
A jak nákup (domácího) lehkého cvičného letounu ovlivní nákup nadzvuku?

A proč by měla AČR pořizovat L-39NG, když pro bojové úkoly vlastní výkonnější L-159A?

Je to jednoduché. Pracovat na variantní možnosti, kdy:skelet píše: A jak nákup (domácího) lehkého cvičného letounu ovlivní nákup nadzvuku?![]()
A proč by měla AČR pořizovat L-39NG, když pro bojové úkoly vlastní výkonnější L-159A?
Iráku se jejich L-159 osvědčily. Investuje do nich.skelet píše:Zzz: ještě jednou. Jejich F-16 jsou dost degradované. Takže by to museli prodat za cenu šrotu, aby se to nám vyplatilo. Textron ti nic neřeší, protože AČR letadlo této kategorie MÁ!
Už jsem tu zaznamenal plno výmluv proč nepřekládat zkopírované texty, ale takhle blbou ještě ne. Mám ten anglický text zase odstranit, anebo to podle pravidel Palby přeložíš?zzz píše: Text popisující aktuální neradostný stav údržby iráckých F-16V nebudu překládat, neboť nechci šahat na autorská práva.https://www.scramble.nl/military-news/t ... hree-f-16sScramble.nl v 01/2021 píše:Twenty-three F-16IQs perform in fly-over
The Iraqi Air Force participated in a fly-over during the 100th anniversary of the Iraqi armed forces on 6 January 2021.
The air force flew 23 of their F-16IQs and numerous other aircraft. The combat readiness of the pilots and F-16s continues to play a role in the mission to defeat ISIS.
The showed readiness of the aircraft is doubtful as many F-16IQs (the Iraqi Air Force ordered once 36 F-16C/D Block 52s, of which two crashed during training in the USA), including several of these 23, are not combat ready.
At least ten aircraft of the 34 Vipers of the 9th Fighter Squadron, based at Ballad air base (Iraq), are not able to fly at all. Over 50% of the displayed 23 are only able to fly, but lack working radars and avionics to operate with weapons and show other shortcomings. In Western thoughts and operations, these aircraft were not allowed to fly at all.
This all is caused by budget problems of the Iraqi armed forces, logistical problems, a decrease in contractor support to maintain the Block 52s (caused by the bad security situation in Iraq) and less trained pilots. The Iraqi MoD is working hard to solve all problems.
Tj. vychází mi, že pro irácké letectvo platí "čím míň choulostivých zařízení se nachází v letadle, tím míň"....
Za války je možný ledacos, za mírových podmínek trpí tak leda podvozek, i když pár letů by taky zvládl z horších travnatých letišť. L-39NG zkoušeli ve Vodochodech, ale zřejmě bez výzbroje. U nás lze pro proudová letadla používat i dálnice.zzz píše:Ohledně únosnosti travnaté letištní plochy (i po delších deštích) lze orientačně vyjít ze vzletů/přistání plně naložené L-410-UPV-T (neboť MTOW je zhruba obdobná jako u L-39NG).
Spíše bych měl obavy z blízkosti překážek u vzletové plochy a toho jak vysoké jsou ty překážky (stromy, sloupy elektrického vedení). A taky faktorem je, že to co "leze z výfuku" L-39NG nedělá příliš "dobře" té trávě...
Smlouva o dodávce 12 letounů do Vietnamu je snad už podepsaná? Popsat detaily kontraktu pro Palbu není od věci, ale bližší info asi není, dokud nepošlou peníze není nic jisté. Ať si koupí i cvičné letouny Beechcraft T-6C Texan II, protože země přetváří svůj výcvikový program pro piloty? Tak je budou mít jako doplněk, nebo ... kdo ví jestli za tím není zase nějaká politika. Budou mít kompletní balíček podle vzoru USAF no.zzz píše:Zejména by totiž zajímal kontext zájmu o 12x L-39NG s údajným vietnamským zájmem o 3x T-6C.
Ono to vypadá, že Vietnam hledá cestu jak zabezpečit vlastní leteckou výrobu. A T-6C by se prý měly montovat např. v blízkém Thajsku.
NG má pekné foto, ale mňa viac zaujala konkrétna Scania.Flader píše:Je to síce článok o podnikových hasičoch Aera, ale hlavná hviezda fotografii je L-39NG:
https://www.pozary.cz/clanek/247583-has ... nu-scania/