Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Re: Embraer KC-390
Maďari dnes podpísali kontrakt na 2 ks C-390 Millenium (za mňa dobrý výber). Takto podporili aj svoj 50% podiel v Aere a možno si komponenty, ktoré sa majú vyrábať na tento typ lietadla (pevné nábežné hrany krídla, dvere, náklad. rampa a časti zadného trupu) budú chcieť vyrobiť doma, keď zamýšľajú budovať domáci let. priemysel (moja špekulácia).
https://embraer.com/global/en/news?slug ... airlifters
https://embraer.com/global/en/news?slug ... airlifters
"Alea iacta est"
Re: Embraer KC-390
Prenos výroby tak komplikovaných dielov ako sa vyrábajú v Aere pre C390 je nemožný. Už len preto, že v Maďarsku žiadna fabrika, ktorá by vedela vyrobiť také diely neexistuje. Aj keby si ju chceli postaviť, tak neviem kde by do nej nabrali kvalifikovaný personál. A aj keby ho niekde našli, tak by museli získať certifikáty a povolenie od Embraer. Predpokladám, že na také experimenty a prípadnú publicitu Brazilci ozaj nie sú odkázaní a zvedaví.
Re: Embraer KC-390
Tú výrobu som dal len ako moju špekuláciu, ale celkom by som to nezavrhoval.
Pre Airbus v rámci "offsetov" za H225 a H145 budú niečo vyrábať v novovytvorenej fabrike, vie sa o čo pôjde? Ak to nebudú len nejaké skladačky, tak tam tiež budú potrebovať kvalifikovaný personál. Oni tí Maďari začali v poslednom období pracovať/skupovať fy s inovatívnymi technológiami.
Pre Airbus v rámci "offsetov" za H225 a H145 budú niečo vyrábať v novovytvorenej fabrike, vie sa o čo pôjde? Ak to nebudú len nejaké skladačky, tak tam tiež budú potrebovať kvalifikovaný personál. Oni tí Maďari začali v poslednom období pracovať/skupovať fy s inovatívnymi technológiami.
"Alea iacta est"
Re: Embraer KC-390
Velká diskuze na tohle téma je na vlákně L-39NG a u radarů pro OSSR - Maďaři fakt jedou, fabrika může stát už příští rok a když zašustíš dolarem/eurem, tak máš i dostatek kvalifikovaného personálu.Lynx píše:Prenos výroby tak komplikovaných dielov ako sa vyrábajú v Aere pre C390 je nemožný. Už len preto, že v Maďarsku žiadna fabrika, ktorá by vedela vyrobiť také diely neexistuje. Aj keby si ju chceli postaviť, tak neviem kde by do nej nabrali kvalifikovaný personál. A aj keby ho niekde našli, tak by museli získať certifikáty a povolenie od Embraer. Predpokladám, že na také experimenty a prípadnú publicitu Brazilci ozaj nie sú odkázaní a zvedaví.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Embraer KC-390
No ak chcete len polemizovať, polemizujte, moje skúsenosti hovoria o inom..
Re: Embraer KC-390
Ale zkušenosti MO SR hovoří o tom, že Maďaři jsou ve druhém kole výběru na radar, například.Lynx píše:No ak chcete len polemizovať, polemizujte, moje skúsenosti hovoria o inom..
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Embraer KC-390
Ano, to mate pravdu, sam som z toho prekvapený, nepoznam žiadneho výrobcu radarov z Maďarska, ale pravda, v oblasti elektrotechniky nie som doma. Ale ďalšia skúsenosť vraví, že nie všetko je vždy patrne na prvý pohľad a motivácia môže byť akákoľvek.
Re: Embraer KC-390
V Maďarsku existuje výrobce radarů, který se jmenuje Pro Patria Electronics, specializuje se menší radary, převážně pro průzkum bojiště. Nedávno vyhrál tendr polské armády na 93 radarů pro potřebu pozemních sil. Údajně je to založeno na izraelském know-how.Lynx píše:Ano, to mate pravdu, sam som z toho prekvapený, nepoznam žiadneho výrobcu radarov z Maďarska, ale pravda, v oblasti elektrotechniky nie som doma. Ale ďalšia skúsenosť vraví, že nie všetko je vždy patrne na prvý pohľad a motivácia môže byť akákoľvek.
https://propatria-inc.com/about-us/about-the-company
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Embraer KC-390
Brazília zníži počet objednaných KC-390.
