McDonnell Douglas F-15 Eagle
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Aha,děkuji, velmi zajimavé, v evropě ho nahradí F-35.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Tož v roce 2023 bude cena stíhačky F-15EX -zhruba 117 miliónů dolarů pro americké letectvo .
mají objednáno 24 ks za 2,8 miliardy dolarů.
https://twitter.com/mswierczynski1/stat ... 50/photo/1
Neskutečná cenovka u vrtulníku CH-53K- 230 milión kus.
Kolik stojí stíhačky F-35, na vývoj nové verze Block 4- 839,1 milión dolarů
https://twitter.com/mswierczynski1/stat ... 49/photo/1
mají objednáno 24 ks za 2,8 miliardy dolarů.
https://twitter.com/mswierczynski1/stat ... 50/photo/1
Neskutečná cenovka u vrtulníku CH-53K- 230 milión kus.
Kolik stojí stíhačky F-35, na vývoj nové verze Block 4- 839,1 milión dolarů
https://twitter.com/mswierczynski1/stat ... 49/photo/1
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Málo, moc ?
Své doby byl F-15 parádně drahý stroj, ještě že tu byl F-14, který na sebe svou cenou a drahým provozem strhával pozornost ještě více.
F-15EX má být na provoz velmi levný, drak F-15 je znám už 50 let, moc se nezměnil, vlastně je pořád stejný. A dětské nemoci si odbyl.
F-15 bude mít Fly By Wire ovládání a nejspíše už nebude mít mechanickou zálohu ovládání, což sníží cenu provozu o to více.
Boeing ale umí slibovat a pak se vymlouvat.
Škoda že Eagle patří zrovna k Boeingu. Jestli to dnes není teda asi úplně jedno.
Své doby byl F-15 parádně drahý stroj, ještě že tu byl F-14, který na sebe svou cenou a drahým provozem strhával pozornost ještě více.
F-15EX má být na provoz velmi levný, drak F-15 je znám už 50 let, moc se nezměnil, vlastně je pořád stejný. A dětské nemoci si odbyl.
F-15 bude mít Fly By Wire ovládání a nejspíše už nebude mít mechanickou zálohu ovládání, což sníží cenu provozu o to více.
Boeing ale umí slibovat a pak se vymlouvat.
Škoda že Eagle patří zrovna k Boeingu. Jestli to dnes není teda asi úplně jedno.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Jednotková cena za F-15EX je udávána pod 100M USD, někam mezi 80 - 90.
U posledních F-35 je snad pod 80M USD.
Ono je to s těmi financemi kolem stíhaček dost nepřehledné. Pokud nevíš co vše je součástí kontraktu, pak jakákoliv porovnání naprosto ztrácejí smysl.
U posledních F-35 je snad pod 80M USD.
Ono je to s těmi financemi kolem stíhaček dost nepřehledné. Pokud nevíš co vše je součástí kontraktu, pak jakákoliv porovnání naprosto ztrácejí smysl.

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Má dojít k vyřazení 33 F-22.
F-15 Eagle II má opravdu jít do Kadeny a nahradí F-15C v úloze kterou dělá 50 let.
Některé F-15C zůstanou ve službě.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... _8ULXlGblw
Musím se tady zastavit, před 15 lety se psalo jak je F-15 starý a překonaný a vše ho zdrtí. A v roce 2022 se kupují nové EX, které mají drak úplně stejný jako F-15A ze začátku sedumdesátých let.
Měnily se materiály, to ano, dnešní EX mají větší poměr umělých materiálů než tehdejší F-15. Ale jinak jde úplně o ty stejné draky. křídla, trupy, SOP, VOP.
Dobrá práce konstruktérů z minulého století.
F-15 Eagle II má opravdu jít do Kadeny a nahradí F-15C v úloze kterou dělá 50 let.
Některé F-15C zůstanou ve službě.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... _8ULXlGblw
Musím se tady zastavit, před 15 lety se psalo jak je F-15 starý a překonaný a vše ho zdrtí. A v roce 2022 se kupují nové EX, které mají drak úplně stejný jako F-15A ze začátku sedumdesátých let.
Měnily se materiály, to ano, dnešní EX mají větší poměr umělých materiálů než tehdejší F-15. Ale jinak jde úplně o ty stejné draky. křídla, trupy, SOP, VOP.
