Boj o Líně
Boj o Líně


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Myslím že rozhodující slovo budou mít stejně místní samosprávy a ty to fakt nechtěj.
https://www.e15.cz/nazory/gigafactory-m ... it-1394137
https://www.google.com/amp/s/www.novink ... %3Famp%3D1
https://www.e15.cz/nazory/gigafactory-m ... it-1394137
https://www.google.com/amp/s/www.novink ... %3Famp%3D1


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Pekny pokus o zatiahntie vojakov do politiky. Vojak nemá protestovať, vojak ma poslúchať.
Re: Boj o Líně
Však poslouchá, najednou nepotřebuje. Není to tak dlouho co tvrdil opak. Naštěstí trumfy nedrží.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Myslím, že rozhodnutí a tlak německého průmyslu, po jeho tragických selháních s Ruskem a souhlasem a obhajobou vedoucí úlohy Komunistické strany Číny ve svých čínských závodech by mělo být podrobené hodně kritické analýze. Ono co "BMW/VW/BASF činí, dobře činí" se ukázalo jako plonkové už v únoru.
Dožít se toho, jak gigabateriovna v Líních zavře, protože se SRN rozhádá s Čínou a nebude mít suroviny, bych se fakt nechtěl
Dožít se toho, jak gigabateriovna v Líních zavře, protože se SRN rozhádá s Čínou a nebude mít suroviny, bych se fakt nechtěl
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Může-li to podpořit HDP a obecně oživit pracovní trh v oblasti, tak ať tam to letiště klidně zanikne. Letišť máme dost, pro aeroklubové účely stačí stejně nedaleký Letkov. A tady je k dispozici navíc celkem solidní dopravní infrastruktura.
Re: Boj o Líně
Pracovní trh to neoživý, zrovna tam není proč. Jenom to přitáhne zahraniční dělníky a řádně nasere místní. A zrovna těhle krabic je na západě více než dost.
Osobně bych to za barákem mít nechtěl HDPneHDP, to raději zvednu ruku pro zachování tohoto https://www.classictrainers.cz/cs/muzeum/Líně jsou naopak fungujícím letištěm – a zdaleka ne okrajovým, patří mezi nejrušnější přistávací plochy v Česku. Počet pohybů letadel je tu téměř dvojnásobný ve srovnání s letištěm v Českých Budějovicích a převyšuje i mezinárodní letiště v Karlových Varech. Areál slouží především aeroklubům, letecké záchrance a privátním letům.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Tu dopravní infrastrukturu si klade VW jako podmínku. Proto byly odmítnuté lokality v "pásu bídy" SevČ a SevM krajích, kde by byl přínos k HDP stejný, navíc by to řešilo ostudné ekonomické (a lidské) zaostávání těch regionů.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boj o Líně
Přesně, jo kdyby vláda řekla, fajn vybudujeme potřebnou infrastrukturu na severu Čech, ale to ne. Takto akorát hodila na našince bobek. Fakt pevně doufám že to neklapne, už jen kvůli tomu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Budování silné dopravní infrastruktury je běh na dlouhou trať - v našich poměrech na hodně dlouhou. To, že v severních Čechách dálnice (i slušná železnice) chybí, vede samozřejmě k malému zájmu investorů a v důsledku k odlivu lidí jinam. Jestli se ale má ČR o tuhle exkluzivní příležitost poprat, tak musí nabídnout místo, kde to půjde v dohledné době.
Ale jinak v zásadě souhlas - přitáhne to i celkem dost gastarbeiterů, vznikne šedá kostka, zahustí se doprava...těch negativních externalit bude nemálo. A mít to v regionu, který má další technologicky zajímavá místa, se může jevit jako nadbytečné. Nicméně byl by to z dalších efektů mladoboleslavské Škodovky, kdy závod jako takový stimuluje pracovní trh a vede k lepším pracovním podmínkám i v závodech mimo areál automobilky. No není to úplně černobílé :-).
Ale jinak v zásadě souhlas - přitáhne to i celkem dost gastarbeiterů, vznikne šedá kostka, zahustí se doprava...těch negativních externalit bude nemálo. A mít to v regionu, který má další technologicky zajímavá místa, se může jevit jako nadbytečné. Nicméně byl by to z dalších efektů mladoboleslavské Škodovky, kdy závod jako takový stimuluje pracovní trh a vede k lepším pracovním podmínkám i v závodech mimo areál automobilky. No není to úplně černobílé :-).
Re: Boj o Líně
Na Moravě je místa dost a D1 je skoro již vertig 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Jed jediné co samosprávy teoreticky drží je přívod vody a výstavbu vysokého napětí. Pozemky jim v krajním případě vyvlastní a i bez té městské vody se teoreticky obejdou. Pravděpodobně se stejně bude muset stavět nový přívod a tak do toho hodí i vlastní úpravnu.
Celé je to typické NIMBY. S tím že se to někdo snaží uměle roubovat na otázku obrany. O to letiště armáda víc jak 20 let nejeví zájem a teď se to někteří snaží prezentovat jako otázku života a smrti. Myslím že dnes už nikdo nepředkládá že budeme vést válku se SRN ani s obnovením železné opony. Což byly jediné důvody proč tam to letiště je.
Uznávám že aeroklubům co tam dne působí se to značně nelíbí, ale má zanedbatelná aktivita několika subjektů blokovat investici která potencionálně vynese stovky miliard? Zcela jistě ne.
Prostě VW nechce jinou lokalitu.Tečka. Berte nebo nechte být a v našem bytostném zájmu je brát.
Mimochodem Vašek se taky zbláznil. Voják na úrovni základny by v žádném případě neměl veřejně komentovat rozhodnutí svých nadřízených. Navíc rozhodnutí která se jich služebně nijak nedotýkají. Navíc za projev co nedávno pronesl by si zasloužil dostat přes hubu.
Re: Boj o Líně
Co se týče Vaška souhlasím. S bytostním zájmem vůbec. Respektive kort když je postaven na vodě.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Baterie jsou budoucnost. Ať už se nám to libí nebo ne. Do deseti let skončí výroba motorů a převodovek. Co budu ti zaměstnanci dělat potom? Z čeho bude stát vybírat daně? Tohle je investice která se plně projení až v třicátých letech a pokud chceme zůstat zemí se silným automobilovým průmyslem tohle je nezbytnost. Například v Maďarsku postaví baterkárnu Číňani. Rádi by stáhli i tuhle investici zájem má i Polsko.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Jop, taky mi to přijde. A to jsme si před časem s double Vendym potykali, takže k němu nemám úplně nestranný vztah a mám tendenci jeho některé nápady spíše omlouvat

