Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Dodávky nových motorů pro F-35 pozastaveny kvůli probíhajícímu vyšetřování nehody F-35B z 15. prosince 2022.
Zdroj:
https://www.defensenews.com/air/2023/01 ... stigation/
Zdroj:
https://www.defensenews.com/air/2023/01 ... stigation/
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
USA utečou světu. Do svých supermoderních letounů F-35 Lightning II integrují přelomový radar
Bojová letadla F-35 Lightning II používaná americkým letectvem dostanou v rámci plánované modernizace nový radarový systém AN/APG-85, informuje server The War Zone. O radiolokátoru AN/APG-85 se v loňském roce hovořilo hned několikrát, ale zprávy o tomto pokročilém systému byly vždy odmítnuty nebo rovnou označeny jako dezinterpretace. Minulý měsíc však o přísně utajovaném radaru překvapivě informovalo samotné americké letectvo, které ho zmínilo ve své veřejné prezentaci seznamu nefinancovaných priorit (UPL).O několik týdnů později pak programová kancelář pro F-35 (JPO) sdělila serveru The War Zone, že americké námořnictvo, letectvo a námořní pěchota společně „vyvíjejí a integrují pokročilý radar pro F-35 Lightning II, který je schopen porazit současné a předpokládané vzdušné a pozemní hrozby protivníka“.
Server The War Zone očekává, že nový radiolokátor – založený na bázi nitridu galia (GaN) – nejenže zvýší dosah a schopnosti F-35, ale také podpoří dynamickou taktiku elektronického boje.
https://www.fonetech.cz/usa-utecou-svet ... .sznhp.box
https://www.thedrive.com/the-war-zone/f ... initiative
Bojová letadla F-35 Lightning II používaná americkým letectvem dostanou v rámci plánované modernizace nový radarový systém AN/APG-85, informuje server The War Zone. O radiolokátoru AN/APG-85 se v loňském roce hovořilo hned několikrát, ale zprávy o tomto pokročilém systému byly vždy odmítnuty nebo rovnou označeny jako dezinterpretace. Minulý měsíc však o přísně utajovaném radaru překvapivě informovalo samotné americké letectvo, které ho zmínilo ve své veřejné prezentaci seznamu nefinancovaných priorit (UPL).O několik týdnů později pak programová kancelář pro F-35 (JPO) sdělila serveru The War Zone, že americké námořnictvo, letectvo a námořní pěchota společně „vyvíjejí a integrují pokročilý radar pro F-35 Lightning II, který je schopen porazit současné a předpokládané vzdušné a pozemní hrozby protivníka“.
Server The War Zone očekává, že nový radiolokátor – založený na bázi nitridu galia (GaN) – nejenže zvýší dosah a schopnosti F-35, ale také podpoří dynamickou taktiku elektronického boje.
https://www.fonetech.cz/usa-utecou-svet ... .sznhp.box
https://www.thedrive.com/the-war-zone/f ... initiative
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
,,,Nový radar obdrží v základu zřejmě i polské, belgické nebo finské F-35A.
Takze teoreticky take my.
No ted jeste vyresit motor do doby nasi objednavky.
Zajimave info se taky objevilo ,co se polskych F35 tyka. V USA jich zustava hned 8ks pro vycvik pilotu a perzonalu. Z toho
mi vychazi ze jejich vycvik bude hromadny tedy i velice rychly.
Takze teoreticky take my.
No ted jeste vyresit motor do doby nasi objednavky.
