Su-37 Flanker (Su-35)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
N_Eser
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 127
Registrován: 2/12/2005, 23:13
Bydliště: Praha

Příspěvek od N_Eser »

redboy:

„Když budete mít zářič velikosti billboardu a dostatečný zdroj o 25-35dB (nevím co to znamená u elektřiny, vím jen o zvuku), můžete koncentrovat výkon z X-pásma do paprsku širokého jeden stupeň a rušit tím rakety na vzdálenostech do 100mil (pravděpodobně),“ říká. „Když elektronika rakety nebude chráněná, můžete zničit obvody střely.“ Ostatní radaroví výzkumníci a specialisté zabývající se raketami říkají, že takévýto systém by musel zničit systémy raketa na vzdálenost ne menší (nejméně) deseti mil, aby byl účinný proti přenosným AA raketám.

Specialisté na směrovanou energii jsou opatrní při předpovídání, kdy se tyto zbraně (hpm weapons) objeví na letadlech či UAVčkách. Zajištění zdroje potřebného pro zásobení takovéto zbraně například na JSF je stále 15 let daleko. Nicméně představitelé Pentagonu nastínili, že menší takovéto zbraně či jen na jedno použití by se mohli začít objevovat do 2-4let, bude záležet na dostatku financí.

nějak takhle by to mělo bejt... snad jsem se moc neseknul, anglinu už moc nepoužívám
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

N_Eser, děkuji moc. Já na to poštval syna, ale bez úspěchu, sem plaval v těch podmíněnejch vyjádřeních.
Takže se bavíme o technologii, která na bojovém letadle, podle specialistů bude za 15 let (psáno 2004), teda pokud bude na jedno použití, tak možná už dnes, jestli to někdo platil.


cover: Ne, ta druhá část není o radaru F-35, to byl příklad.
Ano souhlasím teoreticky je to možné i dnes. Teoreticky lze letět na Mars. Nezlob se to byl Tvůj zdroj.

Ještě jedna věc, proč by nemohl být na jeden stupeň, jak píše zdroj, zaostřen radar s pasivní anténou. Co já vím třeba MPQ-53 z Patriotu?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Protože to bys musel upravovat parabolu toho radaru a pak bys to měl jenom na ten jeden steradián. Paprsek AESA si můžeš elektronicky tvarovat a směrovat jak chceš.


ne, to druhé je o něčem jiném. HPM znamená High Power Microwawes - což je spíš označení pro "kapesní EMP kontejnery", a ty se projektují tak za těch 10 let.

A píšou tam o problému se zdrojem energie - tedy dovol vysvětlit.

Ty decibely udávají u antény zisk. Ten spočítáš jako dekadický log(P vstupní/P výstupní). A čím větší plocha antény, tím větší zisk a tedy i vyzářený výkon. No a teď si srovnej plochu radaru u E-10 a plochu maličkého radaru u F-35. A zjistíš, že aby mohl F-35 dělat totéž, co E-10, potřeboval by sakra silný zdroj. Což bude právě trvat těch 10 let.
Janni
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn

Příspěvek od Janni »

Cover72: Milánku, umíš číst? A dávat si věci do souvislostí? Máš skutečně dojem, že pilot F-22 poletí kamkoli bez zapnutého hlavního prostředku získávání informací? Máš skutečně schopnost rozeznat pojem a dojem? A průjem?

Ale nechám infantilních výrazů. Převeďme do praxe. Na prázdném, ano nereálně prázdném moři letí proti sobě dvojce Su-27M2(Su-37) a dvojce F-22. Z předletové přípravy vzájemně ví o přítomnosti nepřítele. Bude některý pilot Abrakadabry takový debil, aby zapínal RL, když jeho berjoza nic nekváká? Ale nikoli, sice zřejmě neprošel PŠM, ale bude se zřejmě spoléhat na sekundární zdroj informací. Na copak asi?
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Elektrooptické čidlo. Jenže v době, kdy budou operačně zavedeny Su-37 budou už na raptorech jejich vlastní IRST...

