Ale väčšina z nich má 200-300 metrov.Juraj Tichý píše:Slovenský asi nie.
Základným dôvodom bude, že máme nejakú pristávaciu dráhu v každej prdeli.
Neznamená to, že to nedokáže.
Vrtulníky pro OSSR
Re: Vrtulníky pro OSSR
Re: Vrtulníky pro OSSR
No technicky vzato mas pravdu. Na Slovensku mame asi 150 letisk a z toho asi 100 su letiska na letecke prace s dlzkou drahy asi 300 m. No ale aj tych zvysnych 50 letisk nie je na zahodenie. Mame 9 plnovybavenych vojenskych a medzinarodnych letisk a dalsich +- 20 schopnych prevadzkovat Spartan. 30 letisk na taku malu krajinu je fakt celkom dost.
Re: Vrtulníky pro OSSR
No ved áno, ale treba byť obozretny. Piloti VzS OSSR boli schopní napáliť do kopca pri rutinnom lete an26 pri Hejciach, či havarovat pri cvicnom lete s mi17 a to nespominam kopec iných incidentov napr Mig29 popadalo viac než dost. Hádam sa už tieto neduhy podarilo eliminovat.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Tak zase letecké nehody tohto typu sa nevyhýbajú žiadnemu letectvu ani typu.
To nie je argument.
To nie je argument.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Vrtulníky pro OSSR
No inak padla AN-24, nie AN-26. No a MIG-29 padli za 33 rokov len 3. Dva sa zrazili nestastne vo vzduchu pri nocnom vzdusnom boji, co sa proste stava a jednemu doslo palivo, co by sa stavat nemalo.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Mohu se kolegů ze Slovenska zeptat, kde a proti komu by chtěli ty aeromobilní operace provozovat ???
Protože mě napadá pouze Maďarsko a Česko ... a v tom druhém případě mi to dost vadí.

Protože mě napadá pouze Maďarsko a Česko ... a v tom druhém případě mi to dost vadí.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Vrtulníky pro OSSR
Pardon an24, OK. No nepamätám si, žeby napr Česi mali podobne veľa nehôd. A sorry ako, ale ta nehoda... Systém varovania zrážky do zemou hlásil nebezpečie, tak ho pre istotu vypli, že je to OK.
Už len keď to porovnáte s bežnými aerolinkami, tak takéto nehody sa nestávaju a nesmú sa stavať.
Skeptik: pozrite sa ako ďaleko je to na BLR hranice napríklad..
Už len keď to porovnáte s bežnými aerolinkami, tak takéto nehody sa nestávaju a nesmú sa stavať.
Skeptik: pozrite sa ako ďaleko je to na BLR hranice napríklad..
Re: Vrtulníky pro OSSR
Aerolinkám se také stávají dost bizarní nehody. Třeba moje oblíbená je pád letadla kvůli prasklé žárovce.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Nemyslím si, že by slovenský An-24 měl zabudovaný TAWS. Nepletete si to s polským Tu-154M u Smolenska? Tam piloti TAWS ignorovali a napálili to do stromu.Lynx píše:Systém varovania zrážky do zemou hlásil nebezpečie, tak ho pre istotu vypli, že je to OK.
Slovensko se chystá napadnout Bělorusko ???Lynx píše:Skeptik: pozrite sa ako ďaleko je to na BLR hranice napríklad..
Proč ???
Myslíte si, že Vám budou 4 vrtulníky stačit ???


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Vrtulníky pro OSSR

Ale kebyže sa na východe čokoľvek zomelie, určite by pôsobili teamy na hrebeňoch východných Karpát (všimnite si Karpatský oblúk), určite by to bolo vhodnejšie ako čakať so založenými rukami vo východ olovenskej nížine. Btw všimnite si použitie mi26 ruskou armádou v Čečensku kedy privazali jednotky na ohrozené miesta. Dokonca aj Nemci počas bitky o Moskvu (a následnom ruskom protiútoku) privazali jednotky letecky.
Ale napríklad kacirska myslienka: keby si ČR a SR povedalo, že si vezmeme naspäť Podkarpatsku Rus, tak by to nebola revízia výsledkov WW2, ale revízia zmanipulovaného referenda zo strany ZSSR. A garantujem Vám, že miestne obyvateľstvo by to len uvítalo aj tak je už z časti v našich krajinách pracovne.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Ale já se přeci jen zeptal, proti komu by Slovensko mělo vést aeromobilní operace ... což jsou z podstaty věci útočné operace.
