zzz - máš i nemáš pravdu.
ad srovnání, že vybavení rampu byl důvod proč M-28xyz byl před lety dodán pro ozbrojené síly USA vs. žádné dodávky L-410 pro ozbrojené síly USA
BTW Skytruck/Bryza byly cca před deseti lety zakoupeny pro americké ozbrojené síly od polského leteckého výrobce, který tou dobu byl ve vlastnictví americké firmy Sikorsky (a poté byl PZL MIelec převzat spolu s celou firmou Sikorski do Lockheed Martin). Takže srovnávat s tím jestli americké ozbrojené síly koupí nějaké L-410, které jsou vyráběny dceřinnou firmy ruské (polo-)státní firmy ... je trochu mimo
Stačí se podívat, jaké letadla byly používány týmž jednotkami, které používali M-28xyz/C-145. viz např. PC-12, které rampu nemá
https://www.thedrive.com/the-war-zone/9 ... -on-terror
BTW - Seabee na Tvém odkazu se píše částka 14 milionů USA za jedno C-145 (dodávka proběhla na začátku minulého desetiletí).
Tož srovnávejme.
V 2010 OSSR koupili 2 x L-410-UVP-E20 prý za cca 4 miliony EUR (po slevě pár procent, protože výrobce odebral 2 staré olétané Turbolety a patrně protože smlouva byla z doby cca 2009, tj. obecně ekonomika firem v ČR byla v největším šoku, protože ještě v 2008 byla dost slušná konjuktura, takže v 2009 firmy měly plné sklady a skoro žádné prodeje)
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... lety-34021
V 2013 OSSR koupili 2x L-410-UVP-E20 prý za 10 milionů EUR
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... jem-985217
Tj. suma sumárům: 4-L-410UVP-E20 pro OSSR za cca 14 milionů EUR
Jeden M-28xyz/C-145A pro ozbrojené síly USA prý za cca 14 milionů USD
Takže, krom financí a krom možnosti servisu v LOTN, nic nebrání, aby OSSR vyhodilo Turbolety. A koupilo jiné letadla, např. M-28xyz s rampou.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L-410 Turbolet
No nechci se hádat, byla to z mé strany rychlá zkratka, ale vem v úvahu, že žádný obrázek C-145 neukazuje vojenský marking, nebo výsostné znaky USA, některé mají dokonce i civilní registraci. Takže SOCOM je kryje rozpočtově a technicky, ale mission statement dodává CIA. Může to být tak?niko píše:Od kedy je SOCOM CIA? Okrem toho CIA pouziva na air transport rozne firmy v ktory ma bud podiel, alebo si ich najima. Par z tych firiem je aj verejne znamych. SOCOM je riadna cast ozbrojenych sil USA.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Zzz: nie 14, ake 18 mil € za 4 L-410.
Neviem odkiaľ je cena 14mil $ za jeden M28, ja som na nete našiel 6,5mil.
US mali odobrať 100 M28 ako offset za F16. Neskôr znížený počet na 40 a realne odobratých 17. Neskor 12kusov stiahli do púšte skrz reorganizáciu jednotky, ktora potom zacala používať vacsi Dornier C146 a dalej prevádzkovali 5 kusov C-145/M28
Rampa je urcite plus, ale asi nie všetko.
Neviem odkiaľ je cena 14mil $ za jeden M28, ja som na nete našiel 6,5mil.
US mali odobrať 100 M28 ako offset za F16. Neskôr znížený počet na 40 a realne odobratých 17. Neskor 12kusov stiahli do púšte skrz reorganizáciu jednotky, ktora potom zacala používať vacsi Dornier C146 a dalej prevádzkovali 5 kusov C-145/M28
Rampa je urcite plus, ale asi nie všetko.
Re: L-410 Turbolet
Seabee: Nie. Su to vsetko lietadla SOCOMu a spadaju pod ozbrojene sily USA. Vyuziva ich tiez SOCOM. Ziadna CIA. Jeden cas som sa tejto problematike venoval v suvislosti s velmi znamymi C-146 volacy znak Magma + cislo ktore lietaju nad celym svetom bezne, dokonca so zapnutym odpovedacom a zasobuju male predsunute jednotky. Pozri FR24. Tieto lietadla lietaju takmer vyhradne v civilnom livery. Su to ale vojenske lietadla.
Pozri toto:
https://medium.com/war-is-boring/secret ... f578cbc8ad
CIA ma rozne civilne spolocnosti, kde ma bud podiel, alebo ma s nimi zmluvy. Celkom dobre boli napr. zdokumentovane spottermi transporty zajatych teroristov do vezieni v Europe a USA.
Pozri toto:
https://medium.com/war-is-boring/secret ... f578cbc8ad
CIA ma rozne civilne spolocnosti, kde ma bud podiel, alebo ma s nimi zmluvy. Celkom dobre boli napr. zdokumentovane spottermi transporty zajatych teroristov do vezieni v Europe a USA.
Re: L-410 Turbolet
Odtud: https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets ... 65/c-145a/Juraj Tichý píše:Zzz: nie 14, ake 18 mil € za 4 L-410.
Neviem odkiaľ je cena 14mil $ za jeden M28, ja som na nete našiel 6,5mil.
US mali odobrať 100 M28 ako offset za F16. Neskôr znížený počet na 40 a realne odobratých 17. Neskor 12kusov stiahli do púšte skrz reorganizáciu jednotky, ktora potom zacala používať vacsi Dornier C146 a dalej prevádzkovali 5 kusov C-145/M28
Rampa je urcite plus, ale asi nie všetko.
Unit Cost: Approx. $14M per aircraft
Podle fotek je ten C-145 dost modifikovaný - viz ta vana pod trupem (co tam asi nosí?) a navíc cena pořizovací pro USAF nemusí znamenat cenu zaplacenou Polákům - může v ní být hafo dodatečného US vybavení. Jinak by to bylo za takovou "plečku" dost darda. No každopádně už je nahražují Dorniery.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Ak by niekoho zaujímalo, aku snimkovaciu kameru OSSR pouzivali vo svojom FGčku, tak tu je brožúra.
Re: L-410 Turbolet
Juraj preco pouzivali ? Nieco sa zmenilo ?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Nie nie, este pouzivaju. Ale uz len chvíľu. FG sa ma vyradiť.
Re: L-410 Turbolet
O tom počujem prvý krát, nejaké bližšie info?
Re: L-410 Turbolet
Tiez som o tom nepocul. Juraj daj blizsie info.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
1521 je 35 ročné lietadlo. Vraj uz bude využívaný len kym mu neskončia papiere a následne vyradený. Poslednu GO mal v 2013. Takže to bude čochvíľa a pochybujem, ze sa v tom niečo zmení.
Predsalen dnes sa uz prieskum robi inak. Platime si hodiny v AGS, treba sa posunúť ďalej a začať využívať najmodernejšie technológie.
Konstrukta v spolupráci s Aliter Technologies dodala pre AGS Mobile General Communication Component (MGCC), ktorý slúži na prijímanie, spracovanie a distribuovanie obrazovych, hlasovych a dátovych informácii.
Snáď časom pribudnú aj vlastné prieskumné drony, ako bol v Gajdosovom projekte P2-9,
bezpilotné prieskumne UAV brigadnej úrovne.
Predsalen dnes sa uz prieskum robi inak. Platime si hodiny v AGS, treba sa posunúť ďalej a začať využívať najmodernejšie technológie.