Zajimave info se taky objevilo ,co se polskych F35 tyka. V USA jich zustava hned 8ks pro vycvik pilotu a perzonalu. Z toho
mi vychazi ze jejich vycvik bude hromadny tedy i velice rychly.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Super že SAAB dokázal na poli této technologie utvořit ve světě prvenství. Spolupráce s USA se vyplatila a budou z toho oba prosperovat.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Od Lot15 by F-35 měl být schopen nést 6 střel vzduch-vzduch ve vnitřních pumovnicích namísto dosavadních čtyř.
https://www.defensenews.com/air/2023/01 ... abilities/
Zdroj:The F-35A can now carry four missiles in its internal weapons bays, plus another two externally, for a total of six missiles. F-35 manufacturer Lockheed Martin said that total will increase to eight starting with lot 15 fighters, which will be able to carry another two missiles internally.
https://www.defensenews.com/air/2023/01 ... abilities/
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Konečně normální a uvěřitelný rozhovor o F-35.
Ne s reklamní masírkou, (že Billie Flinne), ne žádné honění o absolutní dokonalosti F-35 vždy, všude, v podzemí, ve vesmíru.
V rozhovoru je zkušebního pilot F-35 co létal i na F-15E,C a F-18 Hornet a má konečně normální postřehy o F-35.
Mých pár bodů co mě zaujalo a jistě najdete plno dalších.
Zajimavé začíná po 1 hodině,
Letová obálka F-35 je zhruba 50 000 ft a 1,6M.
Není lehké dosáhnout maximální rychlosti, je to výzva, ale je to rozhodně lehčí než dosáhnout mach 2 u jiných letadel.
AoA
F-35 má dobrou AoA schopnost a je zde lepší než některá letadla a je v ní poměrně efektivní. Ve vysokých AoA je F-35 asi jako F-15E, ale ne jako F-15C nebo F/A -18 (nejspíše verze C) Hornet, s oběma jsem létal.
G
znova, podobný jako Strike Eagle, prakticky nejde dosáhnout 9G ve 25 000 ft, na to musíte mít velmi velkou rychlost ale je možné udržet 9G v 10 000 ft.
Dogfigth
F-35 může bojovat v "dogfight", vysvětluje že : média udělala senzaci z toho že F-35 neumí bojovat v blízkém manévrovém boji. Šlo o to že se tehdy zkoušela část obálky F-35 a vše se teprve nastavovalo. Tedy nešlo o žádný "dogfight" tak jak z toho udělala senzačně media.
Své také později udělalo to že první piloti F-35 byly zvyklí létat na F-16 a létali s F-35 jako by to byl F-16, a proto prohrávali (F-16 je menší a lehčí než F-35 a dominuje ve vysokoenergických manévrech).
Postupně piloti přišli na to jak používat F-35, začali používat více kormidlo, a ukázalo se, že F-35 může být efektivní "dogfighter" jako ostatní letadla.
Je ovšem těžší, tedy je více pomalý (asi myslel akceleraci, poměr tah/hmotnost), ale pokud si uděláme takové porovnání.
Vezmeme si čistou F-16, ten je velmi dobrý v dogfightu oproti hodně typům letadel, ale F-16 není v realitě nikdy čistý a není nikdy v boji čistý. Má závěsníky, zaměřovací kontejnery a pod.
A F-35 to má vše interně a to ho činní efektivní. Dal bych mu hodnocení z manévrovatelnosti za B. Je opět velmi podobný jako F-15E.
Máš jeden dobrý G manévr v závislosti na výšce, kde budeš mít (krátkodobě) dobrou rychlost otáčení, a jseš celkem dobrý v nízkých rychlostech a vysokých úhlech AoA.
Třeba oproti F-16, který v pomalých rychlostech nemá vůbec dobrou schopnost vysokého AoA.
F-35 může zpomalit na rychlost kolem 100 uzlů a těžit z vysoké AoA (toto je hodně podobné u F-15). Hornet může jít ještě pomaleji asi na 80-90 uzlu.
Za mě, výborný rozhovor bez reklamních nesmyslů které se kolem F-35 objevují v médiích, i zde na palbě a které jsou na "přesdržku".
