OSSR - výběr nového BVP

Odpovědět
Davout
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 5/1/2021, 19:16

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Davout »

tak prečítal som si Šnidlov článok keď ešte nebol zamknutý v Minútach. Kopu balastu a omáčky ale zaujalo ma iné - tá podráždená reakcia MO na novinárske otázky! To akože ich netreba kontrolovať pri tendroch či čo to je za 2 miliardy eur!!! A to obvinenie z možného neférového konania a ovplyvňovania mi teda riadne zdvihlo obočie! Ten náš minister keď bol analytikom - neskôr kandidátom politickej strany robil čo! Pamätáme jeho videjká a novinové články vyjadrujúce sa k tendrom minulého vedenia na obrane. Akože- čo je dovolené Bohovi nieje dovolené volovi..!!! Naď teda raz poriadne narazí si myslím.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Je dosť podráždený v poslednom čase.
Asi ide aj o to na koho reaguje.
Snidl má povesť aku ma, nehanbi sa v článkoch zavádzať aj ked mu veci boli vysvetlené...

Škoda ze si sem clanok neskopcil do spoilera.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Lynx »

Naďove tendre môžu vyhrať aj zbrojovky, ktoré ponúknu horší transportér. Prebijú to zákazkami pre slovenské firmy
VLADIMÍR ŠNÍDL
Na Slovensku v posledných týždňoch stúpa koncentrácia manažérov zahraničných zbrojoviek a ich lobistov. Prilietajú sem pre jeden z mála veľkých tendrov, ktoré v súčasnosti v Európe prebiehajú.

Ministerstvo obrany pod vedením Jaroslava Naďa (OĽaNO) začalo v súťaži vyberať novú pozemnú techniku pre armádu, ktorá doteraz využíva zastarané vozidlá z čias Gustáva Husáka.

Naď plánuje konkrétne nákup 152 nových pásových transportérov za odhadovanú cenu 1,7 miliardy eur a tiež menší nákup 76 kolesových transportérov za 330 miliónov.

Ak tendre dokončí a Hegerova vláda ich výsledky schváli, pôjde o historicky najväčší vojenský nákup od vzniku Slovenska. Porovnateľný bude len s nákupom amerických stíhačiek F-16, ktorý uzavrela vláda Petra Pellegriniho.

Čo je podstatné: pre výber víťaza bude dôležité kritérium, ktoré ministerstvo nazvalo „zapojenie slovenského obranného priemyslu“.

Pri posudzovaní ponúk mu chcú prikladať váhu 25 percent. Ďalšími kritériami by mala byť cena, technické vlastnosti vozidiel a náklady na ich dlhodobú prevádzku.

„Očakávame, že z tohto dvojmiliardového balíka v horizonte povedzme desiatich rokov zostane jedna miliarda určite na území Slovenskej republiky a zároveň to vytvorí stovky pracovných miest,“ sľubuje Naď.

Ako chce Naď bodovať víťazov:

cena akvizície: 35 %
technické špecifikácie: 30 %
kalkulácia životného cyklu techniky: 10 %
zapojenie obranného priemyslu: 25 %
Ministerstvo: Bude to vyrovnané
Čo takto nastavené kritéria môžu znamenať v praxi?

Zbrojovky nemusia nutne ponúknuť ten najlepší transportér na trhu, dokonca ani za najlepšiu cenu. Prípadnú nevýhodu môžu kompenzovať tým, že ponúknu čo najviac zákaziek pre slovenský priemysel.

Ministerstvo obrany však odmieta, že by preto mohli uspieť výrazne horšie vozidlá. Argumentuje tým, že potenciálnym uchádzačom distribuovali aj podrobné požiadavky na technické vlastnosti vozidiel.

„Po ich splnení sa preto nedá predpokladať, že akákoľvek úspešná ponuka bude koncepčne zastaraná. Naopak, vzhľadom na doterajší prieskum trhu očakávame ‚technickú‘ vyrovnanosť ponúkaných vozidiel. Preto je aj váha kritérií primerane rozložená s ohľadom na technické spôsobilosti, cenu a zapojenie obranného priemyslu,“ píše hovorkyňa Martina Kovaľ Kakačšíková.

Nábor slovenských firiem
Manažéri zahraničných zbrojoviek tak v týchto mesiacoch kontaktujú slovenské firmy, s ktorými by si mohli dohodnúť spoluprácu pri výrobe či servise transportérov.

Lehota na predloženie ponúk vyprší na konci roka 2021 v prípade kolesových vozidiel a na konci januára 2022 v prípade pásových vozidiel. Zbrojovky si tak musia čo najskôr vytvoriť portfólio možných partnerov, pomocou ktorého by získali v Naďových tendroch čo najviac bodov.

„Zatiaľ nás kontaktovali traja veľkí výrobcovia: BAE Systems, Rheinmetall a General Dynamics. Nikomu sme však nesľúbili exkluzívne partnerstvo,“ povedal Denníku N majiteľ jednej stredne veľkej firmy, ktorá podniká aj v oblasti vojenského priemyslu.

Práve medzi americko-britským BAE Systems, nemeckým Rheinmetallom a americkým General Dynamics Land Systems sa očakáva súboj o 1,7-miliardovú zákazku na pásové transportéry.

Vozidlá týchto výrobcov sa počas tohto roka predviedli aj vo vojenskom priestore na Záhorí, kde ministerstvo organizovalo prezentácie bojovej techniky.

„Ak vychádzam zo skúseností z Maďarska a Česka, kde tiež obstarávajú obrnené vozidlá, tak pri pásovej technike očakávam minimálne tri ponuky. Predpokladám, že v rôznych konfiguráciách ich napokon môže byť aj viac,“ hovorí Naď.

Niekoľko variantov vozidla CV90 od firmy BAE Systems, preventívne už aj so slovenskými znakmi, sa ukázalo v júni na Záhorí. Foto – MOSR
BAE Systems opäť na scéne
Z veľkých zahraničných zbrojoviek má zrejme najlepšie znalosti slovenského trhu spoločnosť BAE Systems, ktorá má v Bratislave vlastnú kanceláriu už od čias, keď dodávala armáde predražený komunikačný systém Mokys.

BAE Systems predviedla na Slovensku švédske vozidlo CV90, ktorého prototyp vyvinuli ešte v 80. rokoch. Manažéri BAE potvrdili, že sa na tendri plánujú zúčastniť práve prostredníctvom svojej švédskej divízie.

„Spoločnosť BAE Systems Hägglunds je pripravená začať rozhovory so švédskymi úradmi a podporiť ich pri príprave najlepšej ponuky pre Slovensko,“ napísal mediálny zástupca firmy Sergej Danilov.

Denník N sa spýtal zástupcov firmy, či pociťujú ako konkurenčnú výhodu, že sú na Slovensku tak dlho prítomní.

Danilov odpísal, že doterajšie skúsenosti so spoluprácou so slovenskými firmami im poskytujú „stabilné základy, ktoré umožnia navrhnúť spoľahlivé a silné priemyselné riešenie pre Slovenskú republiku.“

„Naši potenciálni partneri v rámci dodávateľského reťazca sú už identifikovaní. V nasledujúcich mesiacoch sa stretneme so zástupcami týchto spoločností, aby sme s nimi bližšie definovali obsah spolupráce,“ dodali zástupcovia BAE.

Žiadaná fabrika v Tisovci
Aktivizuje sa však aj konkurencia. O víťazstvo má záujem aj nemecký Rheinmetall, ktorý ponúka nové pásové vozidlo Lynx.

Viceprezident zbrojovky Oliver Mittelsdorf bol aj tento týždeň opätovne na Slovensku. Denníku N potvrdil, že aj Rheinmetall komunikuje s celým radom slovenských firiem.

Nemci napríklad koncom augusta podpísali dohodu o spolupráci s fabrikou CSM Industry z Tisovca, ktorá pôsobí v priestoroch niekdajšej skupiny ZŤS, ktorá tu vyrábala stavebné stroje. Pokiaľ by Rheinmetall uspel v Naďovom tendri, časť komponentov by sa mohla vyrábať práve v Tisovci.

„Veľmi nás teší, že máme príležitosť podieľať sa na významnom modernizačnom programe, akým je dodávka bojových vozidiel pechoty pre Slovensko,“ povedal riaditeľ CSM Industry Tomáš Maroš.

O fabriku z okresu Rimavská Sobota je však záujem aj medzi ďalšími gigantmi. Iba pár dní pred tým, ako podpísali dohodu s Nemcami, uzavrela CSM Industry memorandum o spolupráci aj s fínskou Patriou. Táto zbrojovka sa plánuje prihlásiť do menšieho tendra na kolesové vozidlá.

