F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ja mam taky pocit, že na záver rokovaní prídu Švédi s neodolateľnou ponukou. Lebo maju co ponúknuť.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ja ho mam taky,ten pocit.Gripena NG v plne, ale opravdu plne palbe,konfiguraci, se vsema rusickama a novym radarem i ve dvoumistne variante jako special pro elektronicky boj. Bral by ho. Bude to hlavne uzivitelna,BEZSTRESOVA, varianta stihace,pro piloty i logistiku. A jestli Svedsko bude v NATO tak do budoucna i modifikovatelna. Staci malo ,jen aby Svedi opravdu zareagovali. Zatim je ticho po pesine.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ad 1 Vycviceni a rutinne fungujici piloti a servismeni.
Ad 2 Dalsi varku si muzeme jiz vycvicit sami.
Ad 3 Naprosto citelne soucasne i budouci naklady na provoz a udrzbu.
Ad 4 Existence dvoumistne varianty
Ad5 Vytvorene zazemi pro hladky prechod .
To vse po oznameni Svedu ,ze budou sve varianty modernizovat a nadale i sami pouzivat mi prijde efektivnim resenim.
Pak by stacilo predat Svedum postupne nase k modernizaci a doplnit je Gripenem NG z novovyroby na odpovidajici pocet.
Ad 2 Dalsi varku si muzeme jiz vycvicit sami.
Ad 3 Naprosto citelne soucasne i budouci naklady na provoz a udrzbu.
Ad 4 Existence dvoumistne varianty
Ad5 Vytvorene zazemi pro hladky prechod .
To vse po oznameni Svedu ,ze budou sve varianty modernizovat a nadale i sami pouzivat mi prijde efektivnim resenim.
Pak by stacilo predat Svedum postupne nase k modernizaci a doplnit je Gripenem NG z novovyroby na odpovidajici pocet.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To hle říkají armádní představitelé od začátku.Lynx píše: ↑3/1/2023, 10:50 Prvý krát čo som zachytil takúto pochybovačnu znienku z vysokých miest
Tím se oslím můstkem dostávám k letounům F-35, i kdybychom si je nakonec nepořídili, zásadní infrastrukturní výstavba musí stejně proběhnout, abychom mohli dál plnit svůj úkol, protože skončíme na dvou letkách nadzvukových letounů tak jako tak.
https://www.czdefence.cz/clanek/gen-jar ... rostoru-cr
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tak nějak nemyslím že ti co dělají teď na Céčku přejdou na Ečko jako by se nechumelilo. Krom tvarové podobnosti je to letadlo celkem jiné.
Tak jak se dnes cviční na Gripen ve Švédsku?Ad 2 Dalsi varku si muzeme jiz vycvicit sami.
Ad 3 Naprosto citelne soucasne i budouci naklady na provoz a udrzbu.
?
Výcvikový program na F-35 je dělaný tak že spárka není potřeba.Ad 4 Existence dvoumistne varianty
Jak uvedl velitel základny zázemí se stejně bude předělávat. Navíc i pro Éčko by se jistě muselo zázemí upravit. Určitě méně než pro F-35, ale myslím že předělání infrastruktury bude z celkových nákladů na pořízení nového stíhače celkem marginální.Ad5 Vytvorene zazemi pro hladky prechod .
Pokud by jsme pořizovali Éčko může nám to být úplně jedno. Pokud by jsme modernizovali Céčko jen to odsune problém o deset možná patnáct let.To vse po oznameni Svedu ,ze budou sve varianty modernizovat a nadale i sami pouzivat mi prijde efektivnim resenim.
Tak to by byla největší kravina co by jsme mohli udělat. Znamenalo by to provozovat dva typy letadel v počtu 12 a dvanáct kusů. Šílenství.Pak by stacilo predat Svedum postupne nase k modernizaci a doplnit je Gripenem NG z novovyroby na odpovidajici pocet.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
HONZIK11 píše: ↑3/1/2023, 14:29 Ad 1 Vycviceni a rutinne fungujici piloti a servismeni.
Ad 2 Dalsi varku si muzeme jiz vycvicit sami.
Ad 3 Naprosto citelne soucasne i budouci naklady na provoz a udrzbu.
Ad 4 Existence dvoumistne varianty
Ad5 Vytvorene zazemi pro hladky prechod .
