F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4017
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Wasp,ano cetl jsem tento clanek. Me ty bojove hry vuci Cine pripadaji s tim ,co zatim ma ve vyzbroji USA ale pripadaji smesne. Stejne tak jako duvody proc o tom vubec uvazovat a tvorit matematicky model boje vuci tomuto statu. Nez jej odladi a bude vykazovat nejake hmatatelne vysledky bude jiz neaktualni.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4017
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Je neviditelny? Za me neni. Se starym povlakem nebude. S neosetrenym povlakem po otevreni montazniho deklu nebude .S neosetrenym povlakem v urcitem casovem resursu nebude. . S podvesenou vyzbroji nebude. Se spustenym radarem nebude . S ozarenim z nekolika smeru nebude . V blizkem boji v hranici viditelnosti nebude. Navic se z neho nebude moci odpoutat.
Takze . Jen coby naprosto a dokonale udrzovana funglovka se zbranemi ulozenymi v trupu s daty predanymi z navnady v celnim smeru utoku bude.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3859
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Zajímavé že je stealth taková zbytečnost kterou každý radar bez problému překoná (zejména tady ten čínský a ruský), ale všechny relevantní státy pracují na nebo vyrábí letadla se stealth charakteristikou.Asi výrobci radarů zapomněli říct konstruktérům letadel že je nesmysl a v praxi nefungující zastaralá zbytečnost... :mrgreen:
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2569
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

Vy tu tvrdíte ze GripenE je úplne iné lietadlo ako GripenC. Svojim spôsobom je to pravda, ale pravda je tiež, že je postavené podľa nejakého "design manuálu" a rozhodne to lietadlo (E) bude postavené podobne ako verzia (C). Neviem aký veľký je rozdiel v motoroch, ale asi to bude tak nejako podobne. Ved F18C bol používaný jeden čas na lodiach ako F18E a prežili to. Tiež je pravda, že napr v FI tendri bol Gripen ponúkaný s saab awacsom. Co sa týka ostatnej argumentacie, stačí sa pozrieť na argumentáciu Maďarov.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3751
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od seabee »

Omlouvám se za nemístné vtipkování, zvlášť diskutujícím co mají smysl pro humor jako Walter Ulbricht. Ale zpět k budoucnosti nadzvukového letectva AČR:

Systémy Arexis a EAJP pro Gripen JAS-39E jsou určitě účinnými prostředky elektronického boje, ale není to ekvivalent pasivního technologického Stealth. Pořád jsou to vysílače/rušiče, které znemožní zacílení útočící střely a zaruší její navádění, ale jsou to vysílače, takže pro jakýkoliv i pasívní radar vítaná informace, že něco letí a z jakého směru. Kdyby to dokázalo letoun "zneviditelnit" tj. žádný signál, nebudou na Ečko přidávat LADM (klamný cíl).

Vyveďte mně prosím z omylu, ale už ve Vietnamu po zavedení Wild Weasel konstatovali piloti, že sice značně snížily účinnost SA-2, ale zároveň jejich činnost zdálky avizovala Vietnamcům, že něco letí a odkud.

Takže pokud má mít AČR Stealth letoun, musí koupit Stealth letoun a ne letoun s pokročilými prostředky elektronického boje, ne?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5058
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Obidva prístupy su scestné.
Aj predstsva ze nízke RCS je nahovno, aj predstsva F-35 si bude beztrestne lietať po oblohe a žiaden radar ju neuvidí.

Tu je štúdia k RCS delostreleckého granatu a aj vas staručký Arthur ho zachyti.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... JjkxiYOPAS
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4017
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Radary ,ktere identifikuji stealth letouny jsou jiz bezne zavadene v mnoha armadach. At uz soustavy tech aktivnich na ruznych delkach vln nebo tech pasivnich. Otazka a problem je v konecne aktivaci hlavic strel . Ty se pro tento ucel ,sestreleni neviditelnych meni ve velice citlive infra nebo laserove.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3859
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Lynx píše: 3/1/2023, 16:51 Vy tu tvrdíte ze GripenE je úplne iné lietadlo ako GripenC. Svojim spôsobom je to pravda, ale pravda je tiež, že je postavené podľa nejakého "design manuálu" a rozhodne to lietadlo (E) bude postavené podobne ako verzia (C). Neviem aký veľký je rozdiel v motoroch, ale asi to bude tak nejako podobne. Ved F18C bol používaný jeden čas na lodiach ako F18E a prežili to.
Rozdíl v motorech je takový že je to úplně jiný motor. On někdo provozoval na jedné lodi a ve stejný čas letky vyzbrojené jak F/A-18C a E?
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2569
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lynx »

