Mikojan Gurjevič MiG-35
Moderátor: Julesak
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Tady je ten jednoduchý CAS "kabel" od ovládání F-15 po hydraulický aktuátor
https://www.f15sim.com/images/F-15_Pitch_Control-1.jpg
Ale, myslím si že Mig-29 to měl obdobně, že půjde o podobné systémy. F-18A-D to měl už asi úplně oddělené, tedy klasické ovládání a mimo to navíc onen "kabel". Je to vývoj.
https://www.f15sim.com/images/F-15_Pitch_Control-1.jpg
Ale, myslím si že Mig-29 to měl obdobně, že půjde o podobné systémy. F-18A-D to měl už asi úplně oddělené, tedy klasické ovládání a mimo to navíc onen "kabel". Je to vývoj.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Hele, může být. Až takhle dopodrobna jsem se tím nikdy nezabýval.
Mimochodem nejsem ani schopen na tom diagramy najít ten "kabel", co o něm píšeš. Ale je možné, že to má MiG-29 podobně.
Našel jsem jen stručný popis základních funkcí SAU-451 :
- eliminace periodických kmitů v podélném, příčném i vertikálním směru;
- automatické přizpůsobení výchylky řídicích ploch dle rychlosti letu;
- stabilizaci kurzu letu v náklonu (+/- 7°) a sklonu (+/-40°);
- vyvedení letounu do horizontálního letu z libovolné polohy letadla;
- stabilizaci letu na dané barometrické výšce;
- automatické přiblížení na přistání až do výšky 50 metrů;
- automatické trimování při ručním řízení;
- indikace polohy letounu na navigačním přístroji;
- zabránění srážce se zemí;
- omezení úhlu náběhu;
- provedení předletové přípravy s následnou signalizací funkčnosti.
Mimochodem nejsem ani schopen na tom diagramy najít ten "kabel", co o něm píšeš. Ale je možné, že to má MiG-29 podobně.
Našel jsem jen stručný popis základních funkcí SAU-451 :
- eliminace periodických kmitů v podélném, příčném i vertikálním směru;
- automatické přizpůsobení výchylky řídicích ploch dle rychlosti letu;
- stabilizaci kurzu letu v náklonu (+/- 7°) a sklonu (+/-40°);
- vyvedení letounu do horizontálního letu z libovolné polohy letadla;
- stabilizaci letu na dané barometrické výšce;
- automatické přiblížení na přistání až do výšky 50 metrů;
- automatické trimování při ručním řízení;
- indikace polohy letounu na navigačním přístroji;
- zabránění srážce se zemí;
- omezení úhlu náběhu;
- provedení předletové přípravy s následnou signalizací funkčnosti.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 2/12/2020, 14:22, celkem upraveno 1 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Píši "kabel" v uvozovkách. Vedení je skrz hydromechanické ovládání. Je na něm napojené. Zajimalo by mě jak to měl Hornet, protože je od McAir a dělali na něm lidi od F-15.
Našel jsem i systém zabraňující srážce se zemí u SAU-451, ale nevím k jaké verzi Migu-29.
Našel jsem i systém zabraňující srážce se zemí u SAU-451, ale nevím k jaké verzi Migu-29.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Jo, to tam bylo též - viz příspěvek Flogger G o jeho vypínání při airshow. Stejně jako omezovač úhlu náběhu, aby nedošlo k přetažení ... doplněno.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Podle toho co letový systém Migu-29 umí, to bude +- nějaká ruská obdoba toho, co umí ovládání F-15, opravdu by mě zajimalo jestli je schopen letět tak, že elektrické linky vychylují hydr. bůstry.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Našel jsem manuál pro F-18A-C. Má klasické ovládání, které řídí dva počítačové systémy, nad němi je CAS s vysokou autoritou, který je zálohován DEL ( přímou digitální elektronickou linkou).
Co to vlastně celé znamená, tomuhle se říká Digitální Fly by Wire (poprvé použit u F-18).
Z jedné chytré knižky, v okamžiku kdy CAS systém vyspěl a dostal vysokou autoritu, tedy dokázal ovládat letadlo sám, začalo se uvažovat o tom, odstranit klasické ovládání. A tím odebráním se narodil FbW.
Co to vlastně celé znamená, tomuhle se říká Digitální Fly by Wire (poprvé použit u F-18).
Z jedné chytré knižky, v okamžiku kdy CAS systém vyspěl a dostal vysokou autoritu, tedy dokázal ovládat letadlo sám, začalo se uvažovat o tom, odstranit klasické ovládání. A tím odebráním se narodil FbW.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Ne tak úplně ... už se to tu někde probíralo.Wasp píše:Z jedné chytré knižky, v okamžiku kdy CAS systém vyspěl a dostal vysokou autoritu, tedy dokázal ovládat letadlo sám, začalo se uvažovat o tom, odstranit klasické ovládání. A tím odebráním se narodil FbW.
FbW vznikl mnohem dříve než CAS. Myslím, že už jsme to probírali dříve a jinde.
Prvním létajícím letadlem, kde byl použit byl na svou dobu obří dopravní letoun ANT-20 "Maxim Gorkij". Vzhledem k jeho rozměrům vycházel klasický řídicí systém příliš složitý a těžký, a tak jej Tupolev nahradil elektrickými kabely a elektromotory ... bylo to neohrabané, ale fungovalo to.