To vse po oznameni Svedu ,ze budou sve varianty modernizovat a nadale i sami pouzivat mi prijde efektivnim resenim.
Pak by stacilo predat Svedum postupne nase k modernizaci a doplnit je Gripenem NG z novovyroby na odpovidajici pocet.
ad1) systém, respektive logika práce bude pro piloty a servisáky bližší, ale Gripen E je jiné letadlo, než Gripen C
ad2) nemůžeme, tak to nefunguje ani v současnosti.
ad3) u Gripen E je cena za provoz a údržbu je velkou neznámou. Proč? Protože se teprve zavádí do výzbroje Švédska a Brazílie.
ad4) fajn, ale není to vše spasitelné
ad5) máš prd a ne zázemí. Proč? Protože se uvažuje o Gripen E a ne Gripen C. Základna se musí překopat tak jako tak, to je známo už několik let.
jaká asi bude cena všech těch průzkumných, REB a dalších kontejnerů? To bude palbaHONZIK11 píše: ↑3/1/2023, 13:59 Ja ho mam taky,ten pocit.Gripena NG v plne, ale opravdu plne palbe,konfiguraci, se vsema rusickama a novym radarem i ve dvoumistne variante jako special pro elektronicky boj. Bral by ho. Bude to hlavne uzivitelna,BEZSTRESOVA, varianta stihace,pro piloty i logistiku. A jestli Svedsko bude v NATO tak do budoucna i modifikovatelna. Staci malo ,jen aby Svedi opravdu zareagovali. Zatim je ticho po pesine.




Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ony jsou stale dve cesty k neviditelnosti. Jedna je ta inteligentnejsi ,modifikovat signal prijaty a vysilat klamny. I pro ridici a navadeci radar i pro radar hlacic strel.
A pak ten tupejsi i kdyz dnes jeste s deklarovanym potencialem . Natery a povlaky a skladane panely. Nicmene ty starnou ,opotrebovavaji se a degradujou v case,mnohe se ani bojoveho pouziti na letounech nemusi dockat ucinne. Modifikovat je v case moc nejde. Viz F117 dnes i Raptor,B2 a v budoucnu jiste i F35.
Zase se vratime k elekronickych systemum klamani a eliminace hrozeb zamereni,navedeni. Driv nebo pozdeji.
Bude to drahe ,ale ucinnejsi, po delsi dobu i modifikovatelnejsi.
Svedove se stale orientuji na cestu elektronickych protiopatreni vcetne jejich GlobalEye . Neni to jen letoun vcasne vystrahy ale i rusicka,prijimac a vysilac mylnych dat.
Je to jen o ceste jakou si zvolili. Me pripada logictejsi a pouzitelnejsi ,paklize budou v ni pokracovat. To pokracovat je ale velice dulezite.
A pak ten tupejsi i kdyz dnes jeste s deklarovanym potencialem . Natery a povlaky a skladane panely. Nicmene ty starnou ,opotrebovavaji se a degradujou v case,mnohe se ani bojoveho pouziti na letounech nemusi dockat ucinne. Modifikovat je v case moc nejde. Viz F117 dnes i Raptor,B2 a v budoucnu jiste i F35.
Zase se vratime k elekronickych systemum klamani a eliminace hrozeb zamereni,navedeni. Driv nebo pozdeji.
Bude to drahe ,ale ucinnejsi, po delsi dobu i modifikovatelnejsi.
Svedove se stale orientuji na cestu elektronickych protiopatreni vcetne jejich GlobalEye . Neni to jen letoun vcasne vystrahy ale i rusicka,prijimac a vysilac mylnych dat.
Je to jen o ceste jakou si zvolili. Me pripada logictejsi a pouzitelnejsi ,paklize budou v ni pokracovat. To pokracovat je ale velice dulezite.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Cesta k "neviditelnosti" je jen jedna a to stealth. Systémy elektronického boje jsou jeho doplňkem. Problém Gripenu E je že má jen ten doplněk a marketingově se snaží prezentovat že tím dosahují stejných výsledků. Což je zcela evidentně nesmysl.HONZIK11 píše: ↑3/1/2023, 15:30 Ony jsou stale dve cesty k neviditelnosti. Jedna je ta inteligentnejsi ,modifikovat signal prijaty a vysilat klamny. I pro ridici a navadeci radar i pro radar hlacic strel.
