McDonnell Douglas F-15 Eagle

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Skeptik- to je návrh letounu MiG-35 asi z roku 1997 a konstrukčně je porovnán z MiG-33, z kterého měl být zdokonalen. Měl mít motory s řízeným
vektorem tahu RD-333 o max.tahu 98.1 KN. Ta fotka v ATM je žluto modrá aby vynikly rozdíly mezi MiG-33 a MiG-35.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:Podle mě co mám načteno tak FbW nerovná se automaticky lepší manévrovatelnost, to jsem chtěl říci tou F-16. Modernější digitální FbW nepřineslo větší obratnost.
To určitě ne, ani to tak nebylo myšleno.
Já to pochopil tak, že FbW přineslo MiGu-29 potenciál vylepšit manévrovatelnost - primárně na velkých AoA ... a proto ta větší VOP s možností větší výchylky, a proto ten "zoubek".
Pavel 15 píše:Skeptik- to je návrh letounu MiG-35 asi z roku 1997 a konstrukčně je porovnán z MiG-33, z kterého měl být zdokonalen. Měl mít motory s řízeným vektorem tahu RD-333 o max.tahu 98.1 KN. Ta fotka v ATM je žluto modrá aby vynikly rozdíly mezi MiG-33 a MiG-35.
A nemáš o tom něco víc?
Přiznám se, že jsem o pokusu předělat MiG-29 na "horizontální trojplošník" či "podélný trojplošník", jak tuto koncepci Rusové nazývají, nikdy neslyšel ... a připadá mi to dost fantaskní. Možná nějaká studie z doby, kdy u Suchoje připravovali své "trojplošníky" - Su-33; Su-27IB (dnešní Su-34) a Su-30MKI ... ???
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Pavel 15 píše:A nemáš o tom něco víc?
Přiznám se, že jsem o pokusu předělat MiG-29 na "horizontální trojplošník" či "podélný trojplošník", jak tuto koncepci Rusové nazývají, nikdy neslyšel ... a připadá mi to dost fantaskní. Možná nějaká studie z doby, kdy u Suchoje připravovali své "trojplošníky" - Su-33; Su-27IB (d
[quote=".[/quote]
Mimo ten zdroj z ATM-nevím tém typu nic-nevznikl ani prototyp....ze srandy dál vyhledat na netu. Na fóru Valka.cz možná něco je , ale nutnost
přihlásit.Na tom ruském by ten projekt MiG-35 mohl být https://raigap.livejournal.com/tag/%D0% ... 0%A1%D0%A0
fórum Válka-motor RD-333-odkaz na MiG-35-nutnost přihlásit https://www.valka.cz/Klimov-RD-33-t58212

MiG-35= MiG-29M2 http://www.military.cz/russia/air/mig/Mig-35/mig-35.htm
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 214
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Saburo »

USAF kupuje od Saudské Arábie křídla co zůstanou po přestavbách Saudských F-15S na F-15SA pro vlastní flotilu F-15E.
Ušetří tím desítky miliónů USD a nebudou muset čekat léta než by Boeing ta křídla vyrobil.
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Boeing by neměl mít problém vyrábět křídla pro F-15, problém je spíše ve financování. Ta výrobně nová křídla jsou k mání už hodně dlouho, ale USAF nemělo zájem kupovat tato křídla na F-15C/E.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Pavel 15 píše:Na tom ruském by ten projekt MiG-35 mohl být https://raigap.livejournal.com/tag/%D0% ... 0%A1%D0%A0
Tady odkazuješ na koncept (poněkud fantaskní) lehkého bojového letounu OKB Suchoj z roku 1983 (protiváha MiG-29M).
Pavel 15 píše:fórum Válka-motor RD-333-odkaz na MiG-35
Motor RD-333 měl být další vývoj motoru RD-33 s tahem 100 až 120 kN. Modely byly kolem roku 2000 k vidění na několik výstavách (pod různými názvy), ale funkční exemplář pravděpodobně nikdy neexistoval.
Zmiňovaný odkaz na letoun LMFI je pravděpodobně omyl ... má se asi jednat o současný projekt lehkého, víceúčelového stíhacího letounu LMFS (Легкий Многофункциональный Фронтовой Самолет) vyvíjený někdy od roku 2012 jako možná náhrada řady MiG-29/35 (nutno říci, že jako soukromá iniciativa OKB MiG resp. OAK).
A ano Klimov by pro něj měl vyvíjet nový motor s forsážním tahem > 100 kN.
Jak ale bude vypadat se neví ... tohle by snad měl být jeden z tunelových modelů.

