ShKH Zuzana 2
Re: ShKH Zuzana 2
Z vojenských výrobkov s nápisom Made in Slovakia štát na Ukrajinu predáva osem húfnic Zuzana II. A mohlo by ich byť aj viac. Problémom sú však aktuálne výrobné kapacity, keďže dnes ich dokážu vyrobiť maximálne desať ročne.
https://www.noviny.sk/slovensko/700055- ... -priemyslu
Preto by mala dostať vysokú prioritu EVA, ktorá by mala mať nižšie výrobné náklady.
https://www.noviny.sk/slovensko/700055- ... -priemyslu
Preto by mala dostať vysokú prioritu EVA, ktorá by mala mať nižšie výrobné náklady.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6191
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: ShKH Zuzana 2
Výroba Zuzan nebude drhnut na podvozkoch či vežiach.
Takže ci vyrabas Zuzu alebo Evu je jedno.
Takže ci vyrabas Zuzu alebo Evu je jedno.
Re: ShKH Zuzana 2
Celková komplexnost výrobku je u EVA jednoznačne nižšia. Pokiaľ jeden výrobok trvá vyrobiť x hodín a druhy vyrobok 1.5x hodín tak je to jasné.
Re: ShKH Zuzana 2
Nebude to drhnut nikde zvlášť špeciálne. Skratka je to komplexné ako celok a spojiť to dokopy trvá dlhý čas.
Videli ste tu montážnou halu Konstrukty? Na koľkých Z2 sa dá robiť naraz? Na 5?na 6? Matador je kolos a vyrobiť veze pren nie je problém. Tatra, tam je atyp podvozok, ale pri zabehnutej výrobe by šlo počty navýšiť. Hlaveň a s nou príslušenstvo - to netrvá vyrobiť mesiac, to ma nik nepresvedčí.
Takže ja vidím ako problém, konečnú montáž, ktorá je skratka časovo náročná. A tým by EVA pri zohľadnení a využití prefabrikacie dokázala ušetriť VEĽKÉ výrobné náklady, či cadove, či finančné.
Alebo, druhá možnosť - upraviť Z2 na pomery vojnovej výroby a zjednodušiť, čo sa dá.
Videli ste tu montážnou halu Konstrukty? Na koľkých Z2 sa dá robiť naraz? Na 5?na 6? Matador je kolos a vyrobiť veze pren nie je problém. Tatra, tam je atyp podvozok, ale pri zabehnutej výrobe by šlo počty navýšiť. Hlaveň a s nou príslušenstvo - to netrvá vyrobiť mesiac, to ma nik nepresvedčí.
Takže ja vidím ako problém, konečnú montáž, ktorá je skratka časovo náročná. A tým by EVA pri zohľadnení a využití prefabrikacie dokázala ušetriť VEĽKÉ výrobné náklady, či cadove, či finančné.
Alebo, druhá možnosť - upraviť Z2 na pomery vojnovej výroby a zjednodušiť, čo sa dá.
Re: ShKH Zuzana 2
Alebo proste v Banovciach opravit jednu halu, zamestnat dalsichb100 ludi a zvusit kapacity. Vsetko je to realizovatne do 3 mesiacov.
Re: ShKH Zuzana 2
A kde naberiete 100 vysoko kvalifikovaných zamestnancov? Len zaškolenie a nábeh by trvalo minimálne pol roka, s tým, že voľní ľudia na trhu nie sú.
Ale ak si veríš, nech sa paci:
https://www.linkedin.com/posts/dmd-grou ... ndroid_app
Ale ak si veríš, nech sa paci:
https://www.linkedin.com/posts/dmd-grou ... ndroid_app
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6191
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: ShKH Zuzana 2
Produkcia samotných hlavní bude najmenší problém.
Je to vyvrtana trubka a určite jeden kus nevrtaju 5 týždňov.
Riešením je väčšie zapojenie priemyslu krajiny obstarávateľa. Ak nedokáže Konstrukta vo svojich priestoroch zabezpečiť finalnu montáž, tak nech sa tak deje v zahraničí.