Stačil jeden normální rozhovor a to letadlo už má " šmrnc".
https://www.youtube.com/watch?v=J-Sr4xqZKkw
Co se mě na F-35 nelíbí, ale je to v boji výhoda a asi i pokrok, je to že úroveň automatizace je taková že být pilot F-35 nevyžaduje " koule". Pilot létá hodně přes autopilota, má třeba automatické přidávání plynu, a letadlo si létá "samo". Pilot se věnuje situačnímu povědomí a vlastně už to není pilot, ale spíše manager, nebo programátor, zadává co a jak má letadlo udělat.
Navíc vyšel nedávno rozhovor s pilotem F-22, kde display pilot F-22 říká také mnoho zajimavého.
Ptali se ho třeba jestli může F-22 bojovat s F-35 v BVR, a jasně že může a úspěšně.
A také říkal že F-22 je zcela jiná "bestie" ve smyslu kinetických možností a celkového vzdušného boje. Ale že F-35 má dobré senzory a byl dělá na jiné úkoly.
Ne s reklamní masírkou, (že Billie Flinne), ne žádné honění o absolutní dokonalosti F-35 vždy, všude, v podzemí, ve vesmíru.
V rozhovoru je zkušebního pilot F-35 co létal i na F-15E,C a F-18 Hornet a má konečně normální postřehy o F-35.
Mých pár bodů co mě zaujalo a jistě najdete plno dalších.
Zajimavé začíná po 1 hodině,
Letová obálka F-35 je zhruba 50 000 ft a 1,6M.
Není lehké dosáhnout maximální rychlosti, je to výzva, ale je to rozhodně lehčí než dosáhnout mach 2 u jiných letadel.
AoA
F-35 má dobrou AoA schopnost a je zde lepší než některá letadla a je v ní poměrně efektivní. Ve vysokých AoA je F-35 asi jako F-15E, ale ne jako F-15C nebo F/A -18 (nejspíše verze C) Hornet, s oběma jsem létal.
G
znova, podobný jako Strike Eagle, prakticky nejde dosáhnout 9G ve 25 000 ft, na to musíte mít velmi velkou rychlost ale je možné udržet 9G v 10 000 ft.
Dogfigth
F-35 může bojovat v "dogfight", vysvětluje že : média udělala senzaci z toho že F-35 neumí bojovat v blízkém manévrovém boji. Šlo o to že se tehdy zkoušela část obálky F-35 a vše se teprve nastavovalo. Tedy nešlo o žádný "dogfight" tak jak z toho udělala senzačně media.
Své také později udělalo to že první piloti F-35 byly zvyklí létat na F-16 a létali s F-35 jako by to byl F-16, a proto prohrávali (F-16 je menší a lehčí než F-35 a dominuje ve vysokoenergických manévrech).
Postupně piloti přišli na to jak používat F-35, začali používat více kormidlo, a ukázalo se, že F-35 může být efektivní "dogfighter" jako ostatní letadla.
Je ovšem těžší, tedy je více pomalý (asi myslel akceleraci, poměr tah/hmotnost), ale pokud si uděláme takové porovnání.
Vezmeme si čistou F-16, ten je velmi dobrý v dogfightu oproti hodně typům letadel, ale F-16 není v realitě nikdy čistý a není nikdy v boji čistý. Má závěsníky, zaměřovací kontejnery a pod.
A F-35 to má vše interně a to ho činní efektivní. Dal bych mu hodnocení z manévrovatelnosti za B. Je opět velmi podobný jako F-15E.
Máš jeden dobrý G manévr v závislosti na výšce, kde budeš mít (krátkodobě) dobrou rychlost otáčení, a jseš celkem dobrý v nízkých rychlostech a vysokých úhlech AoA.
Třeba oproti F-16, který v pomalých rychlostech nemá vůbec dobrou schopnost vysokého AoA.
F-35 může zpomalit na rychlost kolem 100 uzlů a těžit z vysoké AoA (toto je hodně podobné u F-15). Hornet může jít ještě pomaleji asi na 80-90 uzlu.
