seabee píše:Ano, dopustil jsem se publikačního zjednodušení a omlouvám se.
Mýlit se je lidské. Odpouštět je Božské... Tož tak.
Omluva Tě šlechtí

Netuším... Můžu nabídnout pouze obecný názor. IMHO ani v jednom případě se příliš nepovedlo italské firmě Leonardo, pokud nějaký vrtulník měl vzniknout ve spolupráci 2 zhruba rovnocenných firem...seabee píše:Pozn.: tak by mě zajímalo, kdo by byl integrátorem zbraňových systémů v případě nákupu AW-139 AČR a držitel černého petra až by se to jako v USA nezdařilo?
Nebylo úspěšné:
oba polské modely (W-3/PZL-4)
skomírají modely vyráběné v britské divizi (tj. ex-Westland)
Agusta Bell AB-139... posléze se povedlo tenhle vrtulník povedl až po "rozvodu" firem Leonardo-Bell... tj. dnešní AW-139
podobný osud jako AB-139 měl Bell-Agusta BA-609, posléze AW-609
VH-71 Kestrel
Tj. v případě nynější patálie s MH-139,... možná že nejde o samotný vrtulník AW-139, ale že něco "drhne" mezi "člověky" (tj. střet italské a americké nátury). Anebo holt jde o obchodní vztah na úrovni koncernů... typickým důvodem vzniku sporů na úrovni koncernů bývá: kdo zaplatí odstranění problémů vs. "kdo slízne smetanu".
Závěr:
Vůbec bych nevylučoval nákup vrtulníků od Leonarda pro AČR. Akorát základním předpokladem je zapomenout na nějaké úpravy vrtulníků pro specifické potřeby AČR... "Standartní" nabídka vrtulníků od fy Leonardo se totiž na trhu prodává dost dobře. Potíž asi bývá s netradičními požadavky zákazníků, které italští vrtulníkáři asi nedokážou/?nechtějí? vyřešit