alibaba píše: ↑7/8/2022, 18:12
V tom je právě trik. Určena mise může být zkouška motoru v určité letové obálce. Co právě probíhá u f35 poměrně pravidelně.
Tak takhle to právě nefunguje. Tohle není obdoba našich termínů provozuschopný a bojeschopný.
V případě Gripenu update MS20 znamenal hlavně integraci Linku16 a kontejneru Lightening. Před MS20 nebyl schopny vyměňovat data mezi jinými koaličními letouny a měl limitované možnosti pro útoky na pozemní cíle. Možnost ničit nepřátelské letouny s AIM-120 a sidewindery a letová obálka nebyla v žádném případě omezená. Takže mohl plnit bez omezení ukol pro který byl zakoupen ochrana letového prostoru České republiky.
V případě Gripenu to znamenalo odemknutí možnosti útoku na pozemní cíle. Do té doby nebyli full mission capable byli pouze mission capable. Je úplně jedno pro co jsme si je pronajali.
alibaba píše: ↑7/8/2022, 02:36
Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.
Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Přiznám se že u grafu co jsem sem dával jsem žádnou takovou poznámku nenašel. Navíc pokud to tak je týká se to všech letadel v grafu. Ovšem Mission capable rozhodně neznamená že musí jen vzlétnout a přistát. Musí být schopný provádět alespoň jednu s jemu určených misí. České Gripeny létaly mission capable až do příchodu MS20, nákupu zaměřovacích kontejnerů a výměny závěsníků výzbroje...
Dávají tedy vládě záměrně nepřesná data? To asi ne.
V tom je právě trik. Určena mise může být zkouška motoru v určité letové obálce. Co právě probíhá u f35 poměrně pravidelně. Samozřejmě jiné mise jsou požadovány od strojů dislokovaných v Evropě nebo na Aljašce. Proto mají tyto jednotky absolutní prioritu v dodávkách dílů a tím zvyšují celkový průměr.
To je půvab statistik dá se s nimi pracovat aby vyhovovali téměř komukoliv.
No maji 19 stroju na testovani, proc nevyuzit tyhle?
A urcite testuji motory vsechny F-35 nasazene v zahranici, v afranistanu atd je naby si upekli statistiky, takova blbost...
Kazdy stroj mam prumerne 250 hodin rocne, takze kolik toho testovani by asi museli udelat, aby to s tou statistikou nekam hnulo...
Našel jsem nějaké nehody F-35 :
jihokorejský F-35 provedl 4. ledna 2022 nouzové „přistání na břicho“ na letecké základně poté, co kvůli technickým potížím selhal podvozek.
Původně bylo hlášeno, že levé sání motoru F-35 utrpělo před nouzovým přistáním zásah ptáka. Stále však probíhá podrobné vyšetřování závad avioniky letadla a podvozku.
V květnu 2020 havaroval F-35 amerického letectva při přistání na letecké základně Eglin na Floridě.
Podle vyšetřování letectva byla hlavní příčinou havárie F-35A nepřiměřená přistávací rychlost, i když k neštěstí přispěla chybná logika řízení letu, problémy s displejem na přilbě, kyslíkovým systémem a neefektivní výcvik pilota na simulátoru.
V září 2019 se japonská F-35A zřítila do oceánu během nočního cvičného letu a pilota zahynul. Maj. Akinori Hosomi, jehož pozůstatky byly později objeveny a podle zprávy se pravděpodobně nepokoušel katapultovat ze svého letadla. Většina trosek letadla je stále na mořském dně, asi 5000 stop na dně moře.
Za příčinu japonsko oznámilo prostorovou dezorientaci. Prostorová dezorientace je situace, kdy pilot nemůže správně vycítit polohu, výšku nebo pohyb letadla.
V září 2018 se v Jižní Karolíně zřítil F-35B americké námořní pěchoty.
pilot námořní pěchoty se katapultoval a neutrpěl žádná vážná zranění. Americká armáda poté uzemnila celou svou flotilu F-35. Příčinou byla později zjištěna závada na palivovém vedení
alibaba píše: ↑7/8/2022, 18:12
V tom je právě trik. Určena mise může být zkouška motoru v určité letové obálce. Co právě probíhá u f35 poměrně pravidelně.