Čímž se šance srovnají až na to, že zatímco Raptor může po sučkách prsknout cokoli, sučka můžou po raptorovi maximálně tak R-27ET. Oba vypálí, načež raptor, protože má na rozdíl od Su-37 supercruise se hezky otočí a zdrhne za mnohem nižších tepelných emisí.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

cover72 píše:Protože to bys musel upravovat parabolu toho radaru a pak bys to měl jenom na ten jeden steradián. Paprsek AESA si můžeš elektronicky tvarovat a směrovat jak chceš.


ne, to druhé je o něčem jiném. HPM znamená High Power Microwawes - což je spíš označení pro "kapesní EMP kontejnery", a ty se projektují tak za těch 10 let.

A píšou tam o problému se zdrojem energie - tedy dovol vysvětlit.

Ty decibely udávají u antény zisk. Ten spočítáš jako dekadický log(P vstupní/P výstupní). A čím větší plocha antény, tím větší zisk a tedy i vyzářený výkon. No a teď si srovnej plochu radaru u E-10 a plochu maličkého radaru u F-35. A zjistíš, že aby mohl F-35 dělat totéž, co E-10, potřeboval by sakra silný zdroj. Což bude právě trvat těch 10 let.
Ano, to je mi celkem jasné, na splnění Tebou uvedeného úkolu. Budeme se tedy držet faktu, že je to známá a fyzikálně a teoreticky ověřená technologie, jejihž uvedení do praxe si vyžádá čas a peníze. V tomto směru můžeme čekat před příchodem leteckých RL a prostředků na bezpilotních a bojových strojích ještě vývoj s ohledem na výkon a hustotu paprsku, čili nejde jen o pouhou změnu softu na stávajících RL... je tak?

Radary s fázovanou anténou elektronickým vychylováním paprsků mohou bez ohledu na to jestli jde o aktivní, nebo pasivní pracovat s paprskem v podstatě shodně. Tam mezi nimi není zásadní rozdíl. Všechny moderní i PESA radary mají digitální řízení a je spíš na technologii systému řízení co s paprskem (paprsky) lze udělat a jak je bude využívat. To je dáno principem RL s elektronickým vychylováním paprsku.

I když má technologie AESA radaru nesporné výhody, ty se ovšem netýkají zásadně tvarování paprsku a jeho směrování (no u toho směrování je u AESA možné jít nepatrně na větší úhly, ale je to spíš typ od typu).

Zásadní rozdíl je u nich "pouze" v distribuci elektromagnetické energie. Zatímco je u PESA emitor jeden a k jednotlivým prvkům antény je energie distribuována vlnovody a pak teprve jednotlivými prvky antény elektromagneticky směrována do požadovaného směru u AESA je zdrojem energie přímo prvek antény a ten přímo směruje energii do požadovaného směru. Je nesporné, že výhody aktivní antény jsou v požadovaném poměru příkon/výkon, požaduje, jelikož má menší ztráty menší napětí a jeho účinnost je energeticky vyšší. Další jasnou výhodou je spolehlivost. Jestliže u AESA RL dojde i k mechanickému poškození části pole antény měl by systém, byť se zmenšenými možnostmi pracovat dál. V případě poruchy, nebo poškození zdroje vyzařování u technologie PESA (je jedno jestli je to elektronka nebo já nevím magnetron), celý RL přestane pracovat. Je tedy nasnadě, že z pohledu provozní spolehlivosti, údržby, energetické náročnosti a v podstatě i hmotnosti a velikosti (to pochopitelně typ od typu) je AESA technologie lepší. Není ale pravda, že z pohledu možností práce s paprskem je zde zásadní rozdíl.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Já sem ještě zkusím vrátit diskusi na téma Su-37 poznámkou. Ono se to propojilo s topic F-22, tak nějak živelně.