Ako však chce potom DMD zabezpečiť montáž Patrii a CV90 vo svojich podnikoch, netuším
Re: ShKH Zuzana 2
Problem s kvalifikovanymi ludmi pocitujem osobne, takze viem ze to nie je jednoduche. Na druhej strane Moldava- vychod Slovenska, 20 km pri druhom najväcsom slovenskom meste Kosice. Urcite tam maju ine karty, co do zamestnanosti, ako v BA. Ale inak beriem aj ten pol rok. Tak nech to trva pol rok. Za mna aj tak dobre. Vyrobu treba proste zvysit, nech to stoji co chce, nie hladat dovody, preco to nejde. Bez navysenia vyroby projekt Zuzana 2 proste skonci. Nikto ho v tak malych mnozstvach nekupiLynx píše: ↑15/8/2022, 22:56 A kde naberiete 100 vysoko kvalifikovaných zamestnancov? Len zaškolenie a nábeh by trvalo minimálne pol roka, s tým, že voľní ľudia na trhu nie sú.
Ale ak si veríš, nech sa paci:
https://www.linkedin.com/posts/dmd-grou ... ndroid_app
Re: ShKH Zuzana 2
Tuším je v plane rekonštrukcia hál v Dubnici, čo je aj logické, keďže hneď vedľa je strelnica. Tiež investícia do chrómovacej linky (dufam ze bude dosť veľká aj na 155mm kanony) je výhodná v tom, že polotovary nemusia opúšťať závod externistovi na povrchovú úpravu.
BOV a PBOV by som s húfnicami nemiesal, keďže tam si subdodávateľov a aj kvalitu budú riešiť primárni výrobcovia, Patria a BAe. Tam boli spomínaní napr Koval systems,CSM a iní. Tiež v Krupine a snáď aj v Detve majú a vedia čo povedať do výroby "hrubého" železa
BOV a PBOV by som s húfnicami nemiesal, keďže tam si subdodávateľov a aj kvalitu budú riešiť primárni výrobcovia, Patria a BAe. Tam boli spomínaní napr Koval systems,CSM a iní. Tiež v Krupine a snáď aj v Detve majú a vedia čo povedať do výroby "hrubého" železa
Re: ShKH Zuzana 2
Zabúdate ale na jednu vec. To číslo 10kusov/rok je odkiaľ? Je to len údaj podľa pôvodnej objednávky pre OSSR. Nič to nehovorí o skutočných maximálnych možnostiach výroby.
Re: ShKH Zuzana 2
Netvrdí to náhodou Naď resp riaditeľ DMD?
Re: ShKH Zuzana 2
Pokiaľ viem tak nie. Práve naopak aj v tom článku Škultéty tvrdí, že vedia v prípade potreby navýšiť objem výroby a opráv.
Re: ShKH Zuzana 2
Ad podvozok Z2 - predné nápravy sú odpružené listovými perami - viete aké sú tam tlmiče?
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: ShKH Zuzana 2
Na 95% SACHS 50/55x165hA
edit: z nějakého důvodu mi Adobe Reader nakopíroval 1 jako l
edit: z nějakého důvodu mi Adobe Reader nakopíroval 1 jako l
Naposledy upravil(a) tomas.kotnour dne 18/8/2022, 00:20, celkem upraveno 2 x.
Re: ShKH Zuzana 2
Vďaka, nič také som síce na nete zatiaľ nenašiel, ale to nie je také podstatné. Nepýtal som sa na konkrétny typ. Práve v tej oblasti by sa dalo laborovat, keďže je iné pruženie ako u bežnej 815-7.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: ShKH Zuzana 2
S tímto odpružením jezdilo po světě tisíce tater, avšak na rozdíl od nich se hmotnost Zuzany 2 v průběhu životního cyklu moc nemění, což je pro mechanické odpružení prakticky ideální stav. Pokud byste chtěl lepší tlumiče, tak už se musí k panu Ferenczovi nebo k Reigerovi.
Re: ShKH Zuzana 2
Zaujímavé, dokonca fy z Košíc.
http://www.frt.sk/
Ďakujem, no predsa len takéto špecifické použitie na zariadeniach vysokej ceny, tam nemá zmysel šetriť desiatky ci stovky EUR oproti bežnej sériovej produkcii.
Najma pri produkcii desiatok kusov.
http://www.frt.sk/
Ďakujem, no predsa len takéto špecifické použitie na zariadeniach vysokej ceny, tam nemá zmysel šetriť desiatky ci stovky EUR oproti bežnej sériovej produkcii.
Najma pri produkcii desiatok kusov.
Re: ShKH Zuzana 2
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"