Mám celkem důvěru v to, že Volkswagen si tu Plzeň vybral z nějakého dobrého důvodu a že to není jen blízkost dálnice, ale i další pozitiva.
Re: Boj o Líně
Aby bylo jasno naskáču radostí z toho že se má rušit letiště. Jen si myslím že benefity převazují nad negativy.
Re: Boj o Líně
V článku se píše o 4500 zaměstnancích a to mi nepřijde zase moc. To měl Baťa po první světové válce. Na druhou stranu zvlášť v takové díře jako Líně to způsobí místním starosti (kriminalita, hluk, doprava... zkrátka problémy) a sníží se jim tedy kvalita života. Takže v jejich zájmu je, aby to tam nestálo. V zájmu zase jiných skupin je zase se přiživit na takovém projektu, ale ti zpravidla bydlí jinde
Chápu, že se brání a dělal bych to také.
Většinou megalomanské projekty končí špatně, protože způsobí nerovnováhu a oslabí stabilitu systému. To je případ i té Škodovky. Má tak zásadní vliv na celý průmysl a ekonomiku ČR, že to je nebezpečné. Až se složí, tak to půjde jako domino.

Většinou megalomanské projekty končí špatně, protože způsobí nerovnováhu a oslabí stabilitu systému. To je případ i té Škodovky. Má tak zásadní vliv na celý průmysl a ekonomiku ČR, že to je nebezpečné. Až se složí, tak to půjde jako domino.

Re: Boj o Líně
Ono to s celou tou elektromobilitou horké nebude. Už nyní pár automobilek podřazuje. A do hry vstupují syntetická paliva. Predikovat co bude za 12 let, no ..... Gréta se také najednou zamilovala do jádra a kdo by to před časem řekl, že 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Dohoda je taková že motory na fosilní paliva skončí rokem 2035.To že poté budou elektromobily držet větším část trhu je více méně jasné.