Je doufám diskutujícím jasné, že žádný letoun Su-37 v současnosti neexistuje? Na mě zmíněné diskuse dělají dojem, že ne všichni si to plně uvědomují. Je prostě brát jako fakt, že letoun označovaný výrobcem Su-37 byl pouze jeden. (Byl zničen při havárii 19.prosince 2002). Nikdy na něm nebyl instalován radiolokátor N011M (to bylo až na T-10M-12). Neprobíhaly na něm vojskové zkoušky, jednalo se jen o implementaci motorů Al-31FP. I když technologie na letounu zkoušené slouží u sériových strojů a modernizace Su-27, letoun s označením Su-37 (T-10M-11) je vývojově mrtvý a tato větev vývoje ukončená.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
MaTu§§
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 30/7/2007, 23:26
Kontaktovat uživatele:

to je Su-27SK a nie Su-37

Příspěvek od MaTu§§ »

To Pegeucko

ten druhy obrazok je stroj Su-27SK a nie Su-37. Su-37 sa na prvy pohlad lysi od Su-27 kacacimy plochamy, vacsimy dyzami, vyssimy a masivnejsimy SOP a ich zakoncenim do uhlu 90° potom aj nosom-je vacsi ma vacsi priemer a nema pitotovu trubycu. Tak asi tak :-? ale inac je to ulpne premakane Su-27 to spiky kostry ale to uz vie asi kazdy :-)
Uživatelský avatar
MaTu§§
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 30/7/2007, 23:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaTu§§ »

Haness píše:
YAMATO píše:No tyhle manévry, to je šílenost...zda je lze skutečně použít v boji je otázka (údajně prý ano), ale v každém případě ukazují super vlastnosti tohoto stroje.
Taky si myslím že to není zrovna nejlepší technika kterou by bylo dobrý použít ve skutečném souboji,pže pokud se nepřátelská stíhačka která chce Su-37 sestřelit a on začne dělat tyhle kraviny tak akorát přepne na kanon a ze SU- se stane pouze velice přesný terč který jak píšeš je na pár vteřin takřka bez pohybu takže se do něj trefíš s minimální vzdálenosti a zbytek už je jasnej,samo že to tak nemusí být pokaždé,ale nevím jestli by se nějakej pilot pustil do dělání těhle manévrů když má za sebou stíhačku která se ho sanží zaměřit a tím že se zastaví jí to na chviličku velice usnadní.
chlapci chlapci. Stale tu pisete co ktore lietadlo spravy a dokaze. A to ako same od seba??? Hmm V PRVOM RADE IDE O SKUSENOST PILOTA a nie o lietalda... keby sa aj F-22 stretla s Su-27 a za suckom by bol nejaky Viktor Pugacev a za raptorom nejaky lamak tak by ho v pohode zostrelil. Ale je zasa pavda ze za raptora bars koho nepustia ale za chvilu to tak nebude ked vsecky raptory nahradie F-15. Takze ja by som v prvom rade hladel na toto e nie co jake lietadlo dokaze. V ATM som cital neviem uz ktore lietadla to boly ale boly to lietadla dost od seba rozlicne a tie slabe vyhraly a preco?? lebo za lepsimi boly lami... a bolo by to tak aj keby si strany vimenily stroje.
Uživatelský avatar
MaTu§§
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 30/7/2007, 23:26
Kontaktovat uživatele:

tvrde ale svata pravda!

Příspěvek od MaTu§§ »

redboy píše:Já sem ještě zkusím vrátit diskusi na téma Su-37 poznámkou. Ono se to propojilo s topic F-22, tak nějak živelně.

Je doufám diskutujícím jasné, že žádný letoun Su-37 v současnosti neexistuje? Na mě zmíněné diskuse dělají dojem, že ne všichni si to plně uvědomují. Je prostě brát jako fakt, že letoun označovaný výrobcem Su-37 byl pouze jeden. (Byl zničen při havárii 19.prosince 2002). Nikdy na něm nebyl instalován radiolokátor N011M (to bylo až na T-10M-12). Neprobíhaly na něm vojskové zkoušky, jednalo se jen o implementaci motorů Al-31FP. I když technologie na letounu zkoušené slouží u sériových strojů a modernizace Su-27, letoun s označením Su-37 (T-10M-11) je vývojově mrtvý a tato větev vývoje ukončená.
njnj je to to bol iba jeden kus. Su-35 sice bolo viac... ale ja som cital ze boly az 2 KUSY Su-37 a ked ten jeden havaroval v roku 2002 tak ten druhy prestavaly na povodny stroj a zda sa mi ze to bol Su-35 prestavany.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Chcelo by to vypracovať "rodostrom" sučiek, do roku 1998/99 je v knihe "História stíhača Su-27" (od A. Fomina, Air FLEET, Moskva 2000, rusky), dal by sa použiť ako základ alebo inšpirácia (môžem skúsiť nascenovať).
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