Dobrá práce konstruktérů z minulého století.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Zajimavá ukázka F-15E
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Byl bych opatrný s tvrzrním, že se na draku nic neměnilo - nechce se mi to hledat, ale řekl bych, že právě před těmi 15 lety byla řada průšvihů áček a béček kvůli strukturální nepevnosti draku za kabinou. Takže céčko bylo v téhle oblasti překonstruhované. Ale i tak je to ze strany konstruktérů "good job".Wasp píše: ↑29/3/2022, 17:16 Musím se tady zastavit, před 15 lety se psalo jak je F-15 starý a překonaný a vše ho zdrtí. A v roce 2022 se kupují nové EX, které mají drak úplně stejný jako F-15A ze začátku sedumdesátých let.
Měnily se materiály, to ano, dnešní EX mají větší poměr umělých materiálů než tehdejší F-15. Ale jinak jde úplně o ty stejné draky. křídla, trupy, SOP, VOP.
Dobrá práce konstruktérů z minulého století.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Problémy s longernonem ( ta část za kabinou která měla problém) byly kolem roku 2007. Šlo o nahromaděné stres namáhání draku a tuším že ještě ve spojení s druhem koroze. Můžu dohledat.
Drak F-15A je vzhledově úplně stejný jako F-15C, aerodynamicky se neměnilo nic. Letadlo jak bylo přijato do výzbroje, tak vypadá 50 let stejně.
Nebavíme se o jiných anténkách, ale o vzhledu draku jako takovém.
Také nemyslím nýty pod TEWS a závažím na SOP, nebo nýty ve spodní části SOP, nebo ty malá křidélka nad "Eagle Claw". Ale čistě tvar letadla.
F-16 se měnil, Hornet taky, ale Eagle ne.
Drak F-15A je vzhledově úplně stejný jako F-15C, aerodynamicky se neměnilo nic. Letadlo jak bylo přijato do výzbroje, tak vypadá 50 let stejně.
Nebavíme se o jiných anténkách, ale o vzhledu draku jako takovém.
Také nemyslím nýty pod TEWS a závažím na SOP, nebo nýty ve spodní části SOP, nebo ty malá křidélka nad "Eagle Claw". Ale čistě tvar letadla.
F-16 se měnil, Hornet taky, ale Eagle ne.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Wasp
já si teho všiml až dnes, jsi ehm se nějak spletl:
Pavel.
F-15C umí 28 okamžitých s výzbrojí 4 Sparrow, 10 000 ft.
né ,že bych to F-15 nepřál ...ale ta umí ve výšce 1500 ft- 23.9 st/sek-okamžitou
Su-27 v stejné výšce má okamžitou 28,5 st/sek, si prohodil ty stíhačky a navíc v jaké
výšce to dokáží utočit.
já si teho všiml až dnes, jsi ehm se nějak spletl:
Pavel.
F-15C umí 28 okamžitých s výzbrojí 4 Sparrow, 10 000 ft.
né ,že bych to F-15 nepřál ...ale ta umí ve výšce 1500 ft- 23.9 st/sek-okamžitou
Su-27 v stejné výšce má okamžitou 28,5 st/sek, si prohodil ty stíhačky a navíc v jaké
výšce to dokáží utočit.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
28 černé na bílém, jenom nevím jak dávat obrázky 

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Nemusíš dávat graf- je již v tomto vláknu
F-15 má maximal okamžitou 23.9 st/sek
https://www.palba.cz/album/displayimage ... fullsize=1
F-15 má ve výšce 1500 ft. ITR 23,9, STR 20,5 st/sek,
ve výšce 30 000 ft. má ITR 16,4 a STR 8,4 st/sek.
F-15 má maximal okamžitou 23.9 st/sek
https://www.palba.cz/album/displayimage ... fullsize=1
F-15 má ve výšce 1500 ft. ITR 23,9, STR 20,5 st/sek,
ve výšce 30 000 ft. má ITR 16,4 a STR 8,4 st/sek.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Samozřejmě mám několik grafů. Já mám US grafy v uzlech a popátrám jestli v IAS nebo TAS. Ruský graf ze kterého jsou možná data od Tvého se rozchází v transonické r. Ale to projdu.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
S ruským grafem mají společné to že okamžitá u Su 27 je zhruba ve stejné rychlosti na obou grafech, to že v této rychlosti je Su 27 v ITR lepší a to že ve vyšších rychlostech je F-15 lepší v ustáleném.
Jinak je to rozdílné. Celkem dost, tedy graf od Tebe má jiný zdroj.
Zkontroluji jak se graf pro F-15 od Tebe shoduje s US grafy.
Ruský graf pro Su 27 je mimo vypsané podobnosti jiný.
