PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
Re: PAK FA (Su-57)
Tieto črty sa tu už diskutovali, dokonca by som povedal že pravý a ľavý obrázok sa možno aj v tomto vlákne už nachádza.
Samozrejme, niektorých "odborníkov" to nepresvedčí...
Wasp - a v čom? Má pilota, dva motory a krídla?
Samozrejme, niektorých "odborníkov" to nepresvedčí...
Wasp - a v čom? Má pilota, dva motory a krídla?
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Presne tak, tyhle fotky/fotomontaze se resi na forech po celem svete uz minimalne pet let...
Re: PAK FA (Su-57)
Vrchní mřízkou u nasávacích otvorů, toto řešení jsem poprvé viděl u YF-23.
Re: PAK FA (Su-57)
YF-23 to malo už v tom štádiu na prvom prototype?
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Myslím si že jo.
Re: PAK FA (Su-57)
Myslíte vrchnú mriežku ako mal Mig-29?
Alebo to čo je v sacích otvoroch na hornej stene?
Alebo to čo je v sacích otvoroch na hornej stene?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: PAK FA (Su-57)
Tady je článek co jsem někdy četl.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... r-heard-of
Tady je fotka.
https://topwar.ru/uploads/posts/2013-01 ... j9ye52.jpg
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... r-heard-of
Tady je fotka.
https://topwar.ru/uploads/posts/2013-01 ... j9ye52.jpg
Re: PAK FA (Su-57)
Jenže toto
je mřížka na odsávání (řízení) mezní vrstvy před vstupem vzduchu do kanálu, nikoli radar blocker.
Tedy zcela něco jiného ... a i jinak to vypadá.
Takže rovněž netuším, čím by Su-57 mohl připomínat YF-23 ... tedy kromě bodů zmiňovaných Julesákem (ještě zapomněl na podvozek ... oba letouny mají kola )
je mřížka na odsávání (řízení) mezní vrstvy před vstupem vzduchu do kanálu, nikoli radar blocker.
Tedy zcela něco jiného ... a i jinak to vypadá.
Takže rovněž netuším, čím by Su-57 mohl připomínat YF-23 ... tedy kromě bodů zmiňovaných Julesákem (ještě zapomněl na podvozek ... oba letouny mají kola )
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: PAK FA (Su-57)
Suchoj má oddělení mezní vrstvy na spodní straně křídla řešené klasickou mezerou mezi vstupním turniketem a křídlem. AMERIČAN se ji očividně snažil odsávát či modifikovat voštinou.
viz .ZVYŠOVÁNÍ ÚČINNOSTI AXIÁLNÍCH KOMPRESORŮ,LETECKÝCH MOTORŮ.---
Není to jednoduchá problematika ,má to strašně hodně návaznosti. S nástupem dutých lopatek u kompresoru vyvinutých kvůli jejich hmotnosti a chlazení se odsávání provádí i uvnitř komresoru. Této technologii se ale musí uzpůsobit již vstup vzduchu a kombinovat oboje. Pak se dochází k zajimavým účinnostem. ..výpočty ukázaly že odsávání mezní vrstvy výrazně zvyšuje dosahované stlačení ve stupni .Kompresor testovaný v NASA Glennově středisku vykazoval o 50% vyšší stlačení než konvenční řešení při stejné rychlosti.
Optimalizace vstupního ustrojí je strašná věda. Prostě není díra jako díra.
viz .ZVYŠOVÁNÍ ÚČINNOSTI AXIÁLNÍCH KOMPRESORŮ,LETECKÝCH MOTORŮ.---
Není to jednoduchá problematika ,má to strašně hodně návaznosti. S nástupem dutých lopatek u kompresoru vyvinutých kvůli jejich hmotnosti a chlazení se odsávání provádí i uvnitř komresoru. Této technologii se ale musí uzpůsobit již vstup vzduchu a kombinovat oboje. Pak se dochází k zajimavým účinnostem. ..výpočty ukázaly že odsávání mezní vrstvy výrazně zvyšuje dosahované stlačení ve stupni .Kompresor testovaný v NASA Glennově středisku vykazoval o 50% vyšší stlačení než konvenční řešení při stejné rychlosti.
Optimalizace vstupního ustrojí je strašná věda. Prostě není díra jako díra.
Re: PAK FA (Su-57)
Děkuji za odkaz.
U YF-23 jsem měl zato, že to dělá obojí.
Ale je to zajimavé.
U YF-23 jsem měl zato, že to dělá obojí.
Ale je to zajimavé.
Re: PAK FA (Su-57)
Prvý sériový Su-57 VKS pekne zblízka, už v Achťubinsku:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Ešte jedno aj so zábermi s výroby:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Hmmm. Kolik casu muze Evrope trvat , nez vyvine neco takoveho. Mluvim o navrhu aerodynamicke koncepce lepsi ne z teto. O motorech s menitelnym vektorem tahu o rozmisteni aktivnich a pasivnich prvku po celem letounu o testovani celku . Az k prvnim seriovym kusum ? 8,10,12 let?
