Nyní se zdá, že USAF rozšiřuje svůj zájem o stíhače čtvrté generace. Zvažuje nákup nové varianty F-16 nebo dokonce letounu s čistým štítem, říká generál Charles Brown, náčelník štábu USAF .
"Jednou z oblastí, kterou prosazujeme, je [taktická letecká] studie pro letectvo Spojených států, abychom se podívali na to, jaká je správná kombinace sil," říká. "Existuje špičkový boj." Existuje také směs pro low-end boj. “ Navzdory uznání zájmu o F-16 Brown říká, že nevyloučil, že to začne od nuly. "Chci být schopen postavit něco nového a jiného, to není F-16," říká. "Chci design čistého listu něčeho, co nemusí být nutně čtvrté generace, ale nemusí to být úplně pátá generace." V našem high-end boji jsou nějaké další věci typu low-end. Musíme mít správnou sílu [mix]. “
Brown říká, že existují některé schopnosti, které by USAF z F-16 ze 70. let nemuseli dostat. "Provozní letový profil, na ty si musíme počkat a je to každých pár let," popisuje aktualizace softwaru bojových letadel. "Byl jsem včera právě v Kessel Run (laboratoř vývoje softwaru USAF) a řekli:" Místo čekání rok a půl to můžete udělat během několika minut aktualizací kódu v letadle, zvláště pokud jste viděli novou hrozbu. “ Ve srovnání s tím, jak jsme dělali věci v minulosti, to dnes v F-16 nemáte. “
Myšlenka letounu 4,5 generace s čistým listem byla inspirována digitálním inženýrstvím, které společnosti Boeing umožnilo za několik let navrhnout pokročilý trenér T-7A, a prací, která také umožnila navrhnout a vyzkoušet přísně tajnou NGAD během několika let, říká Brown.
"Pokud budeme dělat software definovaný, a máme schopnost udělat něco ještě schopnějšího . To jsme se naučili díky našemu přístupu k e-sérii s T-7. A co jsme se naučili s NGAD. Otázka tedy zní: Co je syn NGAD? “
Nakonec by rozhodnutí o čistém listu 4,5-generačního letadla přišlo po analýze a konzultaci s Úřadem ministra obrany a Kongresem USA, říká Brown.
„Společnost Tac Air musí provést nějakou analýzu, aby ukázala, jaká je správná kombinace, nejen schopností, ale také počtu, aby byla zajištěna úspěšnost v budoucích konfliktech,“ říká. "To vyžaduje určité modelování, simulaci a analýzu.
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 71.article