Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Armáda shání nový typ obrněnců. Utratí miliardy, uspět mohou Tatra i Zetor
zdroj: https://www.e15.cz/domaci/armada-shani- ... or-1376143
zdroj: https://www.e15.cz/domaci/armada-shani- ... or-1376143
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: AČR kampak kráčíš?
Jasnej ZETOR, v míru můžeš orat BRAMBOR.skelet píše:zde jsem rozpolcen jestli fandit Tatře nebo Zetoru



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: AČR kampak kráčíš?
A jako černý kůň opět SVOZ.
Re: AČR kampak kráčíš?
SVOS a černý kůň? Po té co se štěkají kvůli Perunovi? Navíc na rozdíl od Zetoru a Tatry nemají ani prototyp v požadovaném provedení.



Re: AČR kampak kráčíš?
ty tezsi varianty fandim Zetoru v tech lehcich verzich Americanum ve spolupraci z STV
nehlede na to jak dlouhe ma tatra dodaci lhůty na Titus.. tak maji jeste zakazky na pandury...4x4 uz bych jim nedával a podporil dalsí podnik (Zetor)
nehlede na to jak dlouhe ma tatra dodaci lhůty na Titus.. tak maji jeste zakazky na pandury...4x4 uz bych jim nedával a podporil dalsí podnik (Zetor)
Re: AČR kampak kráčíš?
Osobně bych se asi svezl na vlně JLTV, přeci jen poměr cena / výkonu je hodně pozitivní a těchto vozidel máme v plánu pořídit docela málo.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Byla to ironie .skelet píše:SVOS a černý kůň? Po té co se štěkají kvůli Perunovi? Navíc na rozdíl od Zetoru a Tatry nemají ani prototyp v požadovaném provedení.
Re: AČR kampak kráčíš?
RASE: ono se proti JLTV cenou asi nic moc nechytne..protoze tady u nás by AČR musela v té male serii zaplatit i vývoj..JLTV se nyní už vyrábí a bude vyrábět v takovem množství že už je tam vyvoj zaplacený a de facto to bude velkoseriová výroba srovnatelna s civilní automobilkou..a navic už se na nej zkousi ruzne nastavby zbranovych systemu coz je dalsi z pozadavku..myslim ze nějake PVO napr. už je na tom testovano, to same minomet atd.
Zetor by byl fajn kdyby do té doby vyhral zakázku ještě někde jinde aby další serie napr. pro ACR mohla byt o neco levnejsi..ale to asi neklapne a spíš mi budem ti první.
Zetor by byl fajn kdyby do té doby vyhral zakázku ještě někde jinde aby další serie napr. pro ACR mohla byt o neco levnejsi..ale to asi neklapne a spíš mi budem ti první.
Re: AČR kampak kráčíš?
Nedeklerovali oni (Zetor) nějakou základní cenu?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Téma jsem osamostatnil.
Koukal jsem trochu do historie a je docela zajímavé, že aktuálně MO hledá obrněná kolová vozidla o celkové hmotnosti v rozmezí 10 až 20 tun. Poněkud se ale zapomnělo na mezičlánek mezi Hiluxy (do 4 tun) a těmito těžkými vozidly (10-20 tun). Před lety totiž měla AČR zájem i o lehká obrněná vozidla 7 až 9 tun, kterých momentálně provozuje zhruba dvě stovky. V roce 2017 byla vozidla této kategorie rovněž k vidění ve vojenském újezdu Březina u Vyškova, spolu s lehčími kolegy. Byla zde představena vozidla Mowag Eagle V od zbrojovky General Dynamics European Land Systems, zastoupený společností CSG. Ze Spojených arabských emirátů (SAE) dorazilo vozidlo AJBAN 440A, která by dodával státní podnik VOP CZ v Šenově u Nového Jičína. Dle prospektů výrobce je prázdná hmotnost Ajban 440A 9,55 t a nosnost 1,2 t. Lehčí typ Ajban 440 má hmotnost 6,5 t a nosnost 2,5 t. Koncern Renault Trucks Defense představil mohutný vůz Sherpa, a dalším francouzským vozidlem byl "krabicovitý" vůz PVP (Petit Véhicule Protégé), která vyrábí společnost Panhard. Která značka na cvičišti uspěla nejlépe, měla zhodnotit analýza Generálního štábu, hotová do dubna 2017. Doposud ale k rozhodnutí nedošlo, byť byla alespoň objednána vozidla do 4 tun, tedy Toyoty Hilux. Momentálně ani není jasné, zda bude vůbec zájem pořídit vozidla kategorie 7-9 tun, nebo je zcela nahradí ona vyšší kategorie 10-20 tun, což je asi dle mého skoro jisté. V obou případech se většinou hovoří o náhradě za vozidla Iveco.