Tak takhle to právě nefunguje. Tohle není obdoba našich termínů provozuschopný a bojeschopný.
V případě Gripenu update MS20 znamenal hlavně integraci Linku16 a kontejneru Lightening. Před MS20 nebyl schopny vyměňovat data mezi jinými koaličními letouny a měl limitované možnosti pro útoky na pozemní cíle. Možnost ničit nepřátelské letouny s AIM-120 a sidewindery a letová obálka nebyla v žádném případě omezená. Takže mohl plnit bez omezení ukol pro který byl zakoupen ochrana letového prostoru České republiky.
V případě Gripenu to znamenalo odemknutí možnosti útoku na pozemní cíle. Do té doby nebyli full mission capable byli pouze mission capable. Je úplně jedno pro co jsme si je pronajali.
Funguje. Stačí když vzlétne.
U Gripenu to znamenalo ze v době nákupu Gripenu byli Gripeny “Fully mission capable”. Mise/úkol Gripenu byla obrana vzdušného prostoru České Republiky. V případě misí obrana vzdušného prostoru aliančního spojence ( tak se dokonce dokonce stalo že fungovali lépe než některé stroje aliančních spojenců. Česká vláda původně nechtěla platit za schopnost pozemních útoků. Je zcela jasné, že americká vláda zaplatila ( a stále platí ) za to aby kšunt f35 byl schopný toho na co byl původně konstruován.
Fully mission capable - Material condition of any piece of military equipment, aircraft, or training device indicating that it can perform all of its missions. Plně schopný mise – Materiální stav jakéhokoli vojenského vybavení, letadla nebo výcvikového zařízení, který naznačuje, že může plnit všechny své mise.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
To maji I jina letadla, a na rozdil od f35 letaji vetsinou Fully operational capable.
Dobrej vtip, pravda maximalne v pripade, pokud ten stroj muze plnit pouze jednu misi..
I v bojovem prostredi stroje casto litali s nekolika nefunkcnimi systemy...
a casto se stavalo, ze naprosto klicove veci jako IFF nefungovali.
Ale pokud mas nekde data k full mission capable pro neco jineho nez F-35, rad se na to podivam...
From fiscal year 2019 to fiscal year 2020, the average annual full mission
capable rates for the U.S. fleet were as follows:
• The F-35A improved from 39.6 percent to 54.0 percent;
• The F-35B decreased from 23.3 percent to 15.1 percent;
• The F-35C improved from 6.4 percent to 6.8 percent.
DOD officials attributed the F-35A full mission capable rate increase to
the maturity of the fleet as newer, more developed aircraft that reflect
lessons learned became integrated with the older aircraft and came to
make up a larger percentage of the F-35 fleet. For example, earlier
production aircraft built between 2008 and 2011 had a 13 percent full
mission capable rate in 2020, while later production aircraft, built after
2011, had a 46 percent full mission capable rate in 2020. According to
program officials, as F-35 aircraft continue to fly, program managers
discover what is and what is not effective in the design, and they can
make adjustments to newer aircraft to avoid recurring problems.
Although there have been improvements in both the mission capable and
full mission capable rates for the F-35 fleet, both metrics still fall below the
warfighter’s minimum and objective performance targets.27 For example,
as shown in figure 8, the mission capable rate for each F-35 variant falls
considerably below the warfighter’s objective performance target and
does not meet the minimum performance target. Similarly, full mission
capable rates for each F-35 variant fall well below the warfighter’s
objective and minimum performance targets.
As the F-35 program continues to mature, the F-35 Joint Program Office
and the services plan to place extra emphasis on improving full mission
capable rates, which, according to multiple service officials, provide a
clearer picture of the aircraft’s capabilities and the services’ return on
investment. According to program officials, DOD is considering placing
incentives on the full mission capable rate, rather than the mission
capable rate, in future sustainment contracts.28 According to DOD
officials, previous sustainment contracts placed incentives on the
program’s ability to achieve specific mission capable rates across the
enterprise, which measure an aircraft’s ability to only complete at least a
single mission. While an aircraft’s ability to achieve one mission is useful,
the F-35 is a multi-mission platform; an inability to conduct all required
missions limits the effectiveness of the aircraft. Furthermore, given the F35’s role in the future of tactical aviation—including its enhanced
situational awareness and next-generation stealth capabilities—it is also
increasingly important that the F-35 has its full capabilities available.
