Až bude mít zcela jiný rozpočet může se nakupovat v desítkových nebo stokusových sériích. Teď je důležité udržet schopnost a případně vyslat jednotku do zahraniční operace. Nákup H-1 v současných počtech oboje umožní. V současné době létá teoreticky 10 Mi-24, které nahradí 12 vrtulníků H-1. Takže schopnosti armády spíš vzrostou.Skeptik píše:To by ale při velikosti České republiky musela být zcela jiná armáda.
Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
ZZZ - Nehodlám o tom diskutovat. Buďto budeš psát na Palbu normálně a nebo vůbec.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Vzhledem k nutné potřebě zvládnout soudobý standart, co se týče komunikace, orientace na bojišti, přehledu apod. (viz třeba Link 16). O zbraňových systémech ani nemluvím. Pak tato vrtulníková část armády se konečně dostane na pomyslný etalon doby. Není to jeden skok, ale pár skoků na jednou. Jeden, spíš dva žábáci.Takže schopnosti armády spíš vzrostou.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
zzz
Hlavní problém je že H-175 není velký vrtulník a rozhodně ne náhrada za Mi-171. To je třeba NH-90, AW-101, H225 nebo jako ultimátní řešení CH-47. Vzhledem k nákupu H-1 je myslím značně nepravděpodobné že dojde k nákupu UH-60M.
Hlavní problém je že H-175 není velký vrtulník a rozhodně ne náhrada za Mi-171. To je třeba NH-90, AW-101, H225 nebo jako ultimátní řešení CH-47. Vzhledem k nákupu H-1 je myslím značně nepravděpodobné že dojde k nákupu UH-60M.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Scotty... začnu oklikou a pak pochopíš, že nejsem idiot, když píšu např. H-175 jako náhrada za Mi-171š v AČR. A jestli jsem idiot, tak možná ne tak úplný idiot.
Dle přehledů FlightGlobal.com (World Air Forces, konkrétně edice "2021) je Mi-8/17 druhý nejrozšířenější typ vrtulníku v ozbrojených silách. Celosvětově. Konkrétně je v součtových přehledu uvedeno číslo necelé 3 tisíce ks... jenže u jiných typů se mi zdálo, že FlightGlobal má v součtech chybu (= když jsem vysčítal konkrétní množství typu xyz po jednotlivých ozbrojených silách, tak součet neodpovídal údaj v úvodní součtové tabulce)...
Tož odhadnu, že Mi-171 je provozováno celosvětově v ozbrojených silách (mimo domovský stát) několik set kusů... A co se stane, pokud dojde k ukončení dodávek kritických dílů od výrobců ze Severní Číny? Z ničeho nic? Existuje po světě výrobní kapacity, která, řekněme během 2 až 3 let dokáže dodat náhradní vrtulníky za uzemněnou flotilu Mi-171? Plus dodat zázemí a náhradní díly? A vyškolit?
Podle mě neexistuje náhradní kapacita pro případ uzemění celosvětové flotily Mi-171 (vyjma domovských ozbrojených sil)... Leda mít vyzkoušeno v podmínkách armády podobné AČR, jak ne/-funguje nějaký typ civilního vrtulníku, provozovaného civilními provozovateli... A v případě uzeměnění Mi-171 odkoupit od civilních provozovatelů olétané kusy vrtulníku typu xyz....
... V případě, že při hlasování zdejších diskutérů dojde k záruce, že Jarl přestane mazat faktickou diskuzi s nesmyslným zdůvodněním, tak bych doplnil další argumenty, proč spíše než typy "dual-use" od Leonardo se příkláním k překvapivé volbě - H175, co je komerčně nepříliš úspěšný vrtulník, ve srovnání např. s AW-139.
Dle přehledů FlightGlobal.com (World Air Forces, konkrétně edice "2021) je Mi-8/17 druhý nejrozšířenější typ vrtulníku v ozbrojených silách. Celosvětově. Konkrétně je v součtových přehledu uvedeno číslo necelé 3 tisíce ks... jenže u jiných typů se mi zdálo, že FlightGlobal má v součtech chybu (= když jsem vysčítal konkrétní množství typu xyz po jednotlivých ozbrojených silách, tak součet neodpovídal údaj v úvodní součtové tabulce)...
Tož odhadnu, že Mi-171 je provozováno celosvětově v ozbrojených silách (mimo domovský stát) několik set kusů... A co se stane, pokud dojde k ukončení dodávek kritických dílů od výrobců ze Severní Číny? Z ničeho nic? Existuje po světě výrobní kapacity, která, řekněme během 2 až 3 let dokáže dodat náhradní vrtulníky za uzemněnou flotilu Mi-171? Plus dodat zázemí a náhradní díly? A vyškolit?
