Nový radar pro ČR a SR
Re: Nový radar pro ČR a SR
Ale Zemakt: Tatra ako nákladiak mi nejako extra neprekáža. Videl som na minuloročnej ideb vedľa seba ako Tatru, tak aj MAN a uznávam Tatre iste konštrukčné výhody, napríklad väčšie kolesá a omnoho pouzitelnejsi systém centrálnej zmeny tlaku v kolesách. Tiež som si vedomý rozdielu kvality výroby, napr kabína Tatry 815-7 je na pomery 21.stor katastrofa. Netreba mať klapky na očiach.
Re: Nový radar pro ČR a SR
Tak to si mne teda zklamal. Omluva.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový radar pro ČR a SR
Kolesá môžu byť rovnako veľké aj na Mane.
Mne by sa pozdavalo aj riešenie podvozok Tatra (výroba v Trenčíne), motor Scania (keď už CV90 a AMVxp) a vlastná kabína z projektu Tatrapan 8x8 CC.
Mne by sa pozdavalo aj riešenie podvozok Tatra (výroba v Trenčíne), motor Scania (keď už CV90 a AMVxp) a vlastná kabína z projektu Tatrapan 8x8 CC.

Re: Nový radar pro ČR a SR
Tak keďže scania a man patria pod jeden koncern, skus im to navrhnúť. Samozrejme, je to nezmysel.
Btw man Hx s kolesami 16r20 svet ešte nevidel, minimálne u nás na výstave nie
Btw man Hx s kolesami 16r20 svet ešte nevidel, minimálne u nás na výstave nie
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nový radar pro ČR a SR
HXka pochopitelně na 16 R20 jezdí. Když může jezdit sedmička s motorem Volvo, proč by nemohla jezdit s motorem Scania. A je tak mimochodem, viděli jste, jak vypadá kabina nejpočetnějšího vojenského nákladního vozidla, HEMTTu? 

Re: Nový radar pro ČR a SR
Je otázka proč si to komplikovat když se dá do Tatry osadit "vojenský" motor Cummins.
Re: Nový radar pro ČR a SR
Nie nevidel som HEMTT. Na co som ale narážal, napr sedel som v požiarnej T148 a hoci to je zaslúžily veterán a kabína je spartanska, tak je vidno istý zmysel pre detail a kvalitné spracovanie. To je niečo co som v 815-7 nevidel. To bola je prapodivna zlepenina, čo dum dal.tomas.kotnour píše: ↑7/4/2022, 16:57 HXka pochopitelně na 16 R20 jezdí. Když může jezdit sedmička s motorem Volvo, proč by nemohla jezdit s motorem Scania. A je tak mimochodem, viděli jste, jak vypadá kabina nejpočetnějšího vojenského nákladního vozidla, HEMTTu?![]()
Ale to je len kabína, na tu auto nejazdí. Ale to už je len na krok k tým prasknutým skriniam diferenciálov a podobne, ktoré tu niekto postoval.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový radar pro ČR a SR
Tak to je snadná pomoc, stačí nakoupit náklaďáky od Scania.Juraj Tichý píše: ↑7/4/2022, 19:16Lebo v prípade OSSR a víťazstva CV90 si motorom Scania veci zjednodusime a komplikovali by sme si ho motorom cummins.
Jen mějte na paměti onu poznámku NL dealera Tatry, kterou utrousil při předávání několika Tater tamní armádě "ono něco musí ty Scanie odtáhnout'

Re: Nový radar pro ČR a SR
Ďakujem. Je tu aj vlákno ohľadne nákladiakov, tam by sa to hodilo. Na margo akejkoľvek US techniky pre pozemné sily: predpokladám, že us výrobky sú este stále postavené v imperialnych mierach a to je teprv opruz pre údržbu..
Re: Nový radar pro ČR a SR
Hlavne by sa uz mohli rozhodnut, ci chcu Tatru, Man alebo nieco ine. Lebo pri kazdom tendri uprednostnovat ineho dodavatela a udrziavat xy roznych verzii nakladiakov je padnute na hlavu.Juraj Tichý píše: ↑7/4/2022, 12:41 Kolesá môžu byť rovnako veľké aj na Mane.
Mne by sa pozdavalo aj riešenie podvozok Tatra (výroba v Trenčíne), motor Scania (keď už CV90 a AMVxp) a vlastná kabína z projektu Tatrapan 8x8 CC.![]()
Re: Nový radar pro ČR a SR
Tomu se říká "kchatování kchostů". To je všude.Lynx píše: ↑7/4/2022, 18:59Nie nevidel som HEMTT. Na co som ale narážal, napr sedel som v požiarnej T148 a hoci to je zaslúžily veterán a kabína je spartanska, tak je vidno istý zmysel pre detail a kvalitné spracovanie. To je niečo co som v 815-7 nevidel. To bola je prapodivna zlepenina, čo dum dal.tomas.kotnour píše: ↑7/4/2022, 16:57 HXka pochopitelně na 16 R20 jezdí. Když může jezdit sedmička s motorem Volvo, proč by nemohla jezdit s motorem Scania. A je tak mimochodem, viděli jste, jak vypadá kabina nejpočetnějšího vojenského nákladního vozidla, HEMTTu?![]()
Ale to je len kabína, na tu auto nejazdí. Ale to už je len na krok k tým prasknutým skriniam diferenciálov a podobne, ktoré tu niekto postoval.
¯\_(ツ)_/¯
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Nový radar pro ČR a SR
to leckdy není o katování kostů, ale prostě o nedomluvě mezi klientem a výrobcem. Však slavná Drtikolka nebyla uživateli hodnocena moc vysoko, oproti Kolosu.



Re: Nový radar pro ČR a SR
Pri zbeznom pohľade ma to vozidlo strašne vysoko ťažisko, vdaka tej skrini za kabínou.
Re: Nový radar pro ČR a SR
No pravdepodobne nie, ale potom je legitímna otázka, či je vhodné všetko umiestňovať na jedno vozidlo. Až ma pamäť neklame, ten istý problém nastal pri Tamare, či Vere, kedy preťažené vozidlo nemalo v terene šancu. Dokonca zevraj primontovali dopredu radlicu, aby aspoň pr ťažili predné nápravy, aby boli v styku s podkladom..
Re: Nový radar pro ČR a SR
Tamara byla macek a konstrukce zasahovala za vozidlo.
Radlice mohla vyvažovat celek při jízdě , to ano. Nicméně radar se umísťoval do lesních výseků a čouhal přes stromy. Tu trasu do nich si Tatra radlicí upravovala. Ale to není je záležitost Tamar ale i ženijních strojů obecně.
http://www.csla.cz/technika/specialtech/tamara.htm
Radlice mohla vyvažovat celek při jízdě , to ano. Nicméně radar se umísťoval do lesních výseků a čouhal přes stromy. Tu trasu do nich si Tatra radlicí upravovala. Ale to není je záležitost Tamar ale i ženijních strojů obecně.
http://www.csla.cz/technika/specialtech/tamara.htm
Re: Nový radar pro ČR a SR
tak přetíženost se nepočítá od oka .. opticky tam ta pátá náprava chybí, to je pravda.
btw.: Věra byla vždy na přívěsu.
btw.: Věra byla vždy na přívěsu.



Re: Nový radar pro ČR a SR
Tak proč jí tam nedali, zas o tolik dražší to být nemůže. Zřejmě pro to není důvod.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"