Wasp píše:To jsem nikdy nezkoumal. Ony ty CFT, ale mají svá omezení, ono se o tom moc menluví, ale přeci jen zvyšují váhu a odpor a manévrově letadlo v částech letové obálky degradují. Stejné je to u F-15. Ze začátku články o tom že je to jedno, ale zeptej se pilota jak se mu s tím manévruje a hned ti řekne, že to není na manévry

.
Piloti hovoria niečo iné.
“The CFTs have very little adverse effect on the F-16’s renowned performance. A set of CFTs carries 50 percent more fuel than the centerline external fuel tank, but has only 12 percent of the drag. The aircraft retains its full 9-g capability and flight envelope with the CFTs installed. The drag impact is very small, less than one percent in combat configuration at cruise conditions.”
CFT majú veľmi malý nepriaznivý vplyv na výkon F-16. Sada CFT nesie o 50 percent viac paliva ako stredová vonkajšia palivová nádrž, ale má len 12 percent odporu vzduchu. Lietadlo si zachováva svoju plnú 9g kapacitu a letovú obálku s nainštalovanými CFT. Vplyv odporu je veľmi malý, menej ako jedno percento v bojovej konfigurácii."
The flying qualities of the F-16 with CFTs are essentially unchanged when compared to a non-CFT equipped airplane. For most combat flight conditions, it’s as if the CFTs are not even there. The surest way for me to tell if CFTs are installed is to look over my shoulder.
Letové vlastnosti F-16 s CFT sú v podstate nezmenené v porovnaní s lietadlom bez CFT. Vo väčšine bojových letových podmienok je to, akoby tam CFT ani neboli. Najistejší spôsob, ako zistiť, či sú CFT nainštalované, je pozrieť sa cez rameno.
F-16 CFTs are designed for the jet’s full flight envelope, up to 9 g’s, maximum angle of attack, sideslip and maximum roll rate and they have almost no impact on maneuverability or speed below mach one, where fighters spend the vast majority of their time. Even above mach one, they have less performance impact and carry more fuel then a centerline drop tank.
F-16 CFT sú navrhnuté pre plnú letovú obálku prúdového lietadla, až do 9 g, maximálny uhol nábehu, bočný sklz a maximálnu rýchlosť náklonu a nemajú takmer žiadny vplyv na manévrovateľnosť alebo rýchlosť pod jeden Mach, kde stíhačky trávia veľkú väčšinu svojho čas. Dokonca aj nad jeden mach majú menší vplyv na výkon a prepravujú viac paliva ako stredová prídavná nádrž.
https://jalopnik.com/why-dont-new-u-s-a ... 1712746714
Skrátka CFT alebo centralna nádrž? Výkony význame ovplyvňuje centrálna nádrž a nie CFT.