Ano, AČR buduje výsadkový pluk (původně myšlený jako "cizinecká legie" US Army), ale bez schopností vést aeromobilní operace. Jedná se tedy v podstatě o lehkou pěchotu se schopností guerillového boje (což je v případě velikosti resp. malosti AČR významné PLUS).
Vy jste ale mluvil o velkokapacitních vrtulnících a budování skutečných útočných (aeromobilních) schopností OSSR. To je přeci něco úplně jiného?
Ale pokud to bylo myšleno tak, že by tyto jednotky, schopné vzdušné přepravy (což není zákonitě synonymum pro aeromobilní operaci, protože vzduchem mohu převážet kde co) byly použity jako "hasiči" při pronikání nepřátelských osob z Ukrajiny (jako tomu bylo po WWII), tak to potom ano. Nicméně i pak vzniká otázka, zda to není "málo muziky" za hodně peněz. Slovensko-ukrajinská hranice není zas tak dlouhá aby vyžadovala vrtulníkové přesuny.
Otázka Zakarpatské Ukrajiny je pak zcela mimo mísu. Rusíni nechtějí být součástí Slovenska, oni chtějí vlastní stát.
A pokud už by se chtěla část obyvatel skutečně k někomu přidat, nebude to Slovensko, ale spíše Maďarsko
Ano, AČR buduje výsadkový pluk (původně myšlený jako "cizinecká legie" US Army), ale bez schopností vést aeromobilní operace. Jedná se tedy v podstatě o lehkou pěchotu se schopností guerillového boje (což je v případě velikosti resp. malosti AČR významné PLUS).
Vy jste ale mluvil o velkokapacitních vrtulnících a budování skutečných útočných (aeromobilních) schopností OSSR. To je přeci něco úplně jiného?
Ale pokud to bylo myšleno tak, že by tyto jednotky, schopné vzdušné přepravy (což není zákonitě synonymum pro aeromobilní operaci, protože vzduchem mohu převážet kde co) byly použity jako "hasiči" při pronikání nepřátelských osob z Ukrajiny (jako tomu bylo po WWII), tak to potom ano. Nicméně i pak vzniká otázka, zda to není "málo muziky" za hodně peněz. Slovensko-ukrajinská hranice není zas tak dlouhá aby vyžadovala vrtulníkové přesuny.
Otázka Zakarpatské Ukrajiny je pak zcela mimo mísu. Rusíni nechtějí být součástí Slovenska, oni chtějí vlastní stát.
A pokud už by se chtěla část obyvatel skutečně k někomu přidat, nebude to Slovensko, ale spíše Maďarsko


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Vrtulníky pro OSSR
Nebyť hnutia Sme rodina a jedného jej ministra, Krajniaka (min práce, soc veci a rodiny), ktorý bol v mladosti vysadkar, a ktorý tak túžil byť min obrany až sa nakoniec stal min práce, tak by sme nemali vysadkovy prápor, ale ľahký mot prápor. Lebo verím, že vďaka svojmu sentimentu a obsesi to dokázal resadit, vid jeho trápne saskovanie v uniformách. Momentálne ale nemajú ani auta, ani lietadla, ani vrtulniky. Tak som zvedavý ako to bude pokračovať.
A ano, otázka akýchkoľvek zmien hraníc v Európe je mimo, je škodlivá a nebezpečná, no ja som si akékoľvek pnutia nevymyslel, či je to Bosna, či Kosovo, či Ukrajina, všetko relatívne blízko na to aby sme videli, že sa tieto udalosti aj v skutočnosti dejú.
A ano, otázka akýchkoľvek zmien hraníc v Európe je mimo, je škodlivá a nebezpečná, no ja som si akékoľvek pnutia nevymyslel, či je to Bosna, či Kosovo, či Ukrajina, všetko relatívne blízko na to aby sme videli, že sa tieto udalosti aj v skutočnosti dejú.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Vaši výsadkári budú trochu ako zelené barety ? Budú učiť obyvateľov partyzánsky boj ?Skeptik píše:... AČR buduje výsadkový pluk (původně myšlený jako "cizinecká legie" US Army), ale bez schopností vést aeromobilní operace. Jedná se tedy v podstatě o lehkou pěchotu se schopností guerillového boje (což je v případě velikosti resp. malosti AČR významné PLUS).
