https://www.armyrecognition.com/january ... _vbmr.html
Francouzský transportér VBMR Griffon
Moderátor: Rase
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Velice pěkná vizualizace VBMR MEPAC2 s minometem Thales 120mm 2R2M (Rifled Recoiled Mounted Mortar), na konci roku 2019 bylo objednáno 54 těchto vozidel.
https://www.armyrecognition.com/january ... _vbmr.html

https://www.armyrecognition.com/january ... _vbmr.html

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Francouzská armáda v Džibuti testuje od 10. září dvě obrněná vozidla Griffon. Vozidla jsou testována v těžkém terénu, horkém prostředí a podobně. Jedno bylo osazeno i SLAT mříží. Nutno zmínit, že podmínky v Džibuti jsou ideální pro simulaci prostředí v Mali, jelikož s nasazením Griffonů v Mali se počítá od roku 2022.
https://www.armyrecognition.com/defense ... bouti.html

https://www.armyrecognition.com/defense ... bouti.html


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Griffon vyzbrojený kanónem ráže 40 mm
Nexter nově plánuje osadit VBMR Griffon věží s kanónem CT40 od CTA International. Patrně má jít o verzi protileteckého kompletu velmi krátkého dosahu, tedy proti dronům atd. ale v podstatě se od klasické bojové věže liší jen osazením výkonným radarem. Koncept věže je jiný, než u T40 na ERBC Jaguar, který má rovněž PTŘS a celá věž je osádková. Pokud to někomu přijde divné, tak již příští rok má francouzské námořnictvo převzít první systémy RAPIDFire, což je námořní verze bezosádkové věže s teleskopickou čtyřicítkou. Zde by tedy šlo o obdobnou verzi jen pro pozemní síly. Z našeho pohledu je zásadní fakt, že co jde dát na Griffon jde i na náš Titus. Nemluvě o tom, že vozidlo s touto funkcí potřebuje AČR jako sůl.

Nexter nově plánuje osadit VBMR Griffon věží s kanónem CT40 od CTA International. Patrně má jít o verzi protileteckého kompletu velmi krátkého dosahu, tedy proti dronům atd. ale v podstatě se od klasické bojové věže liší jen osazením výkonným radarem. Koncept věže je jiný, než u T40 na ERBC Jaguar, který má rovněž PTŘS a celá věž je osádková. Pokud to někomu přijde divné, tak již příští rok má francouzské námořnictvo převzít první systémy RAPIDFire, což je námořní verze bezosádkové věže s teleskopickou čtyřicítkou. Zde by tedy šlo o obdobnou verzi jen pro pozemní síly. Z našeho pohledu je zásadní fakt, že co jde dát na Griffon jde i na náš Titus. Nemluvě o tom, že vozidlo s touto funkcí potřebuje AČR jako sůl.


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Na Titusu by to ovšem mělo vypadat dost jinak.


Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Tato verze mi už přijde mnohem vhodnější - nižší těžiště a nic nepřečuhuje. Patrně bude nabízena Arabům (když nakupují Titusy), ale alespoň někdo vyvine verzi použitelnou i pro AČR, což je príma.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Pochybuji že má AČR zájem o věž s 40 mm CTA. Logičtější by bylo osazení věže Oerlikon Skyranger. Čímž by vznikla taková Ještěrka pro 21 století.
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Každopádně kombinace Titusu jako nosiče a obdobné zbraňové stanice vypadá velmi dobře. Cenově by to mohlo být také snesitelné.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Francouzský transportér VBMR Griffon
Prototyp samohybného minometu MEPAC na bázi vozidla Griffon VBMR.
https://milmag.pl/prototyp-francuskiego ... rza-mepac/

https://milmag.pl/prototyp-francuskiego ... rza-mepac/


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček