Suchoj Su-25 Frogfoot
Moderátor: Julesak
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
No áno, možné je všetko.
Ale stále trvám na tom, že výroba nových strojov je mimo Gruzínske možnosti, i keď sa v Tbilisi kedysi vyrábali.
Opravy a generálky nie.
Ale stále trvám na tom, že výroba nových strojov je mimo Gruzínske možnosti, i keď sa v Tbilisi kedysi vyrábali.
Opravy a generálky nie.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Fakt nízky prelet:
https://t.me/vorposte/20284
https://t.me/vorposte/20284

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ukážka odolnosti Su-25:
https://t.me/boris_rozhin/51983
https://t.me/boris_rozhin/51983

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Další poškozený SU-25

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Aj to to su tie Ukrajinou uvádzané straty.
Sice sa nezrutil, z boja je vyradený na mesiace.
Zaujímavý je ten odstreleny prekryt kokpitu. Ze by sa po dosadnuti preistotu vystrelil?
Sice sa nezrutil, z boja je vyradený na mesiace.
Zaujímavý je ten odstreleny prekryt kokpitu. Ze by sa po dosadnuti preistotu vystrelil?
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Pokud mají náhradní díly, montážní nářadí a přípravky, bude oprava trvat několik týdnů. V období války by měli opravářské skupiny jet v nepřetržitém cyklu, pak je stroj do dvou týdnů v boji. Ale to je jen teorie.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Keby bol jeden, verím že áno.
Koľko takýchto poškodení sa im denne vráti na LZ?
Koľko takýchto poškodení sa im denne vráti na LZ?
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
To opravdu nevím, nejsem inženýr letky ani zpravodajec.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
No ked toto opravia za 2 tyzdne, tak im tam kazdemu kupim po flaske. 