redboy: ne, v tomhle ohledu je mezi AESA a PESA dost rozdíl - protože na tenhle úkol musíš mít buďto 2 radary, nebo AESA. PESA totiž nemůže na rozdíl od AESAy vysílat 2 svazky - kde jeden zaměřuje cíl a tedy zaostřuje druhý, silnější svazek tak, aby působil na cíl.

S tou implementací je to pak snadné - dostatečně velké radary mají dostatečný zisk, a tedy by u nich stačila úprava řídícího SW a šly by tak použít už dnes. Menší radary, jako ty na stíhačkých a UAV takový výkon ani rozměry antény nemají, a tak čekají na nový výkonější zdroj a komponenty antény.

MaTu§§: kolik má rusko pugačevů, a kolik hodina mají nalétáno ostatní piloti. A kolik mají nalétáno američani...
Nejlepší (nejvylétanější) piloty mají Izrael a USA... Rusko má pár lidí, kteří jsou prostě od přírody dobří (něco jako kožedub) ale i tak je jim to houby platné když nemají na to, aby se vylítali a sžili s mašinou.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Re: tvrde ale svata pravda!

Příspěvek od redboy »

MaTu§§ píše:njnj je to to bol iba jeden kus. Su-35 sice bolo viac... ale ja som cital ze boly az 2 KUSY Su-37 a ked ten jeden havaroval v roku 2002 tak ten druhy prestavaly na povodny stroj a zda sa mi ze to bol Su-35 prestavany.
No, to je totiž o zmatcích s značením. Tady se to už někde probíralo. Takže jen k tomuto. Bylo vyrobeno celkem 12 letadel Mkové série. T-10M-1 (1988)až T-10M-12. To byl projekt z poloviny 80tých let jako modernizace Su-27. Nesou čísla 701-712. První tři byly přestavěny ze sériových Su-27. Ty zbývající pak již sou postaveny na nových dracích. Právě od T-10M-3 se začalo mluvit o Su-35. To bylo někdy v roce 1992(?)Je možné, já to nevím, že letoun vzniklý z této série prototypů by takové označení oficiálně nesl. Je to logické i z toho důvodu že 35 bylo na řadě. T-10M-8 (asi), byla už podoba budoucího letounu. Jenže rozpad Sojuzu, krize..... a konec státní podpory. Jelikož jak víme, označení letounu dostává stroj oficiálně až po skončení státních zkoušek a přijetí do výzbroje jsou tyhle označení spíše matoucí. S krizí začal výprodej Sovětského krámu a snaha výrobců a konstrukčních kanceláří prodat co jde (zachování vlastní existence). A tak Suchoj pochopitelně začal prosazovat letouny na prodej. Jenže tady nebylo co a nebyl zájem (je to složitější, ale tehdy existovaly i konkurenční boje mezi výrobci....)
Jak tak pokračovala stavba prototypů dostalo se v roce 1994 i na T-10M-11 a na něm byly poprvé použity motory AL-31FP s vektorací tahu a letoun se později dostal na přehlídky. Tam mu bylo dáno Suchojem marketingové označení Su-37 a to mu zůstalo. Pozdější T-10M-12 neměl vektoraci tahu, neměl sloužit k testům motoru, ale vybavení (běžná praxe, ne každý prototyp je vybaven vším a každý slouží k jiným testům, od lámaček, řízení, vybavení, výzbroj.....). Jsou v majetku konstrukční kanceláře. Státní zkoušky neproběhly.

