Financování armády
Re: Financování armády
Obcas chodim na fora fanusikov zeleznic. Tam je to iste. Tiez nadavaju, ked sa ma niekde nebodaj zrusit vlak, lebo na to nie je a tiez zavistlivo pokukuju po peniazoch za jazdenie dochodcov a studakov. No len je trosku problem, ze ten balik penazi je jeden a skupin, ktore by vedeli co s tym balikom penazi su desiatky.
Re: Financování armády
Asi je to tím že to je jeden z nejviditelnějších způsobů jak se vyhazují peníze oknem, ale jistě by se dali najít i další zbytné výdaje. Například naprosto nesmyslně vyhozené miliardy za přípravu jistého kanálu o kterém stejně všichni při smyslech ví že se nikdy realizovat nebude. Jediný výsledek bude částečné ukojení ega jednoho dětinského penzisty.
Re: Financování armády
No, ono je to, jako obvykle, poněkud složitější.
Železniční osobní přeprava není, až na vyjímky některých tratí, konkurenceschopná. Jenže je prý ekologická (pokud se nezapočte vše, jako obvykle) a Stát, včetně soudruhů v Bruseli, ji proti chce zachovat resp. rozvíjet. Dotuje tedy přepravcům ztráty (dotace na zajištění veřejné služby / dopravní obslužnosti).
Zlevněné jízdné pro studenty a důchodce pak není nic jiného než forma této dotace.
Vlastní přeprava jednoho studenta či důchodce náklady přepravce nijak nezvýší = pokud by stát nedotoval jízdné pro tyto skupiny, musel by zvýšit přímou dotaci pro dopravce ... a nebo je nechat některá spojení zrušit jako nerentabilní. Je otázkou, co by nakonec vyšlo dráž, zda dotované jízdné pro studenty a důchodce, které přeci jen přitáhne nové cestující a ti zaplatí alespoň část nákladů, a nebo tyto nové cestující a jejich peníze oželet a uhradit to dopravcům v plném rozsahu.
Pozn. Jako pravicově a konzervativně uvažující člověk bych se samozřejmě přikláněl k tomu, ponechat dopravu (hospodářství) zcela bez jakýchkoliv dotací, a to i za cenu toho, že velká část vlakových spojů prostě zanikne. To ale levicově smýšlející část společnosti nikdy nepřipustí ... takže asi raději dotaci za něco (zlevněná přeprava studentů a důchodců) než za nic, za pouhé ponechání spoje.
Kanál D-O-L. I tady je nutno podotknout, že prezident Zeman není jediným podporovatelem. D-O-L. Ostatně kanál nemá z hlediska čistě ČR moc smyslu. Smysl by mohl mít ve středoevropském resp. evropském kontextu. Ostatně proto jej podporují někteří politici a národohospodáři nejen z ČR, ale i Polska, Slovenska a Rakouska a ostatně určitou podporu má i z orgánů EU.
Nevím, odkud je informace, že přípravné práce (tedy ty tři studie) vyšly na několik miliard, když 1. etapa Výstavby, má stát 15 miliard. Připadá mi to hodně.
Když už tedy někde šetřit, tak bych nejprve zrušit dotace všem těm politickým neziskovým, co nám říkají co si máme myslet, a hlavně zrušit všechny ty nesmysly kolem Green Dealu a boji proti CO2 ... jako by nám pitomosti kolem řepky, solárních elektráren, větrníků apod., které vyjdou ročně státní rozpočet na desítky miliard nestačily.
Prostě nechat hospodářství "dýchat", ať se ukáže, co je životaschopné (konkurence schopné) a co ne.
A pak zbude i na tu Obranu.
Železniční osobní přeprava není, až na vyjímky některých tratí, konkurenceschopná. Jenže je prý ekologická (pokud se nezapočte vše, jako obvykle) a Stát, včetně soudruhů v Bruseli, ji proti chce zachovat resp. rozvíjet. Dotuje tedy přepravcům ztráty (dotace na zajištění veřejné služby / dopravní obslužnosti).
Zlevněné jízdné pro studenty a důchodce pak není nic jiného než forma této dotace.
Vlastní přeprava jednoho studenta či důchodce náklady přepravce nijak nezvýší = pokud by stát nedotoval jízdné pro tyto skupiny, musel by zvýšit přímou dotaci pro dopravce ... a nebo je nechat některá spojení zrušit jako nerentabilní. Je otázkou, co by nakonec vyšlo dráž, zda dotované jízdné pro studenty a důchodce, které přeci jen přitáhne nové cestující a ti zaplatí alespoň část nákladů, a nebo tyto nové cestující a jejich peníze oželet a uhradit to dopravcům v plném rozsahu.
