Vezmeme pro příklad Válku v Zálivu (1991). Irák v té době disponoval 8 hlavními operačními leteckými základnami (MAIN OPERATING BASES) z toho 6 vojenskými a 2 civilními. K tomu měl 17 dalších vojenských letišť (MILITARY AIRFIELDS) a 25 záložních rozptylových letišť (BACK-UP DISPERSAL AIRFIELDS). To mělo doplňovat dalších asi 50 letišť (AIRFIELDS), která letadla mohla také používat v případě potřeby. Celkem tedy kolem 100 letišť. Na nich bylo soustředěno 200 zodolněných krytů (hardened shelters) pro letadla.niko píše: ↑25/8/2022, 09:37 Otazka tiez znie, ci vo vyspelejsich europskych krajinach, kde je nespocetne mnozstvo letisk uplna likvidacia letectvo mozna vobec je. Ine je to v arabskych krajinach, kde sa letecka prevadzka koncentruje na velke bazy, takpovediac letecke huby a ine je to v Europe, kde je uz aj mnozstvo aeroklubov s betonovou VPD. Len na Slovensku je nejakych 10 letisk, z ktorych moze operovat nasich skromnych 14 F-16. Tak vela stastia pri hladani.![]()
To mi přijde jako dost velká spousta letišť. Ano, Iráčani měli kolem 500 bojových letadel, takže poměr 5:1 není tak výhodný, jako 1,4:1 v případě Slovenska (
