Zrovna tohle VMF už dávno umí. S ostatním nelze nesouhlasit.
Tank T-14 Armata, história vzniku
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Takhle sem to i myslel, pokud to z toho nebylo patrno, omluva za nedorozumění.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
článek na ruském Topwaru o Armatě. Vypadá to, že Armata nebude.. ne , že by ji nepotřebovali, ale prostě ji neumí vyrobit.
Problém je s motorem, převodovkou, elektronikou.
https://topwar-ru.translate.goog/207749 ... r_pto=wapp
https://topwar.ru/207749-armaty-ne-bude ... itsja.html
Problém je s motorem, převodovkou, elektronikou.
https://topwar-ru.translate.goog/207749 ... r_pto=wapp
https://topwar.ru/207749-armaty-ne-bude ... itsja.html



Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
V podstate vyssie uvedeni clanok o T-14 Potemkin prelozeny. Co ma prekvapilo ze motor je este z Tigra
https://www.armadninoviny.cz/dobra-zpra ... rmata.html

https://www.armadninoviny.cz/dobra-zpra ... rmata.html
CETERUM AUTEM CENSEO MOSCOVIAM ESSE DELENDAM
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
No, to právě není. A i kdyby opravdu byl, pak by tahle skutečnost sama o sobě žádným problémem nebyla. Vůbec celej ten článek je jak kdyby ho napsal Víťa Suvorovů. Což samozřejmě nic nemění na tom, že Armata je zádeli.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Je jen inspirovaný motorem z Tygra. Což, popravdě řečeno, není zrovna známka toho že to bude dobrý motor.
Motor z Tygra byl sice výkonný, ale tak složitý, že náročný na obsluhu i údržbu a extrémně poruchový.
Plus neopravitelný na frontě. Musel do spec. opraven. Do Německa. Vlakem. Minimálně dny cesty každým směrem...

To si můžou dovolit v NATO, kde je ve skladech motorů i celých sestav přehršel až dvě hafo, a kde se to vymění, včetně celé sestavy s převodovkou a koncovými převody, kus za kus, a jede se dál.
V Rusku...

Motor z Tygra byl sice výkonný, ale tak složitý, že náročný na obsluhu i údržbu a extrémně poruchový.
Plus neopravitelný na frontě. Musel do spec. opraven. Do Německa. Vlakem. Minimálně dny cesty každým směrem...

To si můžou dovolit v NATO, kde je ve skladech motorů i celých sestav přehršel až dvě hafo, a kde se to vymění, včetně celé sestavy s převodovkou a koncovými převody, kus za kus, a jede se dál.
V Rusku...

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Je inspirovaný motorem, o kterém se uvažovalo, že by se mohl strkat do tygrů.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Armata má benzíňák? Inspirovaný motorem z tygra?

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Na TopWaru je spousta kravin, ale zarazilo mě to taky,
Sověti samozřejmě kopírovali a silně inspirovali vším možným. Nedivil bych se.
Jediné relevatní co jsem našel bylo https://oldmachinepress.com/2018/02/05/ ... nk-engine/
Sověti samozřejmě kopírovali a silně inspirovali vším možným. Nedivil bych se.
Jediné relevatní co jsem našel bylo https://oldmachinepress.com/2018/02/05/ ... nk-engine/

Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Diesel V2 zase vycházel z leteckého BMW VI benzíňáku jestli mne paměť neklame. Mohu se ale mýlit.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
M-17, což je upravený licenční letecký motor BMW-6.

