F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jedině olétané.
https://www.armyweb.cz/clanek/indove-js ... kem-mig-35
-----Před indickým skandálem byl nejdražším bojovým letounem na světě. F-35, také teoreticky spadající do páté generace, stojí asi 100 milionů dolarů. Ruská stíhačka generace 4 ++ Su-35S přijde zákazníky na 75 milionů EUR. A Rafale, který provedl svůj první let před 35 lety? Ten přišel Indii na 218 milionů EUR. To odporuje nejen zdravému rozumu, ale také indickému právu.
https://www.armyweb.cz/clanek/indove-js ... kem-mig-35
-----Před indickým skandálem byl nejdražším bojovým letounem na světě. F-35, také teoreticky spadající do páté generace, stojí asi 100 milionů dolarů. Ruská stíhačka generace 4 ++ Su-35S přijde zákazníky na 75 milionů EUR. A Rafale, který provedl svůj první let před 35 lety? Ten přišel Indii na 218 milionů EUR. To odporuje nejen zdravému rozumu, ale také indickému právu.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Řeky přišlo 18 Rafale na cca 183 ml.USD kus (včetně zázemí; 12 olítaných, šest nových). Chorvati pak platí 100ml USD za kus (olítané).
edit: v Indii hlavně šlo o licenční výrobu, a ty ceny jsou prostě někde jinde.
edit: v Indii hlavně šlo o licenční výrobu, a ty ceny jsou prostě někde jinde.



Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Dle vyjádření plk. Susekára pro letošní ročenku Vzdušných sil AČR (ředitel Odboru rozvoje vzdušných sil) se v případě nepokračování provozu Gripenů nepočítá s pořízením používaných letadel.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_alv
Zajímavý výsledek
aneb, když dva dělejí totéž, nemusí to být vždy totéž.
Zajímavý výsledek



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To co udělali v CZECH AIR FORCE je na první pohled text od někoho kdo ví o čem píše. To z Technetu je takové hodně podivné.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jinými slovy, je to píčovina jak barák.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Pregnantně řečeno. 

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Teraz ktoré?Zemakt píše:Jinými slovy, je to píčovina jak barák.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ale to ze je EF2000 výborný stroj, hadam nik nespochybňuje..
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jistě, ale musíš to napasovat na současné české reálie. Za mne je to Gripen C.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To mate tak. Keď jednu významnú fabriku v ČR vlastnia Rusi a druhu Maďari, tak to s tou podporou domáceho priemyslu je asi naozaj biedne. A pritom Airbus ma veľmi významné závody v Bavorsku (Manching) aj v Hamburg, kde nejeden český (aj slovenský) letecky inžinier pracoval.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ovšem druhé místo pro jetý Typhoon (tedy patrně Tranche 1) na druhém místě je naprostý úlet. Ono i to první místo pro nový je takové podivné.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tož to jsme tak jaksi moc nepobral. A co to má společného s budoucností nadzvukového letectva AČR? Jakože v Kunovicích by dělali křídla a v Aeru celkovou kompletaci Tajfunů jo? No, já jsem ovíněn PU 12, co tam máš ty?To mate tak. Keď jednu významnú fabriku v ČR vlastnia Rusi a druhu Maďari, tak to s tou podporou domáceho priemyslu je asi naozaj biedne. A pritom Airbus ma veľmi významné závody v Bavorsku (Manching) aj v Hamburg, kde nejeden český (aj slovenský) letecky inžinier pracoval.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
No, mali by do tej tabulky započítať aj koeficient "akú bojaschopnosť dokážu bežné letectvá dosahovať v reále s daným typom lietadla". Kde podľa všetkého český Gripen dosahuje dobré čísla ale polská F-16 je na tom vraj biedne(30%?).
No a rakušáci nie sú z Typhonov zrovna nadšení.
No a rakušáci nie sú z Typhonov zrovna nadšení.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Kenafv, samozřejmě a nejen to. Zázemí, zkušenosti s typem, ale i systémem údržby a bla bla bla. To vše pak s ohledem na rozvoj, financování a priority celé armády. Je toho více než dost. Zkrátka, článek je povrchní kravina.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ovšem Gripen by musel být za nabídnut za opravdu zajímavé peníze včetně zásadního modernizačního balíčku.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ovšem, pominuli jeté F 16, pak by měl být nejlevnější.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To co udělali v CZECH AIR FORCE je Nice to have ... a tedy reálně nereálné.Scotty87 píše:To co udělali v CZECH AIR FORCE je na první pohled text od někoho kdo ví o čem píše. To z Technetu je takové hodně podivné.
To co udělali v Technetu je pokus o reálnou simulaci tendru ... byť podle mne částečně s nereálnými vstupy.
O tom co bude v roce 2027 (resp. za 2 roky, kdy musí být nejpozději rozhodnuto) rozhodne toto:
F/A-18E/F ... 1 469 000 000 Kč
F-16C/D ... 572 000 000 Kč (cena dost optimistická, pravděpodobně bez započtení potřebné generálky a modernizací)
F-16V ... 1 430 000 000 Kč
F-35 ... 1 683 000 000 Kč (naprosto nesmyslná cena, F-35 nikdy nebude levnější než Rafale, Typhoon či dokonce Gripen E)
Typhoon (n) ... 2 380 000 000 Kč
Typhoon (p) ... 1 756 000 000 Kč
Rafale ... 2 203 000 000 Kč
Gripen C/D ... 850 000 000 Kč
Pozn. "Odkup letounů Gripen verzí C/D z vlastních či švédských zdrojů pak při cca 55 % zbytkové životnosti draku odhadujeme na cca 850 milionů korun za kus" ... je nesmysl.
Pro Švédy to bude - buď prodat / pronajmout ČR, nebo sešrotovat = cena bude někde zcela jinde, letadla jsou de-facto zaplacená a vydělávat se dá na náhradních dílech
Gripen E/F ... 2 418 000 000 Kč
... a hlavně POLITICKÉ resp. SCHOPNOSTNÍ hledisko.
Vzhledem ke známým "schopnostem" MO ČR a AČR se dohodnout a něco zrealizovat bude situace na konci roku 2023 taková, že nebude nic ... a jedinou variantou bude pokračovat s JAS-39 C/D, v lepším případě po odkupu, v horším případě dalším prodloužením operativního leasingu (nebo naopak, podle toho, jak to kdo bere)


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Hodnocení toho co vypadlo z Technetu už napsal Zemakt.
Švédové rozhodně nic šrotovat nebudou. Vzhledem k tomu že plánují C/D provozovat minimálně do konce třicátých let, tak si je klidně vezmou zpátky pro své letectvo. Oni opravdu nejsou ničím tlačeni k nějaké výhodné nabídce. Očekávám spíš naprostý opak. Navíc už bylo řečeno že krom Gripenů nebude připuštěna žádná jiná nabídka olétaných strojů.
Švédové rozhodně nic šrotovat nebudou. Vzhledem k tomu že plánují C/D provozovat minimálně do konce třicátých let, tak si je klidně vezmou zpátky pro své letectvo. Oni opravdu nejsou ničím tlačeni k nějaké výhodné nabídce. Očekávám spíš naprostý opak. Navíc už bylo řečeno že krom Gripenů nebude připuštěna žádná jiná nabídka olétaných strojů.