Konstrukta v spolupráci s Aliter Technologies dodala pre AGS Mobile General Communication Component (MGCC), ktorý slúži na prijímanie, spracovanie a distribuovanie obrazovych, hlasovych a dátovych informácii.
Snáď časom pribudnú aj vlastné prieskumné drony, ako bol v Gajdosovom projekte P2-9,

Re: L-410 Turbolet
Hmm. A Harmanec bude ako fungovat ? Tiez na AGS ?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Je to možné. Poprípade si zaplatia služby súkromnika, googlu,...
VKU uz nie je š.p. Bol privatizovany, stala sa z neho a.s. a vyroba map takmer zanikla. Neskor vzinkla srocka VKU Harmanec, ktora od 2016 začala opäť produkovať mapy.
Ako aktualizuje svoje mapy armáda netuším.
VKU uz nie je š.p. Bol privatizovany, stala sa z neho a.s. a vyroba map takmer zanikla. Neskor vzinkla srocka VKU Harmanec, ktora od 2016 začala opäť produkovať mapy.
Ako aktualizuje svoje mapy armáda netuším.
Re: L-410 Turbolet
Juraj raz sme tam ale uz strasne davno boli zo skoly na exkurzii a vysvetlovali nam, ze vyroba vojenskych map je v specialnom rezime a tiez z casti utajena. Vobec neviem, ako to bezi teraz, ale vtedy ziskavali udaje prave z vojenskych fotogrametrickych lietadiel. Niekto tie vojenske mapy musi robit aj dnes, ale je mozne, ze ked nebudeme mat vlastne lietadlo, ze nam s tym pomoze nejako NATO.
Re: L-410 Turbolet

https://www.facebook.com/50375368975330 ... 083188038/V sobotu 28. listopadu si vyžádala přepravu transplantačního týmu Fakultní nemocnice v Motole. Posádka letounu L-410 letěla ve večerních hodinách do Bratislavy pro plíce.



Re: L-410 Turbolet
Výroba L-410 v závodě UZGA začíná nabírat obrátky ... bohužel tam a ne v Kunovicích
Od roku 2016 jich vyrobily 40 a teď mají hotovu fabriku na výrobu 18 kusů ročně.
V nabídce je i verze hydroplán či verze na lyžovém podvozku, salóní či lékařská verze.
Dokonalý "druhý život" KUNovického DOpravního LETounu
Neumím to vložit jako video, tak alespoň odkaz
https://zen.yandex.ru/media/id/5ee8b506 ... 0829c9f31e
P.S. Je to ještě český letoun, nebo už ruský

Od roku 2016 jich vyrobily 40 a teď mají hotovu fabriku na výrobu 18 kusů ročně.
V nabídce je i verze hydroplán či verze na lyžovém podvozku, salóní či lékařská verze.
Dokonalý "druhý život" KUNovického DOpravního LETounu

Neumím to vložit jako video, tak alespoň odkaz
https://zen.yandex.ru/media/id/5ee8b506 ... 0829c9f31e
P.S. Je to ještě český letoun, nebo už ruský



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L-410 Turbolet
Skeptik, rovnako ako Dana, či iné výrobky, ktoré ťa niečo stali boli keď už nie české, tak československé, ale zásadne nie slovenské..
Re: L-410 Turbolet
Tak nebýt ruských peněz, byla by to konečná již pár let tomu na zad, či?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L-410 Turbolet
Že by skeptik neuměl rusky? Celá reportáž hovoří o "Sborce"- v ruštině сбо́рка - tedy o montáži, nikoliv o výrobě "Proizvodstvu, Výpusku". Takže montáž z dílů dodaných z Kunovic.Skeptik píše:Výroba L-410 v závodě UZGA začíná nabírat obrátky ... bohužel tam a ne v Kunovicích![]()
Od roku 2016 jich vyrobily 40 a teď mají hotovu fabriku na výrobu 18 kusů ročně.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),