Od fiskálního roku 2019 do fiskálního roku 2020 se průměrná roční plná mise
pro americkou flotilu byly následující:
- F-35A se zlepšil z 39,6 % na 54,0 %;
- F-35B se snížil z 23,3 % na 15,1 %;
- F-35C se zlepšil z 6,4 % na 6,8 %.
Představitelé ministerstva obrany přičítají nárůst míry schopnosti F-35A plnit úkoly následujícím skutečnostem
vyspělosti letadlového parku, protože novější a vyspělejší letouny, které odrážejí
se integrovaly do starších letounů a dostaly se na úroveň
a začaly tvořit větší procento flotily F-35. Například dříve
letouny vyrobené v letech 2008 až 2011 měly 13% plnou schopnost letu.
schopných plnit úkoly v roce 2020, zatímco pozdější výrobní letouny, vyrobené po roce
2011, měly v roce 2020 46% míru schopnosti plného plnění úkolů. Podle
programových úředníků, jak letouny F-35 pokračují v létání, manažeři programu
zjišťují, co je a co není v konstrukci efektivní, a mohou tak
provést úpravy na novějších letounech, aby se předešlo opakujícím se problémům.
Ačkoli došlo ke zlepšení jak v oblasti schopnosti plnit úkoly, tak v oblasti
letounu F-35, oba ukazatele stále nedosahují úrovně schopné plnit úkoly.
minimální a objektivní výkonnostní cíle bojovníků.27 Např,
jak ukazuje obrázek 8, míra schopnosti plnit úkoly pro každou variantu F-35 klesá
výrazně pod cílovým výkonnostním cílem bojovníků a
a nedosahuje ani minimálního výkonnostního cíle. Podobně je tomu i v případě plného plnění úkolů
pro každou variantu letounu F-35 výrazně pod úrovní bojového výkonu.
a minimální výkonnostní cíle.
Vzhledem k tomu, že program F-35 nadále dozrává, Společná programová kancelář pro F-35
a útvary plánují klást mimořádný důraz na zlepšení plného plnění úkolů v rámci programu F-35.
schopných plnit úkoly, které podle více představitelů služeb poskytují
letounu a návratnosti služeb.
investice. Podle představitelů programu zvažuje ministerstvo obrany umístění
pobídky na míru schopnosti plnit úkoly spíše než na míru schopnosti plnit úkoly
v budoucích smlouvách o údržbě28 .
úředníků byly v předchozích smlouvách o udržování schopností pobídky stanoveny na základě
programu dosáhnout určité míry schopnosti plnit úkoly napříč celým programem.
které měří schopnost letounu splnit alespoň určitou míru schopnosti letounu plnit úkoly v rámci podniku.
jednu misi. Zatímco schopnost letadla splnit jednu misi je užitečná,
F-35 je platformou pro více misí; neschopnost plnit všechny požadované úkoly
mise omezuje efektivitu letounu. Navíc vzhledem k úloze letounu F35 v budoucnosti taktického letectva - včetně jeho rozšířeného
situačního povědomí a schopností stealth nové generace, je rovněž nutné
stále důležitější, aby letoun F-35 měl k dispozici všechny své schopnosti.
The mission capable rate—the percentage of time during which the
aircraft can fly and perform at least one of its tasked missions; and full
mission capable rate—the percentage of time during which the aircraft
can perform all of its tasked missions are key measures of the health and
readiness of a military aircraft fleet. Below we present these rates broken
out in several ways, including when the aircraft was built (figures 21 and
22); whether the aircraft is being used for training and testing (figure 23)
or operationally (figure 24); and what type of aircraft variant is being flown
(figure 25). Míra schopnosti mise - procento času, během něhož se
letadlo může letět a plnit alespoň jednu ze svých úkolových misí a plnou
míra schopnosti plnit úkoly - procento času, během něhož letadlo
je klíčovým měřítkem stavu a schopnosti letadla plnit všechny úkoly, které mu byly přiděleny.
připravenosti flotily vojenských letadel. Níže uvádíme tyto míry v členění
rozdělené několika způsoby, včetně doby, kdy bylo letadlo vyrobeno (obrázky 21 a 21).