Za mě, výborný rozhovor bez reklamních nesmyslů které se kolem F-35 objevují v médiích, i zde na palbě a které jsou na "přesdržku".
Stačil jeden normální rozhovor a to letadlo už má " šmrnc".
https://www.youtube.com/watch?v=J-Sr4xqZKkw
Co se mě na F-35 nelíbí, ale je to v boji výhoda a asi i pokrok, je to že úroveň automatizace je taková že být pilot F-35 nevyžaduje " koule". Pilot létá hodně přes autopilota, má třeba automatické přidávání plynu, a letadlo si létá "samo". Pilot se věnuje situačnímu povědomí a vlastně už to není pilot, ale spíše manager, nebo programátor, zadává co a jak má letadlo udělat.
Navíc vyšel nedávno rozhovor s pilotem F-22, kde display pilot F-22 říká také mnoho zajimavého.
Ptali se ho třeba jestli může F-22 bojovat s F-35 v BVR, a jasně že může a úspěšně.
A také říkal že F-22 je zcela jiná "bestie" ve smyslu kinetických možností a celkového vzdušného boje. Ale že F-35 má dobré senzory a byl dělá na jiné úkoly.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 8/1/2023, 00:39, celkem upraveno 2 x.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Už se to probralo, ale shrnu to, SAAB za finančí podpory USA udělal průlom na poli AESA radarů. Z toho teď profituje "Tvuj milášek" v podobě radaru APG-85.
Mimochodem, USA nedávno oznámilo že nick-name pro F-35 bude právě Milášek, tedy vítej F-35 Milášek

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Spojené státy zakazují, aby izraelské letouny F-35 pilotovali piloti s jiným občanstvím než výhradně izraelským. Izraelské letectvo americký požadavek akceptovalo. Vyřazeni pilotů s dvojím občanstvím má zajistit vyšší bezpečnost informací o citlivých technologiích F-35 před možným únikem do třetího státu.
Zdroj:
https://www.defenseromania.ro/sua-sufla ... 20409.html
Zdroj:
https://www.defenseromania.ro/sua-sufla ... 20409.html
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
To jako že "Prsten moci"?

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Supr, už bylo na čase

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
zdroj? nebo to mam chapat tak,ze jsi spojil, ze SaaB ma GaN radar, takze novy radar v F-35 bude mit GaN technologii od Saabu? respektive Raytheon/Northrop Grumman Electronic Systems?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Ano konecne, jen dva roky po vydani v nejpopularnejsim podcastu o voj. letadlech

Kazdopadne doporucuju si ho cely poslechnout...
Nerek absolutne nic co by nebylo v mnoha dalsich rozhovorech a clancich a naprosto sedi s tim co pisu uz roky...Ne s reklamní masírkou, (že Billie Flinne), ne žádné honění o absolutní dokonalosti F-35 vždy, všude, v podzemí, ve vesmíru.
V rozhovoru je zkušebního pilot F-35 co létal i na F-15E,C a F-18 Hornet a má konečně normální postřehy o F-35.
To bude ten problem, proc se porad motas v bludnem kruhu, zajimave zacina mnohem drive.Mých pár bodů co mě zaujalo a jistě najdete plno dalších.
Zajimavé začíná po 1 hodině,
rika, ze je tezke dosahnout (narazove) 9G v 25k ft, protoze to vyzaduje letet hodne rychle. Ne ze je mozne 9G udrzet, to ted nedokaze asi nic pilotovatelneho a pilota by delsi 9G zabilo ( bezvedomy a nasledny pad)G znova, podobný jako Strike Eagle, prakticky nejde dosáhnout 9G ve 25 000 ft, na to musíte mít velmi velkou rychlost ale je možné udržet 9G v 10 000 ft.
nic noveho, prakticky to stejne bylo v out of the shadows... a prene tam popsal ten incident s medii ohledne F-16 vs F-35. Takze by tahle zombi mohla byt konecne nadobro pohrbena.Dogfigth
Ne jen neposlouchas a nectes, za tu dobu co te znam se ptas neustale na ty stejne veci porad dokola. Doufejme ze tohle si zapamatujes..Za mě, výborný rozhovor bez reklamních nesmyslů které se kolem F-35 objevují v médiích, i zde na palbě a které jsou na "přesdržku".