Dôvodom majú byť rozpočtové škrty skrz pandémiu ale v texte sa objavilo tiež zaujímavé zdôvodnenie. Lietadlo je tak dobre, s tak dobrými vykonmi a dostupnosťou, ze ich proste potrebuju menej.
Presný počet o koľko sa objednávka zníži nebolo zverejnené.
https://www.ainonline.com/aviation-news ... fter-order
Dôvodom majú byť rozpočtové škrty skrz pandémiu ale v texte sa objavilo tiež zaujímavé zdôvodnenie. Lietadlo je tak dobre, s tak dobrými vykonmi a dostupnosťou, ze ich proste potrebuju menej.

Presný počet o koľko sa objednávka zníži nebolo zverejnené.
https://www.ainonline.com/aviation-news ... fter-order
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Embraer KC-390
Embraer STOUT (Short Take Off Utility Transport)
Minulý rok Embraer predstavil náhradu za 64kusov EMB-110 Bandeirante (C-95A) a 19 kusov EMB-120 Brasilia (C-97) v brazílskych vzdušných silách.
STOUT bude poháňaný dvoma turbovrtuľovými motormi, ktoré budú zároveň generovať elektrinu pre ďalšie dve elektrické vrtule.
Lietadlo má byť rozmerov približne ako EMB120, poňať 30 pasažierov alebo 24 výsadkárov. Má mať nakladaciu rampu a nosnosť 3 ton nákladu.
Dolet 2420km.
Za seba len dodám, že sa mi parametre javia ako ideálna budúca náhrada za L-410 u OSSR. Má to všetko čo sme písali, že L-410 chýba. Samozrejme, cena bude zrejme inde...
https://www.aviacionline.com/2020/11/em ... t-project/
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 48.article
Minulý rok Embraer predstavil náhradu za 64kusov EMB-110 Bandeirante (C-95A) a 19 kusov EMB-120 Brasilia (C-97) v brazílskych vzdušných silách.
STOUT bude poháňaný dvoma turbovrtuľovými motormi, ktoré budú zároveň generovať elektrinu pre ďalšie dve elektrické vrtule.
Lietadlo má byť rozmerov približne ako EMB120, poňať 30 pasažierov alebo 24 výsadkárov. Má mať nakladaciu rampu a nosnosť 3 ton nákladu.
Dolet 2420km.
Za seba len dodám, že sa mi parametre javia ako ideálna budúca náhrada za L-410 u OSSR. Má to všetko čo sme písali, že L-410 chýba. Samozrejme, cena bude zrejme inde...
https://www.aviacionline.com/2020/11/em ... t-project/
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 48.article
Re: Embraer KC-390
To je hoodne odvazny projekt. Kazdopadne nebudou muset kupovat emisni povolenky k provozu pri takove koncepci letounu.
Tedy asi budou muset ,ale jenom pulku.
Ja vzdy kdyz vidim nejakou novinku , tak se sam sebe ptam , kdo a cim mi to bude kdy servisovat.
Dnes hned rano byl za mnou zakaznik pro odvetravatelny uzaver nadrze velice vykonne elektrocentraly , bez ktereho tato nejede, protoze podtlak v sani , atd.
Motor z Kanady , termin dodani ,,nikdy,,.
Pomalu tuna vykonne energeticke jednotky je mrtva kvuli blbosti. Samozrejme ,ze to pujde vyresit sackem s dirkama. Ale v letectvi je to slozitejsi.
Chci rici ,ze nemam rad takove dnesni , ci budouci abnormality . A sedi mi vice treba plechovy nytovany Bell nebo klasicky Herkules , nebo Blanik , jehoz konstrukcni pevnost neni ovlivnena UV zarenim jako u kompositu. . Proste , sázka na letitou odladenou jistotu.

Ja vzdy kdyz vidim nejakou novinku , tak se sam sebe ptam , kdo a cim mi to bude kdy servisovat.
Dnes hned rano byl za mnou zakaznik pro odvetravatelny uzaver nadrze velice vykonne elektrocentraly , bez ktereho tato nejede, protoze podtlak v sani , atd.
Motor z Kanady , termin dodani ,,nikdy,,.