„Radi by sme prispeli k rozvoju strojárskeho a obranného priemyslu na Slovensku, ktorý má v tejto krajine dlhoročnú tradíciu,“ povedal vrcholový manažér fínskej zbrojovky Jussi Järvinen.

Patria mala zákazku na kolesové vozidlá na dosah počas éry SNS, nominanti Andreja Danka si od nej v tichosti dokonca objednali výrobu prototypu za šesť miliónov eur. Po sérii klamstiev, ktoré tento projekt sprevádzali, však Pellegriniho vláda napokon odmietla tento nákup odsúhlasiť.
Kľúčová česká spojka
A potom je tu ešte jeden dôležitý hráč, ktorého je potrebné spomenúť: český zbrojár Jaroslav Strnad.

Jeho syn Michal ovláda spoločnosť CzechoSlovak Group (CSG), ktorá má významné aktíva aj na Slovensku. Prakticky všetci zahraniční uchádzači sú motivovaní, aby sa bavili aj s firmami zo Strnadovej skupiny.

Strnadovci si ešte za druhej Ficovej vlády prenajali od štátu opravárenské podniky v Trenčíne a v Novákoch. Ďalšie prevádzky majú v Dubnici nad Váhom, Martine či Banskej Bystrici. Ich skupina teda disponuje skúsenosťami, personálnymi či technickými kapacitami aj na výrobu či servis nových transportérov.

Či Strnadovci pôjdu do Naďových tendrov s niekým konkrétnym, alebo budú hrať na rôzne strany, to sa zatiaľ nevie.

Keď tender na pásové transportéry vyhlásilo (a nedokončilo) české ministerstvo obrany, strategickým partnerom Strnadovcov bola pôvodne európska divízia amerického General Dynamics, ktorá ponúka vozidlo Ascod. Minulý rok však Strnadova skupina podpísala memorandum aj s nemeckým Rheinmetallom.

„Disponujeme širokou škálou priemyslových schopností a sme pripravení spolupracovať s každým partnerom,“ napísal bez ďalších podrobností hovorca CSG Andrej Čírtek.

Zúčastní sa aj Pandur?
Strnadova firma zároveň potvrdila, že sa plánuje ako samostatný hráč prihlásiť do menšieho tendra na osemkolesové vozidlá. Ani v tomto prípade však Čírtek nepovedal, aký stroj presne firma ponúkne.

Ešte pred piatimi rokmi kúpil Strnad licenciu na výrobu rakúskych transportérov Pandur, ktoré následne ukazoval na veľtrhoch pod novým názvom Corsac. Tieto vozidlá sú známe okrem iného i z českej korupčnej kauzy, do ktorej bol zapletený aj kamarát Roberta Fica, toho času trestne stíhaný Miroslav Výboh.

Na jasnú otázku, či skupina CSG ponúkne Slovensku práve toto vozidlo, však jej hovorca odpovedal iba všeobecne.

„Skupina CSG, respektíve jej slovenské firmy, sú pripravené ponúknuť kolesovú platformu, vyrobenú podľa požiadaviek slovenských ozbrojených síl,“ napísal Čírtek bez ďalších podrobností.
Podráždené ministerstvo
Denník N sa spýtal slovenského ministerstva obrany, či nemôžu byť niektoré zbrojovky zvýhodnené tým, že detailne poznajú náš trh, a dokážu si teda ľahšie dohodnúť partnerstvá. Ministerstvo reagovalo podráždene.

„Akékoľvek subjektívne závery a pozorovania o údajných výhodách pre možných dodávateľov považujeme za neadekvátne. Realizujeme férovú súťaž, ktorej výsledky určia víťaznú ponuku, ktorú následne minister navrhne vláde na schválenie,“ odpovedala hovorkyňa Kovaľ Kakačšíková.

Dodala tiež, že špekulácie o zvýhodnení niektorých firiem môžu byť aj súčasťou neférového konkurenčného boja, a preto varovala pred ich zverejňovaním.

„Upozorňujeme na zverejňovanie subjektívnych hodnotení počas samotnej súťaže, ktoré môžu byť žurnalistom aj zámerne podsúvané osobami so stretom záujmov s cieľom zmariť či ovplyvniť prebiehajúcu súťaž,“ napísala hovorkyňa.

