F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Samozřejmě že má. Hned ze začátku to budou náklady na pořízení a umožněni provozu. Ovšem to bude primárně politické rozhodnutí po kterém musí následovat zajištění financování. Pak o dost větší nároky na pozemní personál, ovšem když to zvládnou jinde není důvod proč by to nezvládli v Čáslavi.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Pak cena za to že se piloti budou učit. Pár let než se dostane letectvo na dnešní úroveň .
Za mě má smysl si Gripeny i ponechat, pokud by se vybrala tato možnost, dává to smysl.
Za mě má smysl si Gripeny i ponechat, pokud by se vybrala tato možnost, dává to smysl.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Což o to. Nepochybuji o tom že Američani by piloty přeškolili velice kvalitně. Nepochybuji že cena ohlášených nákupů obsahuje i výcvik pilotů.
Leda pokud ním je Švédové přenechají zdarma. I když náklady na provoz dvou typů by byly asi těžko únosné.
Leda pokud ním je Švédové přenechají zdarma. I když náklady na provoz dvou typů by byly asi těžko únosné.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
No Ti nevím, výkony ze švýcarského tendru říkají něco jiného...
Naposledy upravil(a) segal7 dne 30/3/2022, 21:55, celkem upraveno 1 x.
Nejhorší je nebýt...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jablka a hrušky, všichni ví že švýcaři měli brát Gripen, ale oni pak chtěli Patrioty..
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Myslel jsem ten první tendr, kdy vybrali Gripen jenom kvůli ceně provozu( bylo to ještě v době, kdy si mysleli, že už se budou všichni jenom kamarádit)
ale v testech byl jednoznačně nejslabší
Nejhorší je nebýt...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Co to pro Tebe znamená ? Že Gripen je slabší než dvoumotorová letadla, nebo že je nekonkurenceschopný ?
První je pravda, druhé tak úplně ne.
Čáslav mluví jasnou řečí - Tajfuni jdou k zemi v BVR i WVR, jasně, ne vždy, ale, i tak, na cenu Gripenu..
Záleží na taktice a výcviku, na čem se létá už tak moc ne.
Ukrajina také může jít příkladem.
Testy k nákupu, kde co prohrálo v té nebo té zemi jsou spíše o ničem v ukázání kvality techniky. Jde o politiku, peníze, jde o strašně moc proměnných které veřejnost většinou nezná.
První je pravda, druhé tak úplně ne.
Čáslav mluví jasnou řečí - Tajfuni jdou k zemi v BVR i WVR, jasně, ne vždy, ale, i tak, na cenu Gripenu..
Záleží na taktice a výcviku, na čem se létá už tak moc ne.
Ukrajina také může jít příkladem.
Testy k nákupu, kde co prohrálo v té nebo té zemi jsou spíše o ničem v ukázání kvality techniky. Jde o politiku, peníze, jde o strašně moc proměnných které veřejnost většinou nezná.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ale prosim Tě, záleží na podmínkách...( btw: v tom často dávaném příkladu dvou sestřelů Tajfunů během 15s měl Gripen navíc přilbový zaměřovač + Iris T) a jednoznačný vítěz toho tendru byl Rafal, který si je tam docela mazal na chlebaWasp píše: ↑30/3/2022, 22:01 Co to pro Tebe znamená ? Že Gripen je slabší než dvoumotorová letadla, nebo že je nekonkurenceschopný ?
První je pravda, druhé tak úplně ne.
Čáslav mluví jasnou řečí - Tajfuni jdou k zemi v BVR i WVR, jasně, ne vždy, ale, i tak, na cenu Gripenu..
Záleží na taktice a výcviku, na čem se létá už tak moc ne.
Ukrajina také může jít příkladem.

Nejhorší je nebýt...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Já mám příklady z minulého roku. V BVR i WVR Typhoon ( o Rafale nic nevím, ale je to stejná liga jako EF) to může od Gripenu dostávat a to nemaj v ČR přilby ani Meteor..
Samozřejmě, je tam plno proměných, ale, něco to taky trochu ukazuje, co ?
Samozřejmě, je tam plno proměných, ale, něco to taky trochu ukazuje, co ?
Naposledy upravil(a) Wasp dne 30/3/2022, 22:20, celkem upraveno 4 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Wasp:
přesto ale Ukrajinci (viz rozhovor s pilotem) chtějí pořádné západní stroje (F-15 a F-16) a prý by byl přechod rychlejší, než se snažit přetvořit Migy pro nesení výkonnější munice. Hlavně ty F-15 by jim hodně slušely a myslím že by s nimi dokázali rozjet fakt velké věci.
přesto ale Ukrajinci (viz rozhovor s pilotem) chtějí pořádné západní stroje (F-15 a F-16) a prý by byl přechod rychlejší, než se snažit přetvořit Migy pro nesení výkonnější munice. Hlavně ty F-15 by jim hodně slušely a myslím že by s nimi dokázali rozjet fakt velké věci.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Segal: no dle toho co vím od čáslavských, tak Gripen fakt pozadu nezůstává.



Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Rase
Myslíš ten jeden rozhovor s pilotem -29?
Přišel mě divnej, ale proč ne.
F-15EX a ukrajina, také, proč ne.
Myslíš ten jeden rozhovor s pilotem -29?
Přišel mě divnej, ale proč ne.
F-15EX a ukrajina, také, proč ne.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 30/3/2022, 22:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Neříkám, že ne a rozhodně tady nechci obhajovat Tajfuna, už proto, že fandím Rafalu

Nějaké příklady Gripen vs Rafale bys neměl?
Nejhorší je nebýt...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Bude to stejný jako s Typhoonem.
Podle mě jsou to výkonově podobná letadla ( EF a Rafale). Jasně, EF-2000 je lepší jinde než Rafale, ale v zásadě je to špička.
Gripen je může oba smáznout, ale jednoduše není jejich dvoumotorová třída. Ani neměl být.
Podle mě jsou to výkonově podobná letadla ( EF a Rafale). Jasně, EF-2000 je lepší jinde než Rafale, ale v zásadě je to špička.
Gripen je může oba smáznout, ale jednoduše není jejich dvoumotorová třída. Ani neměl být.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 30/3/2022, 22:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Rafale není nějak velký skok vpřed oproti Typhoonu.
Pokud nevezmeš Trenche 1.
Jak jsem psal, výkonově je to stejná třída a v něčem je lepší EF a v něčem Rafale.
Pokud nevezmeš Trenche 1.
Jak jsem psal, výkonově je to stejná třída a v něčem je lepší EF a v něčem Rafale.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 30/3/2022, 22:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ve zmíněném tendru bohužel bez bližších podrobností podmínek soubojů Rafale vs Tajfun 18:2
Letecké cvičení v SAE létalo se 4 vs 4 Rafale - Tajfun 4:0 a 4:1
Letecké cvičení v SAE létalo se 4 vs 4 Rafale - Tajfun 4:0 a 4:1
Nejhorší je nebýt...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Na tendry se opravdu vyprdni 
Najdi si piloty a mluv s nimi nebo si najdi rozhovory.
Strojový překlad, cituji :
Moderátor :
Jeden z pilotů Rafale, se kterým jsem dělal rozhovor, řekl: "Typhoon je vtip." Co na jeho názor říkáte?
Pilot RAF odpovídá:
"Není nad sebevědomí francouzského stíhacího pilota! Rafale a Typhoon jsou z podobné éry, ale Typhoon podporovaný čtyřmi státy a s pěti exportními zákazníky má lepší potenciál růstu. Jako šéf 1. letky jsme měli vždy na výměně francouzského pilota Rafale, takže jsem měl skutečný přehled o obou platformách. Pro mise vzduch-vzduch je Typhoon vybavený AESA s METEOR, AMRAAM-D a ASRAAM s přilbovým zaměřovačem a IRST (tzv. PIRATE) velmi silný.
Síly Typhoon obdržely také modernizovaný Paveway 4 (průbojná hlavice a schopnost zasahovat pohyblivé cíle), který je skvělou zbraní pro blízkou vzdušnou podporu v kombinaci s Brimstone, který lze použít i proti rychlým pobřežním útočným plavidlům. Pro údery na delší vzdálenost nabízí Storm Shadow a SPEAR 3 (malá střela dlouhého doletu s plochou dráhou letu) významné možnosti vyčkávání, přesnosti, nízkých vedlejších škod a elektronického boje. Zaměřovací moduly Litening 5 nabídnou snímky s vysokým rozlišením a možnost průzkumu. A samozřejmě je tu 27mm kanon, z něhož jsem si v hněvu vystřelil. S touto zbraňovou výbavou se můžete pustit do jakékoli sady misí. Takže moje odpověď francouzskému pilotovi je, že kdybych si mohl vybrat, bral bych vždycky Typhoon."

Najdi si piloty a mluv s nimi nebo si najdi rozhovory.
Strojový překlad, cituji :
Moderátor :
Jeden z pilotů Rafale, se kterým jsem dělal rozhovor, řekl: "Typhoon je vtip." Co na jeho názor říkáte?
Pilot RAF odpovídá:
"Není nad sebevědomí francouzského stíhacího pilota! Rafale a Typhoon jsou z podobné éry, ale Typhoon podporovaný čtyřmi státy a s pěti exportními zákazníky má lepší potenciál růstu. Jako šéf 1. letky jsme měli vždy na výměně francouzského pilota Rafale, takže jsem měl skutečný přehled o obou platformách. Pro mise vzduch-vzduch je Typhoon vybavený AESA s METEOR, AMRAAM-D a ASRAAM s přilbovým zaměřovačem a IRST (tzv. PIRATE) velmi silný.
Síly Typhoon obdržely také modernizovaný Paveway 4 (průbojná hlavice a schopnost zasahovat pohyblivé cíle), který je skvělou zbraní pro blízkou vzdušnou podporu v kombinaci s Brimstone, který lze použít i proti rychlým pobřežním útočným plavidlům. Pro údery na delší vzdálenost nabízí Storm Shadow a SPEAR 3 (malá střela dlouhého doletu s plochou dráhou letu) významné možnosti vyčkávání, přesnosti, nízkých vedlejších škod a elektronického boje. Zaměřovací moduly Litening 5 nabídnou snímky s vysokým rozlišením a možnost průzkumu. A samozřejmě je tu 27mm kanon, z něhož jsem si v hněvu vystřelil. S touto zbraňovou výbavou se můžete pustit do jakékoli sady misí. Takže moje odpověď francouzskému pilotovi je, že kdybych si mohl vybrat, bral bych vždycky Typhoon."
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
No to si úplně nemyslím, ve zmíněném tendru se tam ty letadla opravdu testovala .. a to cvičení v SAE piloti RAF komentovali, tak, že největší rozdíl byl v elektronice ( Spectra)
Nejhorší je nebýt...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Sám jsi dal dobrý příklad, proč rozhovory s piloty brát s mírou - to je jako s řidiči - nejlepší auto je vždy to jeho 

Nejhorší je nebýt...