Boj o Líně
Re: Boj o Líně
Po automobilní vsuvce klidně můžeš Flogere. Líně jsou nejzápadněji situované letiště republiky. Kvalitativně dobré, s potřebnou leteckou infrastrukturou a ještě možným potenciálem. Jak ve vojenském tak civilním využití. Jako takové má pro republiku v současné bezpečnostní situaci vcelku podstatný význam. Fakt ho zlikvidujeme?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Ano , spis tady rozebirame ,zda ma takova obet smysl. Muze se nam to v budoucnu vymstit. Nicmene, vsechna znama letiste budou zasazena jakozto prvni cil.
Kdyby vlada,dojednala s investorem desitku jednotek zpevnenych primych useku dalnic ,kazdy jeden v delce 3km bylo by to strategicky vyhodnejsi.
Kdyby vlada,dojednala s investorem desitku jednotek zpevnenych primych useku dalnic ,kazdy jeden v delce 3km bylo by to strategicky vyhodnejsi.
Re: Boj o Líně
Myslím, že bude vhodnejšie, keď začnete činnosť na letisku Ostrava-Mosnov, kde je 4km dráha a potom sa uvidí..
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Boj o Líně
V současné bezpečnostní situaci má pro republiku smysl letiště, které dokáže přijmout 48 F-15E a půl roku jím poskytovat zázemí při 95,9% missionZemakt píše: ↑8/11/2022, 19:14 Po automobilní vsuvce klidně můžeš Flogere. Líně jsou nejzápadněji situované letiště republiky. Kvalitativně dobré, s potřebnou leteckou infrastrukturou a ještě možným potenciálem. Jak ve vojenském tak civilním využití. Jako takové má pro republiku v současné bezpečnostní situaci vcelku podstatný význam. Fakt ho zlikvidujeme?
capable rate a takové v ČR není. Možná by bylo lepší řešit tento problém, než nějakou skororuinu pro 8 L-159.
Re: Boj o Líně
Záložní. Záložní Tome. S civilním provozem 5 největším. Nejzápadněji. Není to jen o F/A, ale taky o všem okolo. Vrtáky, dopravka, výcvik.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Podobných záložních letišť je v ČR jak ... hodně. Chceme snad v budoucnu bojovat s Německem? O čem okolo? O zodolněných krytech pro Migi které jsou je pro západní letadla nepožitelné? Protože nic jiného vojensky významného tam reálně není. Vyjma pár hangárů a zdevastovaného zázemí letecké základny.
Ovšem s jakým provozem, že. Že se tam natlačlio množství aeroklubů je hezké, ale celkově k ničemu.
Ovšem s jakým provozem, že. Že se tam natlačlio množství aeroklubů je hezké, ale celkově k ničemu.
Re: Boj o Líně
Právě jsi to, Zemakt, naťukl - nejzápadnější zodolněné letiště. Tam by bylo ideální druhé letiště pro nové letouny, je to nejdál od východních hranic, nejblíže na západ. A to počítám i pro transportní stroje zajišťující logistiku vševojskovou, ale i leteckou ( náhr, díly, oleje, mazadla Made in USA pro stroje společnosti LM).
Plzeň je strategické město se silniční a železniční křižovatkou.
Plzeň je strategické město se silniční a železniční křižovatkou.
Re: Boj o Líně
Když chci mít v dnešní době letiště na západě, tak hrozbu vidím na východě a naopak. Doba trošku pokročila.



Re: Boj o Líně
Nemohu myslet jako před sedmdesáti lety. Moderní létající aparáty nefungují z travnatých VPD, jako dřívější stroje. Musím přemýšlet nikoliv takticky, ale operačně. Potřebuji nějakou 200 - 300 km hloubku, o kterou mohu letadla odsunout v případě posunu bojiště na naše území. Přeci nebudu létat z Neuburgu n. Dunajem, když bojiště přeleze řeku Moravu a Beskydy.
Re: Boj o Líně
To už jsem kdysi četl. Akorát místo "na elektromobilitu" tam bylo "ke komunismu".
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boj o Líně
Myslím,že letiště v Líních nějaký valný vojenský význam nemá.Nedaleko jsou letiště v Bechyni či Plané u ČB,kde navíc jsou dráhy v původní délce 2500 metrů a ne zkrácená na 1400 metrů jako v Plzni.
