znovu, B je is limitem porad daleko rychlejsi nez Harrier a C je na tom podobne jako SuperHornet.alibaba píše: ↑28/12/2022, 13:34Problém je že i normální scramble je hrozba dokud neprojde identifikace. Při překročení limitů je značná pravděpodobnost že může dojít k poškození draku. I když k tomu nedojde tak to překročení znamená uzemnění daného stroje a inspekce ( co nebude nějaká rychlovka v případě potenciálního poškození strukturu draku)
F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
A hlavně nás to vůbec nemusí tankovat, páč budeme kupovat Ačka, která rozhodně nebudou horší než Gripeny ;)
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
zhruba v polovine je zakladni vycvik v USN
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Je to model od Spurtse, které se zakládají na jeho simulaci z veřejně dostupných zdrojů. Je třeba je brát s rezervou. Nemá data od zdroje, vlastně je to civilní inženýr - nadšenec do armádního letectva. Na F-16 se naučil spoustu věcí z debat s lidmi od GD a vojenskými piloty .
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Nikdo nema data od zdroje, na cem je model zalozeny je primo v tom dokumentu.Wasp píše: ↑29/12/2022, 13:02 Je to model od Spurtse, které se zakládají na jeho simulaci z veřejně dostupných zdrojů. Je třeba je brát s rezervou. Nemá data od zdroje, vlastně je to civilní inženýr - nadšenec do armádního letectva. Na F-16 se naučil spoustu věcí z debat s lidmi od GD a vojenskými piloty .
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Však ano, jenom píši že je třeba to brát s onou rezervou. Ale, data od zdroje se získat dají, jako ne k F-35, to je tajné. Ale k některým starším strojům se toho válí na internetu hodně.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
NATOPS pro superhornet, F-15 a F-16 maji take dost dokumentace, k tem ostatnim strojum nic podobneho neni.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
F-15 má nejnovější manuály k C verzi z roku 89, E z roku 93, s motory PW 229. F-16 je nejnovější Block 50/52 z HAF.
F-15EX, F-16V má tedy jím vypočítané hodnoty které vyšly v jeho programu a jsou na základě těchto manuálů.
F-15EX je tedy modelován asi z F-15E z manuálu z roku 1993, kde má ale motory PW-229.
F-15EX má ale motory F-110 , které má tedy nějak " napasové" na drak F-15E ( třeba si hledá zveřejněné poláry křídla) . Co má "hodí" do své simulace která mu propočítá jím uvedené výkony.
Radary má propočítané podle asi zveřejněných čísel, stejně tak střely a vše okolo.
Shania určitě postoval jeho práci.
Ale je to veliký nadšenec a úroveň práce je dobrá, jenom se to nesmí brát moc akurátně.Ale na netu není jiné podobné porovnání.
Billie Flynn, který je tady často postován je bývalý zkušební pilot. Byl u programu Eurofighter, ale nejvíce pracoval pro Lockheed Martin v programech F-16 a F-35, a když se podíváte na jeho stránky https://billieflynn.com/about/
tak není těžké si říci za koho kope. Za Lockheed Martin. Ostatně většina pilotů lobuje za toho pro kterého pracuje nebo pracoval.
F-15EX, F-16V má tedy jím vypočítané hodnoty které vyšly v jeho programu a jsou na základě těchto manuálů.
F-15EX je tedy modelován asi z F-15E z manuálu z roku 1993, kde má ale motory PW-229.
F-15EX má ale motory F-110 , které má tedy nějak " napasové" na drak F-15E ( třeba si hledá zveřejněné poláry křídla) . Co má "hodí" do své simulace která mu propočítá jím uvedené výkony.
Radary má propočítané podle asi zveřejněných čísel, stejně tak střely a vše okolo.
Shania určitě postoval jeho práci.
Ale je to veliký nadšenec a úroveň práce je dobrá, jenom se to nesmí brát moc akurátně.Ale na netu není jiné podobné porovnání.
Billie Flynn, který je tady často postován je bývalý zkušební pilot. Byl u programu Eurofighter, ale nejvíce pracoval pro Lockheed Martin v programech F-16 a F-35, a když se podíváte na jeho stránky https://billieflynn.com/about/
tak není těžké si říci za koho kope. Za Lockheed Martin. Ostatně většina pilotů lobuje za toho pro kterého pracuje nebo pracoval.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Je to logicke.,, Koho chleba jis ,tomu pisen zpivej!,,To uz bylo zrejme i v pripadech F104,totalniho technickeho nesmyslu,kteremu se vyhnuli snad jen Francouzi a doba jim potvrdila ,ze udelali dobre. V dnesni dobe spoleham jen na ne. Ze se chytnou a ze ty USA paskvily vytesni.Nicmene ,odliv kapitalu do projektu F35 je tak velky ,ze to lehke mit nebudou. Jeste zbyvaji Anglicani ,ti mohou prekvapit a nasat investice do vyvoje i z Japonska i z Italie i odjinud. Nu uvidime.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
...
