P-38 Lightning
Moderátor: Hans S.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Víceméně to odpovídá standardnímu testu NACA, který jsem tady někde uváděl.
Celé to dost znehodnocuje Fw 190, který zvládl maximálně přes 160°/sec (viz test NACA) a především hodnota "naměřená" pro 100 MPH je asi trošičku fantasie. To je totiž pod pádovou rychlostí Fw 190. Při takové rychlosti se zcela jistě o výkrut nepokoušeli.
Celé to dost znehodnocuje Fw 190, který zvládl maximálně přes 160°/sec (viz test NACA) a především hodnota "naměřená" pro 100 MPH je asi trošičku fantasie. To je totiž pod pádovou rychlostí Fw 190. Při takové rychlosti se zcela jistě o výkrut nepokoušeli.
Děkuji Fatalemu za odpověd,ano,něco o havárii si také vzpomínám.
Nejsem si ale jist označením "Bazooka".
Podle mne M-8 byla neřízená rakety vzduch - země ráže 4,5 palce odpalovaná z letadel a možná i z jiných nosičů (třeba čluny LST) a tato raketa nebyla příliš rozšířená. Bezpečně se zkoušela na P-47 Tjunderbolt a kromě dlouhých trubic omezujících nosič měla také problémy se stabilitou.
Snad se mohla jmenovat také "Bazooka",nevím. Spíše si myslím,že to jde o tiskovou chybu v podkladu.Často jsou vidět obrázky obou raket vedle sebe a z toho mohla vzniknout chyba.
Nejsem si ale jist označením "Bazooka".
Podle mne M-8 byla neřízená rakety vzduch - země ráže 4,5 palce odpalovaná z letadel a možná i z jiných nosičů (třeba čluny LST) a tato raketa nebyla příliš rozšířená. Bezpečně se zkoušela na P-47 Tjunderbolt a kromě dlouhých trubic omezujících nosič měla také problémy se stabilitou.
Snad se mohla jmenovat také "Bazooka",nevím. Spíše si myslím,že to jde o tiskovou chybu v podkladu.Často jsou vidět obrázky obou raket vedle sebe a z toho mohla vzniknout chyba.
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
M-8 nebyla ani tak neřízená raketa "země - vzduch", šlo původně o vývoj armádní výzbrojní služby a Ordnance Department, vývoj začal na jaře 1941.
Raketa M-8 měla být používána letectvem, nakonec byla asi více používána jako dělostřelecká raketa. Byla používána v raketometu Xylofon a Calliopes.
Parametry:
ráže - 4,5" (114,3 mm)
max. rychlost - 260 m/s
dostřel - 3650 m
Raketa M-8 měla být používána letectvem, nakonec byla asi více používána jako dělostřelecká raketa. Byla používána v raketometu Xylofon a Calliopes.
Parametry:
ráže - 4,5" (114,3 mm)
max. rychlost - 260 m/s
dostřel - 3650 m
"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Jak píše Fatale - Označení bazooka bylo u této rakety (resp. zařízení) používáno běžně. Narazil jsem na něj několikrát.
Ke grafu výkrutu: ty vyšší rychlosti máš i v tom NACA testu, resp. ten je zobrazen cca do 400 MPH, ale převaha P38 s posilovači je na něm taktéž patrná, stejně jako druhé místo P51 a třetí Fw 190, následované je to pak LF. Spitfirem a Spitfirem Mk.21 (toho mám ale zase v jiném grafu).
NACA test má obrovskou výhodu, že je opravdu profláklý, dají se dohledat data a podmínky měření..tlaky na páku a tak. Někde jsem měl celý PDF dokument ohledně toho měření.
Ke grafu výkrutu: ty vyšší rychlosti máš i v tom NACA testu, resp. ten je zobrazen cca do 400 MPH, ale převaha P38 s posilovači je na něm taktéž patrná, stejně jako druhé místo P51 a třetí Fw 190, následované je to pak LF. Spitfirem a Spitfirem Mk.21 (toho mám ale zase v jiném grafu).
NACA test má obrovskou výhodu, že je opravdu profláklý, dají se dohledat data a podmínky měření..tlaky na páku a tak. Někde jsem měl celý PDF dokument ohledně toho měření.
By Fatale : Spodní Lightning je se standartními Hvary na stromečcích - závěsy s tzv.nulovým vedením vyvinuté a vyráběné v USA.U horního Lightninga s 14 raketami jde o jiný typ - možná 5 inch. FFAR vyvíjené v USA nebo anglické RP-3 vypouštěné z odpalovací lišty cca 2,5 metrů dlouhé.Lišty jsou nejlépe vidět pod levým (vzdálenějším) křídlem.
RP.3 měly 6 různých hlavic,největší měly ráži 5" a výrazně proti motoru s ráží 3" byly vidět.Zde jde asi o lehčí hlavice s menší ráží blížící se ráži motoru.
Za snímky děkuji.
Islandan
RP.3 měly 6 různých hlavic,největší měly ráži 5" a výrazně proti motoru s ráží 3" byly vidět.Zde jde asi o lehčí hlavice s menší ráží blížící se ráži motoru.
Za snímky děkuji.
Islandan
Na té horní fotce nejsou FFARy a už vůbec ne RP-3. Lightningy nikdy nelétali s britskými raketami. Jsou to HVARy na standartním závěsníku (žádnou lištu nevidím). Takhle se HVARy totiž původně nosili, ale zjistilo se že při odpalu se deformuje potah křídla - právě proto USAAF muselo vyvinout "vánoční stromek".
K M-8 - fotek Lightningů s bazookami je opravdu hodně málo, moc se nepoužívali. Jedna z mála je v Aircraft of the Aces 14 - P-38 Lightning Aces of the Pacific and CBI.
K M-8 - fotek Lightningů s bazookami je opravdu hodně málo, moc se nepoužívali. Jedna z mála je v Aircraft of the Aces 14 - P-38 Lightning Aces of the Pacific and CBI.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
V rukách dobrého pilota jsou průměrná, nebo i horší letadla slušnými nepřáteli dobrých, nebo průměrných letadel se špatnými piloty. Ale to platí obecně. Celkově dost zavádějící informace..Thór píše:P-38 byla velmi zajímavá konstrukce. Kdesi jsem četl, že v rukách dobrého pilota, byl velmi obávaným protivníkem i na Západní frontě.
Hans S.- to akceptuji. Ovšem prosté srovnání výkonu, stoupavosti,výzbroje,doletu a komplexních TTD vede k čemu? Toto jsem četl v knize o letecké válce na Západní frontě, která se zabývala všemi typy použitých letadel. Pokud by to byla zavádějící informace, nechápu kam by koho mohla zavést. K poznání že Lighting "vychoval několik leteckých es?
" Thór "
Kaphar hunnu bhanda marnu ramro
To je pravda, ale ti létali v PACIFIKU. Tam se vedlo P-38 mnohem líp, měli velký dolet a kočírovali je výborně takticky připravení stíhači. Je to o maximální rychlosti - Lightningy byli rychlejší než "Zera" nebo "Oscary", takže si mohli diktovat podmínky boje (to v Evropě nepřicházelo v úvahu). Proto ten úspěch.Zase na druhou stranu na něm bojovali jedny z největších amerických es - Bong, McGuire, Lindbergh, McDonald..
P.S.- Lindbergh byl slavný, ale nebyl eso. Měl jeden sestřel, navíc víceméně "darovaný". A McDonald byl kvůli tomu dočasně suspendován. Více REVI číslo 43.
Někde jsem taky četl, že P 38 se rychlostí dokázala srovnat Me 262. Me 262 byl o trošičku rychlejší, ale tím že P 38 měl dvě protichůdné vrtule a skvělé ocasní křidélka tak byl o hodně obratněší při nižších rychlostím, tím měl vysoký vztlak, která Me 262 chyběl. Tak jsem se to dočetl.
Nenašel by se P 38 v nějaké PC hře?
Nenašel by se P 38 v nějaké PC hře?