Obrázek
Obrázek
Ano, vím. Psal jsem to. Z MiG-29M vznikl MiG-29K, z něj Mig-29MRCA a MiG-29M2 a z něj MiG-35.
S tím nákresem ale nemá nic společného.

Takže ten nákres (jeho pravá strana) bude nějaká fantasmagorické představa nějakého redaktora.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Skeptik ty jsi fakt skeptik :D :razz: tebe přesvědčit...., ale je to dávno mrtvý projekt.V časopise ATM o té navrhované „35 “ psal
ing. Stanislav Kaucký.


Izraelský OREL F-15 s průzkumným kontejnerem + PLŘS
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

To je jednomístná F-15 ?
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 214
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Saburo »

#654
F-15A-17-MC s/n 76-1505
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Děkuji, izrael provedl úpravy na F-15A aby nesl CFT ?
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 214
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Saburo »

Podle všeho v 85 jim byla dodána schopnost nosit CFT.
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Super.
Ale to tedy museli překopat palivový systém, dodat úchyty na CFT a jistě další věci. Izraelské F-15 jsou jiné víc než jsem si myslel.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Ve vláknu o čínském letounu J-9 byla zmínka o ruských stíhačkách SU-27SK , které obdrželo po roce 19955 Ćínské letectvo. Od kámoše získal tyto
grafy. Jsou hodně staré a kámoš je má z fóra Militaryphotos....kdyby došlo k manévr souboji SU-27 SK verzus F-15C

Obrázek Obrázek

Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Nesedí okamžitá obratnost u F-15C, ustálené manévrování jsem zatím blíže nezkoumal.
U toho posledního grafu, nevidím okamžitou obratnost u F-15, je tam ?
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Wasp píše:Nesedí okamžitá obratnost u F-15C, ustálené manévrování jsem zatím blíže nezkoumal.
U toho posledního grafu, nevidím okamžitou obratnost u F-15, je tam ?

Poslední graf-okamžitá obratnost -sice je to dost nepřehledné , ale ve výšce 200 metru a rychlost 700 KM/ hod je 25 + st/s ,výška 3000 metr
je ta okamžitá kolem 23 st/s. Je to zhruba můj odhad z teho grafu.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Podívám se do zdrojů.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Graf pro výšku u země je celkově nižší.
Mám graf, sice neověřený, ale v kontextu toho co mám dál ho zatím považuji za celkem věrohodný.
Je na něm F-15C, motor PW220, výzbroj 4* AIM-9,4* AIM-7, 67 % paliva, maximální výkon motoru, a bez Vmax switch.

Je na něm cca 25 deg/sec.
Graf od tebe má ukazovat čistou variantu, s polovinou paliva a nižší hodnotu 24 deg/sec.
Za mě nesedí.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Pro ten co ukazuje 30 000 ft nemám porovnání.

F-15C by měl být schopen s výzbroji 4* AIM-7, polovinou paliva a ve výšce 10 000 ft krátkodobě udržet hodnoty na cca 28 deg/sec.

Jenom odhaduji že v čisté konfiguraci a s polovinou paliva by měl být schopen krátkodobě držet cca 30 deg/sec.

Je to úroveň Su-27, Gripenu, Typhoonu a spol. Více než u F-16.

Ale pro okamžité zatáčení u F-15 se dají grafy sehnat těžko.

Obvykle se udává cca 24-26 deg/sec, ale já se zatím přikláním k hodnotě cca 30 deg/sec.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Obrázek

Tady je to lépe vidět , max okamžitá je 27 st/s, výška 200 metr , výška 3000 metr a okamžitá 24 st/s.
F-15 při zatížení 9G má okamžitou 24st/s, při max.zatížení 12G má okamžitou manévr 25st/st.
Okamžitou menévrovatelnost 30st/ s, F-15 nedokáže .Kdyby to dokázala , tak by bylo jistě video kde F-15
360° zatáčku utočí za 12-13 sekund.
Naposledy upravil(a) Pavel 15 dne 9/1/2021, 12:03, celkem upraveno 1 x.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Nejsem si jistý, ale za předpokladu že má 28 st/s (9g, rychlost 305-310 uzlu, rádius zatáčky cca 2000ft) při 4* AIM-7, polovině paliva ve 3 km ( 10 000 ft, váha váha cca 37 100 liber) , tak si myslím že 30 st/sec při čisté konfiguraci, podle výšky je možný.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“