Podle mě neexistuje náhradní kapacita pro případ uzemění celosvětové flotily Mi-171 (vyjma domovských ozbrojených sil)... Leda mít vyzkoušeno v podmínkách armády podobné AČR, jak ne/-funguje nějaký typ civilního vrtulníku, provozovaného civilními provozovateli... A v případě uzeměnění Mi-171 odkoupit od civilních provozovatelů olétané kusy vrtulníku typu xyz....
... V případě, že při hlasování zdejších diskutérů dojde k záruce, že Jarl přestane mazat faktickou diskuzi s nesmyslným zdůvodněním, tak bych doplnil další argumenty, proč spíše než typy "dual-use" od Leonardo se příkláním k překvapivé volbě - H175, co je komerčně nepříliš úspěšný vrtulník, ve srovnání např. s AW-139.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
zzz: tvůj problém, de facto hlavní problém, je (zde zcela pomíjím ony záhadné konstrukty, na které jseš přeborník že mu není rovno, nicméně proč ne, že?), že absolutně nedodržuješ pravidla hry, ne jakoby že by jsi je nedodržoval schválně, ale tobě to vůbec, obávám se, nedochází. Palba ve zdejším webovém prostředí funguje již skoro dvě desítky let, má svoje pravidla, vnitřní pravidla. Funguje, a bude fungova i bez zzz. Co mají palbácká vnitřní pravidla společného s právním řádem ČR fakt netuším, ale tuším, že dle palbáckých pravidel jsi měl dávno dostat ban, řád neřád, na to sere pes. Nelíbí se ti to ? Jdi jinam. Nebo to respekuj, je to snadné. A hlavně zzz, neurážej. Děláš to podruhé, co jsem si všimnul. Ty znáš Jarla, abys ho mohl nazívat tupcem? Fakt? Máš na to koule? Jestli je máš, tak si svůj příspěvek opravíš (bo mýlit se je lidské) a omluvíš se. Jestli ne, obávám se že zde pá pá navždy končíš. A jakkoliv jsem se tě ve skrytu duše zastával, neštěknu po tobě ani hovno.
Je to na tobě.
Je to na tobě.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Pokud budeš o Rusku mluvit jako o Severní Číně, tak jsi právem považován za člověka, který se zde snaží rozpoutat flame. A na základě toho s tebou bude nakládáno. Pokud tedy administrátoři nebo moderátoři dojdou k závěru, že tvůj přístup škodí, tak ti budou mazány příspěvky nebo ti bude udělen BAN. Může se ti to nelíbit, můžeš si něco mrmlat pod nosem, ale to je vše co se s tím dá dělat.
Jinými slovy, abys to pochopil:
1) drž se faktů a přestaň provokovat s označením severní Čínou.
2) pokud chceš dále vést diskuzi o tom, jak je ti fakticky bráněno psát tvé "Fakty", tak se postav čelem ke zdi, a povyprávěj jí o tom.
Tvůj osud je v rukou jarla. Zatím... pokud k tomu budeš mít tvé prupovídky, tak zde tvou přítomnost ukončím, jednou a provždy. Volba je na tobě.
Jinými slovy, abys to pochopil:
1) drž se faktů a přestaň provokovat s označením severní Čínou.
2) pokud chceš dále vést diskuzi o tom, jak je ti fakticky bráněno psát tvé "Fakty", tak se postav čelem ke zdi, a povyprávěj jí o tom.
Tvůj osud je v rukou jarla. Zatím... pokud k tomu budeš mít tvé prupovídky, tak zde tvou přítomnost ukončím, jednou a provždy. Volba je na tobě.



Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Pořád nechápu proč zrovna H-175. Z mého pohledu to není přiměřená náhrada za Mi-171. Napsal jsem příklad západních strojů které to z mého pohledu jsou a rád bych tedy slyšel proč jít zrovna do H-175.zzz píše:Scotty... začnu oklikou a pak pochopíš, že nejsem idiot, když píšu např. H-175 jako náhrada za Mi-171š v AČR. A jestli jsem idiot, tak možná ne tak úplný idiot.