Pozn. Jako pravicově a konzervativně uvažující člověk bych se samozřejmě přikláněl k tomu, ponechat dopravu (hospodářství) zcela bez jakýchkoliv dotací, a to i za cenu toho, že velká část vlakových spojů prostě zanikne. To ale levicově smýšlející část společnosti nikdy nepřipustí ... takže asi raději dotaci za něco (zlevněná přeprava studentů a důchodců) než za nic, za pouhé ponechání spoje.
Kanál D-O-L. I tady je nutno podotknout, že prezident Zeman není jediným podporovatelem. D-O-L. Ostatně kanál nemá z hlediska čistě ČR moc smyslu. Smysl by mohl mít ve středoevropském resp. evropském kontextu. Ostatně proto jej podporují někteří politici a národohospodáři nejen z ČR, ale i Polska, Slovenska a Rakouska a ostatně určitou podporu má i z orgánů EU.
Nevím, odkud je informace, že přípravné práce (tedy ty tři studie) vyšly na několik miliard, když 1. etapa Výstavby, má stát 15 miliard. Připadá mi to hodně.
Když už tedy někde šetřit, tak bych nejprve zrušit dotace všem těm politickým neziskovým, co nám říkají co si máme myslet, a hlavně zrušit všechny ty nesmysly kolem Green Dealu a boji proti CO2 ... jako by nám pitomosti kolem řepky, solárních elektráren, větrníků apod., které vyjdou ročně státní rozpočet na desítky miliard nestačily.
Prostě nechat hospodářství "dýchat", ať se ukáže, co je životaschopné (konkurence schopné) a co ne.
A pak zbude i na tu Obranu.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Financování armády
Skeptik
Je to poněkud složitější a EU s tím nemá naprosto nic společného. Stát (kraj) dotuje železniční (ale i autobusovou) dopravu v rámci ZDO protože se rozhodl že je pro něj podstatné aby fungovala veřejná doprava na místech ke by v čistě komerční režimu nikdy fungovat nemohla. Ovšem stát nepřispívá na jednoho cestujícího, ale dopravcům platí fixní částku na ujetý kilometr podle jejich prokazatelné ztráty (tedy je naprosto jedno jestli jede vlak/autobus prázdný nebo narvaný po střechu). Takže pokud by spoje jezdili prázdnější než dnes prakticky by se nic nestalo. Ovšem oba dobře víme že by se to nestalo a důchodci/studenti by v případě že se potřebují někam dopravit jezdili dál, akorát za svoje. Dopravce si v každém případě přijde na své a stát ušetří dalších 4-5 miliard ročně. Celé je to zvrácený socialistický nápad strany která se z Akce nespokojených občanů proměnila na Důchodce za životní jistoty.
Zeman je rozhodně nejviditelnějším a nejvlivnějším propagátorem onoho díla. Pokud ty to netlačil z hradu nikdo by ani nenapadlo topit v tom projektu jakékoli peníze. EU ta takovou ekologickou zvrácenost také žádné peníze nedá (pokud tedy není v Bruselu hodně silná loby Evropského svazu vodníků). Tady jsem se spletl a 15 miliarda přiklepli na celu první etapu, ale je jasné že ani ta stát nikdy nebude a jen bude blokovat peníz v rozpočtu použitelné na jiné potřebné projekty. Nejpozději dnem kdy skončí Zeman ve funkci skončí i projekt ODL.
S tím že by se mělo přestat dotovat výrobu biopaliv (minimálně těch první generace) naprostou souhlasím.
Je to poněkud složitější a EU s tím nemá naprosto nic společného. Stát (kraj) dotuje železniční (ale i autobusovou) dopravu v rámci ZDO protože se rozhodl že je pro něj podstatné aby fungovala veřejná doprava na místech ke by v čistě komerční režimu nikdy fungovat nemohla. Ovšem stát nepřispívá na jednoho cestujícího, ale dopravcům platí fixní částku na ujetý kilometr podle jejich prokazatelné ztráty (tedy je naprosto jedno jestli jede vlak/autobus prázdný nebo narvaný po střechu). Takže pokud by spoje jezdili prázdnější než dnes prakticky by se nic nestalo. Ovšem oba dobře víme že by se to nestalo a důchodci/studenti by v případě že se potřebují někam dopravit jezdili dál, akorát za svoje. Dopravce si v každém případě přijde na své a stát ušetří dalších 4-5 miliard ročně. Celé je to zvrácený socialistický nápad strany která se z Akce nespokojených občanů proměnila na Důchodce za životní jistoty.
