Cituji pilota se kterým si dopisuji :
"Nikdy se mi nestalo, že by se mi letoun F-15 vymkl z rukou. Letadlo bylo jemné, poctivé a snadno ovladatelné. Chtěl jsem po něm hodně... dokonce jsem s ním párkrát letěl pozpátku (jednou záměrně při výcviku; jednou omylem). Prostě úžasný, nádherný létající stroj. Říká se tomu "tailslide".
"Úplně vyčerpejte rychlost letu přímo vzhůru a nechte gravitaci převzít kontrolu. Letíš dozadu. Řízení letu F-15 funguje i pozpátku !"
Tento pán létal s F-15A v letech 1980-1983.
Dalším zdrojem je rozhovor s piloty F-15 na YT, který ti můžu poslat na PM, kde jmenují Tailslide ve smyslu že ho F-15 umí.
Dalším je nedávný článek který jsem našel, ale který asi nedohledám (?!).
Bylo tam psané že instruktor ukázal tailslide v F-15B/D novému pilotovi, s tím, že to rusové ( pardon - sověti) dnes ukazují jako novinku na leteckých dnech ( článek byl psán tak 5 let zpět, ale událost se měla stát někdy na přelomu 80 tých a 90 tých let.
Moje osobní stanovisko k tomu je že F-15 tailslide umí. Ale že to asi bude vyžadovat trochu toho umu a také bude potřebovat výšku ( proto neuvidíš tailslide u F-15 na leteckých dnech). Myslím si že běžně se necvičil.
Nepleteš si to s Kobrou ?
Mám jednu zprávu kde ji zkoušeli američani u svých letadel a jeden údajný svědek přehlídky v Singapuru tvrdí že F-15 kobru udělal ( podle mě se asi spletl) k tomu má jednu fotka F-15 v nějakém jako že post stalu. Nic k tomu nevím a uplně mě to nezajimá. ALE...
