Zní to hrozně, ale já to beru spíš z pohledu Japonců, kde to kolikrát bylo naprosto vstřícné...až do konečného objetí se letounů

Takže konečně dodatek - ta kniha se jmenuje Letecká Střelba.Hans S. píše:Většina ACM mi byla předávána přes letecké simy (+ konzultacemi), v dostupných knížkách toho zase tak moc není..i když teď docela nedávno jsem sehnal jednu dokonce českou (od českých autorů), velmi obstojnou, byl jsem mile překvapen. Tady u sebe ji ale nemám, abych dal autory a název..koupil jsem ji v Luxoru na Václaváku..a na těch 150 stránek byla drahá docela fest. Ale nelituju..pro základní uvědomění si charakteristik leteckého boje, jakožto boje v prostoru je to naprosto perfektní čtení - a dle mého názoru pochopitelné i pro lidi, kteří se o to do té doby nijak detailně nezajímali.
To znamená, že keď časť vysielacích/príjmacích prvkov / jeden radar. lúč / antény kategórie AESA budú zameriavať jeden cieľ. / ostatné budú napr. prehľadávať horizont, vyhľadávať, zameriavať iné ciele atď. / Ten to nezistí? Prečo? Bude sa to EM vlnenie správať inak, ako napr. v prípade radar. lúča z radaru kategórie PESA. Čím je dosiahnutá tá schopnosť LPI u radaru AN/APG-77, ktorú ostatné radary, aj AESA, nemajú?Radar Raptoru má LPI, a tedy není nutné jeho zaměření ani v případě vysílání
Raptor má na svojej palube pasívne zariadenie schopné detekovať a presne zameriať EM vlnenie / radary, datalinky .../, na základe ktorého môže zameriavať cieľe ? Aké? Iného druhu, ako ostatné lietadlá / napr. RWR / ?Umí zaměřovat nepřítele na záíkladě jeho vysílání
A toto nedokážu iné typy radarov? Bol som v tom, že to je využívané u radaru AN/APG-77 / menenie frekvencie / hlavne pri viac režimovom fungovaní radaru - viac lúčov? / prehľadávanie priestoru, zameriavania iných cieľov atď./ Je možné aby to robili radary kategórie PESA, nie viac lúčové / to je pri PESA dosť ťažké /, ale s menením frekvencie? Ak je schopný skladať radar AN/APG-77 / tie "obrazy" / je možné, aby ho zachytil, obdobný systém?LPI je celý soubor vlastností znesnadňujících pravděpodobnost zaměření - od toho taky název LPI = Low Propability of Intercept - znamená tedy kromě toho úzkého svazku hlavně to, že radar skokově mění svoji frekvenci v rámci daného pásma podle pseudonáhodného algorytmu, a podle toho samého algorytmu si pak skládá obraz. Fór je v tom, že i pokud něco detekuje ten radar, než ho zaměří, ten už zase vysílá na trochu jiné frekvenci - a v následujícím zlomku vteřiny zas na jiné a zas na jiné...
Skokovú zmenu vysielacej frekvencie zvládajú aj rádiolokátory typu PESA.rabo píše: Je možné aby to robili radary kategórie PESA, nie viac lúčové / to je pri PESA dosť ťažké /, ale s menením frekvencie? Ak je schopný skladať radar AN/APG-77 / tie "obrazy" / je možné, aby ho zachytil, obdobný systém?
To znamená, že keď je aj F-22A ožiarená radarom s rovnakou schopnosťou skokovej zmeny kmitočtu, má rovnaké problémy identifikovať typ hrozby, smer, vzdialenosť ,ako iné lietadlo ?Skokovú zmenu vysielacej frekvencie zvládajú aj rádiolokátory typu PESA.
LPI proti systémom pasívnej rádiolokácie (ako je Tamara) nie je dosiahnutá ani tak skokovou zmenu frekvencie, ako skôr účinným potlačením bočných smyčiek. Zmena frekvencie síce zameranie sťažuje, ale nie znemožňuje.
Podobne zmena frekvencie nezabráni zachyteniu pomocou palubného varovného prímaču, ale skomplikuje určenie smeru, vzdialenosti a identifikáciu typu hrozby.
V režime navádzania striel je použitie skokovej zmeny frekvencie komplikované tým, že rovnaké prepínanie prímanej frekvencie musí robiť aj strela, čo môže byť dosť nepraktické.