Otázka Zakarpatské Ukrajiny je pak zcela mimo mísu. Rusíni nechtějí být součástí Slovenska, oni chtějí vlastní stát.
...
Ak chcú rusíni vlastný štát, tak nemajú rozum. Bol by to ďalší vreckový chudobinec medzi chudobnými. Aka moldavsko.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Nechcem sa vam do toho miesat, ale Rusinsky stat ? To ta Skeptik napadlo preto, lebo to skusili ako zachranu v 1939 a vydrzal im 48 hodin ? Ja poznam asi tak 10 Rusinov a su to jedni z najväcsich slovenskych patriotov co poznam
Re: Vrtulníky pro OSSR
Nechcete sa vrátiť k téme, politické bláboly nechajte na iné fóra.
Ak nejaké nové vrtule pre OSSR, tak už len BH, sú to všestranné stroje a majú veľa doplnkov, ktorými sa dajú dostrojiť, v podvese prevezú aj ťažšie bremená, pre nás akurát. Možno ešte pár LUH na nejaké ľahšie práce, ale primárne by to chcelo doplniť BH do nejakého zmysluplnného počtu - povedzme tých 18 strojov.
No myslím si, že to momentálne nebude na programe dňa a ani bojové typy.
Ak nejaké nové vrtule pre OSSR, tak už len BH, sú to všestranné stroje a majú veľa doplnkov, ktorými sa dajú dostrojiť, v podvese prevezú aj ťažšie bremená, pre nás akurát. Možno ešte pár LUH na nejaké ľahšie práce, ale primárne by to chcelo doplniť BH do nejakého zmysluplnného počtu - povedzme tých 18 strojov.
No myslím si, že to momentálne nebude na programe dňa a ani bojové typy.
"Alea iacta est"
Re: Vrtulníky pro OSSR
No, vzhľadom na posledné vyjadrenia ministra financií, to naozaj nebude.
Aj sa to dalo čakať.
Aj sa to dalo čakať.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Vrtulníky pro OSSR
MO sa pochválilo prácou v LOTN na III. GO Mi-17
zdroj: https://www.facebook.com/mosr.sk
Len ako pozerám do crz, nejak Nám pribudli Dodatky č. 1 na tých generálnych opravách 35 ročného (+471 201,60 €) a 33 ročného (+319 008,00 €) vrtuľníka:
• III. generálne opravy a predĺženie technického života sovietských vrtulníkov: Mi-17LPZS vyrobeného v roku 1987 s maximálnou celkovou cenou za dielo vo výške 5 471 200,80 € a
• III. generálne opravy a predĺženie technického život sovietského vrtuľníku Mi-17M vyrobeného v roku 1989 s maximálnou celkovou cenou za dielo vo výške 4 719 007,20 €.
zdroj: https://www.crz.gov.sk/zmluva/5485033/? ... TSQDBXRtnE
zdroj: https://www.crz.gov.sk/zmluva/5485029/? ... wlLxcRFSf0
zdroj: https://www.facebook.com/mosr.sk
Len ako pozerám do crz, nejak Nám pribudli Dodatky č. 1 na tých generálnych opravách 35 ročného (+471 201,60 €) a 33 ročného (+319 008,00 €) vrtuľníka:
• III. generálne opravy a predĺženie technického života sovietských vrtulníkov: Mi-17LPZS vyrobeného v roku 1987 s maximálnou celkovou cenou za dielo vo výške 5 471 200,80 € a
• III. generálne opravy a predĺženie technického život sovietského vrtuľníku Mi-17M vyrobeného v roku 1989 s maximálnou celkovou cenou za dielo vo výške 4 719 007,20 €.
zdroj: https://www.crz.gov.sk/zmluva/5485033/? ... TSQDBXRtnE
zdroj: https://www.crz.gov.sk/zmluva/5485029/? ... wlLxcRFSf0
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Vrtulníky pro OSSR
Darmo, prevadzkovat Mi-17 tymto sposobom je fakt pecka. Uz nech su tie vrtulniky nahradene niecim inym.
Re: Vrtulníky pro OSSR
Raz darmo LOTN je sociálny podnik a spriateleného riaditeľa Galka treba kedy-tedy podporiť.