L159 ALCA a její předchůdci
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ano, bolo by to krásne, Penta o to usilovala, o prevzatie Letu (ked boli neplatené faktúry na stole), ale Rus povedal nie, vytiahol cash a bolo. Toho už z Kunovic nedostanete, iba ak zostatnenim.. A GE ako jedna z najsilnejších firiem na svete na vám na nejaký Holding viete čo..
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Dokážu si dost ztěží představit spojení česko-maďarského Aera, ruského Letu, prakticky neexistujícího EV-55 a výrobce vrtulí který z toho rozhodně nic mít nebude.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Já netvrdil, že majetkově by v tom eventuelním budoucím koncernu měl být nějaký státní vliv ve smyslu vlastnické majority (ať už z ČR, nebo z SR nebo...).
Příkladem je Pilatus. Co dodat?
Ad spojení AERo a Aircraft Industries... nevím, nemám info.
Nicméně AI a jeho ruský majitel (nedávno se změnil, netuším zda-li jde o formální nebo skutečnou změnu)... Ono až do loňska se k té firmě choval dosti ochranitelsky (ve smyslu vlastník ke své firmě). Teprve loni si z firmy vytáhnul dividendu (byť za cenu, že na výplatu kompletní dividendy nebyly peníze, přestože se zvýšily bankovní úvěry na víc než dvojnásobek)
Do loňska bych řekl, že ruský majitel si šahal na provize z prodeje a z MRO L-410 do RF (a to je asi jeden z důvodů proč byl omezen export do jiných zemí než do RF). Plus si s kunovic vzal licenci a (a kupuje tzv. kity tj. letadla v součástkách) pro výrobu v RF.
Uvidíme jak bude úspěšný L-410NG primárně mířící spíše na zákazníky mimo RF. Např. kanadský Viking na to reagoval nabídkou "vylevněného" Twin Otter 400s.
Scotty ... já nemám žádné zákulisní info. Vycházím z ekonomické logiky. Jestli někdo při řízení firmy uplatňuje jiná kritéria než ekonomiku, to nedokáži odhadnout.
Ad neexistující EV-55. Jo. Ale podívej se na jeho producenta (vždyť to je v těch Kunovicích jsou naprosto do sebe propojené firmy s ostatními z kunovského hubu). Např. jak je ten areál Nového LETu (z muzea jsme šli asi 15 minut pěšky (po levé ruce je letiště), tak půlka budov je AI, druhá půlka Evektor a třetí půlka je 5M.
Příkladem je Pilatus. Co dodat?
Ad spojení AERo a Aircraft Industries... nevím, nemám info.
Nicméně AI a jeho ruský majitel (nedávno se změnil, netuším zda-li jde o formální nebo skutečnou změnu)... Ono až do loňska se k té firmě choval dosti ochranitelsky (ve smyslu vlastník ke své firmě). Teprve loni si z firmy vytáhnul dividendu (byť za cenu, že na výplatu kompletní dividendy nebyly peníze, přestože se zvýšily bankovní úvěry na víc než dvojnásobek)
Do loňska bych řekl, že ruský majitel si šahal na provize z prodeje a z MRO L-410 do RF (a to je asi jeden z důvodů proč byl omezen export do jiných zemí než do RF). Plus si s kunovic vzal licenci a (a kupuje tzv. kity tj. letadla v součástkách) pro výrobu v RF.
Uvidíme jak bude úspěšný L-410NG primárně mířící spíše na zákazníky mimo RF. Např. kanadský Viking na to reagoval nabídkou "vylevněného" Twin Otter 400s.
Scotty ... já nemám žádné zákulisní info. Vycházím z ekonomické logiky. Jestli někdo při řízení firmy uplatňuje jiná kritéria než ekonomiku, to nedokáži odhadnout.
Ad neexistující EV-55. Jo. Ale podívej se na jeho producenta (vždyť to je v těch Kunovicích jsou naprosto do sebe propojené firmy s ostatními z kunovského hubu). Např. jak je ten areál Nového LETu (z muzea jsme šli asi 15 minut pěšky (po levé ruce je letiště), tak půlka budov je AI, druhá půlka Evektor a třetí půlka je 5M.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Areál ve kterém se za deset let vyrobili celé dva kusy EV-55.... To letadlo nemá hotovou certifikaci a zájem o investici do tohoto projektu je zjevně nulový. Evektor si evidentně ukousl větší sousto než byl schopen strávit.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ad letadlo Evektor EV-55... netuším jaký je zájem investorů do tohoto projektu.