Ale ano, úplne iný, jeden je F404, druhý F414. Úplne iný bude napr F135. A teraz mi povedzte co to znamená úplne iný? Pridali nejaké stupne kompresoru, mozno trochu upravili systém paliva, ja neviem...
Aj L39C a L39NG sú úplne iné, ale stále tam je veľká miera zhody...
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11766
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Postupy údržby, budou minimálně stejné. V podstatě přechod z C na E bude asi nejvíce šetrný. To se snad ani zpochybnit nedá. Základna se musí přestavět tak či tak, už jen pro případné zázemí aliančních letounů, kupodivu i F-35.
Pokud by jsme pořizovali Éčko může nám to být úplně jedno. Pokud by jsme modernizovali Céčko jen to odsune problém o deset možná patnáct let.
Ideálně, kdyby jsme modernizovali Céčko, za dvacet let si budeme vybírat asi sotva takto kontraverzní letoun. Za mne osobně potenciál Céčka není ani zdaleka vyčerpán. Bohužel.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4017
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Juraj Tichý píše: 3/1/2023, 16:52 Obidva prístupy su scestné.
Aj predstsva ze nízke RCS je nahovno, aj predstsva F-35 si bude beztrestne lietať po oblohe a žiaden radar ju neuvidí.

Tu je štúdia k RCS delostreleckého granatu a aj vas staručký Arthur ho zachyti.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... JjkxiYOPAS
Juraj ,ano. Davidovym prakem.sestrelim to co spadne z letounu neviditelneho. Coz neguje samotnou jeho existenci.
Ty systemy existuji samozrejme. Pro me je ta neviditelnost jen o tom ,jak chtit dve miliardy ad ks ,za neco pro, kvuli cemu budu dalsich padesat let zrat suchy chleba a o fnc teto investice se presvedcim az kdyz bude na vsechno pozde a bude mi to uplne jedno, bo zitrkem nebude svet existovat. :lej:
Pozn. Jen co se.tech investic tyka.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3859
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Víte od doby co se F-354 poprvé odlepila z dráhy čtu jak je stealth překonaný. Třeba Rusové od té doby pravidelně ohlašují že do pěti let buse s touhle technologií konec. Ovšem za ti dobu sami postavili Su-57 s tak nějak stealth charakteristikou. Ku podivu i ten jejich šach, se kterým si vysoce pravděpodobně dají mat, se o stealth pokouší. Čína je to samé v bledě modrém. Tak se tedy prám proč se pokoušejí o něco co sami překonali a zjistili že je to k ničemu? Prosil bych o smysluplnou odpověď. Případně proč Izraelci kupují F-35 když tedy ví že to letadlo nemá budoucnost a jejich radary ho bez problému detekují?
Proč to říká Saab je jasné. Oni se snaží prodat přímého konkurenta F-35 ovšem touhle technologií nedisponují. Proto říkají že oni to zázračně vyřešili jinak. Což je jen marketingový kec.
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od KOLT »

@wasp: Jenže to, co popisuješ, se týkalo válečných her projektujících boje tuším za 20 let, proto se F-35 v dnešní konfiguraci nedal použít k pronikání na území nepřítele.

@HONZIK11: Nepopisuješ stealth nýbrž REB. A ber na vědomí, že tímhle způsobem „oklamat“ dnešní AESA radary je téměř nemožné.