22; zda je letadlo používáno k výcviku a testování (obrázek 23).
nebo operačně (obrázek 24); a jaký typ letadla je provozován.
(obrázek 25).
Loni u ksuntu f35a doslo zase k poklesu jak FMC tak i k MC...
"Even with the improvement since fiscal year 2019, the F-35’s full mission capable and mission capable rates have not met program-established targets for each of the F-35 variants, as shown in figure 4.6 For example, in fiscal year 2021, the F-35A and F-35B were below the full mission capable minimum performance target by 14 and 41 percentage points, respectively. Furthermore, each F-35 variant in fiscal year 2021 did not meet its target for mission capable minimum performance by at least about 9 percentage points." I se zlepšením od fiskálního roku 2019, F-35 nesplnily počty stanovené cíle pro Full mission capable a Mission Capable v programu pro každou z variant F-35, jak je znázorněno na obrázku 4.6 Například ve fiskálním roce 2021 F-35A a F-35B byly o 14 a 41 procentních bodů pod minimálním výkonnostním cílem pro Full mission capable. Kromě toho každá varianta F-35 ve fiskálním roce 2021 nesplnila svůj cíl pro minimální výkon Mission capable alespoň o 9 procentních bodů.
Posledni statistika DOD vcetne 2021 je zde: https://www.gao.gov/assets/gao-22-105995.pdf na strane 8 tam najdes tabulku kdyz je tak mas rad. Zobrazuje kriteria i skutecnost podle verze. Obzvlast verze b & c jsou na tom opravdu spatne.
...ze stejneho dokumentu...
"...the performance of the F-35 against metrics for reliability and maintainability remains a concern." ...výkon F-35 ve srovnání s metrikami spolehlivosti a udržovatelnosti zůstává problémem.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
REMIS does not accurately track availability or flying hours for the F-35A, and the data CBO received from DECKPLATE on the F-35B and F-35C did not match other reports of the availability of those aircraft, so F-35s are not analyzed here. REMIS přesně nesleduje dostupnost nebo letové hodiny pro F-35A a data přijatá CBO z DECKPLATE na F-35B a F-35C neodpovídala jiným zprávám o dostupnosti těchto letadel, takže F-35 nejsou analyzovány tady.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Na F-16 net.
Otázka ohledně chlazení avioniky, potažmo radaru. Je dnes už nedostatečný a proto se uvažuje jít cestou výměny motoru a nebo jeho vylepšením ?
Cituji z https://aviationweek.com/defense-space/ ... -structure
Pratt & Whitney F135 splňuje specifikace, ale hrozí, že modernizace elektroniky verze Block 4 přetíží systém řízení výkonu a tepla. Pratt and Whittney navrhli motor o tahu 43 000 liber tak, aby poskytoval vzduch z kompresoru k chlazení palubní elektroniky.
Elektronika bloku 3F představená v roce 2016 však již vyžaduje dvojnásobek optimálního odběru vypouštěného vzduchu o výkonu 15 kW. Modernizace bloku 4, která zahrnuje nový procesor jádra, bude vyžadovat odběr 47 kW z kompresoru.
Letectvo diskutuje o tom, zda modernizovat F135, nebo přejít na produkt programu Advanced Engine Technology Development. Mezi kandidáty patří turbodmychadla GE Aviation XA100 nebo Pratt XA101, která jsou vybavena adaptivním řízením obtokového proudění, jež může nabídnout nejméně dvojnásobný chladicí výkon ve srovnání s motorem F135.
REMIS does not accurately track availability or flying hours for the F-35A, and the data CBO received from DECKPLATE on the F-35B and F-35C did not match other reports of the availability of those aircraft, so F-35s are not analyzed here. REMIS přesně nesleduje dostupnost nebo letové hodiny pro F-35A a data přijatá CBO z DECKPLATE na F-35B a F-35C neodpovídala jiným zprávám o dostupnosti těchto letadel, takže F-35 nejsou analyzovány tady.
Argumentovat proti F-35 zprávou která je neřeší.... To je vyšší liga.
