Boj o Líně
Re: Boj o Líně
Poté poté, to je dost široký pojem. Já bych spíš řekl že hned poté bude většinový evropský park tvořen starými šunkami alá Kuba.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Nová auta tak podražila, že se na ně lidé nechodí ani dívat
https://www.stream.cz/nemigrovat/spatne ... .seznam.cz
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boj o Líně
Teď už hlásá něco jiného. Konečně se projevila. Hotovej komink aut. Teď tedy hlásá, že je třeba zničit západní kapitalistický, kořistnický systém.
Výchova od rodičů se konečně projevila

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boj o Líně
Přeju vám to. Z celého svého zlomyslného srdce.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boj o Líně
Rozhovor s panem V. Vaškem plk. v.v. o letišti Líně a také o celkovému pohledu na obranyschopnost státu.
https://www.youtube.com/watch?v=77kAxwDuvNY
https://www.youtube.com/watch?v=77kAxwDuvNY
Re: Boj o Líně


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Využili by jsme takové letiště?
Položme si jinou otázku....
Tomu říkám pádný argument.
Ukažte mi v Evropě bojeschopnou armádu..... kromě Ruské.
Dokáže nás vytrhnout jedno letiště V Líních?
Samozřejmě.
Co věta tak tam valí nějaký bullshit. Hlavně kupuje Gripeny co nejsou do amerických kapitalistů.
Položme si jinou otázku....

Tomu říkám pádný argument.
Ukažte mi v Evropě bojeschopnou armádu..... kromě Ruské.

Dokáže nás vytrhnout jedno letiště V Líních?
Samozřejmě.

Co věta tak tam valí nějaký bullshit. Hlavně kupuje Gripeny co nejsou do amerických kapitalistů.

Re: Boj o Líně
Nevím jak to myslíš, ale zkusím odpovědět za sebe.
1) Využili? To letiště je využíváno a to jako dost. Viz výše.
2) Existuje pojem záložní letiště. Přičemž ten neneguje bod 1
3) Místní uživatele evidentně ano viz bod 1 - Armádu také viz bod 2(s přihlédnutím k verbálnímu obratu ve smyslu potřebujeme a teď hupky dupky vlastně nepotřebujeme)
Ovšem co je nejdůležitější, ti lidé co tam žijou to prostě nechtěj. To není jedna paní Havránková, to jsou celé obce vč. krajské města. Chápeš? Umístění zrovna tam má pouze jediné možné vysvětlení a to je infrastruktura respektive nedaleká D5 a Rozvadov. Zaměstnanost - lež, na Plzeňsku k smíchu, vznik míst s vyšší přidanou hodnotou, pche. Montovna jako každá druhá.
1) Využili? To letiště je využíváno a to jako dost. Viz výše.
2) Existuje pojem záložní letiště. Přičemž ten neneguje bod 1
3) Místní uživatele evidentně ano viz bod 1 - Armádu také viz bod 2(s přihlédnutím k verbálnímu obratu ve smyslu potřebujeme a teď hupky dupky vlastně nepotřebujeme)
Ovšem co je nejdůležitější, ti lidé co tam žijou to prostě nechtěj. To není jedna paní Havránková, to jsou celé obce vč. krajské města. Chápeš? Umístění zrovna tam má pouze jediné možné vysvětlení a to je infrastruktura respektive nedaleká D5 a Rozvadov. Zaměstnanost - lež, na Plzeňsku k smíchu, vznik míst s vyšší přidanou hodnotou, pche. Montovna jako každá druhá.
Vašek? Jojo. Smutné.Co věta tak tam valí nějaký bullshit. Hlavně kupuje Gripeny co nejsou do amerických kapitalistů.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
1. Bylo myšleno k obraně státu.
To že tam sídlí pár aeroklubů a malých společností opravdu neberu jako relevantní využití takového letiště.
2. Záložních letišť je na velikost naší republiky víc než dost.
3. Znovu v rozhovoru myšleno z hlediska obrany státu. Armáda ho k ničemu přes 20 tet nepotřebovala a rozhodně to nevypadá že by se na tom mělo něco měnit.
To že lidé nechtějí fabriky za barákem tak většinou bývá. Spíš by mě překvapil opak. Ovšem od činění strategických rozhodnutí je stát potažmo vláda. Ne piloti ani místní. Celé to značně připomíná zrod železnice a odpor některých měst kvůli tomu že by museli zbourat hradby. Jaká je nezaměstnanost dnes je úplně irelevantní. Musíme se dívat jaká bude kolem roku 2030 a to 3,5% už jistě nebudou. Škodovka ostatně už řekla že tam chce přesouvat zaměstnance z jejích rušených provozů.
To že tam sídlí pár aeroklubů a malých společností opravdu neberu jako relevantní využití takového letiště.
2. Záložních letišť je na velikost naší republiky víc než dost.
3. Znovu v rozhovoru myšleno z hlediska obrany státu. Armáda ho k ničemu přes 20 tet nepotřebovala a rozhodně to nevypadá že by se na tom mělo něco měnit.
To že lidé nechtějí fabriky za barákem tak většinou bývá. Spíš by mě překvapil opak. Ovšem od činění strategických rozhodnutí je stát potažmo vláda. Ne piloti ani místní. Celé to značně připomíná zrod železnice a odpor některých měst kvůli tomu že by museli zbourat hradby. Jaká je nezaměstnanost dnes je úplně irelevantní. Musíme se dívat jaká bude kolem roku 2030 a to 3,5% už jistě nebudou. Škodovka ostatně už řekla že tam chce přesouvat zaměstnance z jejích rušených provozů.
Re: Boj o Líně
baterkárna je prostě jen další fabrika, srovnávat to ke zrodu železnice je velmi zábavné.



