
L-410 Turbolet
Re: L-410 Turbolet
Měl jsi lepšího pilota, nebo líp vyvážený letoun. Mně se to stalo v poloprázdným z Holešova. Z Brna jsem to vždycky vydržel 

Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: L-410 Turbolet
Houplo to na turbulenci a tady se už vyděsují piloti. Ještě že to nečtou, dali by ti do chrupu 

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: L-410 Turbolet
Aircraft Industries dodá společnosti AIR-TEC GLOBAL jeden letoun L-410NG v plovákové verzi, hodnota kontraktu dosáhne deseti milionů USD.
https://www.aerospaceinczech.com/blog/a ... u-l-410-ng
https://www.aerospaceinczech.com/blog/a ... u-l-410-ng
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Tak mame cenu za NG. Oproti UVP-E20 je o pomaly 100% vyššia.
Cessna Skycourier je za 5,5mil USD
Cessna Skycourier je za 5,5mil USD
Re: L-410 Turbolet
10mil USD je za plovákovou verzi. Třeba těch 10mil je včetně vývoje, testů a certifikace a platí jí zákazník protože si objednal speciální verzi.
Re: L-410 Turbolet
Máme PRD, protože se jedná o specifickou obojživelnou verzi, která se teprve bude vyvíjet (tedy "bude" ona už je z velké části vyvinutá ... v Rusku ... sice pro verzi UVP-20, ale ...).Juraj Tichý píše:Tak mame cenu za NG. Oproti UVP-E20 je o pomaly 100% vyššia.
Cessna Skycourier je za 5,5mil USD

Srovnávat tedy tuto cenu s odhadovanou cenou zatím nedovyvinuté a necertifikované (pokud vím) Cessny Skycourier ... která navíc není obojživelná ... je zcela mimo mísu.
Nehledě na to, že předpokládaná cena Skycourieru z roku 2020 je 6,85 mil USD pro nákladní a 7,38 mil USD pro pasažérskou verzi ... a tyto ceny se v reálném kontraktu s největší pravděpodobností zvýší (vždy to tak je).
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 30/12/2021, 11:39, celkem upraveno 1 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Myslím, že tých 10mil bude reálna cena. V 2013 sme za jednu E20 dali 7,3mil USD.
Ospravedlňujem sa, tých 5,5mil usd bola pôvodná cena z 2017. Prvých 50 objednal FedEx za 6,85milUSD a ďalších 50 má byť podľa článku lacnejších. Do prevádzky majú ist v polovici 2022, certifikacia do konca 2021.
FedEx prevádzkuje 236 ks cessna caravan.
A to majú ďalších veľkých možných zákazníkov ako UPS, Amazon a kopec ďalších malých prevádzkovateľov tejto kategórie.
Textron proste rozpúšťa fixne náklady medzi viac kusov, co sa odráža na cene a tomu v Kunoviciach nebudú nikdy vedieť konkurovať. Jedine znížením kvalitatívnej úrovne lietadla (nehovorím o bezpečnosti).
Ved len C.Caravan dodali 2900kusov.
https://www.google.com/amp/s/www.forbes ... -ever/amp/
Ospravedlňujem sa, tých 5,5mil usd bola pôvodná cena z 2017. Prvých 50 objednal FedEx za 6,85milUSD a ďalších 50 má byť podľa článku lacnejších. Do prevádzky majú ist v polovici 2022, certifikacia do konca 2021.
FedEx prevádzkuje 236 ks cessna caravan.
A to majú ďalších veľkých možných zákazníkov ako UPS, Amazon a kopec ďalších malých prevádzkovateľov tejto kategórie.
Textron proste rozpúšťa fixne náklady medzi viac kusov, co sa odráža na cene a tomu v Kunoviciach nebudú nikdy vedieť konkurovať. Jedine znížením kvalitatívnej úrovne lietadla (nehovorím o bezpečnosti).
Ved len C.Caravan dodali 2900kusov.
https://www.google.com/amp/s/www.forbes ... -ever/amp/
Re: L-410 Turbolet
Podle jednotlivých kontraktů se cena nedá posuzovat ... pokud nemáš položkový rozpočet. Nevíš, co vše je "included".
FedEx objednává "náklaďáky" bez sofistikované výbavy a navíc ve velkém = množstevní sleva. Na jednotlivý kus (kusy) takovouto cenu nedostaneš.
Ano, certifikace měla být do konce 2021. Máme 30. prosince ... a žádné info o jejím vydání.
FedEx objednává "náklaďáky" bez sofistikované výbavy a navíc ve velkém = množstevní sleva. Na jednotlivý kus (kusy) takovouto cenu nedostaneš.
Ano, certifikace měla být do konce 2021. Máme 30. prosince ... a žádné info o jejím vydání.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L-410 Turbolet
L 410 NG je ve finále filipínské pobřežní stráže na nové hlídkové letadlo.
https://zdopravy.cz/kunovicka-letadla-l ... ze-103492/
https://zdopravy.cz/kunovicka-letadla-l ... ze-103492/
Re: L-410 Turbolet
PRVÁ VEĽKÁ REVÍZIA DVOCH DOPRAVNÝCH LIETADIEL L-410