Zeman je rozhodně nejviditelnějším a nejvlivnějším propagátorem onoho díla. Pokud ty to netlačil z hradu nikdo by ani nenapadlo topit v tom projektu jakékoli peníze. EU ta takovou ekologickou zvrácenost také žádné peníze nedá (pokud tedy není v Bruselu hodně silná loby Evropského svazu vodníků). Tady jsem se spletl a 15 miliarda přiklepli na celu první etapu, ale je jasné že ani ta stát nikdy nebude a jen bude blokovat peníz v rozpočtu použitelné na jiné potřebné projekty. Nejpozději dnem kdy skončí Zeman ve funkci skončí i projekt ODL.
S tím že by se mělo přestat dotovat výrobu biopaliv (minimálně těch první generace) naprostou souhlasím.
Re: Financování armády
To je právě ono, stalo.Scotty87 píše:Skeptik
Je to poněkud složitější a EU s tím nemá naprosto nic společného. Stát (kraj) dotuje železniční (ale i autobusovou) dopravu v rámci ZDO protože se rozhodl že je pro něj podstatné aby fungovala veřejná doprava na místech ke by v čistě komerční režimu nikdy fungovat nemohla. Ovšem stát nepřispívá na jednoho cestujícího, ale dopravcům platí fixní částku na ujetý kilometr podle jejich prokazatelné ztráty (tedy je naprosto jedno jestli jede vlak/autobus prázdný nebo narvaný po střechu). Takže pokud by spoje jezdili prázdnější než dnes prakticky by se nic nestalo.
Ti "noví cestující" co jedou se slevou přeci jen "něco" zaplatí = ztráta dopravce je tak nižší = dotace na ztrátu je nižší.
Je samozřejmě otázkou zda výpadek od těch, co mají na slevu nárok a jeli by i za plné je vyšší či nižší než peníze vybrané od "nových cestujících. Ale to bude nejspíš případ od případu.
Ne všichni. Viz výše.Ovšem oba dobře víme že by se to nestalo a důchodci/studenti by v případě že se potřebují někam dopravit jezdili dál, akorát za svoje.
U nás určitě.Zeman je rozhodně nejviditelnějším a nejvlivnějším propagátorem onoho díla.
V Polsku to bude Duda.
Tak proč tak naléhají na dokončení těch studií ???EU ta takovou ekologickou zvrácenost také žádné peníze nedá (pokud tedy není v Bruselu hodně silná loby Evropského svazu vodníků).
A s ukončením těch nesmyslů kolem "Green Deal", které nás budou stát stovky miliard a výsledkem bude nekonkurenceschopnost vůči Asii ne???S tím že by se mělo přestat dotovat výrobu biopaliv (minimálně těch první generace) naprostou souhlasím.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Financování armády
Obávám se že v těch objemech by to bylo pod rozlišovací schopnost. Viz. například ČD které nedokázali vyčíslit svojí prokazatelnou státu na jednotlivé tratě nebo zkonkrétní spoje. Jestli v konkrétním spoji sedí 48 nebo 50 cestujících je ve výsledku skoro jedno. Stát by se spíš mel spíš zajímat o opravenost a efektivní využití prostředků které za ZDO platí, ale to je na jinou debatu.Skeptik píše:Ti "noví cestující" co jedou se slevou přeci jen "něco" zaplatí = ztráta dopravce je tak nižší = dotace na ztrátu je nižší.
Je samozřejmě otázkou zda výpadek od těch, co mají na slevu nárok a jeli by i za plné je vyšší či nižší než peníze vybrané od "nových cestujících. Ale to bude nejspíš případ od případu.
Že by EU jakkoli tlačila na ODL jsem si opravdu nevšiml. Navíc jak je reálné že se takové dílo někdy postaví nejlíp ukazuje (ne)dostavba plavebního stupně Děčín. Navíc moc nerozumím co by to přineslo například Polákům? Opravdu potřebují dovážet velké objemy čehokoli z Ostravy? Myslím že ne.
Zpět o obraně. Okolní země čelí stejným ekonomický a hospodářským výzvám. Přesto buď dávají na obranu 2% nebo se k tomu reálně blíží. Není žádný racionální důvod aby to bylo u nás jinak.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6190
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Financování armády
Na ODL Vam kategoricke nie povedali Rakusaci aj my, keďže si ho plánujete cez chránené územia povodia Moravy.
Fakt sa čudujem, ze je toto u Vas ešte téma. Alebo sa orientujte uz len na OL.
Fakt sa čudujem, ze je toto u Vas ešte téma. Alebo sa orientujte uz len na OL.