Re: Boj o Líně
Nemyslím že na celkové změně pohonu automobilů je něco zábavného. Od doby co jsme vyměnili koně za spalovací motory to nic takového nebylo.
Když se zaváděla železnice tak také mnoho lidí nedohlédlo jaký to má význam. Realita je takové že buď se u nás budou vyrábět baterie a upevníme si pozici v automobilovém průmyslu nebo nás předběhnou ostatní. Což na naší republiku bude mí nedozírné následky. Tak to prostě je.
Když se zaváděla železnice tak také mnoho lidí nedohlédlo jaký to má význam. Realita je takové že buď se u nás budou vyrábět baterie a upevníme si pozici v automobilovém průmyslu nebo nás předběhnou ostatní. Což na naší republiku bude mí nedozírné následky. Tak to prostě je.
Re: Boj o Líně
zábavné je tvé přirovnání fabriky na baterky, s důrazem na slovo fabrika, ke stavění železnic.
Realita je taková, že pokud se rozběhne elektromobilita dle plánů EU, tak to bude mít výsledek ten, že zmizí mnoho storjírenských forem, a také se podstatně zmenší objem výroby. Proč? Protože lidový vůz co by elektromobil prostě neuděláš. Pro představu nejlevnější elektromobil, který se dá označit jako rodinný je Dacia Spring, který stojí 511 tisíc Kč. A označovat Spring jako rodinný je už silně na hraně, protože je stejně velký jako nebožtík Škoda City. No a levnější to neuděláš, protože nejdražší jsou baterie vyrobené ze vzácných kovů. Takže pokud nenajdeš obrovské, ale fakt obrovské naleziště těchto kovů, tak na to, že elektromobily nahradí vozy se spalovákem můžeš zapomenout. Jinými slovy gigafaktory je zajímavá investice, ale není to přelomová investice nebo dokonce revoluční investice. Je to prostě jen fabrika na baterky.
Takže suma sumárum přechod na elektromobilitu bude mít pro náš průmysl obrovské následky, ať už tady ta baterkárna bude nebo nebude. A ví to všichni.
Realita je taková, že pokud se rozběhne elektromobilita dle plánů EU, tak to bude mít výsledek ten, že zmizí mnoho storjírenských forem, a také se podstatně zmenší objem výroby. Proč? Protože lidový vůz co by elektromobil prostě neuděláš. Pro představu nejlevnější elektromobil, který se dá označit jako rodinný je Dacia Spring, který stojí 511 tisíc Kč. A označovat Spring jako rodinný je už silně na hraně, protože je stejně velký jako nebožtík Škoda City. No a levnější to neuděláš, protože nejdražší jsou baterie vyrobené ze vzácných kovů. Takže pokud nenajdeš obrovské, ale fakt obrovské naleziště těchto kovů, tak na to, že elektromobily nahradí vozy se spalovákem můžeš zapomenout. Jinými slovy gigafaktory je zajímavá investice, ale není to přelomová investice nebo dokonce revoluční investice. Je to prostě jen fabrika na baterky.
Takže suma sumárum přechod na elektromobilitu bude mít pro náš průmysl obrovské následky, ať už tady ta baterkárna bude nebo nebude. A ví to všichni.



Re: Boj o Líně
Ale ano. Asie nám ukazuje že lze vyrobit relativně levný elektromobil. Ostatně Hyundai už oznámil že vyvíjí levné " masové" auto. Ovšem nebude to auto co by ujelo 500 km na jedno nabití.
No a levnější to neuděláš, protože nejdražší jsou baterie vyrobené ze vzácných kovů. Takže pokud nenajdeš obrovské, ale fakt obrovské naleziště těchto kovů, tak na to, že elektromobily nahradí vozy se spalovákem můžeš zapomenout.
Podotkl bych dnes. Před sto a více lety byl automobil také výsadou bohatých. Změnila to masová výroba a nové technologie.
Je to strategická investice.Jinými slovy gigafaktory je zajímavá investice, ale není to přelomová investice nebo dokonce revoluční investice. Je to prostě jen fabrika na baterky.
Re: Boj o Líně
Ci to nie je tým, že neďaleko bolo ohlásené veľké nálezisko litia, v Cinovci. Vtedy by to už dávalo väčší zmysel - aj strategický, ved z ČR by sa stal ekvivalent ropného emiratu..
Re: Boj o Líně
1. a já to v tomto bodě myslel ve vztahu lidí žijících v tomto regionu a dopadu letiště na něj, což je dle mého názoru také relevantní1. Bylo myšleno k obraně státu.
To že tam sídlí pár aeroklubů a malých společností opravdu neberu jako relevantní využití takového letiště.
2. Záložních letišť je na velikost naší republiky víc než dost.
3. Znovu v rozhovoru myšleno z hlediska obrany státu. Armáda ho k ničemu přes 20 tet nepotřebovala a rozhodně to nevypadá že by se na tom mělo něco měnit.
To že lidé nechtějí fabriky za barákem tak většinou bývá. Spíš by mě překvapil opak. Ovšem od činění strategických rozhodnutí je stát potažmo vláda. Ne piloti ani místní. Celé to značně připomíná zrod železnice a odpor některých měst kvůli tomu že by museli zbourat hradby. Jaká je nezaměstnanost dnes je úplně irelevantní. Musíme se dívat jaká bude kolem roku 2030 a to 3,5% už jistě nebudou. Škodovka ostatně už řekla že tam chce přesouvat zaměstnance z jejích rušených provozů.
2. na západě? Nebo, na v případě konflitku exponovaném východě?
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/letis ... -zpravy_vb
https://plzenska.drbna.cz/zpravy/10027- ... -internetu (veletoč jsem již zmiňoval, odpověď na otázku zda by to bylo Černochové jedno, kdyby vládli Babišovci nepožaduji

3. jistě v rozhovoru, já jsem mluvil za sebe. Ten rozhovor je, no, už jsem k němo něco napsal.
Elektromobilita v takové podobě jak ji zelení nastínili je utopie. Již dnes velcí hráči automobilového průmyslu otáčí, viz BMW, Toyota. Ovšem jsou někteří kteří jdou zaslepeně dál Sttelantis a bohužel i VW. V podstatě to dopadne tak, že evropští výrobci půjdou do marginality a vládnout začnou japíci s korejci a asi i Čínou. Ti totiž ještě pragmaticky myslí. Ještě dodám že mám namysli elektromobilitu v současné podobě. Zda-li někdo vyvine nějakou přelomovou technologii, která by dávala smysl, což nyní silně absentuje, může pak být opravdu revolucí.
Strategická investice je subjektivní dojem, i přes vládní prohlášení. Několik stále omýlaných výhod je dokonce čistou lží. Je to prostě baterkárna pro zahraniční dělníky. S tim se smiř, ale nepřesvědčuji tě



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
S Čínou která jede tvrdě elektromobilitu (patrně víc než kdokoli na západě)? Vládnout začnou ti kteří s co největší efektivitou vyrobí elektrické auto. Tak to prostě bude. Jak by řekl klasik "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.“
Re: Boj o Líně
China is mad about electromobiles. Skratka to tak je, každý to tam chce, kto skúsil. A vznikajú tam úplne nové automobilové značky, napr automobily začína vyrábať Xiaomi, značky ako CEVT (Volvo, Lotus, Polestar), BYD (Build Your Dream, čínska obdoba BMW) a mnohe! ďalšie.
Re: Boj o Líně
Který levný čínský elektromobil máš na mysli? Geely Geometry C, který se v USA předává za 21,5 tisíce USD? Tu lidovku máš prosím kde? 
Nejdražší na elektromobilu je baterie, abys baterii mohl levně a masově vyrábět, tak potřebuješ obrovská naleziště litia. A aby byla těžba levná, tak musíš zavřít oči nad ekologií. Což nepůjde, protože nejsme ČLR.
Takže ne, není to strategická investice. Je to běžná investice. Ten automobilový průmysl to u nás zkrátka a prostě nezachrání. se s tím smiř.
edit: no ta bene nám tady ještě vstupuje ono slavné vodíkové hospodářství

Nejdražší na elektromobilu je baterie, abys baterii mohl levně a masově vyrábět, tak potřebuješ obrovská naleziště litia. A aby byla těžba levná, tak musíš zavřít oči nad ekologií. Což nepůjde, protože nejsme ČLR.
Takže ne, není to strategická investice. Je to běžná investice. Ten automobilový průmysl to u nás zkrátka a prostě nezachrání. se s tím smiř.
edit: no ta bene nám tady ještě vstupuje ono slavné vodíkové hospodářství



Re: Boj o Líně
Plány jsou od toho, aby se měnily

Re: Boj o Líně
Čínou jsem myslel zejména MG, přičemž co povede prodejním žebříčkům zda čtyřválcová 1,5 tka za půl mega či elektro za mega si fakt iluzi nedělám. A Číňani budou přibývat, tím spíše co bude ubývat nabídka normálních aut. Viz Ford atd.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"