Nicméně plnohodnotné využití výhod FbW přinesly až počítače - nejprve analogové a následně digitální.
CAS vznikl nezávisle na FbW, ale faktem je, že "skutečné" FbW "udělal" resp. umožnil využití jeho potenciálu.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
To je ale krasavec, ty kryty podvozku, ta štíhlost křídla, připomíná mě to francouzskou školu.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Ale na některých - neretušovaných - fotkách je vidět použití potahu z vlnitého plechu, tedy Junkersův patent. Antonov to použil i na jiných typech a Junkers se chtěl soudit, ale v rámci přátelských vztahů (Rappalská smlouva) to bylo zastaveno.Wasp píše:To je ale krasavec, ty kryty podvozku, ta štíhlost křídla, připomíná mě to francouzskou školu.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
ANT v názvu neznamená ANTonov, ale A.N.Tupolev ... ANT byly značeny všechny jeho letadla.
ANT-20 vycházel z ANT-16 což byl bombardér TB-4 (nevyráběl se).
Ten spor s Junkersem nebyl o potahu z "vlnitého plechu" ale o použití duralu ... dural byl Junkersův patent a spor vznikl již při konstrukci TB-1 (ANT-4).
Nicméně Sověti, aby nemuseli platit patent, nepoužili dural, ale vlastní hliníkovou slitinu ... kolčugaluminium (podle města Kolčugino, kde byl v roce 1922 vyvinut).
Kolčugaluminium se od junkersova duralu lišilo jak složením (jiný obsah mědi a manganu a přidáním niklu), tak vlastnostmi. Tupolev byl součástí vývojového týmu, jako expert na konstrukci letadel, a tak vlastnosti kolčugaluminia vlastně definoval.
Ostatně podrobnou cestou šla i NACA a v roce 1927 vyvinula Alclad.
Na kolčugaluminium se patent duralaluminia (duralu) nevztahoval.
Navíc Rapallská smlouva byla podepsána v roce 1922 a první sovětský celokovový letoun s potahem z vlnitého plechu (kolčugaluminia) ANT-2 vznikl až v roce 1925

Ale to už jsme od MiG-35 fakt daleko
ANT-20 vycházel z ANT-16 což byl bombardér TB-4 (nevyráběl se).
Ten spor s Junkersem nebyl o potahu z "vlnitého plechu" ale o použití duralu ... dural byl Junkersův patent a spor vznikl již při konstrukci TB-1 (ANT-4).
Nicméně Sověti, aby nemuseli platit patent, nepoužili dural, ale vlastní hliníkovou slitinu ... kolčugaluminium (podle města Kolčugino, kde byl v roce 1922 vyvinut).
Kolčugaluminium se od junkersova duralu lišilo jak složením (jiný obsah mědi a manganu a přidáním niklu), tak vlastnostmi. Tupolev byl součástí vývojového týmu, jako expert na konstrukci letadel, a tak vlastnosti kolčugaluminia vlastně definoval.
Ostatně podrobnou cestou šla i NACA a v roce 1927 vyvinula Alclad.
Na kolčugaluminium se patent duralaluminia (duralu) nevztahoval.
Navíc Rapallská smlouva byla podepsána v roce 1922 a první sovětský celokovový letoun s potahem z vlnitého plechu (kolčugaluminia) ANT-2 vznikl až v roce 1925

Ale to už jsme od MiG-35 fakt daleko



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Inak to lietadlo sa podarilo. Dnes uz taka klasika jak z romanov. 