Cez medzivládne dohody
Vyhlásené vojenské tendre nie sú klasickým verejným obstarávaním, pri ktorom by ponuky predkladali firmy. Naď chce nakupovať transportéry pomocou medzivládnych dohôd.

„My nekupujeme len samotné vozidlá, ale hľadáme rovno strategické partnerstvo s danou krajinou, ktoré môže prerásť do intenzívnejšej spolupráce v obrannom priemysle,“ uviedol minulý týždeň Naďov štátny tajomník Marian Majer.

V praxi to znamená, že ministerstvo oslovilo diplomatov z 33 rôznych štátov a prostredníctvom nich adresovalo firmám v ich krajinách žiadosť o účasť v tendri.

Tento postup má z pohľadu ministerstva výhodu jednak v tom, že neúspešní uchádzači nebudú môcť dávať podnety na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý by mohol proces zastaviť. A zároveň si ministerstvo mohlo do kritérií napísať aj spomínané zapojenie domáceho priemyslu.

„Zákon o verejnom obstarávaní je veľmi reštriktívny, môžete ísť len podľa stanovených pravidiel, zatiaľ čo my sme hľadali také riešenie, ktoré bude ekonomicky najvýhodnejšie a vďaka ktorému čo najviac zapojíme obranný priemysel,“ povedal Naď pred pár dňami pre Rádio Slovensko.

Naď sa vysmieval Pellegrinimu
Prostredníctvom medzivládnych dohôd objednal Naď v marci tohto roka z Izraela radary pre protivzdušnú obranu za takmer 150 miliónov eur.

Podobným spôsobom nakupovali aj Naďovi predchodcovia: bývalý minister zo Smeru Martin Glváč cez medzivládnu dohodu s USA objednal vrtuľníky Black Hawk a bývalý minister za SNS Peter Gajdoš týmto systémom obstarával stíhačky F-16.

Zapojenie slovenských firiem je však novinkou, na ktorej si súčasný minister Naď zakladá. Svojim predchodcom aj verejne vyčítal, že keď nakupovali zahraničnú výzbroj, príležitosť podporiť domáci priemysel prepásli.

„A ja sa pýtam, čo dostala Slovenská republika, keď Pellegrini podpisoval stíhačky za dve miliardy eur. Odpoveď: Slovensko dostalo nula eur,“ hovoril Naď v marci, keď s Izraelom uzatvárali kontrakt na radary.

Aj súčasťou tohto kontraktu by mali byť zákazky pre slovenské firmy. Naď ohlásil, že výroba niektorých súčiastok na radary bude prebiehať v štátnom podniku Letecké opravovne Trenčín, ktorému šéfuje ministrov spojenec, bývalý politik SaS Ľubomír Galko.

Podľa informácií Denníka N by sa na výrobe či servise radarov malo zároveň podieľať aj ďalších päť súkromných firiem, napríklad Aliter, ktorý sa špecializuje na komunikačné systémy, ďalej firma MSM z holdingu Strnadovcov či strojárenská spoločnosť Matador. Oficiálne zmluvy však zatiaľ ešte nepodpísali.

„Matador je momentálne v jednaní so spoločnosťou Letecké opravovne Trenčín, ktorá je hlavný priemyselný partner izraelského výrobcu. Pevne veríme, že v krátkom čase pristúpime k podpisu zmluvy,“ potvrdil marketingový šéf Matadoru Martin Adamka.

„Poradíme sa so Sulíkom“
Naď a jeho kolegovia často pripomínajú, že spolupracujú aj s analytikmi Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) na ministerstve financií, ktorí posudzujú efektívnosť štátnych zákaziek.

Denník N sa spýtal riaditeľa ÚHP Štefana Kišša, ako hodnotí parametre aktuálnych tendrov, zvlášť váhu, ktorú obrana plánuje prisudzovať zapojeniu slovenského priemyslu.

Kišš odpísal, že najväčšiu váhu by malo mať kritérium „celkových nákladov na vlastníctvo, ktoré zahŕňa investičné aj prevádzkové náklady“. „Pri rokovaniach sme to odporúčali ministerstvu obrany,“ napísal Kišš.

Z jeho vyjadrenia však už nie je jasné, či s parametrami Naďových tendrov súhlasí alebo nie. Kišš už svoje stanovisko bližšie nerozvinul.