Stačil jeden normální rozhovor a to letadlo už má " šmrnc".
https://www.youtube.com/watch?v=J-Sr4xqZKkw
Bingo... btw Berke co mluvi v tom rozhovoru na zacatku a konci taky lital s F-35/F-22, ale to je nekdo, koho by jsi ty hodil do stejne kategorii jako je u tebe Flynn.. ale mluvi o daleko podstatnejsich vecech, na ktere se ty ale nezamerujes. Jeho prvni video, ktere jsme zde postnul uz hoodnekrat..Co se mě na F-35 nelíbí, ale je to v boji výhoda a asi i pokrok, je to že úroveň automatizace je taková že být pilot F-35 nevyžaduje " koule". Pilot létá hodně přes autopilota, má třeba automatické přidávání plynu, a letadlo si létá "samo". Pilot se věnuje situačnímu povědomí a vlastně už to není pilot, ale spíše manager, nebo programátor, zadává co a jak má letadlo udělat.
Link prosim?Navíc vyšel nedávno rozhovor s pilotem F-22, kde display pilot F-22 říká také mnoho zajimavého.
Ptali se ho třeba jestli může F-22 bojovat s F-35 v BVR, a jasně že může a úspěšně.
A také říkal že F-22 je zcela jiná "bestie" ve smyslu kinetických možností a celkového vzdušného boje. Ale že F-35 má dobré senzory a byl dělá na jiné úkoly.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Není mi jasné kde jsem psal že by jsme si měli pořídit Gripeny protože GaN technologie je pokročilejší než GaAs.
Pokud vím tak jsem psal že stroj má pořád problémy se spolehlivostí ( uvedl jsem několik příkladů ), požaduje složitější infrastrukturu a provoz je dražší.
Když jsi si z toho vydedukoval že říkám že f35 je odpad protože GaN je pokročilejší než GaAs tak nemá smysl s tebou o ničem diskutovat.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
ale blbost je nekonečná....
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Shania,
kdybych Ti napsal že F-35 je podobný na F-15E v AoA a G - tak se Tvá galaxie zatřese tak že to pocítí i na Enterprise v umělý singularitě, takže za mě, my dva nejsme ve stejné galaxii a proto vidím a slyším úplně jiné věci než Ty.
Ty máš Flinny a pod. A já nemám rád věty typu : až když F-16 přiletěli v čistý konfiguraci, začalo to být trochu zajimavé.. nad kterýma se rozplýváš jako nanuk na sahaře.
Když jsme pár let zpět rozebírali AoA F-15 a F-35, psal jsi něco v tom stylu že F-35 je nejvíc drtitel, penetrátor, mimo F-22 a že jsem jistě kokot ( na hranici s ním !) že jenom můžu pomyslet na to že to tak není.
Pak pilot F-35 řekne že je podobný na F-15E a není v lize F-15C a F-18C.. pak je tedy taky kokot a upálíme ho ?
"Cabo"
https://www.youtube.com/watch?v=48cEkr8N0Bc
kdybych Ti napsal že F-35 je podobný na F-15E v AoA a G - tak se Tvá galaxie zatřese tak že to pocítí i na Enterprise v umělý singularitě, takže za mě, my dva nejsme ve stejné galaxii a proto vidím a slyším úplně jiné věci než Ty.
Ty máš Flinny a pod. A já nemám rád věty typu : až když F-16 přiletěli v čistý konfiguraci, začalo to být trochu zajimavé.. nad kterýma se rozplýváš jako nanuk na sahaře.
