Boj o Líně
Re: Boj o Líně
to sice ano, ale v případě Toyoty Mirai se bavíme o 84 článcích, když to u Tesla S je 7104 článků. Takže se bavíme v úplně jiných dimenzích.
https://elektrickevozy.cz/clanky/vodiko ... -az-650-km
https://oenergetice.cz/cista-mobilita/a ... -2012-2016
https://elektrickevozy.cz/clanky/vodiko ... -az-650-km
https://oenergetice.cz/cista-mobilita/a ... -2012-2016



Re: Boj o Líně
Předpokládám že se vodík prosadí spíš v nákladní dopravě a tam budou třeba větší baterie.
Re: Boj o Líně
ty baterie tam jsou potřebné z jiného důvodu, ale stále se pohybuješ v jiných dimenzích, proti baterkovým elektromotorům.
A pokud se ti spustí vodíkové (metanolové) hospodářství, tak ti objemem produkce dříve nebo později vytlačí ty baterky. Alespoň v logistice.
A pokud se ti spustí vodíkové (metanolové) hospodářství, tak ti objemem produkce dříve nebo později vytlačí ty baterky. Alespoň v logistice.



Re: Boj o Líně
Dobře vím proč tam ta baterie je a náklaďák ji bude logicky potřebovat větší.
Nevěřím tomu že se to široce prosadí v osobních autech.Jediné co by to mohlo ovlivnit by bylo kdyby nějaká automobilka vyrobila vodíkové auto keré bude výrazně levnější nebo výhodnější než elektromobil (jak provozně tak pořízením). Zatím nic takového nevidím ani v plánech. Třeba ona Mirai stojí v základu milion sedm set tisíc. Tesla 3 pokud vím stojí kolem milionu a půl.
Nevěřím tomu že se to široce prosadí v osobních autech.Jediné co by to mohlo ovlivnit by bylo kdyby nějaká automobilka vyrobila vodíkové auto keré bude výrazně levnější nebo výhodnější než elektromobil (jak provozně tak pořízením). Zatím nic takového nevidím ani v plánech. Třeba ona Mirai stojí v základu milion sedm set tisíc. Tesla 3 pokud vím stojí kolem milionu a půl.
Re: Boj o Líně
Mirai je oproti Tesle v podstatě kusovka. Ten rozdíl je tedy marginální.
Ještě bych zareagoval na Hanse a onu servisní nákladavost elektromobilů (současnou):
https://autobible.euro.cz/studie-naklad ... m-motorem/
https://cnn.iprima.cz/majitel-elektromo ... tiky-19848
Ještě bych zareagoval na Hanse a onu servisní nákladavost elektromobilů (současnou):
https://autobible.euro.cz/studie-naklad ... m-motorem/
https://cnn.iprima.cz/majitel-elektromo ... tiky-19848


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Treba brať do úvahy fakt, že zatiaľ čo spaľovacie motory sú za tých vyše 100r vychytane a potenciál ich zlepšenia nie je veľký, čo sa týka elektromobilov a najmä ich batérií je ich potenciál rastu enormný.
Re: Boj o Líně
Scotty hezký pokus, ale
Toyota Mirai má rozměry 4 975 × 1 885 × 1 470 mm a hmotnost 1 920 kg
Tesla 3 má rozměry 4 694 × 1 933 × 1 442 mm a hmotnost 1 844 kg
už jen z těch rozměrů je jasné, že se jedná o jiné třídy vozidel
Konkurentem pro Mirai je Tesla S, a ta má rozměry následující 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, hmotnost 2 316 kg
Ostatně i ve všech testech je Mirai porovnávána s modelem S nebo Y (ale to je SUV).
A tam už cenově vítězí Mirai (proti S) nebo je to plichta (proti Y).
A to se bavíme o malosériové výrobě, jak správně podotkl Zemakt.
Toyota Mirai má rozměry 4 975 × 1 885 × 1 470 mm a hmotnost 1 920 kg
Tesla 3 má rozměry 4 694 × 1 933 × 1 442 mm a hmotnost 1 844 kg
už jen z těch rozměrů je jasné, že se jedná o jiné třídy vozidel
Konkurentem pro Mirai je Tesla S, a ta má rozměry následující 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, hmotnost 2 316 kg
Ostatně i ve všech testech je Mirai porovnávána s modelem S nebo Y (ale to je SUV).
A tam už cenově vítězí Mirai (proti S) nebo je to plichta (proti Y).
A to se bavíme o malosériové výrobě, jak správně podotkl Zemakt.