@Scotty: Ostatně Saab se zapojil do vývoje stealth letounu, takže asi tolik k té nepotřebnosti této technologie :)
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

KOLT píše: 3/1/2023, 18:09 @wasp: Jenže to, co popisuješ, se týkalo válečných her projektujících boje tuším za 20 let, proto se F-35 v dnešní konfiguraci nedal použít k pronikání na území nepřítele.

@HONZIK11: Nepopisuješ stealth nýbrž REB. A ber na vědomí, že tímhle způsobem „oklamat“ dnešní AESA radary je téměř nemožné.

@Scotty: Ostatně Saab se zapojil do vývoje stealth letounu, takže asi tolik k té nepotřebnosti této technologie :)

Rok 2030, tj. za 7 let. Dnes se ví že Block 4, který ještě nelétá, se nebude používat v pronikání do vzdušného prostoru nepřítele. Block 3 už nebude mít uplatnění ve válečných scénářích.
https://www.defensenews.com/training-si ... a-in-2030/

F-35 se bude modernizovat, nový radar, motor, avionika, ale, to vše potrvá než se vychytají dětské nemoci.Znova.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 3/1/2023, 18:37, celkem upraveno 1 x.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3859
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Juraj Tichý píše: 3/1/2023, 16:52 Tu je štúdia k RCS delostreleckého granatu a aj vas staručký Arthur ho zachyti.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... JjkxiYOPAS
Ono je trochu rozdíl snažit se zachytit střelu z minometu letící ze vzdálenosti pár kilometrů nebo dělostřelecký granát letící maximálně z šedesáti kilometrů po balistické dráze. Oproti stíracímu letounu který se pokouší proniknout PVO.
Navíc třeba takový EL/M-2084 buď funguje v režimu přehledového radaru kdy je schopen pokrýt 360° nebo v režimu dělostřeleckého radaru ve kterém ovšem pokrývá jen výseč 120° .
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3859
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Wasp píše: 3/1/2023, 18:31
KOLT píše: 3/1/2023, 18:09 @wasp: Jenže to, co popisuješ, se týkalo válečných her projektujících boje tuším za 20 let, proto se F-35 v dnešní konfiguraci nedal použít k pronikání na území nepřítele.

@HONZIK11: Nepopisuješ stealth nýbrž REB. A ber na vědomí, že tímhle způsobem „oklamat“ dnešní AESA radary je téměř nemožné.

@Scotty: Ostatně Saab se zapojil do vývoje stealth letounu, takže asi tolik k té nepotřebnosti této technologie :)

Rok 2030, tj. za 7 let. Dnes se ví že Block 4, který ještě nelétá, se nebude používat v pronikání do vzdušného prostoru nepřítele. Block 3 už nebude mít uplatnění ve válečných scénářích.
Určitě. :roll:
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Máš tam odkaz.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Tak za prvé NGAD v roce 2030 nebude. Za druhé je třeba udržet projekt NGAD při životě. Takže je logické, že F-35 nebude stíhat vůbec v ničem (tak jako kdysi všechny simulace vyhrával F-22 a F-35) :)
Za třetí STEALTH umožňuje to, že je detekován na kratší vzdálenost. A to platí stoprocentně.
Za čtvrté Gripen E je nový letoun. Musíte se s tím prostě smířit. To že používá podobnou filosofii jako Gripen C je fajn, ale to je tak vše. Je to jako by někdo přešel u Octavie 2 do Octavie 4. Víš kam sáhnout, ale je to jiné auto.
Za páté Gripen C je fajn, ale pro nás je dobrý jen za cenu modernizace a odkup za jedno euro. Jinak je prostě drahý.
Za šesté geopolitika nepustí, za dvacet let budete čelit staronovým hrozbám. Přezbrojovat a cvičit musíte teď.
Za sedme pokud bychom připustili platnost simulaci, o které se tady opirate, tak eltouny 4.5G si v takové simulaci ani neškrtnou.
Za osmé F-35 má stealth i REB.
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Zvláštní že když F-15 prohrává se Su 27 na cvičení, tak je to pravda a když F-35 není vhodný na let v prostoru nepřítele tak je to lež.
Kde je nějaká míra sebereflexe ?
Ano, může to být politika, ale také na tom něco může být, a klidně obojí najednou.
F-35 dnes je ve stavu který je dlouhodobě kritizován USA, Block 3 tedy není úplně dobrý, Block 4 nemá být používán v napadání nepřátelského prostoru, na to bude něco jiného.
F-35 má být výplň. Která dělá vše okolo - taková F-16 dneska.
Aby byl za pár let dobrý, musí mít nový motor a radar. To se ví už dnes.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

