Ne
Samohybná houfnice MORANA
Re: Samohybná houfnice MORANA
Ach tak. No ano MORavska bogdANA by dávala zmysel, keďže výrobca v Kramatorsku asi nemá patričný pokoj na vývoj.
Ale keď len dedukujes a špekulujes, tak nemáš právo lakonicky hodnotiť iných slovami "ne"
Ale keď len dedukujes a špekulujes, tak nemáš právo lakonicky hodnotiť iných slovami "ne"
Re: Samohybná houfnice MORANA
Právo na úvahy a "ne" má každý, a Eurosatory je za rohem... tak se uvidí, jaké budu mít skóre
Re: Samohybná houfnice MORANA
Další informace o Moraně.
https://www.armadninoviny.cz/spolecnost ... ml#diskuzeTento moderní dělostřelecký systém na podvozku Tatra Force 8x8 disponuje dělem ráže 155 mm s délkou hlavně 52 ráží umístěným v pancéřované otočné věži. Jde o plně automatizovaný dělostřelecký systém, který je plně kompatibilní se standardy NATO a dokáže vést vysoce efektivní palbu na cíl díky moderním elektronickým systémům a výkonům zbraně. Nová houfnice má modulární řešení, přičemž nástavba se zbraní i vezenou municí může být instalována na různé podvozky včetně pásových.
Re: Samohybná houfnice MORANA
Tak to by šla modulárně instalovat na pásový podvozek budoucích BVP. Je to snadno proveditelné, nebo?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA
Také si myslím že to není zrovna brnkačka. I když v tebou daném případě se asi spíše jednalo o špatný výběr materiálu, zmetky.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA
To pochybujem, ze dôvodom bol zlý výber materiálu.
Neviem ci je to opäť len dešpekt k poľskému vojenskému priemyslu, ktorý tie naše prečúra o kilometre....
Ak by išlo o zlý výber materiálu, tak by riešenie bolo výber dobrého materiálu. A nie nákup novej licencie.
Uz niekto postavil 52kal hufnicu na pásový podvozok IFV? Možno doplnením podpier...
Neviem ci je to opäť len dešpekt k poľskému vojenskému priemyslu, ktorý tie naše prečúra o kilometre....
Ak by išlo o zlý výber materiálu, tak by riešenie bolo výber dobrého materiálu. A nie nákup novej licencie.
Uz niekto postavil 52kal hufnicu na pásový podvozok IFV? Možno doplnením podpier...
Re: Samohybná houfnice MORANA
Žiadny podvozok IFV nie je dimenzovany na zaťaženie od streľby húfnice. Ved porovnajte rozmery a výkon náboja 30,35mm a 155mm. To nie je len tak, že spravíte väčší otvor pre vežu a hotovo. Ako viete, časom sa problémy podarilo vyriešiť a vznikla DIANA na Poľskom podvozku. Ono boli zvesti niekde na fore (ruku do ohňa by som za to iste nedal), že problémy má aj podvozok Krabu.
Re: Samohybná houfnice MORANA
Juraji však to píšou v tom tvém linku, únavové praskliny.
Lynx: silnější tlumení. Teoreticky by podvozky nemusely ani mít tak vysoký Level ochrany. Což by srazilo hmotnost celku a podvozkové části by se optimalizovaly. Výhoda shodného motorpřevodového celku apod. by zůstala. Je otázkou zda se pro sedmou s kanóny na pásech vůbec někdy přičítá. Logické by to bylo, ale..
Lynx: silnější tlumení. Teoreticky by podvozky nemusely ani mít tak vysoký Level ochrany. Což by srazilo hmotnost celku a podvozkové části by se optimalizovaly. Výhoda shodného motorpřevodového celku apod. by zůstala. Je otázkou zda se pro sedmou s kanóny na pásech vůbec někdy přičítá. Logické by to bylo, ale..


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA
Ale to neznamená, že je to výberom materiálu.
Nemyslím si, že je to tak jednoduché. Ak sa Poliaci rozhodli, že lacnejšie a jednoduchšie bude kúpa licencie na podvozok K9, tak to nebude o nedostatočnej kvalite materiálu. Lebo by sa rozhodli nakúpiť kvalitnejší materiál...
Nemyslím si, že je to tak jednoduché. Ak sa Poliaci rozhodli, že lacnejšie a jednoduchšie bude kúpa licencie na podvozok K9, tak to nebude o nedostatočnej kvalite materiálu. Lebo by sa rozhodli nakúpiť kvalitnejší materiál...
Re: Samohybná houfnice MORANA
Počítať únavu je dosť osemetne a nie zrovna priamočiare. Samozrejme aj voľba materiálu hra istú rolu, ale najväčšiu rolu hra konštrukčné riešenie, rôzne "vruby", v angličtine "notch". Všetko sa dá riešiť, ale vždy je lepšie, keď sa s takym nasadením počíta od začiatku, nie nejaké bastlenie na kolene.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA
Vieme či sa problémy Diany podarili vyriešiť?
Zvesti môžu byť práve o Krabe na podvozku UPG-NG. Takéto info si už následne žijú vlastným životom.
Re: Samohybná houfnice MORANA
Jeden by řekl že když se linkuje tak se to i čte
Takže šunt.
Hrobníkem byl motor, chlazení a elektroinstalace. Teoreticky u zavedeného podvozku by toto mělo být v cajku.
V roce 2010 byly zveřejněny informace o problémech s UPG-NG pro AHS Krab [4] . Byly zjištěny mikrotrhliny v pancéřových plátech trupu. Mikrotrhliny nebyly zjištěny u všech vyrobených podvozků. Závada nebyla u prototypu, prvního vyrobeného agregátu, nalezena i přes extrémně intenzivní používání, které vylučovalo konstrukční chyby [4] .
Ve zprávě vypracované v roce 2011 Vratislavskou technickou univerzitou se uvádí, že příčinou závady jsou materiálové vady pancéřové oceli používané při výrobě, tzv. vodíková křehkost [4] . Tyto plechy byly zakoupeny v roce 2000 v Hutě Ostrowiec, ale byly ještě v roce 1989 a neměly potřebná schválení [5] .
V důsledku ujednání mezi dodavatelem podvozku (OBRUM) a objednatelem ( Huta Stalowa Wola ) bylo rozhodnuto o výměně vadného podvozku na náklady výrobce [4] . Mikrotrhliny nakonec nebyly považovány za závadu související s bezpečností, ale objevil se jiný typ závady, popsaný později, který vedl k rozhodnutí změnit podvozek [

Hrobníkem byl motor, chlazení a elektroinstalace. Teoreticky u zavedeného podvozku by toto mělo být v cajku.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA


Tak beriem späť.
Re: Samohybná houfnice MORANA
155mm/52kal byl zkoušen na Ascod2, respektive jeho podvozek byl osazen modulem AGM. Zas ty nová BVP jsou těžká jak střední tanky ze šedesátých a sedmdesátých let. S tím by si poradily.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA
A vydržal?
Možno hovado ako je Lynx by to ustal.
Ascod2 ma evidentne problem sam zo sebou uz teraz.
Možno hovado ako je Lynx by to ustal.
Ascod2 ma evidentne problem sam zo sebou uz teraz.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Samohybná houfnice MORANA
A tento nevyladený podvozok, ktorí dokáže poškodiť sluch vo vnútri prepravovanej pechoty má odpružiť výstrel z húfnice. 