zdroj: https://www.facebook.com/photo?fbid=307 ... 8971364092

zdroj: https://www.facebook.com/photo?fbid=307 ... 8971364092
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Skeptik:
Spoločnosť Textron Aviation dokončila posledné testy na svojej prvej Cessne SkyCourier a minulý týždeň uviedla lietadlo pripravené na dodanie zakaznikovi.
Plan je 3 tento rok, 12ks 2023-2025 a 11ks 2026.
https://simpleflying.com/textron-aviati ... kycourier/
Som zvedavý koľko bude trvať kým prvý kus zacne testovať US SOCOM.
Spoločnosť Textron Aviation dokončila posledné testy na svojej prvej Cessne SkyCourier a minulý týždeň uviedla lietadlo pripravené na dodanie zakaznikovi.
Plan je 3 tento rok, 12ks 2023-2025 a 11ks 2026.
https://simpleflying.com/textron-aviati ... kycourier/
Som zvedavý koľko bude trvať kým prvý kus zacne testovať US SOCOM.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Riešilo sa už niekde na českom nete ďalší osud Kunovíc?
Nechystá sa ho štát vyvlastniť? Bola by škoda, keby ten podnik skrz sankcie skončil.
Nechystá sa ho štát vyvlastniť? Bola by škoda, keby ten podnik skrz sankcie skončil.
Re: L-410 Turbolet
Je otázkou, proč by se měl stát starat o zahraniční firmu. Kvůli izolaci Ruska půjde do kytek víc firem a to i s českým kapitálem. Takoví výrobci chemických aparátů valí jen do Ruska.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Re: L-410 Turbolet
Omnipol koupil Aircraft Industries.
http://omnipol.com/cz/media/
http://omnipol.com/cz/media/
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Tak chvalabohu. Strata ruského trhu zabolí, inde snáď ani nevyrábali okrem pár kusov, ale snáď sa podarí presadiť v juhovýchodnej Ázii.
Ešte ma napadlo, je vôbec takáto transakcia možná? Majiteľ je na sankčnom zozname a nie je možné mu poslať akékoľvek peniaze, lebo obchodovanie s ním je zakázané.
Ešte ma napadlo, je vôbec takáto transakcia možná? Majiteľ je na sankčnom zozname a nie je možné mu poslať akékoľvek peniaze, lebo obchodovanie s ním je zakázané.
Re: L-410 Turbolet
Tak toto je dobrá správa.
Re: L-410 Turbolet
Už pred rokmi chcela Penta prevziať AI cez neuhradene faktury, no pri ohlásení tej akcie bol záväzok rusmi okamžite uhradený. V Aere sa vyrába podvozok pre L410. Ako vidieť, situácia sa musela radikálne zmeniť, keď nastal teraz takýto krok. Len neviem neviem, ako to bude s odbytom. ACR by to mohla zachrániť, kedy naposledy kupovala nové L410?
Koniec koncov, Rusi už majú celú L410 prečítanu a možno už aj okopirovanu, ved majú celý montážny závod.
Koniec koncov, Rusi už majú celú L410 prečítanu a možno už aj okopirovanu, ved majú celý montážny závod.
Re: L-410 Turbolet
Současný ruský majitel na sankčním seznamu není, majitel se před několika měsíci změnil, zřejmě jen formálně, ale změnil.
Rusové se připravovali na sankce.
Omnipol údajně jedná o nějakých zakázkách v Asii (Vietnam, Filipíny). Tak uvidíme. Rusům byly prodeje mimo Rusko ukradené, ostatně proto se AI už loni dohodly s Omnipolem, že převezme zastoupení pro velkou část světa. Zřejmě budou chtít zařadit AI do dodavatelského řetězu a využít tak kapacity, stejně jako u Aera.
Jinak k tomu kopírování, zatím se jen v RU montovaly letadla z dílů dovezených z ČR a v současné situaci mají podle mě jiné starosti než kopírovat bush plane.
Rusové se připravovali na sankce.
Omnipol údajně jedná o nějakých zakázkách v Asii (Vietnam, Filipíny). Tak uvidíme. Rusům byly prodeje mimo Rusko ukradené, ostatně proto se AI už loni dohodly s Omnipolem, že převezme zastoupení pro velkou část světa. Zřejmě budou chtít zařadit AI do dodavatelského řetězu a využít tak kapacity, stejně jako u Aera.
Jinak k tomu kopírování, zatím se jen v RU montovaly letadla z dílů dovezených z ČR a v současné situaci mají podle mě jiné starosti než kopírovat bush plane.
Re: L-410 Turbolet
A viete aké percento produkcie smerovalo mimo RU? Ja by som tipoval, že do RU išlo tak 75% produkcie, čo je dosť - rozumej nie ľahko nahraditelny výpadok.