To patrně není možné nebo nevím že by takovou přestavbu někdo realizoval (AČR o ní rozhodně neuvažuje).zzz píše:- vytunit i zbývající Mi-171 na úroveň Mi-171 s rampou - a dlouhodobě (?2035) frčet na těch 15 ks Mi-171
I to se bude muset časem řešit. Parně nákupem H145M nebi H135M. Podle dostupných financí.zzz píše:- částečná náhrada něco za Sokoly
Žádná změna kompatencí není nutná. Armáda bude časem potřebovat nový vrtulník pro kurýrní lety a SAR. Na to se menší vrtulníky od Airbusu docela hodí.zzz píše:- dojde-li k nějaké změně kompetencí s policejní letkou, tak řešit i něco menšího (?H-145)
CO se změní nebo nezmění se ukáže za nějakou chvíli. Pokud ve volbách uspěje opozice patrně začnou Rusové dělat přiostřovat, ale i to je řešitelné právě tím že jsou stroje Mi-171 značně rozšířené po světě. S trochou šikovnosti se k náhradním dílům nějak dostaneme.zzz píše:Jenže po Vrběticích nejde takto pokračovat.... A to jako mám o tom mlčet a likovat že H-1 (tuším že Venom) už pokusně léta s Link 16?
To že Viper dostal Link-16 je dobrá zpráva zejména proto že jejich vývoj u USMC pořád pokračuje a naše armáda se nemusí obávat že zůstane na to zůstane sama.
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
ZZZ - vzhledem k tomu, že jsem byl dnes večer zkontrolovat kvalitu piva v nedaleké hospodě, máš ještě do zítřejšího dopoledne čas začít se chovat normálně. Pokud budeš nadále pokračovat jako dosud, uplatním svoji pravomoc banovat nepoučitelné uživatele.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Škoda, že Jarl smazal ten příspěvek. Na prvním místě by totiž bylo namístě vybírat z cenově dostupných AW-169 či AW-139 v nějaké militarizované podobě, neboť jsou mnohem rozšířenější ve srovnání s většími civilními typy např. od Airbusu. Např. v podobě irských AW-139M. Ale já si myslím, že paradoxně mnohem víc snahy o militarizování civilních v nejbližších letech projeví Airbus (neboť Leonardo je finančně vyčerpané skrz AW-609 a makají o106 na AW-249 atd.)Scotty87 píše:Pořád nechápu proč zrovna H-175. Z mého pohledu to není přiměřená náhrada za Mi-171. Napsal jsem příklad západních strojů které to z mého pohledu jsou a rád bych tedy slyšel proč jít zrovna do H-175.
Pokud tedy bude na Palbě povolena debata v celé šiři, tak linknu pár grafů a pár faktů (mě nahrávání obrázku zabere vždycky strašně dlouho neboť na Palbě je vkládání vlastních obrázků strašně neintuitivní). A pak se třebas ukáže, můj názor o H-175 nemá smysl a jedině co dává smysl je nějaký echt vojenský vrtulník. Např. NH-90 (TTH).
Scotty87, nerozuměli jsme si. Já vůbec "nerýpu" do Link 16 ve Viperech (původně jsem se sekl napsal jsem Venomy). Chtěl jsem říct, že má smysl buď debata v plné šíři (a to včetně případné úpravě koncepce H-1 skrz eventuelní uzeměnění Mi-171 v AČR) anebo se debat smrskne na povrchní likování nějakých polo-PR text, a to bez hlubšího kontextu.Scotty87 píše: To že Viper dostal Link-16 je dobrá zpráva zejména proto že jejich vývoj u USMC pořád pokračuje a naše armáda se nemusí obávat že zůstane na to zůstane sama.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Pořád nechápu smysl v tom nahrazovat Mi-171 vrtulníkem stejné kategorie jako pořizované Venomy. To by bylo ve výsledku drahé a neefektivní.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Myslim si, ze nas vstup do NATO spolecne s Litvou Lotyskem, Polskem, Slovenskem, Madarskem, Bulharskem, Rumunskem, odklonem Gruzie a Ukrajiny byl pro Rusko mnohem vetsim problemem nez nejake Vrbetice.
Co se Bellu tyka. U nas letalo nebo leta tesne pod stovku cca 85 jejich vrtulniku servisovatelnych v Praze. S danym zazemim
a vyskolenymi piloty. Nezda se ti to dostatecny argument proti jakemukoliv jinemu vyrobci?
Co se Rusko Cinskych vztahu tyka, Cina je prosta surovin a strategickych technologii, absence jich by je za deset let dostaly do skluzu o dvacet let. Staci Ruske embargo v pripade jakehokoliv pocitu ohrozeni z jejich strany a jsou mimo.