IMHO klíčovým faktorm je, zda-li existuje dostatečný zájem solventních zákazníků.
A odpověď na tuto otázku souvisí s tím, že je zde evidentní potřeba konsolidace leteckých výrobců do větší firmy. A to zejména proto, aby se nedublovali stejné činnosti. Zejména jde o posílení prodeje a poprodejního servisu. Nejlepší způsob jak zjistit o co je zájem, je poznat, za co jsou zákazníci ochotni zaplatit, tj. nespoléhat se na verbální projevení zájmu....
Podobným způsobem jak jsem výše popsal, dospěl Pilatus k názoru, že rozjede projekt Pilatus PC-12, což byla část trhu, která v té době nevypadala nějak příliš lukrativně, a asi nikdo nečekal takový úspěch (myslím dlouhodobě).
Co tím konkrétně myslím - po lopatě - aby jednotlivý produktoví manažeři spolupracovali a přihrávali si informace o potřebách zákazníků. Neumím si představit jiný způsob jak dosáhnout této spolupráce, než aby šlo o spojení v rámci jednoho holdingu, ideálně v jednom (faktickém) koncernu.
IMHO klíčovým faktorm je, zda-li existuje dostatečný zájem solventních zákazníků.
A odpověď na tuto otázku souvisí s tím, že je zde evidentní potřeba konsolidace leteckých výrobců do větší firmy. A to zejména proto, aby se nedublovali stejné činnosti. Zejména jde o posílení prodeje a poprodejního servisu. Nejlepší způsob jak zjistit o co je zájem, je poznat, za co jsou zákazníci ochotni zaplatit, tj. nespoléhat se na verbální projevení zájmu....
Podobným způsobem jak jsem výše popsal, dospěl Pilatus k názoru, že rozjede projekt Pilatus PC-12, což byla část trhu, která v té době nevypadala nějak příliš lukrativně, a asi nikdo nečekal takový úspěch (myslím dlouhodobě).
Co tím konkrétně myslím - po lopatě - aby jednotlivý produktoví manažeři spolupracovali a přihrávali si informace o potřebách zákazníků. Neumím si představit jiný způsob jak dosáhnout této spolupráce, než aby šlo o spojení v rámci jednoho holdingu, ideálně v jednom (faktickém) koncernu.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Poslední zprávy o Evektoru byly asi před rokem, a to to vypadalo dost černě. Chyběly jim peníze na dokončení certifikace EV-55 a hrozilo jim nedodržení termínu a vrácení mastných dotací. Záhadný investor odněkud z východu nekomunikoval. Jestli se jim to podařilo mezitím nějak zčapohnízdovat nevím. Každopádně jim držím palce, jejich sportovní letadla byly (jsou?) hodně úspěšný a uznávaný. Ale pouštět se do kategorie King Airu, nevím, nevím.Scotty87 píše:Areál ve kterém se za deset let vyrobili celé dva kusy EV-55.... To letadlo nemá hotovou certifikaci a zájem o investici do tohoto projektu je zjevně nulový. Evektor si evidentně ukousl větší sousto než byl schopen strávit.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: L159 ALCA a její předchůdci
V tom obdobi zacal totalni utlum pohybu at uz vzduchem nebo jinak. Ten projekt byl ale riskantni i pred tim. I tak dokonale vybudovanou fy to muze polozit . Prechod z amaterskeho letani na komercni uz zahubil vetsi instituce. Snad se z toho dostanou.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Vyšel pěkný článek s aktuálním shrnutím projektu EV-55 Outback.
Příběh letounu Evektor. Dvě tuny hliníkového šrotu za státní miliardy
Příběh letounu Evektor. Dvě tuny hliníkového šrotu za státní miliardy
Re: L159 ALCA a její předchůdci
¨Koncem léta by mělo konečně dojít k dlouho očekávanému převzetí americké výškové výstroje, která zcela nahradí doposud používanou a již letitou výstroj francouzské provenience. Piloti L-159 tak dostanou například nové přilby HGU-55/P s možností uchycení NVG, nové dýchací masky, anti-g kalhoty, vesty apod.
http://czechairforce.com/news/cast-uzem ... o-vzduchu/




