AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
Prostředky C4ISTAR. Alespoň tak to uvedlo ministerstvo.
Re: AČR kampak kráčíš?
Re: AČR kampak kráčíš?
To si nemyslím, tedy ne, že by A 400 byl zrovna etalonem úspěchu, ale i vzhledem k počtu vyrobených kusů a vzhledem k tomu, že se vyrábí v EU by to pro nás bylo méně komplikované a i levnější řešení než C2. Protože ten se vyrábí v podstatě kusově a vzhledem k vzdálenosti by se všechno pořádně zkomplikovalo a prodražilo.
Re: AČR kampak kráčíš?
No u C-2 je uváděna cena mezi 140 a 176 mil. USD. A-400M koupil za 141 mil. USD kus. Takže cenový rozdíl není zase tak extrémní, jak to může na první pohled vypadat. Pochopitelně je C-2 už prakticky v kategorii Il-76MD-90 a C-17, což je trošku ústřel pro naše potřeby. Nicméně komplexně vzato je těžkých nákladních letounů málo, a kdo ví jak to dopadne s An-124. Ale tohle už je na jiné téma, jinam.



Re: AČR kampak kráčíš?
C-2 je nosnosťou aj rozmermi na úrovni A-400M. Len je o niečo rýchlejšia
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas
Re: AČR kampak kráčíš?
Tak není to tak dávno co Luftwaffe na !Twitteru! "interpelovalo" Airbus ohledně toho kdy jim konečně vrátí desítky letadel odeslaných na nucený servis. Což tedy považuji za celkem dobrý důvod držet se od A400M co nejdál.
Re: AČR kampak kráčíš?
Řekl bych že C 390 je pro nás jediné optimální řešení.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
dík, nevím proč mám zafixováno, že zvedne až 60tun.pjaro77 píše: ↑8/4/2022, 12:13 C-2 je nosnosťou aj rozmermi na úrovni A-400M. Len je o niečo rýchlejšia
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas



Re: AČR kampak kráčíš?
Takže UAV budou v Přerově.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prav ... domaci_mgn
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prav ... domaci_mgn
Re: AČR kampak kráčíš?
Pravděpodobně jen jedna část do skládačky.„Chceme spolupracovat například tím, že budeme vytvářet polygony, kde se budou moci drony testovat, předvádět své možnosti. Jeden máme v zámyslu na letišti Přerov,“ řekla ministryně. Doplnila, že by mohl být uveden do provozu příští rok. Je ale nutné před tím například zajistit zázemí a různé opravy.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prav ... domaci_mgn


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Recykluji starší příspěvek z jiného vlákna:
Tak staré C-130 vyřazovala i Belgie.
Po zatěžkávací zkoušce A-400M v Afghánistánu se zdá, že jediný, kdo je technicky a organizačně nezvládá je Luftwaffe. Převážně francouzské a britské A-400M uskutečnily z Kábulu skoro 120 letů bez jediného zrušeného z technických důvodů.
Takže až AČR přestane snít vlhký sen o A-330 v turistické verzi, mohla by objednat jeden A-400M a pro mezičas si vyžebrat od některého ze spojenců vyřazovaný C-130, aby získala potřebné know-how pro handling tak velkých letadel.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: AČR kampak kráčíš?
Pochybuju že zrovna A 330 je vlhký sen kohokoliv, jakožto stroj o jedné jednotce. Stejně mne vždy zajímalo od kud vítr fouká onlecně té 330-


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: AČR kampak kráčíš?
Někde tady byl odkaz na rozhovor s bývalým zaměstnancem MO, kde říká, že C2 vychází nejlépe poměrem cena za přepravenou tunu, a to že má vyšší cestovní rychlost je velká výhoda, protože může létat civilními koridory.pjaro77 píše: ↑8/4/2022, 12:13 C-2 je nosnosťou aj rozmermi na úrovni A-400M. Len je o niečo rýchlejšia
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_C-2
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas
Nejhorší je nebýt...
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27