Jinak je to rozdílné. Celkem dost, tedy graf od Tebe má jiný zdroj.
Zkontroluji jak se graf pro F-15 od Tebe shoduje s US grafy.
Ruský graf pro Su 27 je mimo vypsané podobnosti jiný.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
US Graf, cca 24,5 st sec, sea level, 67% paliva, plná AA výzbroj,
Tvůj cca 24, ale v čisté konfiguraci.
Tady sedí +- rychlost, jinak jsou jiná čísla.
Za mě nesedí ITR na Tvým grafu s ničím co mám. Mám dojem že STR jsem již někdy konroloval a +- seděl, ale podívám se.
Tvůj cca 24, ale v čisté konfiguraci.
Tady sedí +- rychlost, jinak jsou jiná čísla.
Za mě nesedí ITR na Tvým grafu s ničím co mám. Mám dojem že STR jsem již někdy konroloval a +- seděl, ale podívám se.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ustálené zatáčení, vzal jsem nejvyšší hodnotu rychlosti u země, Tvůj graf ukazuje v cca 1470 km/h cca 9 st/sec, můj v 1,2M cca 6 st/sec
Liší se hodnoty, ze začátku ne o moc, ke konci ( ve vyších rychlostech) už více, ale vypadá to že průběh křivky k rychlosti je podobný.
Ustálené zatáčení Su 27 +-v něčem sedí, někde se úplně rozchází. Třeba v 1000 km mám cca 22st/sec, Tvůj cca 18.
Liší se hodnoty, ze začátku ne o moc, ke konci ( ve vyších rychlostech) už více, ale vypadá to že průběh křivky k rychlosti je podobný.
Ustálené zatáčení Su 27 +-v něčem sedí, někde se úplně rozchází. Třeba v 1000 km mám cca 22st/sec, Tvůj cca 18.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Jaký je původ ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ty draky nejsou stejné, ač to tak vypadá - svislé ocasní plochy již nejsou rovnoběžné, ale mají odklon 15 stupňů směrem ven, což mělo vliv jednak na radarovou viditelnost letadla, tak i na vztlak a dolet, který se prodloužil o 80 - 100 mil.Wasp píše: ↑31/3/2022, 17:58 Drak F-15A je vzhledově úplně stejný jako F-15C, aerodynamicky se neměnilo nic. Letadlo jak bylo přijato do výzbroje, tak vypadá 50 let stejně.
Nebavíme se o jiných anténkách, ale o vzhledu draku jako takovém.
Také nemyslím nýty pod TEWS a závažím na SOP, nebo nýty ve spodní části SOP, nebo ty malá křidélka nad "Eagle Claw". Ale čistě tvar letadla.
F-16 se měnil, Hornet taky, ale Eagle ne.
Nebát se a nekrást!
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
wasp
to nejsu ruské grafy manévrovatelnosti , ruské jsu úplně jináči.
Já mám ruské grafy manévrovatelnosti MiG-29 -až bude možnost vkládat
tak to sem dám.
tam máš nakresleny křivky a uvedeno například 1 000 metr a čas 27 sekund
další přímka 10 000 metr a čas 78 sekund
Vypočítejte úhlovou rychlost
1000 m 360/27= 13,3 g/s.
10 000 m 360/78 = 4,6 g/s.
vyjde ti manévrovatelnost stíhačky MiG-23 ve výšce 1 000 metr a 10 000 metr
to nejsu ruské grafy manévrovatelnosti , ruské jsu úplně jináči.
Já mám ruské grafy manévrovatelnosti MiG-29 -až bude možnost vkládat
tak to sem dám.
tam máš nakresleny křivky a uvedeno například 1 000 metr a čas 27 sekund
další přímka 10 000 metr a čas 78 sekund
Vypočítejte úhlovou rychlost
1000 m 360/27= 13,3 g/s.
10 000 m 360/78 = 4,6 g/s.
vyjde ti manévrovatelnost stíhačky MiG-23 ve výšce 1 000 metr a 10 000 metr
Naposledy upravil(a) Pavel 15 dne 2/4/2022, 07:59, celkem upraveno 1 x.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ty grafy od kámoše co byl před více jak 10 lety velmi aktivní v dnes již zaniklém fóru military photos.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ten ruský pro Su27, je klasický, rychlost, výška a st./sec. Nic nepřepočítáváš do st/sec.
Dancer, pleteš si Silent Eagle - který měl mít SOP směrem ven, EX tohle nemá.
Dancer, pleteš si Silent Eagle - který měl mít SOP směrem ven, EX tohle nemá.