Cinan si moc dobre uvedumuje, ze pokud se k tomuto pridruzi i embargo zapadni, je s ekonomikou i s jakymkoliv vyvojem mimo misu behem jedne dekady.
Co se Ruska tyka. Uz za studene valky bylo nejvetsim prodejcem licenci technologii ktere samo realizovat neumelo a ktere zpenezilo. V posledni dobe prodavalo sve nejmodernejsi technologicke vyrobky i svym protihracum, Saudum, Iracanum , Turkum, Egyptanum dle tebe, Cinanum, Azerbajdzancum...Proc si myslis ze by Slovaci nebo nase fy byly omezeni, co se kseftu s nima s nima tyka? Copak omezena byla Ukrajina otevrene nepratelska? Podivej se na portfolio kseftu, ktere stale spolu maji. Staci, kdyz se plati.

Co se Bellu tyka. U nas letalo nebo leta tesne pod stovku cca 85 jejich vrtulniku servisovatelnych v Praze. S danym zazemim
a vyskolenymi piloty. Nezda se ti to dostatecny argument proti jakemukoliv jinemu vyrobci?
Co se Rusko Cinskych vztahu tyka, Cina je prosta surovin a strategickych technologii, absence jich by je za deset let dostaly do skluzu o dvacet let. Staci Ruske embargo v pripade jakehokoliv pocitu ohrozeni z jejich strany a jsou mimo.
Cinan si moc dobre uvedumuje, ze pokud se k tomuto pridruzi i embargo zapadni, je s ekonomikou i s jakymkoliv vyvojem mimo misu behem jedne dekady.
Co se Ruska tyka. Uz za studene valky bylo nejvetsim prodejcem licenci technologii ktere samo realizovat neumelo a ktere zpenezilo. V posledni dobe prodavalo sve nejmodernejsi technologicke vyrobky i svym protihracum, Saudum, Iracanum , Turkum, Egyptanum dle tebe, Cinanum, Azerbajdzancum...Proc si myslis ze by Slovaci nebo nase fy byly omezeni, co se kseftu s nima s nima tyka? Copak omezena byla Ukrajina otevrene nepratelska? Podivej se na portfolio kseftu, ktere stale spolu maji. Staci, kdyz se plati.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 13/6/2021, 11:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Nebyl bych si tak úplně jistý, že Mi-171 lze udržet v provozu i proti vůli dodavatelů dílů.Scotty87 píše:CO se změní nebo nezmění se ukáže za nějakou chvíli. Pokud ve volbách uspěje opozice patrně začnou Rusové dělat přiostřovat, ale i to je řešitelné právě tím že jsou stroje Mi-171 značně rozšířené po světě. S trochou šikovnosti se k náhradním dílům nějak dostaneme.zzz píše:Jenže po Vrběticích nejde takto pokračovat.... A to jako mám o tom mlčet a likovat že H-1 (tuším že Venom) už pokusně léta s Link 16?
To že Viper dostal Link-16 je dobrá zpráva zejména proto že jejich vývoj u USMC pořád pokračuje a naše armáda se nemusí obávat že zůstane na to zůstane sama.
Vem si např. tu "relativně pidi-zakázku" VÍCESTRANNÁ RÁMCOVÁ DOHODA na zajištění oprav v kooperaci leteckých agregátů vrtulníků řady Mi , jak je mezinárodně rozložená https://zakazky.lompraha.cz/contract_display_1545.html
A to nevíme nic o tom, do jaké míry míry jsou jednotliví dodavatelé pro LOM Praha domluveni na nějakých subdodávkách a s kým. viz písemná zpráva zadavatele https://zakazky.lompraha.cz/document_39 ... epsana-pdf
Scotty87 ... chápu, že nedá vyznat v tom píšu. Protože není úplný.Pořád nechápu smysl v tom nahrazovat Mi-171 vrtulníkem stejné kategorie jako pořizované Venomy. To by bylo ve výsledku drahé a neefektivní.
Právě proto se domáhám ujištění, že když napíšu souvislý názor, tak že někdo ten názor nepromaže... Prostě chci zabránit tomu, aby se opakoval včerejšek, kdy Jarl vymazal můj včerejší názor.
Protože jestli kdosi potřebuje cenzurovat, pak nemá smysl psát nějaké hlubší úvahy/názory. Neboť promazané nebudou vůbec nikomu srozumitelné. Prostě ztráta času pro všechny.