A pak ten tupejsi i kdyz dnes jeste s deklarovanym potencialem . Natery a povlaky a skladane panely. Nicmene ty starnou ,opotrebovavaji se a degradujou v case,mnihe se ani bojoveho pouziti na letounech nemusi dockat ucinne. Modifikovat je v case moc nejde. Viz F117 dnes i Raptor,B2 a v budoucnu jiste i F35.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Oni nic neprezentuji v praxi. Stejne jako v praxi nic neprezentuje F35,jinak by si ony v klidu poletovaly nad Tureckem bez celosvetove komedie , odstoupeni od vsech smluv s nima,navratu miliard Dolaru ,vytesneni je z koperarich smluv atd atd. A to vse jen kvuli tomu ,ze by se pohybovali v prostredi ozarovanem radarem S400 jak v Syrii tak u nich samotnych.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 3/1/2023, 15:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
F-35 obtížnou zjistitelnost v praxi nepochybně prezentuje.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
O čemž svědčí desítky izraelských F-35 sestřelených ruskými PL systémy nad Sýrií. Howgh.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
O cemz nesvedci vubec nic ,dle doposud platne toleranci dohody mezi Ruskem a Izraelem, co se jejich pusobeni tam tyka.
Jakmile se Izraelec trefil do Ruskeho,coz se stalo,na druhy den sedel v Moskve. Nicmene o nic vystreleneho z F35 se nejednalo.Nebo ano?
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 3/1/2023, 15:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ruskými systémy dodanými Syřanům - viz rána na komoru Il-20.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Bavime se tady o F35. Ten byl ucasten tomuto incidentu? Nebo to bylo jinak?
Kdo sestrelil zmineny Iljusin. Kdo a cim utocil.
Kdo sestrelil zmineny Iljusin. Kdo a cim utocil.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Stealth F-35, z vlákna o F-35.
V simulaci boje s čínou se F-35 nenasazoval k pronikání do vzdušného prostoru číny a už vůbec ne nad územím číny, na to bude NGAD. Částečně, za to může malý dolet F-35 v pacifickém scénáři. A za ten zbytek, v otázce proč, si dosaďte třeba nedostatek Stealth v roce 2030.
A cituji :
..Pozoruhodné je, že letouny F-35 použité během válečné hry (které se raději nepoužívali na průnik do prostoru protivníka) byly pokročilejší letouny F-35 Block 4 ve vývoji, které budou mít sadu nového výpočetního vybavení známého jako "Tech Refresh 3", vylepšení radaru a systémů elektronického boje a nové zbraně.
"Se současnou verzí F-35 (asi Block 3 ?) bychom si ani nezahráli," řekl Hinote. "Nestálo by to za to. ... Každá stíhačka, která dnes sjíždí z linky, je stíhačka, kterou bychom se do těchto scénářů ani neobtěžovali nasadit."
Tedy, simulovali se Block 4 které ještě nejsou a ty se nebudou používat ve vzdušném prostoru číny. Natož Block 3.
V simulaci boje s čínou se F-35 nenasazoval k pronikání do vzdušného prostoru číny a už vůbec ne nad územím číny, na to bude NGAD. Částečně, za to může malý dolet F-35 v pacifickém scénáři. A za ten zbytek, v otázce proč, si dosaďte třeba nedostatek Stealth v roce 2030.
A cituji :
..Pozoruhodné je, že letouny F-35 použité během válečné hry (které se raději nepoužívali na průnik do prostoru protivníka) byly pokročilejší letouny F-35 Block 4 ve vývoji, které budou mít sadu nového výpočetního vybavení známého jako "Tech Refresh 3", vylepšení radaru a systémů elektronického boje a nové zbraně.
"Se současnou verzí F-35 (asi Block 3 ?) bychom si ani nezahráli," řekl Hinote. "Nestálo by to za to. ... Každá stíhačka, která dnes sjíždí z linky, je stíhačka, kterou bychom se do těchto scénářů ani neobtěžovali nasadit."
Tedy, simulovali se Block 4 které ještě nejsou a ty se nebudou používat ve vzdušném prostoru číny. Natož Block 3.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 3/1/2023, 16:11, celkem upraveno 1 x.
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Zpátky k tématu.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Je to o stealth F-35, o tom se také bavíte, nebo ne ??