
Boj o Líně
Re: Boj o Líně
A jak už jsem psal zrovna zde, na Plzeňsku, je to lichý argument. Ale to už se oba opakujeme. Nic, uvidíme co přinese čas 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Nelze posuzovat vybudované zodolněné letiště pouze dnešním pohledem. Pokud vláda mezi občanskou veřejnost vysílá, že jsme ve válce, tak nemůže takovéhle objekty likvidovat. I kdyby se třeba s Líněmi nepočítalo pro bojový provoz, stále lze takovéhle letiště využívat jako klamnou základnu.
Když se dnes podíváme na boje mezi UA a RF, velmi dobře si vedou salvové raketomety. My jsme je zrušili před 12 lety a dnes bychom potřebovali alespoň ty RM-70, než pořídíme novější. Až budeme potřebovat zodolněná letiště, tak budeme mít o Líně méně. Letiště Bechyně vyžaduje totální generálku a Budějovice neprovozují celou délku ani šířku VPD.
Oba výše zmíněné případy mi připomínají situaci, kdy generál Fink uzavíral Švejkův případ převléknutí do ruské uniformy slovy: "To může udělat jenom blbec!" Švejk měl silnou polehčující okolnost neboť byl již před válkou vojenskou lékařskou komisí superarbitrován pro notorickou blbost.
https://www.youtube.com/watch?v=Xag0bhTgh8s
Když se dnes podíváme na boje mezi UA a RF, velmi dobře si vedou salvové raketomety. My jsme je zrušili před 12 lety a dnes bychom potřebovali alespoň ty RM-70, než pořídíme novější. Až budeme potřebovat zodolněná letiště, tak budeme mít o Líně méně. Letiště Bechyně vyžaduje totální generálku a Budějovice neprovozují celou délku ani šířku VPD.
Oba výše zmíněné případy mi připomínají situaci, kdy generál Fink uzavíral Švejkův případ převléknutí do ruské uniformy slovy: "To může udělat jenom blbec!" Švejk měl silnou polehčující okolnost neboť byl již před válkou vojenskou lékařskou komisí superarbitrován pro notorickou blbost.
https://www.youtube.com/watch?v=Xag0bhTgh8s
Re: Boj o Líně


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Tak to zase opatrně. Já sice taky nevítám takovou stavbu místo letiště, ale na druhou stranu je nutné říct, že zatímco stavba vojenského letiště v případě nutnosti je drahá a dost dlouho trvá, tak zabetonovaná půda se zlikvidovaná v mnohem delším časovém horizontu, a její obnova je mnohem dražší a mnohem déle trvá (nejméně desítky let). Likvidace letiště je možná hloupá ve krátkodobém a střednědobém horizontu, likvidace úrodné půdy je ve všech časových horizontech od krátkodobého po dlouhodobý totální pitomost. Ve skutečnosti vůbec nejde o nějakého ptáka, byť to právě přes něj ochranáři mohou komplikovat, ale o produkci potravin a zejména o to, čemu můžeme říkat ekosystémové služby. Například o schopnost půdy zadržet vodu. Ne, že by naše zemědělské půdy měly tuhle schopnost nějak vysokou, ale pořád to je znatelně lepší než beton. Vybetonování velké plochy zvýší vysychání krajiny až do vzdálenosti několika kilometrů a zvýší výkyvy stavu toků v celém povodí pod stavbou.HONZIK11 píše: ↑9/11/2022, 15:39 Porad tady mame Dolni Lutyne/Vernovice. Obrovsky pozemek rovny jak letiste. Taky se mu tak rika.Sam pamatuji jak se srovnaval laserovym gejdrem pro sadbu zeli.
Mela tam byt Hyunday ,ale ta si vybrala jine pole se zelim. Podstata je ta ,ze kdyz ta hlavka vyroste ,musi kombajn jezdit po rovnem a riznout ji presne do nozky.
Jenze,na ulozeni vajec do hnizda tam na jare lita nejaky ptak.
Vsichni se tam modlili aby zustat roztlapeny na celnim skle nejakeho vlaku na Bohumin.
Ale ten operenec tam furt je.
Takze muzeme zalozit vlakno. ,,Operenec versus Line,,.
Re: Boj o Líně
ČEZ rozhodne o lithiu do konce roku 2023, dál jedná o gigafactory v Prunéřově
ČEZ podle Nováka také dál jedná s možnými investory o projektu továrny na výrobu baterií do elektroaut, takzvané gigafactory, na místě hnědouhelné elektrárny Prunéřov I, která se nyní bourá. „Pořád je to ve hře. Investorů, kteří se kolem gigafactory točí je hodně,“ podotkl Novák. Podle něj může být v Česku i více továren na baterie, protože poloha země je k tomu výhodná. Konkrétní zájemce ovšem nejmenoval.
https://oenergetice.cz/akumulace-energi ... -prunerove
ČEZ podle Nováka také dál jedná s možnými investory o projektu továrny na výrobu baterií do elektroaut, takzvané gigafactory, na místě hnědouhelné elektrárny Prunéřov I, která se nyní bourá. „Pořád je to ve hře. Investorů, kteří se kolem gigafactory točí je hodně,“ podotkl Novák. Podle něj může být v Česku i více továren na baterie, protože poloha země je k tomu výhodná. Konkrétní zájemce ovšem nejmenoval.
https://oenergetice.cz/akumulace-energi ... -prunerove
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Nakonec bude z ČR ještě bateriová velmoc
.