Koukal jsem trochu do historie a je docela zajímavé, že aktuálně MO hledá obrněná kolová vozidla o celkové hmotnosti v rozmezí 10 až 20 tun. Poněkud se ale zapomnělo na mezičlánek mezi Hiluxy (do 4 tun) a těmito těžkými vozidly (10-20 tun). Před lety totiž měla AČR zájem i o lehká obrněná vozidla 7 až 9 tun, kterých momentálně provozuje zhruba dvě stovky. V roce 2017 byla vozidla této kategorie rovněž k vidění ve vojenském újezdu Březina u Vyškova, spolu s lehčími kolegy. Byla zde představena vozidla Mowag Eagle V od zbrojovky General Dynamics European Land Systems, zastoupený společností CSG. Ze Spojených arabských emirátů (SAE) dorazilo vozidlo AJBAN 440A, která by dodával státní podnik VOP CZ v Šenově u Nového Jičína. Dle prospektů výrobce je prázdná hmotnost Ajban 440A 9,55 t a nosnost 1,2 t. Lehčí typ Ajban 440 má hmotnost 6,5 t a nosnost 2,5 t. Koncern Renault Trucks Defense představil mohutný vůz Sherpa, a dalším francouzským vozidlem byl "krabicovitý" vůz PVP (Petit Véhicule Protégé), která vyrábí společnost Panhard. Která značka na cvičišti uspěla nejlépe, měla zhodnotit analýza Generálního štábu, hotová do dubna 2017. Doposud ale k rozhodnutí nedošlo, byť byla alespoň objednána vozidla do 4 tun, tedy Toyoty Hilux. Momentálně ani není jasné, zda bude vůbec zájem pořídit vozidla kategorie 7-9 tun, nebo je zcela nahradí ona vyšší kategorie 10-20 tun, což je asi dle mého skoro jisté. V obou případech se většinou hovoří o náhradě za vozidla Iveco.



"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
v této kategorii má AČR zavedeny Iveco LMV, tedy je zde netlačí bota a nemusí se obtěžovat výběrovým řízením.



Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Osobně nejsem zrovna fanda "velkých aut", to už spíš rovnou nějaký menší obrněný transportér 6x6 (když to přeženu, tak do dvaceti tun se vleze i ten Titus). Není někde udáváno, kolik oněch 4x4 (10-20 tun) armáda poptává? Předpokládám že pokud mají doplňovat LMV, tak to bude maximálně pár desítek - tedy akorát tak dobrá reklama pro nějakého českého výrobce.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
V článku se ale píše, že by se výhledově právě tímto novým typem nahrazovaly LMV .. viz. citace z článku "Zdroj deníku E15 blízký ministerstvu odhaduje hodnotu kontraktu minimálně na několik miliard korun. „Pokud by se nahrazovala všechna Iveco LMV, šlo by o více než stovku kusů,“ uvedl."
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Je spíš otázka kde se nová vozidla uplatní. Poslední lmopr dřív nebo později zanikne přezbrojením na Pandury a logicky potřebné počty těchto vozidel klesnou. Možná je v plánu určitý počet těchto vozidel umístit u každého praporu jako doplněk k Toyotám.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Tím výhledově se myslí 25 let? Protože min. tuto dobu zůstane IVECO LOV ve výzbroji, posledních 80 objednaných kusů zatím ještě ani nebylo dodáno.Pilda_CZ píše:V článku se ale píše, že by se výhledově právě tímto novým typem nahrazovaly LMV .. viz. citace z článku "Zdroj deníku E15 blízký ministerstvu odhaduje hodnotu kontraktu minimálně na několik miliard korun. „Pokud by se nahrazovala všechna Iveco LMV, šlo by o více než stovku kusů,“ uvedl."
Osobně se domnívám, že si MO uvědomilo, že stovky kusů (jak zněl původní předpoklad ) vozidel Titus asi nebude možné z finančních důvodů zakoupit a tak hledá jinou a levnější platformu, která by Titus mohla v některých rolích nahradit.
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Ten Titus... viděli jste ho někdo "naživo" ? Jak ta věc s nápravou uprostřed délky zatáčí? Kromě přední nápravy je řízená i ta prostřední, nebo až ta zadní ( ovšem opačným rejdem)?
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
řízená je přední a zadní. Rádius otáčení má mt nějakých 13metrů, takže obratná mašina.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR
Ale to jazdí na efekt s vypnutou kontrolou trakcie, vsak ano? Takto sa predsa nemoze vozidlo spravat v terene. Nevyslo by mensi kopec.