Potrebu zákaziek pre slovenské firmy však ÚHP nespomína ani vo svojich doterajších analýzach, v ktorých sa venoval tendrom na transportéry. Kišš k tejto téme napísal len toľko, že pokiaľ bude obrana trvať na zapojení domáceho priemyslu, malo by byť toto kritérium jasne merateľné.

„Odporúčame jasne definovať, ako bude meraný ekonomický prínos a zároveň odporúčame zabezpečiť, aby váha kritéria alebo podmienky účasti neboli diskriminačné. Dodávatelia by nemali byť obmedzovaní ani v tom, čo môžu ponúknuť ako účasť domáceho priemyslu, teda či pôjde o výrobu, transfer technológií alebo výskum,“ dodal Kišš.

Naďov štátny tajomník Majer už minulý týždeň avizoval, že k tomuto kritériu si chcú prizvať aj expertov z ministerstva hospodárstva, s argumentom, že práve úradníci ministra Richarda Sulíka (SaS) majú s hodnotením investícií najväčšie skúsenosti.

„Uvedomujeme si totiž, že je rozdiel, či firma postaví novú fabriku, alebo len zapojí už fungujúce spoločnosti do svojich programov. A tiež je rozdiel, či investuje na západe alebo na východe Slovenska,“ povedal Majer.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak neviem, ale ja na tej odpovedi nič podráždené nevidím.
Ved len povedali pravdu, keďže oklamať nasich nekompetentných novinárov fakt nie je problém.
Davout
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 5/1/2021, 19:16

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Davout »

Juraj tak ja teda toto pokladám iba za hru na transparentnosť deklarovanú pri nástupe na obranu! Akože iba oni majú patent na rozum! V dobe keď sa dozvedáme o návštevách zbrojárov a lobistov treba politikov hlavne vo vedúcich funkciách kontrolovať!! ! ale hlavne oni nemajú byť tí čo budú rozhodovať čo novinárov smie alebo nesmie napísať!ja rozumiem že každá zmluva hlavne na obrane bude mať aj utajovanú časť ale Šnídl sa správne pýta čo majú podpísané napríklad po výbere radarov atď. Každý budeme rád za novú techniku najmä u pozemákov ale mňa zaujíma aj tá cesta ako sa k nej dopracujeme.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1555
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Flader »

Ako to si fakt myslíte niekto, že sa bude vyberať z 33 ponúk? Osobne by ma neprekvapilo, ak by už teraz boli istý minimálne tí "finalisti" kto sa dostane do toho úzkeho výberu. Inak sa ten šibenične nastavený termín stihnúť nedá.
Davout
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 5/1/2021, 19:16

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Davout »

Flader samozrejme že 33-jka je PR a sme podľa mňa plus mínus vo fáze výberu '' finalistov'' správny čas na návštevy lobistov! preto vravím poznajúc Naďovu minulosť "nezávislého analytika" že kontrola je dôležitá a jedno z akéhokoľvek smeru :lol:
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Z 33 ponuk sa vyberať nebude. Časť krajín ponuku nepošle.
Aj v prípade radarov oslovili aj Čechov, ktorí nemali co ponúknuť.

Ale napríklad prípadne ponuka z Južnej Kórei, môže situáciou vo výberku zamiešať.

Davout: ak Slovensko požaduje 40% zapojenie domáceho priemyslu, tak je jasne ze po Slovensku budu aktuálne behať zastupcovia zbrojárskych spoločnosti a hľadať partnerov.

Za hru na transparentnosť to nepovažujem. Vidno to bolo práve pri radaroch, kde sme sa dozvedeli cenu od ďalších dvoch krajín, prišlo aj k nejakej miere šetrenia financií.