Když jsme pár let zpět rozebírali AoA F-15 a F-35, psal jsi něco v tom stylu že F-35 je nejvíc drtitel, penetrátor, mimo F-22 a že jsem jistě kokot ( na hranici s ním !) že jenom můžu pomyslet na to že to tak není.
Pak pilot F-35 řekne že je podobný na F-15E a není v lize F-15C a F-18C.. pak je tedy taky kokot a upálíme ho ?
"Cabo"
https://www.youtube.com/watch?v=48cEkr8N0Bc
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
To je fer, vidis to uplne jinak...
Tento pilot to popisuje ze sveho pohledu a jeho zpusobu boje, ktery si prenesl z F-15 a zde mluvi o konkretni aplikaci vysokych AOA...
A ne ze by neexistovalo roky porovnani v teto oblasti s vic jak jednim pilotem.
To proc jsem ja psal, ze F-15 je horsi ve vysokych AOA , je protoze nemuze tam kam muze F-35 jit, jako napr pedal turn ktey F-15 nezvladne. To jestli je to aplikovatelne v BFM je pak uplne jina vec...
Jiste, rozplivam se nad tim, ze 5gen stroj udrzi krok s 4gen stroji... nebylo to spis naopak, ze se tu neustale psalo o tom, ze je F-35 v dogfigtu k nicemu a tohle to je jen uvedeni do spravnych mezi... kdyz uz se rozplyvam tak o schopnosti cvicit BFM s jednou bombou v pumovnici... jak co se tyka vyzbroje, tak to ze ma dost paliva...Ty máš Flinny a pod. A já nemám rád věty typu : až když F-16 přiletěli v čistý konfiguraci, začalo to být trochu zajimavé.. nad kterýma se rozplýváš jako nanuk na sahaře.
A kdyz uz neco, tak jsme vzdy psal, ze dogfight je smrtici prostredi pro obe strany a kdyz do nej F-22/F-35 pujdou, tak jen pokud budou mit absolutni prevahu. A to je mimochodem i v tomto rozhovoru...
Ne pilot rekl, ze F-35 je podobny F-15E v urcitem rezimu, ne ze se s nimi bojuje naprosto stejne.Když jsme pár let zpět rozebírali AoA F-15 a F-35, psal jsi něco v tom stylu že F-35 je nejvíc drtitel, penetrátor, mimo F-22 a že jsem jistě kokot ( na hranici s ním !) že jenom můžu pomyslet na to že to tak není.
Pak pilot F-35 řekne že je podobný na F-15E a není v lize F-15C a F-18C.. pak je tedy taky kokot a upálíme ho ?
"Cabo"
FA-18C bylo vzdy top ve vysokych AOA, neznamena, ze je porovnatelne s F-15C a nebo F-16.
F-35 byla od zacatku popisovana jako spojeni silnych stranek F-16 a FA-18 v bojove konfiguraci, nikdo z ni F-22 nedelal, mimo popisu ridiciho systemu, ktery je lepsi v F-35 diky nemu dalece prevysuje svoje papirove vykony jako wing loading -> to je proc kritici jako sprey a APA roky sirili, ze je to neobratny stroj...
Z meho pohledu, i kdyby F-35 mela obratnost B-2 (a B-21 bude podle me velmi dobra AA platforma, obzvlast s next gen AAM), tak stale bude dominovat vzdusny boj a to je jen velmi mala cast toho co bude F-35 delat. Takze ty se zamerujes na zcela irelevantni cast schopnosti F-35 a tak nemuzes nikdy pochopit, proc je ted "nejlepsi" a tohle v tom rozhovoru mas taky...
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Kanada nakoupí 88 amerických bojových letounů F-35 za 14,2 miliardy dolarů (317 miliard Kč).
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Shania, ale noták..obrázek s porovnáním, jsou tam dva piloti :-)
Já tí neberu F-35, já se zajimám o jinou část než Ty. Mě nezajimá IT technologie ale nemám problém psát že F-35 je po této stránce fantastická, ale problematická a potřebuje ještě čas.