https://en.wikipedia.org/wiki/Next_Gene ... te_note-18

Projekt NGAD byl zahájen v roce 2014 s cílem vyvinout pro americké letectvo systém vzdušné nadvlády do roku 2030. Agentura DARPA v březnu 2014 dokončila studii Air Dominance Initiative a v roce 2015 zahájila iniciativu Aerospace Innovation Initiative, jejímž cílem je vyvinout prototypy letounů X, které mají demonstrovat technologie pro budoucí letouny. V roce 2016 navázalo USAF na studii DARPA letovým plánem Air Superiority 2030 (AS 2030), ale i když plán konstatoval potřebu rodiny systémů, stále se zaměřoval na konkrétního člena rodiny nazvaného F-X nebo Penetrating Counter-Air (PCA)[4][5]. V roce 2018 se AS 2030 vyvinul v NGAD a rozšířil své zaměření z jediného doplňku na soubor schopností[6].

Cílem NGAD je vyvinout několik klíčových technologií v oblastech, jako je pohon, stealth, pokročilé zbraně,[7] digitální design (inženýrství založené na CAD)[8][9] a tepelné řízení signatury letounu.[10] Program mění tradiční akvizice letectva[11] oddělením konstrukčních, výrobních a podpůrných funkcí ve vývojovém procesu s rozpočtem 9 miliard dolarů do roku 2025.[12][13] Pro vývojový program jsou charakteristické častější průmyslové soutěže a simulace v procesu návrhu a výroby. [14] NGAD je popisován jako "rodina systémů", přičemž ústředním prvkem systému je stíhací letoun a dalšími částmi systému budou pravděpodobně doprovodné letouny bez posádky, které ponesou dodatečnou munici a budou plnit další úkoly[15]. cílem NGAD je zejména vyvinout systém, který by řešil potřeby operací v tichomořském divadle operací, kde současné stíhačky USAF nemají dostatečný dolet a nosnost. Velitelé USAF poznamenali, že mohou existovat dvě varianty NGAD: jedna s dlouhým doletem a užitečným zatížením pro Indopacifik a druhá více orientovaná na relativně krátké vzdálenosti mezi možnými bojovými oblastmi v Evropě[15]. Stíhačka by měla využívat motory s adaptivním cyklem vyvíjené v rámci programu AETP (Adaptive Engine Transition Program) a NGAP (Next Generation Adaptive Propulsion), přičemž letově připravené motory se očekávají do roku 2025[16].

Posádková stíhací složka NGAD měla podle krátkých představ navazovat na rychlé vývojové a pořizovací cykly stíhacích letounů "Century Series" z 50. a 60. let 20. století; asistent ministra letectva (SAF/AQ) Will Roper je nazval "Digital Century Series" (digitální řada století), konstrukce stíhacích letounů by se neustále iterovala, aby bylo možné rychle zavádět nové technologie, a pořizovala by se v malých sériích. V září 2020 Roper uvedl, že byl zalétán plnorozměrový prototyp stíhacího letounu NGAD. 17] V květnu 2021 náčelník generálního štábu USAF generál Brown prohlásil, že NGAD začne nahrazovat F-22, jakmile bude v dostatečném množství provozuschopný, s cílem nasazení v roce 2030. [18] K testování technologie NGAD byl použit i letoun F-22 a očekává se, že některé pokroky budou aplikovány i na F-22.[19] Vzhledem ke složitosti a sofistikovanosti konstrukce moderních letounů však byla koncepce "Digital Century Series" nakonec opuštěna namísto tradičnějšího přístupu k vývoji a nákupu. V červnu 2022 program přešel do fáze technického a výrobního vývoje (EMD)[20][21].

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“