Re: Boj o Líně
Spíš je kolem toho čím dál větší lživej smrádek.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Přemýšlím, jestli vždy, když vidím něco TAKOVÉHO, ta elektromobilita už trošku smysl dostává, nebo naopak vůbec nedostává 

Re: Boj o Líně
Pro jednoho z tisíce dostává, pro zbytek ani náhodou. A možná ten poměr bude nižší 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Mně to spíš smysl nedává
. I když já obecně tyhle mastodontí SUV považuju prostě za ohavnost - bez ohledu na druh pohonu 


Re: Boj o Líně
Asi nebudeš ten s tím love, co neřeší malichernosti no
Ovšem to já taky.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boj o Líně
Auta beru za spotřební zboží (krámy), takže to nějak nesleduju, ale před několika lety jsem se reálně díval na auta s vodíkovým pohonem v naivní představě, že bude nějaký výběr... zjistil jsem, že tehdy byla snad jediná ke koupi Toyota Mirai (cena absurdní) + 2 čerpací stanice někde na severu!
Pro zajímavost jsem se podíval dnes a situace v podstatě stejná (3 čerpací stanice) a navíc jsem dočetl, že čerpání vodíku trvá 3/4 hodiny! Takže tolik k perspektivě vodíkového pohonu. Osobně bych to bral raději, než elektroauto... ale není co.
Pro zajímavost jsem se podíval dnes a situace v podstatě stejná (3 čerpací stanice) a navíc jsem dočetl, že čerpání vodíku trvá 3/4 hodiny! Takže tolik k perspektivě vodíkového pohonu. Osobně bych to bral raději, než elektroauto... ale není co.

