
F-35, pokud má výměnu motoru za 12 hodin, tzn, že celý ten proces výměny je ještě delší, je v době války spíš éro na zemi.
Hodně lidem z USAF leze program F-35 krkem, jak jsem už psal, a má i své obhájce.
F-104 byl v pohodě.skelet píše:Čím dál tím více mi to začíná připomínat historii s F-104. Špička s mnoha ale.
F-35 má tak trochu nakročeno k podobnému osudu. Ale uvidíme.F-111 byla jedním z nejkontroverznějších letadel své doby. Do té doby žádné jiné letadlo nebylo médii tak ostře kritizováno. Jeho vývoj byl doprovázen mnoha vážnými problémy a značně překročil nejen plánované náklady, ale i stanovený termín spuštění sériové výroby. Z několika tisíc kusů, které se měly původně vyrobit, bylo nakonec dodáno pouze 562 letadel v sedmi různých variantách.
Tak černě bych to neviděl. Vždy si připomenu anabázi F/A-18, která na přelomu 80. a 90. let minulého století zažívala prakticky totéž, co nyní F-35. V podání tehdejších kritik to byl předražený, málo efektivní letoun, který nikdy nemůže nahradit letadla USN a USMC. A víme jak to dopadlo. Ostatně své by mohla vyprávět i F-16, kdy se dokonce točili filmy o tom, jaké je to nespolehlivé letadlo, hotoví zabiják vlastních pilotů. A teď jsou oba typy dávány za vzor F-35 s tím, že je nikdy nemůže nahradit. Většinou je to proto, že si lidi po těch letech už zmíněnou kritiku nepamatují a berou, jako že současná letadla byla dokonalá od samého počátku.seabee píše:Řekl bych, že to je osud všech univerzálních a mnohaúčelových řešení, které nakonec neslouží stoprocentně ani jednomu z mnoha účelů. Nadšenecké představy, že jeden typ nahradí všechno v rozmezí A-10 až F-22 byly od začátku pochybné a zpochybňované.
SuperHornet block 1 mel avioniku z Hornetu.skelet píše:No F-35 není na svém počátku, vyrábí se od roku 2015 a lítá od roku 2006. Pokud to převedeme na tvou analogii, tak F/A-18 přecházela na svou druhou generaci. A těch se už kritika netýkala zcela určitě. Kritika Hornetu spočívala ve veké nákupní ceně, přičemž nahrazovala letouny kupované a provozované za hubičku. Ta kritika byla relativně oprávněná.
Kritika F-35 se netýká ani výkonů, ani bojových možností, ale konstrukce letounu jako takové, a také to, že se nedaří srazit letové náklady na předpovězenou úroveň.
Takže ne. F-35 rozhodně není letadlo na svém počátku služby.
Nizko se v DS prestalo litat se vsim po par dnech pro tezke ztraty. stredni hladnina byla +/- vycistena od hrozeb, nizka byla nebezpecna po celou dobu.Ale na druhou stranu může být ve specifických podmínkách určitého bojiště všechno jinak - viz F-111 v operaci Pouštní bouře, které se ukázaly jako nejúspěšnější zabiják tanků. A nebylo to umožněné likvidací irácké PVO, ale díky jejich schopnosti nízkého nadzvukového letu.
Musis rozlisovat, prvni faze leteckych operaci byla o tom lokalizovat a nicit zamaskovanou techniku, coz je problem (a taky hodne stroju hledali neuspesne scudy). V druhe fazi, kdy iracane museli do protiutoku/ustupovali je neco jineho a pak masakr na dalnice smrti.nejúspěšnější zabiják tanků v Pouštní bouři byl A-10. Aardvark hral čtvrté housle, když už tak spíše Raven, EF-111
jako reklama dobrý, ale to je tak všeF-35A ioc je pet let zpet, pokud to chces srovnavat, tak je to jako kdyby F-16 zacinala misto na A alespon na C/D blk 42