Tím,ale nechci říct,že se má letiště zlikvidovat.Ta fabrika Plzensku nic nepřinese,přes všechna ujištování tam stejne budou dělat hlavně zahraniční dělníci.Český člověk už prostě dnes nechce dělat u pásu na nepřetržitý provoz.Sám dělám ve velké německé firmě a ačkoliv plat je zde nadprůměrný,tak stejně už nabírají ukrajince či bulhary.Češi nemají zájem.Hlavně je směšná ta představa,že ta fabrika zachrání náš automobilový průmysl jak tvrdí naše vláda.Už vidím jak se zaměstnanec třeba ze Škodovky ve Vrchlabí stěhuje na ubytovnu do Plzně,aby mohl dělat v gigafactory.
A pokud by tam ta továrna nakonec byla,tak se tam vejde v pohodě i s fungujícím letištěm.V nouzovém případě z letištěm trošku menším,či letištěm bez pojížděčky,ale prostě to letiště by tam mohlo v pohodě fungovat dál,ale tady je divné,že je snaha to letiště za každou cenu zlikvidovat a pak se uvidí...Přitom všude na západě je běžné,že výrobní haly se staví v těsné blízkosti letiště,je to prostě výhodné.Např. v Jihlavě se minimálně dvacet let snažili postavit asfaltovou dráhu zdejšího letiště a zdejší zahraniční firmy s toho byly nadšené..
Ohledně Václava Vaška,tak ocenuju jeho snahu o záchranu letiště.Ve spoustě věcí má pravdu,ale jinak v posledních vystoupeních či rozhovorech působí hrozně zapškle a kolikrát povídá úplné hlouposti.
Tím,ale nechci říct,že se má letiště zlikvidovat.Ta fabrika Plzensku nic nepřinese,přes všechna ujištování tam stejne budou dělat hlavně zahraniční dělníci.Český člověk už prostě dnes nechce dělat u pásu na nepřetržitý provoz.Sám dělám ve velké německé firmě a ačkoliv plat je zde nadprůměrný,tak stejně už nabírají ukrajince či bulhary.Češi nemají zájem.Hlavně je směšná ta představa,že ta fabrika zachrání náš automobilový průmysl jak tvrdí naše vláda.Už vidím jak se zaměstnanec třeba ze Škodovky ve Vrchlabí stěhuje na ubytovnu do Plzně,aby mohl dělat v gigafactory.
A pokud by tam ta továrna nakonec byla,tak se tam vejde v pohodě i s fungujícím letištěm.V nouzovém případě z letištěm trošku menším,či letištěm bez pojížděčky,ale prostě to letiště by tam mohlo v pohodě fungovat dál,ale tady je divné,že je snaha to letiště za každou cenu zlikvidovat a pak se uvidí...Přitom všude na západě je běžné,že výrobní haly se staví v těsné blízkosti letiště,je to prostě výhodné.Např. v Jihlavě se minimálně dvacet let snažili postavit asfaltovou dráhu zdejšího letiště a zdejší zahraniční firmy s toho byly nadšené..
Ohledně Václava Vaška,tak ocenuju jeho snahu o záchranu letiště.Ve spoustě věcí má pravdu,ale jinak v posledních vystoupeních či rozhovorech působí hrozně zapškle a kolikrát povídá úplné hlouposti.
Re: Boj o Líně
... a sehnat si jednorožce.

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boj o Líně
Automobil na spalovací pohon zvítězil nejen nad koňmi, ale - budeš se divit - i nad elektromobily.
Ty se totiž objevily dříve než spalovací. Jenže byly ve všech ohledech horší.
Sni dál.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Boj o Líně
Nemohlo. Legislativně je to nemožné. Navíc pokud okolní obce budou trvat na vzdálenosti od výrobních objektů víc jak kilometr je nevyhnutelné stavět přímo na dráze.Matesaax píše: ↑8/11/2022, 22:13 A pokud by tam ta továrna nakonec byla,tak se tam vejde v pohodě i s fungujícím letištěm.V nouzovém případě z letištěm trošku menším,či letištěm bez pojížděčky,ale prostě to letiště by tam mohlo v pohodě fungovat dál,ale tady je divné,že je snaha to letiště za každou cenu zlikvidovat a pak se uvidí...]
Tak nadšené že na to nedali ani korunu. Jinak dělat v Jihlavě asfaltovou VPD je ekonomická zvrácenost.Přitom všude na západě je běžné,že výrobní haly se staví v těsné blízkosti letiště,je to prostě výhodné.Např. v Jihlavě se minimálně dvacet let snažili postavit asfaltovou dráhu zdejšího letiště a zdejší zahraniční firmy s toho byly nadšené..
Re: Boj o Líně
Holt jak jsme se dobrovolně vzdali staletí kultivovaného náboženství, tak nám ta náboženská potřeba samovolně vystrkuje růžky kde se jí zamane. Víra v lepší budoucnost, víra ve vegetariánství, víra v záchranu planety, víra v klima a obnovitelné zdroje, víra ve vědu, víra v elektromobilitu, jak vidíme na příspěvku výše.
U všeho toho lze rozpoznat znaky náboženství.
Přesvědčení o vlastní nezpochybnitelné pravdě. Hledání jistoty v něčem větším, než jsem já. Vkládání iracionální neodůvodněné naděje do "budoucnosti" nebo nevyhnutelného "osudu". Odmítání čehokoliv, co by moji víru mohlo zpochybnit. Falešně zposvátnělá projekce vlastní nejistoty.
Nojo, humanističtí osvícenci si mysleli, že náboženské tmářství potlačí a místo toho mu vydláždili cestu...
U všeho toho lze rozpoznat znaky náboženství.
Přesvědčení o vlastní nezpochybnitelné pravdě. Hledání jistoty v něčem větším, než jsem já. Vkládání iracionální neodůvodněné naděje do "budoucnosti" nebo nevyhnutelného "osudu". Odmítání čehokoliv, co by moji víru mohlo zpochybnit. Falešně zposvátnělá projekce vlastní nejistoty.
Nojo, humanističtí osvícenci si mysleli, že náboženské tmářství potlačí a místo toho mu vydláždili cestu...
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Z mého pohledu je vhodné se bavit o ceně elektromobility. Nevytrhávat z toho "jen" výrobu, nebo dokonce "jen" těžbu. Já o žádných skutečně komplexních analýzách či dokonce studiích nevím - a to jsem svým způsobem i trošku z oboru. Což je vlastně docela zvláštní, protože fóra jsou plná "odborníků", jenže drtivá většina z nich má nadhled a know-how Petra Millera. Zároveň je vybavena citem a komunikačními dovednostmi odpovídajícími tanku typu Sherman.skelet píše: ↑8/11/2022, 17:37 Nebavíme se o jízdních vlastnostech, ale o ceně výroby. Cena výroby baterky je z obrovské části tvořená surovinami. Aby se zlevnila cena surovin, tak jich prostě musí být hodně. Těžba lithia není extra ekologická, což cenu zvyšuje (tam kde se dbá na ekologii). Cena na recyklaci baterek taky není nízká a s jejím rozšiřováním se ten tlak na recyklaci bude zvyšovat (teď se prostě pošlou do ČLR nebo do jiného státu, kde na ekologii serou).
Jsem naprosto přesvědčený, že s rostoucími objemy výroby (a těžby) bude cena výrazně klesat. Dokonce se domnívám, že se i dnešní elektromobil (myšleno vyrobený současnými technologiemi) může z hlediska pořizovacích nákladů dostat na nižší částky, než auta s konvenčními pohonnými systémy. Ale k tomu musí vzniknout právě ty "gigafactory" a dost možná kopnout u Cínovce do kopce.
Octavia Style s 1.0 TSI (81 kW) a automatem stojí dnes 706 tisíc bez příplatků. 2.0 TSI (140 kW) se stejnou výbavou 856 tisíc. Hybridní 1.4 TSI (150 kW) pak 925 tisíc. Rozdíl mezi 1.0 a 2.0 je dvojnásobný oproti rozdílu mezi 2.0 a hybridem. Takže levné to není, ale ve srovnání s podobnými konvenčními pohonnými systémy to už nebývá úplně extrémní. Třeba u Toyoty to bylo hodně podobné. Ale najdeme samozřejmě i případy, kde je příplatek za hybridní variantu větší.Hybridy jako takové nejsou nijak levné, a pokud jsou, tak je to mikrohybrid nebo mild hybrid.
Pro mě to není ani tak o pořizovací ceně, jako o neefektivitě daného systému na dlouhé trasy. A já jezdím delší trasy (50+ km) možná v 95%, kdy sednu do auta. Jezdit s pixlou z 95% do 20 km po Praze, tak je moje situace úplně jiná a asi už v téhle chvíli bych dal minimálně hybridu, ale dost možná i plnému elektromobilu šanci. Třeba v rámci dlouhodobější zápůjčky, ale šanci bych mu dal.Já proti elektromobilům jako technice nic nemám a ani nemám odpor proti jeho nákupu, ale poměr ceny/výkonu je stále příliš vysoká a díky ceně surovin baterií bude dlouhá ještě hodně dlouho.
Mě takyOsobně mě to více táhne k palivovým článkům (metanol nebo vodík), kde se toho dá masovou výrobou dost cenově srazit, a co se týče životnosti a užívání jsi na tom podobně jako u fosilních paliv.

Re: Boj o Líně
1) Cena baterií v současnosti není ani tak o samotné výrobě, ale o ceně surovin, tolik slova několika CEO automobilek. Takže mít vlastní baterkárnu je fajn, ale bez levných zdrojů surovin tu cenu moc nesrazíš. Takže se vracíme zase k tomu co jsem psal na začátek. Bez levného zdroje surovin dojde k likvidaci automobilového průmyslu jak jej známe. Prostě to bude jen pro lidi co si mohou dovolit automobily za 600 tisíc a více.
2) Tebou uvedené ceny nejsou nízké, a je to dáno tím, že OCtavia IV je plug-in hybrid. Tedy spalovák + relativně hodně baterek. Platí tedy to co jsem psal, hybridy umí být relativně levné, ale musí to být mikrohybridy nebo mild hybridy, kde jsou "malé baterie".
3) Ano, pokud 99% mých tras bude do 50km denně, tak si koupím ten levný elektromobil a lá BYD Dolphin s dojezdem 200km (v reálu bude tak 150km), nicméně pokud s tím budu jezdit nad tuto hodnotu, tak se už budu hodně škrábat na hlavě. V reálu s tím BYD Doplhin budu rád, když dojedu z Ostravy do Brna, přičemž mě bude stát "majlant". Tedy budu volit vlak, a když budu často volit vlak nebo autobus, tak nebudu mít potřebu si koupit BYD Dolphin. A ty pojížďky budu řešit MHD, taxi/Uber nebo car sharingem. A když k tomuto závěru dojde většina uživatelů, tak produkce automobilek zákonitě klesne = likvidace autoprůmyslu jak jej známe.
Proto ta baterkárna není strategická investice, je jen prostě objemově velká.
4) Ano, budoucnost je v elektromobilitě, ale nemyslím si, že zdrojem energie budou baterie. Tím bude buď spalovací motor (co by generátor) nebo palivový článek.
edit: když se dívám na reálný dojezd té hybridní OCtavie, tak čistě na baterky ujede 60km (papírová hodnota)
2) Tebou uvedené ceny nejsou nízké, a je to dáno tím, že OCtavia IV je plug-in hybrid. Tedy spalovák + relativně hodně baterek. Platí tedy to co jsem psal, hybridy umí být relativně levné, ale musí to být mikrohybridy nebo mild hybridy, kde jsou "malé baterie".
3) Ano, pokud 99% mých tras bude do 50km denně, tak si koupím ten levný elektromobil a lá BYD Dolphin s dojezdem 200km (v reálu bude tak 150km), nicméně pokud s tím budu jezdit nad tuto hodnotu, tak se už budu hodně škrábat na hlavě. V reálu s tím BYD Doplhin budu rád, když dojedu z Ostravy do Brna, přičemž mě bude stát "majlant". Tedy budu volit vlak, a když budu často volit vlak nebo autobus, tak nebudu mít potřebu si koupit BYD Dolphin. A ty pojížďky budu řešit MHD, taxi/Uber nebo car sharingem. A když k tomuto závěru dojde většina uživatelů, tak produkce automobilek zákonitě klesne = likvidace autoprůmyslu jak jej známe.
Proto ta baterkárna není strategická investice, je jen prostě objemově velká.
4) Ano, budoucnost je v elektromobilitě, ale nemyslím si, že zdrojem energie budou baterie. Tím bude buď spalovací motor (co by generátor) nebo palivový článek.
edit: když se dívám na reálný dojezd té hybridní OCtavie, tak čistě na baterky ujede 60km (papírová hodnota)



Re: Boj o Líně
Ovšem i pro pohon auta s vodíkovým článkem je třeba baterie.