Re: Boj o Líně
Třeba Tesla 3 má větší zavazadlový prostor. Bohužel u Mirai se mi nepodařilo najít vnitřní roztěry které jsou asi podstatnější než vnější.
Třeba výkonem je Mirai proti Tesle S dost ořezávátko.
I elektromobil je v porovnání s masovou produkcí jiných aut malosériovka.A to se bavíme o malosériové výrobě, jak správně podotkl Zemakt.
Re: Boj o Líně
rozvor napoví
Mirai - 2920mm
Tesla 3 - 2875mm
Tesla S - 2960mm
I z toho je jasné, že porovnávání Mirai proti Tesla 3 je takové.. aby to vyšlo.
Mirai - 2920mm
Tesla 3 - 2875mm
Tesla S - 2960mm
I z toho je jasné, že porovnávání Mirai proti Tesla 3 je takové.. aby to vyšlo.



- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Tu studii servisních nákladů bych si rád pročetl, neměl bys zdroj? Chvilku jsem hledal, ale nenašel. Možná ta studie byla placená. Z článku není patrné, jestli jsou náklady vztažené na jednotkovou opravu, nabo na jednotkový rok provozu. Také nevíme, zda neporovnávají (záměrně přeženu) Teslu S a Škodu Fabia, resp. zda vzorek elektrických aut není v obecné rovině v jiném segmentu. A už vůbec nevíme, jestli se zaměřujeme na oblast pohonu, nebo na nějaké další vychytávky. Ale mít tu studii k dispozici, tak pravděpodobně dokážeme tohle všechno zodpovědět.Zemakt píše: ↑9/11/2022, 12:32 Ještě bych zareagoval na Hanse a onu servisní nákladavost elektromobilů (současnou):
https://autobible.euro.cz/studie-naklad ... m-motorem/
https://cnn.iprima.cz/majitel-elektromo ... tiky-19848
Článek na CNNPN mě příliš nezaujal. Nedokážu souznít s tvrzením, že elektromobil na pneumatikách utratí 3x více, než konvenční obdoba.
Z mého pohledu by bylo optimální mít analýzu nějakého obojetného modelu. Tzn. ideálně porovnat třeba Hyundai Kona a Kona-E. Hyundai určitě už relevantní data mít bude - a časem jich bude víc a víc.
Re: Boj o Líně
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-pri ... en/2283111
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-pri ... en/2283111


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Jo. Další finálně zvažovaná lokalita pro výrobu baterií byla Bochoř. 

Re: Boj o Líně
k čemu ten smích? je to nějakých 90km do Nošovic a cca 140km do Žiliny. Takže jsem to odhadl plus mínus dobře 




Re: Boj o Líně
Porad tady mame Dolni Lutyne/Vernovice. Obrovsky pozemek rovny jak letiste. Taky se mu tak rika.Sam pamatuji jak se srovnaval laserovym gejdrem pro sadbu zeli.
Mela tam byt Hyunday ,ale ta si vybrala jine pole se zelim. Podstata je ta ,ze kdyz ta hlavka vyroste ,musi kombajn jezdit po rovnem a riznout ji presne do nozky.
Jenze,na ulozeni vajec do hnizda tam na jare lita nejaky ptak.
Vsichni se tam modlili aby zustat roztlapeny na celnim skle nejakeho vlaku na Bohumin.
Ale ten operenec tam furt je.
Takze muzeme zalozit vlakno. ,,Operenec versus Line,,.
Mela tam byt Hyunday ,ale ta si vybrala jine pole se zelim. Podstata je ta ,ze kdyz ta hlavka vyroste ,musi kombajn jezdit po rovnem a riznout ji presne do nozky.
Jenze,na ulozeni vajec do hnizda tam na jare lita nejaky ptak.
Vsichni se tam modlili aby zustat roztlapeny na celnim skle nejakeho vlaku na Bohumin.
Ale ten operenec tam furt je.

Takze muzeme zalozit vlakno. ,,Operenec versus Line,,.
Re: Boj o Líně
Jen to že je to další vojenské letiště.
Re: Boj o Líně
Asi Scotty nevnímáš pointu proč prudím.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Lidi/region, poloha.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Investor soudí že je to pro něj zajímavá poloha. No a jak už jsem psal. Je třeba se dívat na potřebu pracovních míst ne dnes, ale za deset let.