Naposledy upravil(a) Wasp dne 30/12/2022, 14:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
F-104 totální technický nesmysl ? To si nemyslím, můžeme probrat v patřičném vlákně.
F-35 si své udělá a je to zajimavé letadlo. Vnímám ho jako F-111 nebo F-14 v jejich dobách.
F-111 měl s F-35 společné to že byl společný program více složek letectva a také měl obětovanou verzi ( F-111B).
Ale nakonec sloužil dobře.
U F-35 to bude podobné, ale už se hlásí levnější řešení - drony.
F-35 si své udělá a je to zajimavé letadlo. Vnímám ho jako F-111 nebo F-14 v jejich dobách.
F-111 měl s F-35 společné to že byl společný program více složek letectva a také měl obětovanou verzi ( F-111B).
Ale nakonec sloužil dobře.
U F-35 to bude podobné, ale už se hlásí levnější řešení - drony.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Souhlasím Harrierem. U Superhornetu a céčka bude stejná podobnost jako mezi Béčkem a Alkou.
US NAVY má zřejmě důvod proč značnou část flotily Superhornetů nahradí až letoun 6-té generace.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
ale blbost je nekonečná....
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
to jako ze flynn lze o tom jak stroj testoval? v nejdelsim testovacim programu vubec?
F35C nahrazuje Hornety, tedy primarne A/G role, pokud se to tak jeste da brat
SuperHornet je fleet defender, prodan jako nahrada za Tomcat. Nadzvukove vykony SH jsou ovlivneny vnirnimi pilony ktere jsou vychylene a znacne zvysuji odpor a ty se moc nesundavaji. Takze v praxi jsou nadzvukove vykony podobne F35C.
F35C nahrazuje Hornety, tedy primarne A/G role, pokud se to tak jeste da brat
SuperHornet je fleet defender, prodan jako nahrada za Tomcat. Nadzvukove vykony SH jsou ovlivneny vnirnimi pilony ktere jsou vychylene a znacne zvysuji odpor a ty se moc nesundavaji. Takze v praxi jsou nadzvukove vykony podobne F35C.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Fleet defender ? Není na to moc pomalý ? On byl prezentován jako vylepšení F-18 tedy další víceúčelový stroj. V roli Fleet defender byl F-14 jiná liga z hlediska rychlosti a doletu. Dodnes nevím proč shodili F-14 ze stolu a místo toho šli cestou méně výkoného a méně drahého Super Hornetu.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.
Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.
Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Nahrada drahe F-14, hrozby zmizeli, takze jediny stroj ktery dekady meli pro tuto roli. S AIM-120D a AESA je ta vykonost velmi podobna F-14D s phoenixem. Ale mit moderni equivalent F-14 + moderni tezkou AAM (napr jen A/A veze ESSM).....Wasp píše: ↑31/12/2022, 03:08 Fleet defender ? Není na to moc pomalý ? On byl prezentován jako vylepšení F-18 tedy další víceúčelový stroj. V roli Fleet defender byl F-14 jiná liga z hlediska rychlosti a doletu. Dodnes nevím proč shodili F-14 ze stolu a místo toho šli cestou méně výkoného a méně drahého Super Hornetu.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.
Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.
Vzhledem jen k vaze 2 phoenixu, tak ma SuperHornet lepsi dolet pri mach 1.4 a stejny dosah jako F-14 pri mach 1.8.
Ostatne Sputs ma na tohle porovnani v prvni verzi, kterou jsme sem nekolikrat daval.
Jo presne Flynn ma dlouholete zkusenosti nejen s F-35, ale s hornety, TVC prototypy, EF, takze dost bohata kariera. Navic ted uz je v duchode, takze tech rozhovoru dava fakt hodne.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Prvý krát čo som zachytil takúto pochybovačnu znienku z vysokých miest
Tím se oslím můstkem dostávám k letounům F-35, i kdybychom si je nakonec nepořídili, zásadní infrastrukturní výstavba musí stejně proběhnout, abychom mohli dál plnit svůj úkol, protože skončíme na dvou letkách nadzvukových letounů tak jako tak.
https://www.czdefence.cz/clanek/gen-jar ... rostoru-cr
Tím se oslím můstkem dostávám k letounům F-35, i kdybychom si je nakonec nepořídili, zásadní infrastrukturní výstavba musí stejně proběhnout, abychom mohli dál plnit svůj úkol, protože skončíme na dvou letkách nadzvukových letounů tak jako tak.
https://www.czdefence.cz/clanek/gen-jar ... rostoru-cr
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Realista. Lepší být připraven než překvapen.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Pesimismus jsem tam nezaznamenal. Pouze realistické zhodnocení, že mnoho investic proběhne tak jako tak, byť je odpůrci F-35 přičítají právě potřebám F-35.