Tj. míč je na straně Jarla, aby se vyjádřil co bude či nebude ohledně cenzurování
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
To není pravda. Právě, že v některých oblastech jsou dodavatelé z Číny takřka monopolní.HONZIK11 píše:Cina je prosta surovin
https://www.technickytydenik.cz/rubriky ... 18520.html
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ci ... 47ab5f122/
NIcméně toto je vlákno o Viperech/Venomech v AČR. A IMHO dojde ke změně jejich koncepce nasazení, bude-li i v budoucnu hrozit uzemění Mi-171 v AČR a to bez adekvátní náhrady (což po Vrbětících hrozí)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Ale jo u vojenských strojů to možné je (Rusové nejsou ani náhodou jediní výrobci dílů). Jistě není to úplně ideální, vyžaduje to nějaké úsilí, ale právě značná rozšířenost Mi-171 tomu jde vstříc. Tak jak je momentálně postavený servis v LOM to pochopitelně neumožňuje, ale doufám že se tam už někdo zamýšlí jak se obejít bez ruského výrobce.zzz píše:Nebyl bych si tak úplně jistý, že Mi-171 lze udržet v provozu i proti vůli dodavatelů dílů.
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Vlákno do zítřka zamykám a později je pročistím.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Pročištěno.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Tak nevim, jestli ten dotaz uplne patri do tohohle vlakna. Zaznela zde zminka o perspektivni nutnosti nahrdit v ACR lehke vrtulniky.
Byli byste spis pro Airbus nebo pro Bell, nebo pro Leonardo, a proc?
Z meho pohledu pro Airbus mluvi politicka ulitba Nemecku, rozlozeni zavislosti (nahr. dily servis) v ACr na vice vyrobcu. Pro Bell zase dobre zkusenosti a zajistene servisni zazemi. Leonardo nevim.
Jinak mi v tehle kategorri prijdou vsechny stroje (stejne) dobre.
Byli byste spis pro Airbus nebo pro Bell, nebo pro Leonardo, a proc?
Z meho pohledu pro Airbus mluvi politicka ulitba Nemecku, rozlozeni zavislosti (nahr. dily servis) v ACr na vice vyrobcu. Pro Bell zase dobre zkusenosti a zajistene servisni zazemi. Leonardo nevim.
Jinak mi v tehle kategorri prijdou vsechny stroje (stejne) dobre.
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Jako obyčejně.
Byl bych proto, kdyby v AČR pokud možno co nejpřesněji nadefinovali, k čemu ty vrtulníky chtějí používat a co by měli umět.
MO ČR aby pak na základě této technické specifikace vytvořilo zadávací dokumentaci a hodnotící kritéria pro otevřený a férový tendr a ten následně vypsalo.
Přál bych si, aby tentokrát AČR dostala to, co skutečně potřebuje, a to za cenu, která co nejméně zatíží státní rozpočet ČR ve smyslu "value for money".
A že to jde ukazuje (částečně) právě probíhající tendr na BVP. (Částečně proto, že se to celé táhne "jak smrad", a že na počátku byla zadávací dokumentace účelově upravena tak, aby z tendru byly vyloučeny BVP s progresivní konstrukcí.)
A abychom se zvysoka vykašlali na zájmy cizích států a lobbistických skupin a jednou, pro změnu, hájili zájmy České republiky.
Je vím, romantická a nesmyslná představa ... ale když už jsi se ptal
Byl bych proto, kdyby v AČR pokud možno co nejpřesněji nadefinovali, k čemu ty vrtulníky chtějí používat a co by měli umět.
MO ČR aby pak na základě této technické specifikace vytvořilo zadávací dokumentaci a hodnotící kritéria pro otevřený a férový tendr a ten následně vypsalo.
Přál bych si, aby tentokrát AČR dostala to, co skutečně potřebuje, a to za cenu, která co nejméně zatíží státní rozpočet ČR ve smyslu "value for money".
A že to jde ukazuje (částečně) právě probíhající tendr na BVP. (Částečně proto, že se to celé táhne "jak smrad", a že na počátku byla zadávací dokumentace účelově upravena tak, aby z tendru byly vyloučeny BVP s progresivní konstrukcí.)
A abychom se zvysoka vykašlali na zájmy cizích států a lobbistických skupin a jednou, pro změnu, hájili zájmy České republiky.
Je vím, romantická a nesmyslná představa ... ale když už jsi se ptal



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR
Teď se taky začínalo na hledání něčeho o velikosti H135 a o pět let později z toho vzniklo H-1, takže...

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček