Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Moderátor: Julesak
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Zajímavá fotoreportáž z 121. ARZ (oprávarenského závodu). Opravy prvních dodaných Jak -130, Su-25 vč. Su-25 SM3 atd...
http://www.121arz.ru/fotogid/fotogid.html
http://www.121arz.ru/fotogid/fotogid.html
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Objavili sa fotografie modernizovaného Su-30SMD, tj. s motorom AL-41F1S izdelije 117S, rovnakým ako má Su-35.


Zatiaľ nie je jasné, či má aj radar (Irbis) rovnaký ako Su-35, skôr oznámené plány to spomínali (aj označenie Su-30SM2).
Pôvodný plán modernizácie Su-30SM z roku 2015 počítal v prvej fáze iba s náhradou zahraničných komponentov domácimi (Su-30SM1), v roku 2018 bolo ale rozhodnuté o maximálnej unifikácii práve s výrazne pokročilejším Su-35.


Zatiaľ nie je jasné, či má aj radar (Irbis) rovnaký ako Su-35, skôr oznámené plány to spomínali (aj označenie Su-30SM2).
Pôvodný plán modernizácie Su-30SM z roku 2015 počítal v prvej fáze iba s náhradou zahraničných komponentov domácimi (Su-30SM1), v roku 2018 bolo ale rozhodnuté o maximálnej unifikácii práve s výrazne pokročilejším Su-35.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Julesak, jen drobnost ... Izdělie 117S je vývojové označení. Po přijetí do výzbroje dostal motor oficiální označení AL-41F1S


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
To máš pravdu 


Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Zaujímalo by ma čo tie motory urobia s výkonmi Su-30. Podľa wiki by v základe mala byť o cca 2,3 t ľahšia ako Su-35.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Su-30SM je zřejmě ceněný především v Indii, ale i VVS RF tomuto stroji "přišly na chuť " https://www.youtube.com/watch?v=FflrXOBwo0Q
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 10/2/2021, 13:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Ale isteže mu prišli na chuť aj VVS.
I keď je pravda, že Su-30SM boli VVS kupované ako "lacné dievča pre všetko" a náhrada MIg-29, tieto úpravy (motory+radar z Su-35) jeho možnosti výrazne zvýšia.
I keď je pravda, že Su-30SM boli VVS kupované ako "lacné dievča pre všetko" a náhrada MIg-29, tieto úpravy (motory+radar z Su-35) jeho možnosti výrazne zvýšia.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Koľko lietadiel Mig-29 a Su-27 ešte VVS potrebuje nahradiť?
Ako tak pozerám na počty Su-30M/SM/35 a 57 tak už ostávajú asi len MiG-31 a tie nahradí kombinácia Su-57 a nového stroja a ešte Su-24M by mohli u VKS a VMF nahradiť Su-30SM a Su-34M.
Preto si myslím že v budúcnosti sa dalšie objednávky sústredia na Su-57, Su-34M a náhradu MiG-31 a Su-25.
U Su-25 predpokladám:
1.) reinkarnáciu Su-25 a ich znovuvýrobu
2.) úpravu Yak-130 čo aj bol projekt ale bol zavrhnutý pretože naň nevedeli dostať dosť panciera aby boli spokojný.
3.) rezignácia na prúdový špeciál a prevedenie povinností na vrtuľníky Ka-52 a Mi-28. Ich diaľkové PTRS a radar ich k tomu predurčujú.
Ako tak pozerám na počty Su-30M/SM/35 a 57 tak už ostávajú asi len MiG-31 a tie nahradí kombinácia Su-57 a nového stroja a ešte Su-24M by mohli u VKS a VMF nahradiť Su-30SM a Su-34M.
Preto si myslím že v budúcnosti sa dalšie objednávky sústredia na Su-57, Su-34M a náhradu MiG-31 a Su-25.
U Su-25 predpokladám:
1.) reinkarnáciu Su-25 a ich znovuvýrobu
2.) úpravu Yak-130 čo aj bol projekt ale bol zavrhnutý pretože naň nevedeli dostať dosť panciera aby boli spokojný.
3.) rezignácia na prúdový špeciál a prevedenie povinností na vrtuľníky Ka-52 a Mi-28. Ich diaľkové PTRS a radar ich k tomu predurčujú.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Ja si myslím, že Mig-31 nebudú nahradené, ale aj po zavedení Mig-41 (alebo aký tomu dajú názov) budú slúžiť súbežne minimálne ako nosiče protilodných/protizemných RS s dlhým doletom.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
nine_mike a čo na to ich životnosť?
Sú vyrobené v rovnakom období ako MiG-29 a Su-27 a tie z plukov a letiek miznú.
Nehovorím že budú na šrotovisku do 5 rokov ale o 10 už bude neskoro.
Preto predpokladám ich nahradenie Su-57.
Samozrejme špeciálne protilodné a protisatelitné verzie môžu potiahnuť dlhšie ale teraz ich vidím ako testovaciu platformu (aj ked sa MiG-31K zavádzajú, nebude ich viac ako 30).
Keď naučia Tu-22M a Tu-160M nosiť Kinžal tak už MiG-31K nebude treba.
Sú vyrobené v rovnakom období ako MiG-29 a Su-27 a tie z plukov a letiek miznú.
Nehovorím že budú na šrotovisku do 5 rokov ale o 10 už bude neskoro.
Preto predpokladám ich nahradenie Su-57.
Samozrejme špeciálne protilodné a protisatelitné verzie môžu potiahnuť dlhšie ale teraz ich vidím ako testovaciu platformu (aj ked sa MiG-31K zavádzajú, nebude ich viac ako 30).
Keď naučia Tu-22M a Tu-160M nosiť Kinžal tak už MiG-31K nebude treba.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Pokiaľ viem tak životnosť sa predlžuje práve tou modernizáciou na verziu BM a drak samotný, pokiaľ prejde pri GO niveláciou a NDTčkom, tak podľa mňa môže slúžiť ďalej, tam tie preťaženia asi nebudú ako pri stíhačoch.
Su-57 je ale dizajnovaný pre iné úlohy, nie? Mig-31 a jeho úlohy sú tak špecifické, že jeho prostá náhrada za Su-57 mi nepripadá reálna, keby to tak bolo, tak by nepracovali na Mig-41.
A čo sa týka ich náhrady za Tu-22/160, tam je rozdiel v počtoch. Proste mať 100+ Migov-31BM/K a nemať je pri ich výkonoch a schopnostiach rozdiel ktorý Tučka nevykompenzujú.
Su-57 je ale dizajnovaný pre iné úlohy, nie? Mig-31 a jeho úlohy sú tak špecifické, že jeho prostá náhrada za Su-57 mi nepripadá reálna, keby to tak bolo, tak by nepracovali na Mig-41.
A čo sa týka ich náhrady za Tu-22/160, tam je rozdiel v počtoch. Proste mať 100+ Migov-31BM/K a nemať je pri ich výkonoch a schopnostiach rozdiel ktorý Tučka nevykompenzujú.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Mig-29 - posledná bojová letka je v Arménsku (Erebuni).Hektor píše:Koľko lietadiel Mig-29 a Su-27 ešte VVS potrebuje nahradiť?
Su-27 - slúži 6 letiek Su-27SM/SM3 (4+2) a cca 2-3 letky nemodernizovaných Su-27S/P. Tie podľa mňa nahradia práve Su-57 z prvej objednávky, SM-ká tu ešte nejaký čas pobudnú (min. do ďalšej objednávky Su-57) - potrebujú navýšiť počty letiek v plukoch na tri, u mnohých sú len dve.
To sa deje. Su-24M u letectva slúži v Mončegorsku, Marinovke, Gvardejsku a Varfolomejevke. +/- 4-6 letiek.Hektor píše:...ešte Su-24M by mohli u VKS a VMF nahradiť Su-30SM a Su-34M.
Ako bude postupovať náhrada zatiaľ neviem, ale pri objednávke na 24 ks Su-34NVO a očakávanej objednávke 76 ks Su-34M sa dá očakávať vyradenie posledných Su-24M od letectva do konca tejto dekády.
U námorníctva je situácia trošku horšia, tam Su-24M slúžia ešte myslím u všetkých flotov, i keď náhrada je rozbehnutá. Odhadovaný (a skôr aj uvádzaný cieľový) počet je cca 100 ks, z toho 28 ks slúži a (Balt, Čierne more, Sever) a 21 je objednaných. Tiež sa to dá stihnúť do konca 20-tych rokov.
Mig-31 - posledné boli vyrobené v roku 1994, tj. životnosť by aj kvôli malým náletom po rozpade ZSSR nemusela byť problémom. V prvom rade budú nahradzovať samy seba (Mi-31BM), v dlhodobej perspektíve - ťažko povedať, možno nový stroj, možno Su-57.Hektor píše: Preto si myslím že v budúcnosti sa dalšie objednávky sústredia na Su-57, Su-34M a náhradu MiG-31 a Su-25.
U Su-25 predpokladám:
1.) reinkarnáciu Su-25 a ich znovuvýrobu
2.) úpravu Yak-130 čo aj bol projekt ale bol zavrhnutý pretože naň nevedeli dostať dosť panciera aby boli spokojný.
3.) rezignácia na prúdový špeciál a prevedenie povinností na vrtuľníky Ka-52 a Mi-28. Ich diaľkové PTRS a radar ich k tomu predurčujú.
Su-25 - novovýroba určite nie, načo. Predpokladám modernizáciu všetkého čo sa bude dať na Su-25SM3, eventuálne ďalej, podľa toho čo dovolí životnosť drakov. Náhrada - podľa mňa kombinácia bezpilotných lietadiel a Su-34.
Jak-130 - podľa mňa nie, nosnosť má malú a ochranu tiež.
Mne osobne celá tá kombinácia s Kinždalom príde ako improvizácia, Mig-41 alebo akákoľvek náhrada (ak bude) je 15 rokov od radových jednotiek.nine_mike píše:Ja si myslím, že Mig-31 nebudú nahradené, ale aj po zavedení Mig-41 (alebo aký tomu dajú názov) budú slúžiť súbežne minimálne ako nosiče protilodných/protizemných RS s dlhým doletom.
Tu-160M podľa mňa Kindžal nosiť nebude - na protilodné úlohy im ho bude ľúto.Hektor píše: Keď naučia Tu-22M a Tu-160M nosiť Kinžal tak už MiG-31K nebude treba.
Tu-22M3M - určite áno, otázne je koľko ich bude.
To je pravda, Mig-31 myslím si že aj z tohto dôvodu problém s životnosťou zatiaľ nemá.nine_mike píše:... tam tie preťaženia asi nebudú ako pri stíhačoch.
To uvidíme. Jeho náhrada Su-57 je možná, v dlhodobejšom výhľade. Povedzme od tretej objednávky.nine_mike píše: Su-57 je ale dizajnovaný pre iné úlohy, nie? Mig-31 a jeho úlohy sú tak špecifické, že jeho prostá náhrada za Su-57 mi nepripadá reálna, keby to tak bolo, tak by nepracovali na Mig-41.
Ak bude nový stroj, Suchoj ho podľa mňa postaví na základe Su-57.
Mig ho bude musieť postaviť nanovo - čo je inak jediný dôvod, pre ktorý to má podľa mňa význam. Potrebujú dve rovnocenné konštrukčné kancelárie, inak budú mať v budúcnosti problém.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Improvizácia to je, ale pokiaľ funguje a robí čo má, tak je to jedno. Ja vidím Mig-31BM/K o tých 10-15 rokov práve ako takého pracovného koníka - stále značne výkonný nosič RS s dlhým doletom, nič viac, nič menej, za situácie že gro tých úloh ktoré má dnes bude na seba preberať jeho náhrada.Julesak píše: Mne osobne celá tá kombinácia s Kinždalom príde ako improvizácia, Mig-41 alebo akákoľvek náhrada (ak bude) je 15 rokov od radových jednotiek.
Ja si myslím, že náhrada za Mig-31 spočíva predovšetkým v novom motore, to ostatné bude avionika získaná evolúciou tej ktorú má v súčasnosti Su-57 a drak bude mierne vylepšený Mig-31. "Stealth" ala Su-57 to určite nebude, maximálne dostane RAM náter. Mig nemá ani vývojové kapacity aby viedol projekt ako Su-57 od nuly a nevidím v tom ani zmysel kedže Suchoj aj Mig sú súčasťou tej istej korporácie. Mig ako taký tam bude figurovať "len" ako integrátor.Julesak píše: To uvidíme. Jeho náhrada Su-57 je možná, v dlhodobejšom výhľade. Povedzme od tretej objednávky.
Ak bude nový stroj, Suchoj ho podľa mňa postaví na základe Su-57.
Mig ho bude musieť postaviť nanovo - čo je inak jediný dôvod, pre ktorý to má podľa mňa význam. Potrebujú dve rovnocenné konštrukčné kancelárie, inak budú mať v budúcnosti problém.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Že Mig-31 bude nosiť Kindžal inak ako na testy, uverím až to uvidím.
Čo sa týka nástupcu, iste, ak bude požiadavkou vysoká nadzvuková rýchlosť, tak zrejme pôjdu cestou nového stroja.
Vnútornú konkurenciu potrebujú, ak nemá vývoj degenerovať.
Čo sa týka nástupcu, iste, ak bude požiadavkou vysoká nadzvuková rýchlosť, tak zrejme pôjdu cestou nového stroja.
Vnútornú konkurenciu potrebujú, ak nemá vývoj degenerovať.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Julesak píše:Že Mig-31 bude nosiť Kindžal inak ako na testy, uverím až to uvidím.

https://iz.ru/1109330/video/morskaia-av ... ty-kinzhal


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
No, uvidíme.
98. zmiešaný pluk (predtým prieskumný) z Mončegorska Mig-31 neprevádzkuje. Prevádzkuje Su-24M/MR, s perspektívou ich náhrady Su-34.
Prevádzkoval aj Mig-31, ale cca v minulom roku sa od neho oddelil 174. stíhací pluk, práve s "31-tkami".
Ide o proces prebiehajúci už nejaký čas (obnova rozpustených plukov VVS).