Tam výroba prototypů skončila, jelikož nebylo na co. MO RF nemělo zájem o nové letouny, Jelcinova koncepce ozbrojených sil skončila, Putin ju roztrhal a hodil do koše (rozumné) a vznikla nová to je ta „Koncepce rozvoje ozbrojených sil do roku 2015“, která ale se zavedením nového letadla (krom Su-34 a modernizací) nepočítá. Tyto letouny které sem zde popsal skončily různě. Na některých z nich postupně probíhaly a probíhají zkoušky nových technologií, některé byly i několikrát přestavěny, prostě život prototypů. Dnes na některých probíhají zkoušky pro PAK FA, odvedly práci pro Su-34 a v neposlední řadě pro modernizace Su-27 na SK a to co bude dnes možná Su-35. Ovšem nezaměňovat s tím Su-35 z 90tých let. Prostě vývojový koloběh Su-27M….

Proto z marketingových důvodů vzniklé Su-37 nesl pouze T-10M-11 (711).
Je v tom zmatek, nacpalo se do toho spousta novinářů, takyodborníků, laiků a každej spekuloval a kombinoval, diskutoval a potvrzoval…….

Píši to z hlavy, ale takhle nějak to je, není to ale článek, jen osvětlení, na článek by toho bylo víc…….
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

cover72 píše:redboy: ne, v tomhle ohledu je mezi AESA a PESA dost rozdíl - protože na tenhle úkol musíš mít buďto 2 radary, nebo AESA. PESA totiž nemůže na rozdíl od AESAy vysílat 2 svazky - kde jeden zaměřuje cíl a tedy zaostřuje druhý, silnější svazek tak, aby působil na cíl.
To je logické, to máš pravdu, mě nedošlo, že PESA může měnit výkon jen všech svazků zároveň..... má jeden zdroj.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

PESA môže riadiť výkon jednotlivých žiaričov (v určitom rozmedzí) podobnými metódami ako sa riadi fázovanie. Nemôže ale vysielať súčasne na rôznych frekvenciách - to sa ale dá zasa obísť použitím niekoľkých vysielacích a prijímacích elektróniek, samozrejme za cenu väčšej zložitosti systému, okrem iného musia existovať nejaké VF prepínače...

AESA má napríklad celkom dosť problém s udržaním koherencie zväzku - je celkom problém presne naladiť väčší počet zdrojov VF signálu, zvlášť na polovodičovej báze, kde je výrazná tepelná závislosť frekvencie a súčasne značné zahrievanie pri činnosti. Tiež náročnosť na spracovanie signálu je obrovská - o jeden až dva rády vyššia ako u porovnateľného rádiolokátoru typu PESA.

Súčasné vysielanie / formovanie dvoch zväzkov na rôznych frekvenciách - vždy musí dôjsť k rozdeleniu žiaričov na dve skupiny, u PESA aj u AESA, takže niekedy je jednoduchšie použiť časové rozloženie, čiže raz robiť scanovanie a raz sledovanie. Potom je zasa otázka, ako to rozdeliť v čase a koľko impulzov použiť na jednu a druhú funkciu.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Páni, po internete koluje už celkom pekné množstvo fotiek z MAKS 07

fotky SU-35BM : http://www.secretprojects.co.uk/forum/i ... 28.15.html
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Alchymista: není možné použít časové rozdělení, protože pak nenasměruješ na cílovou hlavici souvislý tok EM záření, ale jen pulzy - což je poněkud méně učíné, protože si tam strčí diak s odporem když to přeženu (já vím, diak ne, moc pomalý) a vydrží to mnohem déle, než když tam budeš pořád pražit svazkem energie, který nakonec vyhoří ochranný obvody a sejme řízení.
Janni
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn

Příspěvek od Janni »

cover72 píše:Elektrooptické čidlo. Jenže v době, kdy budou operačně zavedeny Su-37 budou už na raptorech jejich vlastní IRST...

Čímž se šance srovnají až na to, že zatímco Raptor může po sučkách prsknout cokoli, sučka můžou po raptorovi maximálně tak R-27ET. Oba vypálí, načež raptor, protože má na rozdíl od Su-37 supercruise se hezky otočí a zdrhne za mnohem nižších tepelných emisí.
A jakpak se asi změní čelní odrazová plocha? :wink:
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

To nikdo neví :-) jak se změnila u F-117? Není takový problém tohle zařídit... třeba kovový potah (Au) a je klid. Takže se rozhodně nezmění tak, aby bylo sugo v taktické výhodě
Uživatelský avatar
MaTu§§
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 30/7/2007, 23:26
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrde ale svata pravda!