REMIS does not accurately track availability or flying hours for the F-35A, and the data CBO received from DECKPLATE on the F-35B and F-35C did not match other reports of the availability of those aircraft, so F-35s are not analyzed here. REMIS přesně nesleduje dostupnost nebo letové hodiny pro F-35A a data přijatá CBO z DECKPLATE na F-35B a F-35C neodpovídala jiným zprávám o dostupnosti těchto letadel, takže F-35 nejsou analyzovány tady.
Argumentovat proti F-35 zprávou která je neřeší.... To je vyšší liga.
Nevadí, vysvětlím s ochotou i lidem o menším intelektuálním zázemím.
CBO ( Congressional Budget Office - Kongresová Rozpočtová Kancelář ) nedokáže spolehlivě analyzovat data o dostupnosti strojů protože REMIS (Reliability and Maintainability Information System - Informační systém o spolehlivosti a údržbě) zpravován letectvem ( US Air Force ) nesleduje přesně letové hodiny pro stroje F35A a DECKPLATE (Decision Knowledge Programming for Logistics Analysis and Technical Evaluation-Znalostní rozhodování programování pro logistickou analýzu a technické hodnocení) oddělení námořnictva ( DoN ) data neodpovídá jiným zprávám s daty pro stroje F35B a F35C.
Zjednodušeně letectvo nemá přesné údaje o dostupnosti kšuntů f35a a u námořnictva co zdroj to jiné čísla u kšuntů f35b a f35c.
….ergo dřívější debata ohledně spolehlivosti dat dodaných LM. Neboli můj komentář ohledně manipulovatelnosti tabulek.
Když je pořád problém s pochopením, můžu se pokusit to napsat/udělat jinak, třeba graficky.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
alibaba píše: ↑8/8/2022, 04:23
Zjednodušeně letectvo nemá přesné údaje o dostupnosti kšuntů f35a a u námořnictva co zdroj to jiné čísla u kšuntů f35b a f35c.
Z tveho zdroje:
No vsechny predchozi data jsou od DoD, takze tam letadla v depech nepocitaji.
Takze Scotty mel pravdu.
Letectvo mělo 304 F-15C v roce 2019. Během letounů v průměru 121 letounů bylo úkolu schopných a dispozici
provozovatele, podle podle vojenských údajů. Tyto údaje také uvádějí, že 110 letadel bylo kódováno jako mise schopné, ale nemohly být
létat na bojových nebo výcvikových misích.
protože 17 z nich bylo procházelo opravnou na úrovni skladu a 93 bylo ve skladu. DoD měří pouze dostupnost letadel v provozu.
v držení provozních jednotek. Podle jejího měření, 67 % letounů F-15C bylo k dispozici v roce 2019 (121 z ze 180). Opatření CBO počítá se všemi letouny, včetně těch, které jsou v ve skladu nebo v přijímacím skladu v rámci údržby, jsou součástí
flotily. Podle měření CBO, 40 % letounů F-15C bylo k dispozici (121 z 304).
CBO calculates aircraft availability rates by dividing the number of hours that aircraft are
both mission capable and in the possession of operational squadrons by the total number of
aircraft hours for the entire fleet, including aircraft undergoing depot-level maintenance or in
storage. (A mission-capable aircraft can perform at least one of its primary missions but may
not be able to perform all of them.)3
The full-mission-capable rate is a more stringent measure
of readiness than the mission-capable rate because it reflects the percentage of time during which an aircraft
can perform all—not just one or more—of its tasked missions. The Government Accountability Office
suggests that full-mission-capable rates “provide a clearer picture of the aircraft’s capabilities and the services’
return on investment.” That agency further states that “According to program officials, DOD is considering
placing incentives on the full mission capable rate, rather than the mission capable rate, in future sustainment
contracts.”
CBO vypočítává míru dostupnosti letadel tak, že vydělí počet hodin, které jsou letadla v provozu.
a v držení operačních letek, celkovým počtem hodin, kdy jsou letky schopny plnit úkoly a kdy jsou v držení operačních letek.
letounů pro celý letecký park, včetně letounů, které procházejí údržbou na úrovni skladů nebo jsou v údržbě.
skladování. (Letadlo schopné plnit úkoly může plnit alespoň jeden ze svých primárních úkolů, ale může
nemusí být schopen plnit všechny).3
Míra schopnosti plnit všechny mise je přísnějším měřítkem.
než míra schopnosti plnit úkoly, protože odráží procento času, během kterého je letadlo schopno plnit úkoly.
může plnit všechny, nikoliv pouze jednu nebo více misí, které mu byly svěřeny. Úřad pro vládní odpovědnost
naznačuje, že míra schopnosti plného nasazení "poskytuje jasnější obraz o schopnostech letadla a službách".
návratnost investic." Tento úřad dále uvádí, že "podle představitelů programu zvažuje ministerstvo obrany možnost
v budoucnu při udržování letounů schopných plnit úkoly uplatnit pobídky spíše na míru schopnosti plnit vsechny úkoly než na míru schopnosti plnit úkoly.