Pomalu tuna vykonne energeticke jednotky je mrtva kvuli blbosti. Samozrejme ,ze to pujde vyresit sackem s dirkama. Ale v letectvi je to slozitejsi.
Chci rici ,ze nemam rad takove dnesni , ci budouci abnormality . A sedi mi vice treba plechovy nytovany Bell nebo klasicky Herkules , nebo Blanik , jehoz konstrukcni pevnost neni ovlivnena UV zarenim jako u kompositu. . Proste , sázka na letitou odladenou jistotu.
Re: Embraer KC-390
Ehm... jen taková technická... protože elektriku pro ty dvě vrtule budou vyrábět motory toho letadla, byť ty druhé dva, tak spotřeba paliva, a tím i potřebné povolenky na "ten zlý škaredý céódwjě" budou stejné jako by mělo čtyři motory o stejném celkovém výkonu.HONZIK11 píše:To je hoodne odvazny projekt. Kazdopadne nebudou muset kupovat emisni povolenky k provozu pri takove koncepci letounu.Tedy asi budou muset ,ale jenom pulku.
Kdy už to všem těm *** dojde, jedenácté přikázání zní - fyziku neojebeš!
Perpetuum mobile není v tomto vesmíru povoleno.
Ale jen tak dál. Čím dřív Zelení zavedou, tím dřív průser. A tím dřív lidi Zeleným bum bum okutými cepy

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Embraer KC-390
Inštalovaný výkon turbíny musí byť zachovaný ale pribudne k tomu hmotnosť el.generátoru a elektromotoru, plus hmotnosť vrtule a komplikovanosť uloženia ďalšej pohonnej jednotky.
Takže "vpred k zeleným zajtrajškom".
Takže "vpred k zeleným zajtrajškom".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Embraer KC-390
Nebude hmotnosť el.generátoru a elektromotoru a hmotnosť vrtule nižšia, ako ďalšie dva turbovrtulove motory? Zrejme pre tie výkony ktoré chcú dosiahnuť, potrebujú 4 vrtule.
Re: Embraer KC-390
Výkony: nosnosť 3 tony alebo 24parašutistov/30vojakov
https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer#S ... t_aircraft
L-610: nosnosť 5 ton alebo 40 pasažierov
https://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-610 ... ns_(L-610)
Jedna vrtula zväčšená o cca 10% priemeru má vraj cca dvojnásobný ťah voči originálu. Ale jej cena nestúpne dvojnásobne.
Motor s dvojnásobným výkonom nie je dvojnásobne ťažší a naopak. Dva polovičné motory vážia asi viacej ako jeden motor s rovnakým výkonom a ich sumárna cena bude tiež niekde inde.(ale tu majú ten veľký motor už namontovaný/použitý)
https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer#S ... t_aircraft
L-610: nosnosť 5 ton alebo 40 pasažierov
https://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-610 ... ns_(L-610)
Jedna vrtula zväčšená o cca 10% priemeru má vraj cca dvojnásobný ťah voči originálu. Ale jej cena nestúpne dvojnásobne.
Motor s dvojnásobným výkonom nie je dvojnásobne ťažší a naopak. Dva polovičné motory vážia asi viacej ako jeden motor s rovnakým výkonom a ich sumárna cena bude tiež niekde inde.(ale tu majú ten veľký motor už namontovaný/použitý)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Embraer KC-390
Brazílie zredukovala počet objednaných C-390 z 28 kusů na 15 kvůli rozpočtovým škrtům z důvodu ekonomické krize způsobené nemocí COVID-19 a neochotě Embraeru slevit.Millennium in trouble once again? Brazil slashes C-390 order to 15
https://www.aerotime.aero/29464-millenn ... dium=email


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Embraer KC-390
Po žalobě Embraeru vůči brazilskému státu se podařilo dosáhnout kompromisní dohody o dodávce 22 letounů.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Embraer KC-390
Jedna taková dnešní prezentace.
Re: Embraer KC-390
Hlavne je výhoda, že tie lietadla sú k dispozícii. Mohli by ste dostať cenu ako pri tých 2 casa. O kvalite strojov vôbec nepochybujem.
Re: Embraer KC-390
K dispozici rozhodně žádné nejsou. Výroba se teprve rozjíždí.