"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ano, vyšiel aj iný "pekný" článok na tému L159.
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 67268.html
Zaujímavé, že zlyhal nový piano-záves, ktorý bol inštalovaný v rámci PP16.
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 67268.html
Zaujímavé, že zlyhal nový piano-záves, ktorý bol inštalovaný v rámci PP16.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Pěkné obrázky L-39 v převlečení za "agresora" v podání holandské firmy AEC Skyline, prvního civilního kontraktora leteckých sil v Evropě, tak, jak se zůčastnily mezinárodního cvičení Adriatic Strike 2021. Mají dva, jeden pochází z NDR a druhý z Kyrgyzstánu. Zajímavé je vybavení optoelektronickou hlavou L3Harris Wescam MX-15D.


Autor: Remy Sapuletej aka Remy Online


Autor: Remy Sapuletej aka Remy Online
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: L159 ALCA a její předchůdci
L-159 se pěkně předvedly na slovinském leteckém dnu Maribor Aeros 2021 jako Alca Display Team, tvořený dvěmi čáslavskými Alcami.

Alca Display team Zdroj: Aljoša Jarc

Top Gun-style mirror maneuver! (Image credit: Luca Ocretti)
Jeden stroj létá v kamufláži OT Pandur II APC a druhý nese na směrovce z jedné strany připomenutí 20. výročí zařazení L-159 do výzbroje a z druhé poctu generálporučíka Františka Peřiny.

Alca Display team Zdroj: Aljoša Jarc

Top Gun-style mirror maneuver! (Image credit: Luca Ocretti)
Jeden stroj létá v kamufláži OT Pandur II APC a druhý nese na směrovce z jedné strany připomenutí 20. výročí zařazení L-159 do výzbroje a z druhé poctu generálporučíka Františka Peřiny.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Uvidíme, či budú tie isté lietadlá aj u nás tento víkend.
"Alea iacta est"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Článek v Aktuálně.cz o zázraku že se dokončilo letadlo L159.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cesky ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cesky ... 47ab5f122/
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Veľmi zaujímavý článok ktorý stavia mnohé mantry o posobeni Boeing v Aere na hlavu..
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Znovu.Aero a Boeing. Firma není schopna splácet úvěry, za které se zaručil stát. Za jejich úhradu v tomto a příštím roce tak státní rozpočet zaplatíl 9,3 miliardy korun.
Boeing v Aeru od roku 1998 vlastnil 35procentní podíl a zaplatil za nej 950 milionů korun.
Udelal botu 8,35 miliard!!! I ty chybely na nakup Gripenu.
Ano kupodivu meli Anglicani a Evropani pravdu, serete Amikum a chcete slevu na stihace.
Ostatni je jen kopani do mrtvoly politicke strany.
Divis se akcionarum, kdyz jim narusta ztrata po stovkach milionu za mesic, ve fabrice sedi magori z Boeingu, ale ne az,, pak,, ale od zacatku a precpavaji se jen sklady?Ty jsi psal, ze tady byl jejich vrcholny managment, ja uz psal, ze tady byli odsunuti,, zpomaleni typci,, za trest. A trestem byla pro nase i spoluprace s nima. Zpomalovaci. Ze byl Tvrdik debil je jasne, ale meli jsme tam i hvezdopravce. Ktery prostrelil letadlo a,, ucitelku.,,
Boeing v Aeru od roku 1998 vlastnil 35procentní podíl a zaplatil za nej 950 milionů korun.
Udelal botu 8,35 miliard!!! I ty chybely na nakup Gripenu.
Ano kupodivu meli Anglicani a Evropani pravdu, serete Amikum a chcete slevu na stihace.
Ostatni je jen kopani do mrtvoly politicke strany.
Divis se akcionarum, kdyz jim narusta ztrata po stovkach milionu za mesic, ve fabrice sedi magori z Boeingu, ale ne az,, pak,, ale od zacatku a precpavaji se jen sklady?Ty jsi psal, ze tady byl jejich vrcholny managment, ja uz psal, ze tady byli odsunuti,, zpomaleni typci,, za trest. A trestem byla pro nase i spoluprace s nima. Zpomalovaci. Ze byl Tvrdik debil je jasne, ale meli jsme tam i hvezdopravce. Ktery prostrelil letadlo a,, ucitelku.,,

Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 30/10/2021, 12:26, celkem upraveno 1 x.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
To lietadlo si vybavujem ale učiteľku nie.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: L159 ALCA a její předchůdci
Honzík: Baudyš byl ministr obrany 93 až 94. Co měl společného s Boeingem a L-159? Učitelku si na poštu ministra obrany nevybavuju. Byly tam dvě advokátky a jedna manažerka.



Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ano mel jsem to dat do uvozovek viz jeji aktivni cinnost. Opraveno. Me to vzdycky pripadalo morbidni. Ve smyslu, prvne zabiju rodice a pak detem pomaham. Za me. Jinak alespon neco, jako odpustek.
http://www.stonozka.org/home.html
https://www.army.cz/scripts/detail.php?id=9854
http://www.stonozka.org/home.html
https://www.army.cz/scripts/detail.php?id=9854
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 30/10/2021, 12:40, celkem upraveno 1 x.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Baudis byl vzor totalniho nastrcence ovladaneho generalnim stabem.skelet píše:Honzík: Baudyš byl ministr obrany 93 až 94. Co měl společného s Boeingem a L-159? Učitelku si na poštu ministra obrany nevybavuju. Byly tam dvě advokátky a jedna manažerka.