V tom rádoby hodnotném textu není nic, jen snůška reklamních žvástů. Ani o jedné střele toho moc nevíme, protože informace jsou zkrátka tajné. Jednou z hlavních výhod RAMJET motorů je vysoká efektivita spotřeby paliva, tedy i doba regulovaného chodu motoru poskytující tah a protože RAMJET pracuje optimálně okolo 4.5-5.5 Mach. Okamžitá akcelerace bude v počáteční fázi nižší a závislá na rychlosti nosiče při odpalu, protože pod 0.5 Mach RAMJET zkrátka pracovat nebude. Naštěstí je tam booster, který tohle řeší.
No a teď se podíváme na AIM-120D ... tedy snad by v tom mohla být palivo R45HLO, tedy HTPB a nejčastěji se uvádí WPU-16/B. Fajn, to ovšem nic neříká o nastaveném palivu, respektive tah, doba hoření se tuhého raketového paliva musí "nastavit" už při výrobě. Jednak je to dáno vlastností paliva, ale také jeho geometrií uložení a tedy postupnou spotřebou. Jinou geometrii bude mít akcelerační součást, stejně tak "letově úsporný režim" pro stoupání do potřebné výšky a dobu letu. Za letu geometrii paliva, tedy generování tahu nezměníš, to se dělá už při výrobě střely. Univerzálně, tedy co nejméně špatně a letová charakteristika představuje neznámou, tedy problém pro důkaz, že je AIM-120D tak strašně skvělá. Ve skutečnosti je to beznadějně zastaralá střela, která bude velice brzy nahrazena.
No a teď to dosadíme do proměnných letu, vlastně nedosadíme, protože je neznáme. Neznáme ani dobu hoření, abychom mohli spočítat energii střely v konkrétní vzdálenosti. Víme jen, že doba hoření je velice krátká, ve srovnání s regulovaným RAMJET hodně krátká, protože RAMJET tu střelu bude tlačit třeba 130-140 km, koneckonců motor náporový motor Meteoru můžeš nastavit pomocí datalinku a optimalizovat tak jeho chod po celou dobu letu, tedy nejen při odpalu, ale i za letu měníš charakteristiku dle stanové výšky, trajektorie a terminální fázi. WPU-16/B s TRP neuděláš nic, než odpálíš střelu, kterou někdo před X lety nějak nastavil. Tak si uděláme nahoru, dolů, nahoru, dolů a několikrát změníme směr. Kdybychom tak znali proměnné a technické detaily, mohli bychom spočítat energii střely a tedy jestli tam doletí, nebo sebou plácne na zem v půlce cesty.
Jestli mě to mělo přesvědčit, tak se Ti to nepovedlo. Jo kdyby jsi místo přečtení PR letáku prozradil třeba WPU-16/B - tedy impuls síly, kinetický moment a palivu, respektive jeho geometrii (použili hvězdu- finocyl, nebo kruh...).
čísla, výsledky porovnávacích testů by nebyly?
Tak šup sem s čísly, těším se, protože ty reklamní neurčité kecy se opravdu číst nedají.
Imperio absenti chaos regit.