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
Chce to čas a prachy do vývoje. Hodně prachů.bat píše: ↑14/11/2022, 13:59 Auta beru za spotřební zboží (krámy), takže to nějak nesleduju, ale před několika lety jsem se reálně díval na auta s vodíkovým pohonem v naivní představě, že bude nějaký výběr... zjistil jsem, že tehdy byla snad jediná ke koupi Toyota Mirai (cena absurdní) + 2 čerpací stanice někde na severu!
Pro zajímavost jsem se podíval dnes a situace v podstatě stejná (3 čerpací stanice) a navíc jsem dočetl, že čerpání vodíku trvá 3/4 hodiny! Takže tolik k perspektivě vodíkového pohonu. Osobně bych to bral raději, než elektroauto... ale není co.
Re: Boj o Líně
Bat: nevím , kde jsi vzal ty informace?
Mirai začíná na ceně 1,7 mil. Kč (řekl bych, že stojí stejně jako jiné auto dané kategorie). Načerpání "plné" (5,6kg H2) zabere 5 minut. A dojezd je dle stylu jízdy 415 až 615km
https://www.garaz.cz/clanek/testy-kdyz- ... o-21008316
Pochopitelně plnící stanice u nás prakticky neexistují. Jedna je v Neratovicích (neveřejná?), jedna v Ostravě, a další dvě se mají otevřít letos v Praze a Litvínově. Dopravní podnik Ostrava se pak chystá na vlastní plničku, kterou budou používat její autobusy, nicméně má být i z přístupněna veřejnosti.
Mirai začíná na ceně 1,7 mil. Kč (řekl bych, že stojí stejně jako jiné auto dané kategorie). Načerpání "plné" (5,6kg H2) zabere 5 minut. A dojezd je dle stylu jízdy 415 až 615km
https://www.garaz.cz/clanek/testy-kdyz- ... o-21008316
Pochopitelně plnící stanice u nás prakticky neexistují. Jedna je v Neratovicích (neveřejná?), jedna v Ostravě, a další dvě se mají otevřít letos v Praze a Litvínově. Dopravní podnik Ostrava se pak chystá na vlastní plničku, kterou budou používat její autobusy, nicméně má být i z přístupněna veřejnosti.



Re: Boj o Líně
A kolik stojí litr vodíku?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj o Líně
1 kg vodíku údajně okolo 10 €. ZDROJ
Re: Boj o Líně
Taky jsem si myslel, že to tam "naleju" a jedu pryč.... více zde https://cc.cz/v-cesku-se-otevrela-prvni ... ndai-nexo/ a je tam i "cena".
Hans má pravdu, ale ty vozy už v nějaké první či druhé generaci jsou, tak by se měly automobilky snažit v každém větším městě mít stojan, aby se tam dalo dojet na nějakou menší baterku (ani nevím jestli tyhle auta nějakou rezervní na pohon mají, ale čekal bych že ano).
Hans má pravdu, ale ty vozy už v nějaké první či druhé generaci jsou, tak by se měly automobilky snažit v každém větším městě mít stojan, aby se tam dalo dojet na nějakou menší baterku (ani nevím jestli tyhle auta nějakou rezervní na pohon mají, ale čekal bych že ano).

Re: Boj o Líně
pokud porovnáváš srovnatelný výkon, tak jen o 400 tisíc méně ;)
Pokud si to napasuješ proti Audi A7, tak jen o 200 tisíc víc. Prostě v této kategorii je to plus mínus na stejné brdo.
Navíc na to, že je Mirai opravdu málosériová výroba..
Pokud si to napasuješ proti Audi A7, tak jen o 200 tisíc víc. Prostě v této kategorii je to plus mínus na stejné brdo.
Navíc na to, že je Mirai opravdu málosériová výroba..



Re: Boj o Líně
ach tak už to vidím.. v každém případě v Holandsku to trvá celé pět minut, viz. mnou postovaný článek z garaz.czbat píše: ↑14/11/2022, 14:57 Taky jsem si myslel, že to tam "naleju" a jedu pryč.... více zde https://cc.cz/v-cesku-se-otevrela-prvni ... ndai-nexo/ a je tam i "cena".
Hans má pravdu, ale ty vozy už v nějaké první či druhé generaci jsou, tak by se měly automobilky snažit v každém větším městě mít stojan, aby se tam dalo dojet na nějakou menší baterku (ani nevím jestli tyhle auta nějakou rezervní na pohon mají, ale čekal bych že ano).


