Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Když si vzpomenu, jak v době největší slávy L-39 čtyři linky téměř nestíhaly plnit kontrakty na dodávky Albatrosů, a teď je měsíčně založen jeden trup NG-čka, pokud jsem správně četl. Tohle tempo musí některé zájemce odradit od uzavření kontraktu. Je vůbec v silách Aera zvýšit tempo produkce alespoň o 50%?
Re: Aero L-39NG
V debatě někde výše to je uvedené jaká je roční produkce. Píše se rok 2022. V 38 jsme také mobilizovali milion mužů, a? Svět se mění Floggere.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
není problém postavit i dvacet linek, ale kolik se ročně prodá cvičných letounů této kategorie? Ty linky si na sebe musí vydělat.



Re: Aero L-39NG
Prečo má iba dva podkrídlové závesníky?
Re: Aero L-39NG
Především byl tehdy L-39 špička cvičných strojů. Dnes je to jen víc než 50 let stará, do nekonečna vylepšovaná konstrukce, bez větších změn letových výkonů.
Co si pamatuji, do továrny Aero 20 výrobních linek nenašlapou.
Co si pamatuji, do továrny Aero 20 výrobních linek nenašlapou.
Re: Aero L-39NG
V této souvislosti je nutné připomenout konstukční filozofii Marcela Blocha respektive Dassaulta. Čímž zároveň odpovídám Skeletovi. Floggere už nyní se to dá považovat za úspěch. Za velký úspěch. Vyvíjet letoun podobné kategorie v současné době není fakt prdel, natož ho prodávat. Obzvláště u tak malého výrobce, byť s historií jenž nemá ve světě obdoby. Nostalgie je někdy pěkná a potřebná, reflektování současné doby je nezbytné.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Jasně, dnes se s cvičným proudovým strojem na světovém trhu těžko proráží, když jsme maličká zemička, také už nemáme tu chráněnou pozici výhradního dodavatele cvičných strojů.
Jj. uvnitř je stroj jiný, ztratil poezii absolutně jednoduchého analogového letadla. To hlavní si ale zachoval, snadné ovládání a odpouštění vážnějších chyb v pilotáži. Výhodou je také nový motor, který je, podle vyjádření pilotů, kteří si NG vyzkoušeli, velice živý a poskytuje vyšší bezpečnost. Jestli jsem dobře slyšel, měla by se životnost letadla pohybovat na pětinásobku životnosti L-39, až 15 000 hodin. I když ve většině byla konečná životnost původních L-39 až 4 500 hodin, plánovaná životnost základního projektu byla 2 500 až 3 000 letových hodin. Pozdější technologie umožnily vyšší nálet.
Pro kolegu Flader - sériový stroj má čtyři podkřídlové závěsníky a jeden podtrupový závěsný bod.
Jj. uvnitř je stroj jiný, ztratil poezii absolutně jednoduchého analogového letadla. To hlavní si ale zachoval, snadné ovládání a odpouštění vážnějších chyb v pilotáži. Výhodou je také nový motor, který je, podle vyjádření pilotů, kteří si NG vyzkoušeli, velice živý a poskytuje vyšší bezpečnost. Jestli jsem dobře slyšel, měla by se životnost letadla pohybovat na pětinásobku životnosti L-39, až 15 000 hodin. I když ve většině byla konečná životnost původních L-39 až 4 500 hodin, plánovaná životnost základního projektu byla 2 500 až 3 000 letových hodin. Pozdější technologie umožnily vyšší nálet.
Pro kolegu Flader - sériový stroj má čtyři podkřídlové závěsníky a jeden podtrupový závěsný bod.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 2/12/2022, 09:29, celkem upraveno 2 x.
Re: Aero L-39NG
Otázna je aj rýchlosť výroby, kedy z jednoduchých dielov napr lisovaných, ťahaných a podobne sa prešlo na časovo náročnejšiu (aj podstatne presnejšiu) výrobu CNC obrábanim. Ale myslím, že dané počty objednávok hravo zvládnu.
Re: Aero L-39NG
o tom se mluvilo u pokračovatele L-159, ale tam očividně k hloubkové modernizaci nedojde. Ne ve stylu L-39NG.



Re: Aero L-39NG
Práve, že bola spomínaná aj 39NG. Prekvapilo ma to, preto som si to zapamätal.
Re: Aero L-39NG
Ještě mám připomínku k propagaci L-39NG. Pokud se má stroj této kategorie lépe prodávat, měl by být často viděn při různých příležitostech ve větším počtu. Nejlépe by takovému účelu vyhovovala malá akrobatická skupina v sestavě 3 - 4 letouny. Pokud by soukromý vlastník Aera a český stát sdružily prostředky v procentuálním poměru vlastnictví společnosti, s využitím vojenských pilotů, kteří třeba končí svou armádní karieru, ale nechtějí končit jako piloti, byl by NG dobře mezinárodně prezentován.
Re: Aero L-39NG
Re: Aero L-39NG
Rozhovor s ředitelem Aera Vodochody o L39NG a L159 Viktor Sotona
https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng
https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng
Re: Aero L-39NG
Aspoň to konečne priznali na rovinu, že s výrobou nových L-159 sa už nepočíta.snooper píše: ↑29/10/2022, 12:34 Rozhovor s ředitelem Aera Vodochody o L39NG a L159 Viktor Sotona
https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng
Re: Aero L-39NG
Aero zmodernizovalo další 3 letouny L-39 pro Nigérii. Zvláštností je, že zpět do Nigérie přeletěly po vlastní ose...
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2283900
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2283900
Re: Aero L-39NG
Ještě malá prezentačka L-39NG.
https://www.youtube.com/watch?v=xIpJkoUYMUs
Ještě k vyjádření prezitenta Aera pana Sotony a konstruktéra ing Langa.
Co jsem viděl a zažil v mojí praxi s letadly L-39 několika verzí, byly Albatrosy u stihačů využívány v celém spektru letové obálky a nikdo je nešetřil. Zvlášť, když se u PVOS využívaly na boj s nízkoletícími pomalými cíly, tam se chodilo běžně na 4 - 6 g do plusu a záporně do 2,5 - 3g. Akcelerometr v kabině vydal po přistání okamžité svědectví.
https://www.youtube.com/watch?v=xIpJkoUYMUs
Ještě k vyjádření prezitenta Aera pana Sotony a konstruktéra ing Langa.
Co jsem viděl a zažil v mojí praxi s letadly L-39 několika verzí, byly Albatrosy u stihačů využívány v celém spektru letové obálky a nikdo je nešetřil. Zvlášť, když se u PVOS využívaly na boj s nízkoletícími pomalými cíly, tam se chodilo běžně na 4 - 6 g do plusu a záporně do 2,5 - 3g. Akcelerometr v kabině vydal po přistání okamžité svědectví.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 2/12/2022, 21:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Aero L-39NG
Aero začíná se sériovou výrobou L39NG. https://www.czdefence.cz/clanek/aero-vo ... obu-l-39ng