Re: PAK FA (Su-57)
HONZIK11:
mno myslím že docela podceňuješ schopnosti Rafalu a Typhoonu. Jasně, nemůžou se rovnat Raptoru nebo v některých ohledech Pantheru (F-35), ale to ani Su-57, jehož vývoj ještě zdaleka není dokončen.
mno myslím že docela podceňuješ schopnosti Rafalu a Typhoonu. Jasně, nemůžou se rovnat Raptoru nebo v některých ohledech Pantheru (F-35), ale to ani Su-57, jehož vývoj ještě zdaleka není dokončen.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: PAK FA (Su-57)
Typhoon aj Rafale sú prinajlepšom generácia 4+ (4,5), niečo ako Su-35 alebo posledné varianty F-15 či F-16.
Čo sa týka vývoja Su-57, ten pochopiteľne ukončený je - inak by nebol v sériovej výrobe.
Resp. treba si vyjasniť, čo sa myslí vývojom, koniec koncov už vyššie zmienené F-15/16 sa vlastne vyvíjajú dodnes.
Čo sa týka vývoja Su-57, ten pochopiteľne ukončený je - inak by nebol v sériovej výrobe.
Resp. treba si vyjasniť, čo sa myslí vývojom, koniec koncov už vyššie zmienené F-15/16 sa vlastne vyvíjajú dodnes.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Pod pokličku ty tým strojom rozhodne nevidíš
F-22 je jedinečný. Nemal konkurenta v dobe vzniku. Lenže tá doba je už nenávratne preč. Preto aj Rusi upustili od započatého vývoja ATF rivala.
No ale aspoň že vývoj F-35 sa podarilo úspešne dokončiť...
Či systém riadenia je hydraulický alebo elektrický asi nebude smerodajným ukazovateľom bojovej hodnoty stroja.
Ak zavedú nový motor, bude to technologický skok aký nikto nedosiahol. Súčasný AL-41F1 je niekde na úrovni Raptorového F119. +/- samozrejme, predsalen vychádza z AL-31
F-22 je jedinečný. Nemal konkurenta v dobe vzniku. Lenže tá doba je už nenávratne preč. Preto aj Rusi upustili od započatého vývoja ATF rivala.
No ale aspoň že vývoj F-35 sa podarilo úspešne dokončiť...
Či systém riadenia je hydraulický alebo elektrický asi nebude smerodajným ukazovateľom bojovej hodnoty stroja.
Ak zavedú nový motor, bude to technologický skok aký nikto nedosiahol. Súčasný AL-41F1 je niekde na úrovni Raptorového F119. +/- samozrejme, predsalen vychádza z AL-31
Re: PAK FA (Su-57)
Rusi opustili MFI preto, lebo pokračovať po roku 2000 vo vývoji projektu zo začiatku 80-tych rokov im prišlo neperspektívne, 20 rokov technického pokroku sa vymazať nedá.heder2 píše:F-22 je jedinečný. Nemal konkurenta v dobe vzniku. Lenže tá doba je už nenávratne preč. Preto aj Rusi upustili od započatého vývoja ATF rivala.
A tak sa rozhodli pre vývoj od nuly.
Tak ten elektrický bude určite lepší - ľahší, rýchlejší, etc.heder2 píše: Či systém riadenia je hydraulický alebo elektrický asi nebude smerodajným ukazovateľom bojovej hodnoty stroja.
Celé tá "potreba vymeniť systém riadenia" vznikla tak, že si pár "expertov" spojilo oznámené ďalšie vylepšovanie Su-57 (nový el. systém ovládania) s tým, že prvý sériový kus havaroval po problémoch so systémom ovládania (momentálne hydraulickým).
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
1. Presne to som myslel tou dobou
2. Nepopieram výhody elektrického ovládania. Len tvrdím, že určite to nepatrí medzi rozhodujúce ukazovatele bojaschopnosti lietadla
2. Nepopieram výhody elektrického ovládania. Len tvrdím, že určite to nepatrí medzi rozhodujúce ukazovatele bojaschopnosti lietadla
Re: PAK FA (Su-57)
Su-57 bude používat systém poslední generace HM ovládání plus nějaký vyspělý systém elektronické augmentace. Sám o sobě by tento systém ovládání podle mě měl stačit.
Ale pokud se vyřadí HM systém a plně nahradí elektickým systémem, podstatně by se měly snížít nároky na obsluhu letadla a snížily by se časy na údržbu. A do budoucna bude jednodušší dělat úpravy v ovládacím systému letadla.
Ale pokud se vyřadí HM systém a plně nahradí elektickým systémem, podstatně by se měly snížít nároky na obsluhu letadla a snížily by se časy na údržbu. A do budoucna bude jednodušší dělat úpravy v ovládacím systému letadla.