Re: Financování armády
Česko zřejmě poruší závazek vůči NATO. Pandemii nikdo nečekal, hájí armádní rozpočty Metnar
zdroj: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/33 ... i-rozpocty
zdroj: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/33 ... i-rozpocty
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Financování armády
Fiala v ČT
Těch 6% se ale musí vztahovat na celkové výdaje, nejen ty provozní, ale i investiční:
1927,7 CZK x 0,06 = 115,66 mld CZK
Konkrétně pro Ministerstvo obrany by to znamenalo snížení rozpočtu o 5,6 mld CZK z 93,5 mld CZK na 87,9 mld CZK
93.544.944.795 CZK x 0,94 = 87.932.248.107 CZK
Ve vašem oblíbeném "procentu výdajů na obranu na HDP" to bude znamenat snížení z 1,49% na 1,40%
Doplňuji, že pan Fiala je ve snižování plánovaného schodku státního rozpočtu na rok 2022 poměrně konzervativní. Ostatní potencionální koaliční partneři mluví o snížení schodku o 1/2 (tj. o 188 mld CZK) resp. o snížení schodku pod 100 mld CZK (tj. o min. 277 mld. CZK).
To by znamenalo redukci výdajů o 9,75% resp. 14,36%
Protože až na minimalistické Piráty nikdo ze zbývajících stran DegeBlocku v žádném případě nechce zvyšovat daně = MUSÍ SE ŠKRTAT
Tvrdý střet ideologie s matematickou realitou ... uvidíme jak z toho vybruslí.
Odlédnouct od toho, že si pan Fiala plete "provozní výdaje" a "výdaje", tak se při plánovaných výdajích na rok 2022 ve výši 1.927,7 mld CZK dá uspořit přes 100 miliard CZK.Vznikající vláda chce podle kandidáta na premiéra Petra Fialy sestavit nový státní rozpočet na příští rok se schodkem do 300 miliard korun. Návrh rozpočtu končící vlády Andreje Babiše, který počítá se schodkem 376,6 miliardy korun, dosavadní opoziční koalice ve Sněmovně nepodpoří.
...
Ušetřit by chtěl na provozních výdajích státu. „Dal bych každému ministrovi za úkol, aby ve svém resortu našel provozní úspory ve výši šesti procent. Kdybychom tyto úspory měli, tak jsme schopni ten deficit rozpočtu skoro o 100 miliard snížit,“ řekl Fiala.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/petr ... omaci_lisv
Těch 6% se ale musí vztahovat na celkové výdaje, nejen ty provozní, ale i investiční:
1927,7 CZK x 0,06 = 115,66 mld CZK
Konkrétně pro Ministerstvo obrany by to znamenalo snížení rozpočtu o 5,6 mld CZK z 93,5 mld CZK na 87,9 mld CZK
93.544.944.795 CZK x 0,94 = 87.932.248.107 CZK
Ve vašem oblíbeném "procentu výdajů na obranu na HDP" to bude znamenat snížení z 1,49% na 1,40%
Doplňuji, že pan Fiala je ve snižování plánovaného schodku státního rozpočtu na rok 2022 poměrně konzervativní. Ostatní potencionální koaliční partneři mluví o snížení schodku o 1/2 (tj. o 188 mld CZK) resp. o snížení schodku pod 100 mld CZK (tj. o min. 277 mld. CZK).
To by znamenalo redukci výdajů o 9,75% resp. 14,36%
Protože až na minimalistické Piráty nikdo ze zbývajících stran DegeBlocku v žádném případě nechce zvyšovat daně = MUSÍ SE ŠKRTAT
Tvrdý střet ideologie s matematickou realitou ... uvidíme jak z toho vybruslí.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Financování armády
Ovšem té úspory chtějí dosáhnout nejen šetřením v provozních výdajích ale hlavně omezením dotací pro firmy. Hlavně neznáme ještě ani programové prohlášení vlády ani její složení. Takže počkal bych na to s čím nakonec přijdou. Budoucí ministr může argumentovat tím že jeho rozpočet už proti plánu snížila Babišova vláda, takže už nemá prostor k dalšímu redukci.
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Financování armády
Tohle vlákno je o financování armády, tudíž není o dodávkách ruského plynu, solárních panelech, emisních povolenkách a podobných kravinách. To si řešte jinde a pokud možno bez těch kokotů, tydýtů a dohadování kdo co posral. Vlákno na týden zamykám a potom to odstraním a nebo přesunu do hospody.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Financování armády
Debatu mimo původní téma jsem přesunul do hospody a vlákno odemkl.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Financování armády
Nezvýšíme daně.