Predpokladám že OS majú svojich favoritov. Ako dopadne vyber sa snáď čoskoro aj dozvieme.
Z tých vyjadrení hľadania partnerstva mne vychádza, ze sa bude jednať aj o inom ako cena, zapojenie svk priemyslu a technické riešenie.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

Tých 33 ponúk čítam tak, že zrejme sa poučili z tendra na 3D RL, a prepáčte, že to sem opäť píšem, tj. treba pripomenúť, že slovenský sused Ukrajina (ISKRA) sa nedostala ani len do bodu "3.2. Konkurencia na trhu" tj. 14-tich svetových výrobcov 3D/2D radiolokátorov materiálu "Návrh postupu realizácie obstarania 3D rádiolokačnej techniky VzS OS SR (stredný, malý a blízky dosah) I. časť - neutajovaná", z ktorých následne SR oslovila desať štátov (a ich výrobcov). O to viac je to diplomaticky povedané paradoxné nakoľko v súčasnosti SR provozuje 3 kusy modernizovaných 3D RL ST-68MSK (36D6), ktoré zmodernizovala slovenská spoločnosť LOBB Banská Bystrica v spolupráci s ukrajinským UKRSPETSEXPORT, a ukrajinským výrobcom rádiolokátoru ISKRA, pričom dvom z týchto radarov skončila životnosť v 2020 a tretiemu skončí v 2021 pre S-300PMU. Citovaný materiál neobsahoval výrazy ako Ukrajina, ukrajinský a pod., pričom paradoxne o radaroch 3D RL ST-68MSK sa zmieňuje.

A súhlasím, že mnoho štátov ponuku nepošle, ale aj vzhľadom na analogický príklad vyššie ak nie ste oslovený tak nemáte ani možnosť ponuku poslať alebo neposlať.
Naposledy upravil(a) Arthur dne 10/10/2021, 14:55, celkem upraveno 1 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 373
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Padouch »

Juraj Tichý píše:Aj v prípade radarov oslovili aj Čechov, ktorí nemali co ponúknuť.
Není úplně pravda, kromě letištních a pasivních radarů které jste v nedávné době pořídili v ČR se u nás vyrábí i radary krátkého dosahu jako 2D Revisor a 3D Reguard, zřejmě proto došlo k oslovení ČR.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Padouch: co som napísal je uplna pravda. Kebyže to pravda nie je, nenakupujete tiez v Izraeli.
Prehladovy radar je niečo ine a 2D radary v dnešnej dobe snad nakupujete fakt uz len vy.

Arthur: bez akéhokoľvek výsmechu ci snahy uraziť, snad len pre pochopenie, trpiš OCD? Nebola by to žiadna hanba a veľa veci by to vysvetlilo.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Prehladovy radar je niečo ine
https://www.reguard.cz/cs/

Tak mám takové tuchy, že až si vaše obrana vybere Tatry, praskne Ti žilka :razz:
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od niko »

Tatry su uz vybrate. Uz sa len hlada transparentna masla, ktorou sa to previaze.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

A? 3D radarovu technológiu dnes zvláda kde kto.
Prečo kupujete 3D radary z Izraela?

Ak si vyberieme Tatry, budem to považovať za nevyuzitu príležitosť. Sú proste kvalitnejší výrobcovia. Ci sa Vam to páči alebo nie.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Tak prečo pišeš toto?
Aj v prípade radarov oslovili aj Čechov, ktorí nemali co ponúknuť.
Sú proste kvalitnejší výrobcovia.
Tak to rozhodně.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zemakt píše:Tak prečo pišeš toto?
Pretože v prípade 3D radarov ste nemali co ponúknuť? Ved čítaj s porozumením.
Vari máte k dispozícii technológiu, o ktorú sme mali záujem? To skutočne uz malo väčší zmysel osloviť tych Arthurovych Ukrajincov.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Ale už máme, tak o co jde? Vývoj takové záležitosti netrvá rok, různé indície mohly být v éteru již nějaký pátek. Takže proč neoslovit. Oslovit neznamená vybrat. Ale určitě vybrat nejlépe.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zemakt, tak ešte raz. Prečo kupujete radary v Izraeli?
Ci na MOČR nemali indície?

A nie, nemáte technológiu, aby 3D radar od Retie bol schopný sledovať vzdušný priestor o priemere 500km.
Ako fakt nerozumiem o com sa bavíme.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 16268
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Rase »

Juraj Tichý:
Houfnice taky kupujeme od Francouzů, byť CSG nabízela "vlastní" houfnici ráže 155 mm...
Obrázek

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Příspěvek od Scotty87 »

Juraj Tichý píše: A nie, nemáte technológiu, aby 3D radar od Retie bol schopný sledovať vzdušný priestor o priemere 500km.
Ako fakt nerozumiem o com sa bavíme.
Vždyť jste poptávali i radary krátkého dosahu.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“