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Nevím, podle čeho soudíte vy, niko a Juraj Tichý, mne v úsudku ovlivňují osobní zkušenosti.
Uvedu jeden příklad:
Už nepamatuji přesně, zda v r. 1997 či 1998, přistál během airshow v Bratislavě jeden Su-27 akrobatické skupiny "Ruskuje Viťazy" na břicho, zapoměl vysunout podvozek. K události došlo v sobotu odpoledne. Stroj byl poškozený, jak jinak, skupina byla na cizím letišti bez vlastního zázemí. Toto letadlo stálo v pondělí ráno připravené k přeletu zpět do Ruska. Tehdy samozřejmě vypomohli příslušníci ILS hostující země, především chlapi ze základny Sliač a vládní letky SR.
Také jsem velmi pozorně poslouchal techniky VVS, kteří se vraceli z Afghánistánu. Vytěžili jsme je hezky u našeho piva, tomu vzdorovat neuměli.
Uvedu jeden příklad:
Už nepamatuji přesně, zda v r. 1997 či 1998, přistál během airshow v Bratislavě jeden Su-27 akrobatické skupiny "Ruskuje Viťazy" na břicho, zapoměl vysunout podvozek. K události došlo v sobotu odpoledne. Stroj byl poškozený, jak jinak, skupina byla na cizím letišti bez vlastního zázemí. Toto letadlo stálo v pondělí ráno připravené k přeletu zpět do Ruska. Tehdy samozřejmě vypomohli příslušníci ILS hostující země, především chlapi ze základny Sliač a vládní letky SR.
Také jsem velmi pozorně poslouchal techniky VVS, kteří se vraceli z Afghánistánu. Vytěžili jsme je hezky u našeho piva, tomu vzdorovat neuměli.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Flogger G ty si letecky technik ? Stretol si sa vo svojej kariere s podobnym rozsahom poskodenia niekedy ? Postavili ste niekedy v dielnach lietadlo s otrhnutou smerovkou, poskodenym trupom a v podstate uplne roztrhanou motorovou gondolou za 2 tyzdne na papiere ? Su-27 z Bratislavy sem netahaj. Lietadlo ubrzdilo na zavesnikoch rakiet a nemalo prakticky ziadne poskodenie. Chlapi zo Sliaca ho prezreli, urobila sa motorovka a slo domov. Tento Su-25 je ina kava. Budu radi, ked si este zalieta.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Už dávno nejsem technik.
Moje zkušenosti jsou ještě z doby, o které zde psával lamada, kdy se muselo udržovat v bojeschopném stavu 90% techniky a někdy jsm po noční letové směně domů nešli, případně o několik hodin později.
Ve válce jsem osobně nebyl, ale nějaká vážná poškození byla. Třeba kompletní výměna přídě na MiG-21MF - tam byl umístěn RP-21MA a hlavně zde byla regulace vstupu vzduchu k motoru. Nebo výměny motorů na strojích MiG-23 v průběhu OBS v Astracháni, kde podpora místních byla téměř nulová - v podstatě bojové podmínky. Sice po nás nikdo nestřílel, ale boj s obřími hejny bodavého hmyzu si v jednom případě vyžádal lékařské ošetření.
U toho Su-25 nemám info o dalších poškozeních, ovšem podle fotek se to rozchodit dá.
S tím Su-27 jsi vše dost zjednodušil niko. Tehdy jsem v Blavě byl a kamarádi - bývalí kolegové - mi informace průběžně poskytovali.
Moje zkušenosti jsou ještě z doby, o které zde psával lamada, kdy se muselo udržovat v bojeschopném stavu 90% techniky a někdy jsm po noční letové směně domů nešli, případně o několik hodin později.
Ve válce jsem osobně nebyl, ale nějaká vážná poškození byla. Třeba kompletní výměna přídě na MiG-21MF - tam byl umístěn RP-21MA a hlavně zde byla regulace vstupu vzduchu k motoru. Nebo výměny motorů na strojích MiG-23 v průběhu OBS v Astracháni, kde podpora místních byla téměř nulová - v podstatě bojové podmínky. Sice po nás nikdo nestřílel, ale boj s obřími hejny bodavého hmyzu si v jednom případě vyžádal lékařské ošetření.
U toho Su-25 nemám info o dalších poškozeních, ovšem podle fotek se to rozchodit dá.
S tím Su-27 jsi vše dost zjednodušil niko. Tehdy jsem v Blavě byl a kamarádi - bývalí kolegové - mi informace průběžně poskytovali.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Flogger ano, zjednodusil som to, ale aj ty to zletuschopnenie Su-25 za 2 tyzdne.
Kazdopadne suhlasim s tym, ze nepozname celkovy rozsah skod a je preto tazko sa k opravam vyjadrit.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Tak já by jsem třeba laicky řekl, že je to v podstatě na odpis. Respektive na cestu zpět do výrobního závodu. Rozsah poškození pod centroplánem od střepin takto prvním pohledem lze jen těžko určit. Musí se to celé oholit. Ale jak říkám, jsem laik. Nevyráběly se náhodou Hrábě v Gruzii? Za současného stavu bych si tipnul, že stroj doslužil. Respektive poslouží jako zdroj náhradních dílů. Nicméně rozsah poškození co je schopen ustát, klobok smekám, fortelná práce z doby "předplastové".
EDIT: otázkou rovněž je, zda-li ty schopnosti o kterých se zmiňuje Flogger, tedy umět spravit na koleni a rychle, jsou u dnešních letectev stále zachované.
EDIT: otázkou rovněž je, zda-li ty schopnosti o kterých se zmiňuje Flogger, tedy umět spravit na koleni a rychle, jsou u dnešních letectev stále zachované.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Jj. nevíme, jaké schopnosti má dnešní ILS VVS. My měli vše mobilní, tedy i strojní dílny atd. Jak píše Zemakt, být letadlo z kompozitů, už se nevrátilo.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ruský bojový letoun Suchoj Su-25 se v pondělí zřítil do Azovského moře. Pilot se katapultoval, ale zemřel při cestě do nemocnice. https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... .seznam.cz
Putin budiž proklet.