Zkušebné pilot F-35 velmi dobře vysvětlil silné a slabé stránky F-35 v manévrování, a to je podstatné, udělal tu mašinu uvěřitelnou.
Tedy, docela dobré AoA, dobrá první zatáčka, pak ztráta energie. Tedy pilot F-35 bude bojovat ideálně v boji v jednom kruhu, bude se snažit boj dát do nižších rychlostí a bude si hlídat energii, protože nemá tak dobrou akceleraci.
Bude lepší v nižších výškách.
Při podvěšení F-16 s PPN, bude mít F-35 slibnější šance.
O to mě šlo. Charakteristika F-35, ne superlativní reklamní prodejní kecy.
Já tí neberu F-35, já se zajimám o jinou část než Ty. Mě nezajimá IT technologie ale nemám problém psát že F-35 je po této stránce fantastická, ale problematická a potřebuje ještě čas.
Zkušebné pilot F-35 velmi dobře vysvětlil silné a slabé stránky F-35 v manévrování, a to je podstatné, udělal tu mašinu uvěřitelnou.
Tedy, docela dobré AoA, dobrá první zatáčka, pak ztráta energie. Tedy pilot F-35 bude bojovat ideálně v boji v jednom kruhu, bude se snažit boj dát do nižších rychlostí a bude si hlídat energii, protože nemá tak dobrou akceleraci.
Bude lepší v nižších výškách.
Při podvěšení F-16 s PPN, bude mít F-35 slibnější šance.
O to mě šlo. Charakteristika F-35, ne superlativní reklamní prodejní kecy.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Zřejmě nečetli diskuzi tady na Palbě.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Tady je primo kolik pilotu se ptali. Pocita se tam s F-35 bez AIM-9X, coz samo o sobe znacne snizuje score.
Tak co se asi stane po ITR jako dokaze F-35, stroj je pak bez energie, to plati i pro vykonejsi stroj jako F-22 a nebo i Grypen, Hornet, ten ma taky prvni dobrou... Takze bud znici protivnika a nebo jsou v haji. V netcentrickem prostredi dogfight, natoz manevry ala Su-37 z top gunu z tebe udelaji akorat perfektni cil. Cim dal tim nebezpecnejsi AAM/SAM je v budoucnu jista smrt pokud te neco najde, preda informace o poloze a ty jsi bez energie, pokud nastane boj nablizko, bude to brutalne rychle a ne vzdy jednostrana zalezitost (kdy obet odpali LOAL AAM pretim nez to koupi), nebude zadny minuty trvajici manevervovani.Zkušebné pilot F-35 velmi dobře vysvětlil silné a slabé stránky F-35 v manévrování, a to je podstatné, udělal tu mašinu uvěřitelnou.
Tedy, docela dobré AoA, dobrá první zatáčka, pak ztráta energie. Tedy pilot F-35 bude bojovat ideálně v boji v jednom kruhu, bude se snažit boj dát do nižších rychlostí a bude si hlídat energii, protože nemá tak dobrou akceleraci.
Bude lepší v nižších výškách.
Při podvěšení F-16 s PPN, bude mít F-35 slibnější šance.
O to mě šlo. Charakteristika F-35, ne superlativní reklamní prodejní kecy.
Nakonec konecne pochop, ze to bude rozhodnuti pilota F-35, jestli pujde do dogfightu a nebo ne a kdyz do nej pujde, bude to s momentem prekvapeni se vsemi vyhodami na jeho strane... A pokud se nahodou stane, ze se neco dostane do pozice, kdy by to tak nebylo, tak to bude rychly konec pro F-35, protoze protivnik odpali vse co ma a odpouta se co nejdriv to pujde, protoze celou dobu ho budou mit zamerene ostatni F-35 desitky km daleko...