Snížíme DPH na energie.
Přihodíme 3 ministerstva, aby se dostalo na všechny strany "Národní fronty proti Babišovi"
Zvýšíme podporu pro ekonomicky slabé, abychom jim pomohli s rostoucími náklady.
Snížíme schodek státního rozpočtu na 3% HDP (resp. o cca 160 mld CZK).
To vše při předpokládané inflaci 7%, která vše zdraží a vytvoří tlak na zvyšování platů státních zaměstnanců i na provozní náklady a investice, přičemž komerční subjekty na navýšení platů (což znamená vyšší výběr daní pro Stát) nemají ... protože recese.
No a za těchto podmínek navýšit výdaje na armádu ... no nevím.
Přál bych si to, ale reálně to nevidím. Spíš bych to viděl jako čistý populismus.
Ale uvidíme s čím přijdou.
Snížíme DPH na energie.
Přihodíme 3 ministerstva, aby se dostalo na všechny strany "Národní fronty proti Babišovi"
Zvýšíme podporu pro ekonomicky slabé, abychom jim pomohli s rostoucími náklady.
Snížíme schodek státního rozpočtu na 3% HDP (resp. o cca 160 mld CZK).
To vše při předpokládané inflaci 7%, která vše zdraží a vytvoří tlak na zvyšování platů státních zaměstnanců i na provozní náklady a investice, přičemž komerční subjekty na navýšení platů (což znamená vyšší výběr daní pro Stát) nemají ... protože recese.
No a za těchto podmínek navýšit výdaje na armádu ... no nevím.
Přál bych si to, ale reálně to nevidím. Spíš bych to viděl jako čistý populismus.
Ale uvidíme s čím přijdou.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Financování armády
Zruší jízdné, slevy pro študáky a důchodce. A na vrch, EET přeceAle uvidíme s čím přijdou.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Financování armády
Skeptik:
to zmiňuješ pravidelně a pořád. Možná bude lepší si počkat s čím reálně přijdou, jelikož nám doposud vládne to co nám vládne...
to zmiňuješ pravidelně a pořád. Možná bude lepší si počkat s čím reálně přijdou, jelikož nám doposud vládne to co nám vládne...

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Financování armády
Omlouvám se. Za to může československé školství, které mne ve druhé třídě naučilo sčítat a odčítat.Rase píše:Skeptik:
to zmiňuješ pravidelně a pořád.

Ale přál jsem, že jsem zvědav s čím přijdou ... zatím je jasné jen to, že se minimálně první dva měsíce pojede v rozpočtovém provizoriu, protože připravený rozpočet schválit nechtějí a nový připravit a schválit nestačí.
Jinak zrušení slev na dopravu pro důchodce a studenty znamená + cca 4 mld.
Zrušení EET znamená - cca 10 až 20 mld.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Financování armády
Mluví se o zavedení "daňové brzdy" zajímalo by mě nakolik bude nastavená.Skeptik píše:Nezvýšíme daně.
To je nápad Babišovy vlády. Koalice to odmítá.Skeptik píše:Snížíme DPH na energie.
Ne ministerstva, ale ministry bez portfeje. respektive jednoho vicepremiéra.Skeptik píše:Přihodíme 3 ministerstva, aby se dostalo na všechny strany "Národní fronty proti Babišovi"
Uvidíme. Nic konkrétního představeno nebylo.Skeptik píše:Zvýšíme podporu pro ekonomicky slabé, abychom jim pomohli s rostoucími náklady.
Do kdy? 2025?Skeptik píše:Snížíme schodek státního rozpočtu na 3% HDP (resp. o cca 160 mld CZK).
Tak ČNB předpokládá 5,6 procenta. Ovšem momentálně jsme v situaci kdy rostly platy státním zaměstnancům rychleji že ty v soukromé sféře. Takže pokud budou v následujících letech růst méně, tak se nic tragického nestane. To že soukromé subjekty na zvyšování platů nemají pěkně ilustruje Škoda auto která v loňském roce vyplatila 30 miliard na dividendách...Skeptik píše:To vše při předpokládané inflaci 7%, která vše zdraží a vytvoří tlak na zvyšování platů státních zaměstnanců i na provozní náklady a investice, přičemž komerční subjekty na navýšení platů (což znamená vyšší výběr daní pro Stát) nemají ... protože recese.
Ani to ještě není zdaleka jisté.Skeptik píše: zatím je jasné jen to, že se minimálně první dva měsíce pojede v rozpočtovém provizoriu, protože připravený rozpočet schválit nechtějí a nový připravit a schválit nestačí.