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
JJ. skeptiku, vypnul také omezovač úhlu náběhu, jinak by se některé figury létat nedaly.
K autopilotu jen drobnost. Od zavedení AP-155 do typu MiG-21 fungovalo vyvedení z libovolné polohy do horizontálního letu i BOV - nebezpečné výšky , tedy zabránění srážce se zemí. Tlumení a stabilizaci uměl jednokanálový autopilot KAP-2, který fungoval již na MiG-21PF. Postupně se na systém automatického řízení nabalovaly další funkce, dostávalo to jiné názvy, ale účel byl stále jen jeden, usnadnit pilotovi bezpečné řízení letadla.
První MiGy-29 neměly nijaké řízení po drátě, to začalo až se snahou dostat typ na palubu letadlové lodě. Vycházelo se z předpokladu, že MiG bude dodáván i státům s nižší technickou úrovní a také byla sledována co možná nejvyšší možná míra jednoduchosti údržby a oprav systému řízení lehkého frontového stíhacího letadla v podmínkách globální války. Přesto byl autopilot MiGu-29 již dost vychytaný.
Jen škoda, že se již nemůže vyjádřit kamarád lamada, ten byl na tohle kabrňák.
K autopilotu jen drobnost. Od zavedení AP-155 do typu MiG-21 fungovalo vyvedení z libovolné polohy do horizontálního letu i BOV - nebezpečné výšky , tedy zabránění srážce se zemí. Tlumení a stabilizaci uměl jednokanálový autopilot KAP-2, který fungoval již na MiG-21PF. Postupně se na systém automatického řízení nabalovaly další funkce, dostávalo to jiné názvy, ale účel byl stále jen jeden, usnadnit pilotovi bezpečné řízení letadla.
První MiGy-29 neměly nijaké řízení po drátě, to začalo až se snahou dostat typ na palubu letadlové lodě. Vycházelo se z předpokladu, že MiG bude dodáván i státům s nižší technickou úrovní a také byla sledována co možná nejvyšší možná míra jednoduchosti údržby a oprav systému řízení lehkého frontového stíhacího letadla v podmínkách globální války. Přesto byl autopilot MiGu-29 již dost vychytaný.
Jen škoda, že se již nemůže vyjádřit kamarád lamada, ten byl na tohle kabrňák.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Polske letectvo kupuje tri repasovane RD-33 pre svoje lietadla MIG-29.
https://bulgarianmilitary.com/2020/12/0 ... hter-jets/
https://bulgarianmilitary.com/2020/12/0 ... hter-jets/
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Nieje tam špecifikované odkial ich tá polská dodávateľská firma zoženie.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Veru nie je. Tipujem Ukrajinu.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
No ale to nové nebudú, len repasované.
Ale ak im to stačí, prečo nie.
Ale ak im to stačí, prečo nie.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
V titulku síce píšú "new" nové ale ďalej už spomínajú o tom koľko môžu mať nabehané a ako mali byť skladované. Takže sa jedná o použité respektíve maximálne o repasované.
Skôr je zaujímavé načo ich poliaci potrebujú keď je Mig-29 také nepoužiteľné lietadlo a "bolo by najlepšie ich okamžite vyradiť a zošrotovať".
Skôr je zaujímavé načo ich poliaci potrebujú keď je Mig-29 také nepoužiteľné lietadlo a "bolo by najlepšie ich okamžite vyradiť a zošrotovať".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Pred časom Maďarsko ponúkalo svoje MiG-29 na predaj, aj to je možný zdroj.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
Jasne, ze to nie su nove RD-33, ved je to uvedene priamo v tom clanku, staci len citat s porozumenim.
Fuu Hektor, neviem. Tie madarske Mig-29 su vraj vstave, ze su dobre uz len do muzea. Ale mozno mas pravdu a niektore nahradne diely nechali zakonzervovane.
Fuu Hektor, neviem. Tie madarske Mig-29 su vraj vstave, ze su dobre uz len do muzea. Ale mozno mas pravdu a niektore nahradne diely nechali zakonzervovane.
Re: Mikojan Gurjevič MiG-35
On ten RD-33 je celkem výborný motor, vzato s tím jakou má pověst.