A vzhledem k tomu, ze misi ktere ma F-35 plnit je trochu vic, tak ....
Responding to a question from moderator Ward Carroll about the full-mission-capable rates of Navy F-35Cs during the 2021 deployment on board USS Carl Vinson, Whitesell said taking a “30,000-foot view of the way the [carrier] air wing is going to be employed is going to be completely different.”
“The air wing’s not going to be employed the same way [as before],” Whitesell said. “The F-35 is the perfect exemplar of that. The way we employ that platform. … There is no defensive and offensive combat spread [where] you break out into some of the traditional missions that we would have done five or 10 years ago. Employing the Joint Strike Fighter as they employed it as a [four-plane] division [was] definitely more spread out. The way information is shared amongst the platforms makes up for any deficits that an individual aircraft may have.
“The way we think of mission capability and full mission capability — we have to think about it in a distributed and in this case in a full division or greater employment mode through Distributed Maritime Ops,” the admiral said. “Fitting into the bigger vision of Distributed Maritime Ops, a single platform can have degradations, but because of the information sharing between the platforms, we have to think about how we’re going to define full mission capability, not platform-specific, but truly mission specific. It’s a different way of looking at things.”
V odpovědi na otázku moderátora Warda Carrolla o míře plné schopnosti námořnictva F-35C během nasazení 2021 na palubě USS Carl Vinson Whitesell řekl, že "pohled z výšky 30 000 stop na způsob, jakým bude použito letecké křídlo [letadlové lodi], bude zcela odlišný".
"Vzdušné křídlo nebude využíváno stejným způsobem [jako dříve]," řekl Whitesell. "F-35 je toho dokonalým příkladem. Způsob, jakým tuto platformu využíváme. ... Neexistuje defenzivní a ofenzivní bojové rozpětí, [kde] se rozbíhají některé tradiční mise, které bychom dělali před pěti nebo deseti lety. Nasazení Joint Strike Fighteru tak, jak ho nasadili jako [čtyřclena] divize, [bylo] rozhodně více rozložené. Způsob sdílení informací mezi platformami vynahrazuje případné nedostatky, které může mít jednotlivé letadlo.
"Způsob, jakým přemýšlíme o schopnosti mise a plné schopnosti mise - musíme o ní přemýšlet v distribuovaném a v tomto případě v plném režimu divize nebo většího nasazení prostřednictvím Distributed Maritime Ops," řekl admirál. "Zapadá do širší vize Distributed Maritime Ops, jedna platforma může mít degradace, ale kvůli sdílení informací mezi platformami musíme přemýšlet o tom, jak budeme definovat plnou schopnost mise, nikoliv specifickou pro platformu, ale skutečně specifickou pro misi. Je to jiný pohled na věc."
V přízpěvku na straně 138 jsi zobrazil tabulku kde F15C avaibilty rates je kolem 40%
Scotty87 píše: ↑29/7/2022, 09:09
Neustále se tu omílá jak je F-35 strašně servisně náročná a má tím pádem nízkou nasaditelnost. Tak se podíváme jak je to doopravdy. Tady je graf porovnávající availability rates strojů používaných v USA. Připomínám že tyhle čísla ještě táhnou dolů stroje vyrobené v prvních sériích F-35. https://www.cbo.gov/publication/57966
Problém je, že ta statistika počítá i letadla v uložence. Jak podotknul kolega Juraj Tichý, tak starší stroje budou automaticky znevýhodněné a nezobrazí to skutečnost. Například A10 je jedno s nejspolehlivějších letadel USAF a k údržbě potřebuje nejmíň speciálního vybavení. Taky je potřeba zvýraznit fakt že f35 se bude upřednostňovat kvůli tomu že je to nový stroj.
alibaba píše: ↑29/7/2022, 12:00
Problém je, že ta statistika počítá i letadla v uložence. Jak podotknul kolega Juraj Tichý, tak starší stroje budou automaticky znevýhodněné a nezobrazí to skutečnost. Například A10 je jedno s nejspolehlivějších letadel USAF a k údržbě potřebuje nejmíň speciálního vybavení. Taky je potřeba zvýraznit fakt že f35 se bude upřednostňovat kvůli tomu že je to nový stroj.