Příspěvek od MaTu§§ »

redboy píše:
MaTu§§ píše:njnj je to to bol iba jeden kus. Su-35 sice bolo viac... ale ja som cital ze boly az 2 KUSY Su-37 a ked ten jeden havaroval v roku 2002 tak ten druhy prestavaly na povodny stroj a zda sa mi ze to bol Su-35 prestavany.
No, to je totiž o zmatcích s značením. Tady se to už někde probíralo. Takže jen k tomuto. Bylo vyrobeno celkem 12 letadel Mkové série. T-10M-1 (1988)až T-10M-12. To byl projekt z poloviny 80tých let jako modernizace Su-27. Nesou čísla 701-712. První tři byly přestavěny ze sériových Su-27. Ty zbývající pak již sou postaveny na nových dracích. Právě od T-10M-3 se začalo mluvit o Su-35. To bylo někdy v roce 1992(?)Je možné, já to nevím, že letoun vzniklý z této série prototypů by takové označení oficiálně nesl. Je to logické i z toho důvodu že 35 bylo na řadě. T-10M-8 (asi), byla už podoba budoucího letounu. Jenže rozpad Sojuzu, krize..... a konec státní podpory. Jelikož jak víme, označení letounu dostává stroj oficiálně až po skončení státních zkoušek a přijetí do výzbroje jsou tyhle označení spíše matoucí. S krizí začal výprodej Sovětského krámu a snaha výrobců a konstrukčních kanceláří prodat co jde (zachování vlastní existence). A tak Suchoj pochopitelně začal prosazovat letouny na prodej. Jenže tady nebylo co a nebyl zájem (je to složitější, ale tehdy existovaly i konkurenční boje mezi výrobci....)
Jak tak pokračovala stavba prototypů dostalo se v roce 1994 i na T-10M-11 a na něm byly poprvé použity motory AL-31FP s vektorací tahu a letoun se později dostal na přehlídky. Tam mu bylo dáno Suchojem marketingové označení Su-37 a to mu zůstalo. Pozdější T-10M-12 neměl vektoraci tahu, neměl sloužit k testům motoru, ale vybavení (běžná praxe, ne každý prototyp je vybaven vším a každý slouží k jiným testům, od lámaček, řízení, vybavení, výzbroj.....). Jsou v majetku konstrukční kanceláře. Státní zkoušky neproběhly.

Tam výroba prototypů skončila, jelikož nebylo na co. MO RF nemělo zájem o nové letouny, Jelcinova koncepce ozbrojených sil skončila, Putin ju roztrhal a hodil do koše (rozumné) a vznikla nová to je ta „Koncepce rozvoje ozbrojených sil do roku 2015“, která ale se zavedením nového letadla (krom Su-34 a modernizací) nepočítá. Tyto letouny které sem zde popsal skončily různě. Na některých z nich postupně probíhaly a probíhají zkoušky nových technologií, některé byly i několikrát přestavěny, prostě život prototypů. Dnes na některých probíhají zkoušky pro PAK FA, odvedly práci pro Su-34 a v neposlední řadě pro modernizace Su-27 na SK a to co bude dnes možná Su-35. Ovšem nezaměňovat s tím Su-35 z 90tých let. Prostě vývojový koloběh Su-27M….

Proto z marketingových důvodů vzniklé Su-37 nesl pouze T-10M-11 (711).
Je v tom zmatek, nacpalo se do toho spousta novinářů, takyodborníků, laiků a každej spekuloval a kombinoval, diskutoval a potvrzoval…….

Píši to z hlavy, ale takhle nějak to je, není to ale článek, jen osvětlení, na článek by toho bylo víc…….
njnj tak nejak to bolo... ja som to aj niekolko krat cital ale som si to nezapametal lebo to bolo dost davno... inak celkom slusne to bolo opysane na www.hitechweb.szm.sk a teras sa to prestahovalo na inu stranku no a tam to uz neni ale kazdopadne mas pravdu a ja som tu uz viac krat spomenul ze v tych nazvoch je pekny bordel. Ci su to Sucka alebo MiGiny...
Odpovědět

Zpět na „Letadla“