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Tak tak VI, píše se o stejném nebo obdobném designu několika částí, jestli i bloku netuším. Každopádně tam stopa je. Proč ne. Ono překopat tak velký benzín na diesel taky není zrovna sranda. A aby to nebylo tak jednoduché, lze narazit i na zdroje zmiňující Liberty či Hispánku.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Tankový dieselový motor Simmering Porsche
Ale to je mýlka, nešlo o překopání... Bat to ostatně už uvedl. Samozřejmě motor do X je složitý, ale má některé výhody.
Například Bugatti Veyron /Chiron má motor W16.
Němci u tanků preferovali benzínové motory kvůli zásobování a dokázali také vyrábět syntetický benzín. Ovšem dieselové motory dosahují vyšších kroutících momentů a mají nižší spotřebu.
Možná by to chtělo číst trošku pozorněji o jakém motoru se v článku píše. Tiger I a II měl samozřejmě benzínový motor Maybach.
Ale pro královského tygra se vyvíjel dieselový motor Simmering Sla 16. Maybach HL230 byl na takový kolos slabý.
Konstruktéři Říše vytvořili prototypy tankových dieselových motorů, které svými parametry převyšovaly tankové motory zemí protihitlerovské koalice. Jedním z takových německých motorů byl 16-válcový vzduchem chlazený přeplňovaný diesel Sla 16 ve tvaru písmene X.
Vývoj tohoto motoru začal v roce 1942 konstrukční kanceláří Ferdinanda Porscheho. Hlavním konstruktérem motoru byl sám Porsche; řadu výpočtů provedl profesor Kamm ze Stuttgartu.
Simmering (Porsche Type 203) X-16 dieselový tankový motor.
Vzhledem k tomu, že konstrukční kancelář Porsche neměla vlastní výrobní základnu, práce na konstrukci prototypů motoru provedla vídeňská společnost Simmering-Graz-Pauker AG.
ARMATA měla mít motor A-85-3A, který se zdá, že koncepčně vychází z Porscheho motoru.
Akorát že nemá 16 válců, 4x válce do X, ale jen 3 válce do X, někdy označovaný také jako 12N360. Netroufám si ovšem tvrdit, že to je okopírovaný motor Porsche. Má více sofistikovanějších prvků. Motor to měl být sice kompaktní a výkonný, ale z hlediska účinnosti, přenosu tepla, zaostává za moderními zahraničními modely, a to armádě nevyhovuje. Bylo navrženo zvážit možnost použití jiného motoru.
Každopádně vývoj ruského motoru nebyl dokončen. Je třeba zbavit motor zjištěných nedostatků a uvést ho do plného provozu, aby armádě poskytl všechny nové výhody.
Pro příklad zkušenosti z prvního testu německého naftového motoru odhalily špatné chlazení válců spodních řad. Aby se tento jev odstranil, byly ventilátory chladicího systému přepracovány - jejich přepracování a výroba trvala asi čtyři týdny. Po výměně ventilátorů se chlazení motoru stalo uspokojivým, což umožnilo úspěšně dokončit zkoušky.
Motor byl testován pouze v extrémně zkráceném programu (nicméně ve známých podmínkách zimy 1945 nebylo možné očekávat jinak), což neumožnilo jeho plné odzkoušení a vedlo by k nepředvídatelnosti důsledků hromadné výroby.
Pravděpodobně se motor Sla 16 nebo jeho dokumentace dostala k ruským specialistům - v každém případě v sovětských zdrojích existují jeho velmi podrobné popisy a vlastnosti. Obecně platí, že tento motor vzbudil značný zájem v SSSR.
Hodnocení motoru Sla 16 bylo následující:
"Volba schématu ve tvaru písmene X pro 16válcový motor zajišťuje minimální výšku motoru a rozměry. Je zajímavé poznamenat, že vzduchem chlazený motor úspěšně zapadá do rozměrů, které dříve zaujímal kapalinou chlazený motor spolu s chladiči a ventilátory. Obecně však konstrukce není příliš spolehlivá, protože spolu s díly, které mají velmi velkou bezpečnostní rezervu (například klikový hřídel, kliková skříň), je řada dílů velmi nespolehlivá a složitá (například konstrukce pohonu ventilátorů a palivových čerpadel, připevnění setrvačníku atd.)."
Možná, že zkušenosti ze studia vznětového motoru Simmering využili ruští inženýři při tvorbě experimentálních tankových dieselových motorů ve tvaru X v poválečném období.
ChTZ-Uraltrak mimo jiné vyrábí motory V-92S2F pro hlavní bitevní tanky T-72B3M a T-90M. V současné válečné situaci se jeví jako racionálnější soustředit zdroje na tyto tanky a motory.
Zdroje:
https://oldmachinepress.com/2018/02/05/ ... nk-engine/
https://alternathistory.com/vtoroe-dykh ... ng-sla-16/
https://en.topwar.ru/181987-platforma-a ... gatel.html





Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Ahoj Lorde, ne, mýlka to není, protože já píšu o BMW VI vs V2. Ale jinak s tebou souhlasím, to přirovnání motoru Armaty je fakt Blesku hodné.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Od BMW-VI k M-17
Motor BMW VI byl např. neobvykle využit jako pohonná jednotka pro vysokorychlostní železniční vůz "Zeppelin".
Bylo vyvinuto mnoho verzí motoru BMW VI, který se licenčně vyráběl v Japonsku a Sovětském svazu, ale nevím co má společného s Armatou? Ale jo, díky už vidím vaší debatu, jako určitě Sověti kopírovali německé vzory a technologie. Ruský V-2 pro T-34 měl vycházet z M17, což byl licenční BMW VI, to ano.
Pak to překopání do dieselu je záležitostí materiálů klikové hřídele, čepů, atd.
Dobrý článek na
https://www.valka.cz/16698-Od-BMW-VI-k-M-17
Bylo vyvinuto mnoho verzí motoru BMW VI, který se licenčně vyráběl v Japonsku a Sovětském svazu, ale nevím co má společného s Armatou? Ale jo, díky už vidím vaší debatu, jako určitě Sověti kopírovali německé vzory a technologie. Ruský V-2 pro T-34 měl vycházet z M17, což byl licenční BMW VI, to ano.
Pak to překopání do dieselu je záležitostí materiálů klikové hřídele, čepů, atd.
Dobrý článek na
https://www.valka.cz/16698-Od-BMW-VI-k-M-17





Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Děkuju za detaily a vysvětlení. Čili ten článek je zcela zmatečný.
Btw "překopání" je fakt dost problém, už proto, že v dieselu jsou cca 10x větší tlaky...
Btw "překopání" je fakt dost problém, už proto, že v dieselu jsou cca 10x větší tlaky...

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Článek je spíše dehonestující, než zmatečný. Vypadá to, že T-14 má prostě víc problémů, než se tady uvádělo.



Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
T-14 zkrátka nebudou a pokud se je někdo rozhodne poslat na Ukrajinu, tak si akorát trhnou ostudu (nehodou nebo zničením nepřítelem) a pak by nebylo ani co ukazovat na přehlídkách. Mě osobně překvapilo, že tam ani nejde osadit ověřený motor z T-90 - to by dávalo smysl.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Důvod nebude, že jsou problémy s motorem atp., ale peníze. Tak ono to není nepodobné situaci Třetí Říše, kdy spousta skutečně nadějných projektů museli seškrtat. Rusku prostě "děngy" docházejí a dočkáme se i dalších škrtů, které se "rozumně" zdůvodní.
PS. Z Ruska se stane technický skanzen. Teď obchází šrotiště a hledají staré draky z Tu-22M, aby nějak dobastlili tyto archeologické artefakty poplatné počátkům 70. let (malá nadsázka).
PS. Z Ruska se stane technický skanzen. Teď obchází šrotiště a hledají staré draky z Tu-22M, aby nějak dobastlili tyto archeologické artefakty poplatné počátkům 70. let (malá nadsázka).

Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Tu 22M3M ve spojeni s Ch-50 s doletem 1900 km a s Ch-47M2 Kinžal s doletem 2000 km ,paklize si je spojis do funkcniho celku,tak poznamka o artefaktu zni ponekud podivne a podcenuje schopnosti protivnika.
Je to stale v teto kombinaci sakra nebezpecny zbranovy system.
Je to stale v teto kombinaci sakra nebezpecny zbranovy system.