... Tohle je ovšem graf DoD. Tam jsou započítaná len letadla u aktivních jednotek.
Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.
Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
V posledním přízpěvku jsi napsal...
Shania píše: ↑8/8/2022, 08:54
Z tveho zdroje: No vsechny predchozi data jsou od DoD, takze tam letadla v depech nepocitaji.
Takze Scotty mel pravdu.
Screenshot 2022-08-08 085030.png
Letectvo mělo 304 F-15C v roce 2019. Během letounů v průměru 121 letounů bylo úkolu schopných a dispozici
provozovatele, podle podle vojenských údajů. Tyto údaje také uvádějí, že 110 letadel bylo kódováno jako mise schopné, ale nemohly být
létat na bojových nebo výcvikových misích.
protože 17 z nich bylo procházelo opravnou na úrovni skladu a 93 bylo ve skladu. DoD měří pouze dostupnost letadel v provozu.
v držení provozních jednotek. Podle jejího měření, 67 % letounů F-15C bylo k dispozici v roce 2019 (121 z ze 180). Opatření CBO počítá se všemi letouny, včetně těch, které jsou v ve skladu nebo v přijímacím skladu v rámci údržby, jsou součástí
flotily. Podle měření CBO, 40 % letounů F-15C bylo k dispozici (121 z 304).
Takže si vlastně potvrdil, že to co jsem Ti psal je pravda a že dodaná tabulka na straně 138 počítá s letadly v uložence a zkresluje realné údaje. Teď mi už je jasné že je chyba v přijímači na Tvé straně.
To vysvětlujě ty Tvoje nelogické vysvětlení ohledně FMC (Fully mission capable) statistik Gripenu a MC (mission capable) statistiky kšuntu f35.
Naposledy upravil(a) alibaba dne 8/8/2022, 11:55, celkem upraveno 1 x.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Mas pravdu v tom, ze tohle nejsou DOD, ale CBO data. Takze se ti velice omlouvam. priste se pozorneji podivam o cem se presne bavite.
To co jsem tu postnul na predchozi strance jsou DOD data.
Ted ta druha cast, o tom ze mission capable znamena jen odstartovat a pristat a ze takto upravuji statistiky...
FMC pro F-35 znamena plnit velke mnozstvi misi, takze v podstate musi vsechny systemy fungovat.
Ale netusim co myslis me vysvetleni FMC Gripenu? Jediny info o Gripenu jsem ted videl v clanku v budoucnosti cr letectva, kde uvadi na misich 80% a 2 sorties den.
Naposledy upravil(a) Shania dne 8/8/2022, 12:07, celkem upraveno 1 x.
Shania píše: ↑8/8/2022, 11:52
Mas pravdu v tom, ze tohle nejsou DOD, ale CBO data. Takze se ti velice omlouvam.
Ted ta druha cast, o tom ze mission capable znamena jen odstartovat a pristat a ze takto upravuji statistiky...
FMC pro F-35 znamena plnit velke mnozstvi misi, takze v podstate musi vsechny systemy fungovat.
Ale netusim co myslis me vysvetleni FMC Gripenu? Jediny info o Gripenu jsem ted videl v clanku v budoucnosti cr letectva, kde uvadi na misich 80% a 2 sorties den.
Omlouvám se, to poslední nebylo myšleno Tobě ale Scotty87. V předchozích přízpěvcích napsal že Český Gripen nebyl FMC protože do MS20 neměl schopnost útoků na pozemní cíle. Jaksi ješte neporozuměl, že to nebylo planováno takže si Česká vlaáda nepřiplatila za tuto možnost při nákupu...ergo se to nemůže počítat do FMC protože to nebyla mise.
f35 zatim nesplnila požadované percento FMC
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....