317. zmiešaný pluk z Jelizova existoval do roku 2009 a prevádzkoval stroje An-12/26, Il-38, Mi-8, Ka-27...
Potom sa v rámci reorganizačných zmien stal súčasťou tzv. 7060. leteckej základne, spolu z 865. stíhacím plukom prevádzkujúcim Mig-31.
Pár rokov nazad sa začala obnovovať plukovná štruktúra aj v námornom letectve.
Takže je možné, že nový 317. pluk bude prevádzkovať aj Mig-31, ale skôr verím v obnovenie oboch.
A ak si pamätáš, už po prvých zmienkach o Kindžale sa objavili správy o jeho zaradení do služby na Mig-31K u Južného vojenského okruhu.
Ale tam žiadny útvar s Mig-31 nebol (hneď mi to udrelo do očí), a nie je ani dnes.
Takže ostávam veľmi opatrný.
Nemyslím si že by bol Kindžal zlý. Ale potrebuje poriadny nosič - a to je podľa mňa najskôr Tu-22M3M.
Nie Mig-31K.
98. zmiešaný pluk (predtým prieskumný) z Mončegorska Mig-31 neprevádzkuje. Prevádzkuje Su-24M/MR, s perspektívou ich náhrady Su-34.
Prevádzkoval aj Mig-31, ale cca v minulom roku sa od neho oddelil 174. stíhací pluk, práve s "31-tkami".
Ide o proces prebiehajúci už nejaký čas (obnova rozpustených plukov VVS).
317. zmiešaný pluk z Jelizova existoval do roku 2009 a prevádzkoval stroje An-12/26, Il-38, Mi-8, Ka-27...
Potom sa v rámci reorganizačných zmien stal súčasťou tzv. 7060. leteckej základne, spolu z 865. stíhacím plukom prevádzkujúcim Mig-31.
Pár rokov nazad sa začala obnovovať plukovná štruktúra aj v námornom letectve.
Takže je možné, že nový 317. pluk bude prevádzkovať aj Mig-31, ale skôr verím v obnovenie oboch.
A ak si pamätáš, už po prvých zmienkach o Kindžale sa objavili správy o jeho zaradení do služby na Mig-31K u Južného vojenského okruhu.
Ale tam žiadny útvar s Mig-31 nebol (hneď mi to udrelo do očí), a nie je ani dnes.
Takže ostávam veľmi opatrný.
Nemyslím si že by bol Kindžal zlý. Ale potrebuje poriadny nosič - a to je podľa mňa najskôr Tu-22M3M.
Nie Mig-31K.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Ano, nebyl a není ... ale to "zařazení" z roku 2017 nemělo být k nějakému útvaru v rámci Jižního VO, mělo to být testování skupiny 10-ti MiG-31K s "Kinžálem" u Jižního VO.Julesak píše:A ak si pamätáš, už po prvých zmienkach o Kindžale sa objavili správy o jeho zaradení do služby na Mig-31K u Južného vojenského okruhu.
Ale tam žiadny útvar s Mig-31 nebol (hneď mi to udrelo do očí), a nie je ani dnes.
Osobně nevěřím, že v současnosti existuje víc jak těch 10 upravených MiG-31K ... předpokládal bych, že právě oni budou rozděleny mezi 98. a 317. smíšený. Ale uvidíme.
Jinak mě to přidělení "pár MiG-31K" právě se smíšeným plukům jako "samostatný úderný roj", do budoucnosti třeba i letku, smysl dává.
Zvláště když tyto smíšené pluky sdílejí základnu se stíhacími pluky provozujícími MiG-31BM.
Já ti nevím. MiG-31K s Kinžálem je mnohem operativnější (dostaneš ho do vzduchu rychleji), je rychlejší, a fakticky je i méně zranitelný (má větší šanci se k odpalu střely dostat). Nezapomínej, že Rusko se primárně připravuje na obranu = nebude tušit kde a kdy NATO zaútočí.Julesak píše:Nemyslím si že by bol Kindžal zlý. Ale potrebuje poriadny nosič - a to je podľa mňa najskôr Tu-22M3M.
Nie Mig-31K.
Při útoku na velké hladinové plavidlo se stíhacím krytím (a nemusí to být rovnou LL), či základnu vojenského letectva, má podle mne víc šancí uspět než velký, a ne zrovna nenápadný, Tu-22M3M.
A hlavně ... na MiG-31K je Kinžál už odzkoušený. Testovali to 3 roky.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Ak by sa spočítal bojový rádius Mig-31K plus dolet Kinžálu. Čo by sa dalo označiť ako potenciálny ciel? Na východe a severe Ruska by to bolo tak možno Japonsko alebo nejaké útočiace lode?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Modernizace letounů řady Suchoj a MiG
Jakýkoliv pozemní nebo námořní cíl do vzdálenosti cca 2.500 km od základny.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire